Onlangs bleek dat bijna iedereen die hier borstvoeding gaat geven de baby in hun slaapkamer laten slapen (of was het de 100 dagen groep ?). Nu vroeg ik me af of er ook dames zijn die flesvoeding gaan geven en de baby bij hun in de slaapkamer laten slapen?
Oh ja vergeten te zeggen mijn baby wordt op 3500gr+ ingeschat. Dat is toch wel bijna 500gr meer als op mijn banner staat. Ik weet dat het een inschatting is, maar kunnen ze ook echt 500gr ernaast zitten?
Ja, @iez. Wij! Wij gaan flessenvoeding geven en de baby start bij ons op de slaapkamer. Zeker de eerste nachten/weken. Vind het fijn om vertrouwd te raken met de geluidjes/huiltjes van de baby.
Ik heb vannacht zowaar van tot zojuist geslapen, in plaats van tot 4 uur zoals afgelopen twee nachten. En vervolgens lag ik tot de ochtend wakker. Lang leve Pinterest voor inspiratie! ♡ Zal denk door de er verhuizing en daarbijkomende drukte te maken hebben. Oja, ik was 1,5 kg afgevallen, bij de meting bij de VK. Op de 23 kg die ik al ben aangekomen (waar zitten die kilo's...?) geen straf!
@iez hier slaapt baby ook zo'n 3 maanden op de slaapkamer bij ons met flesvoeding. Ze werden bij mij 3000/3200 gram geschat ongeveer. Maar ze wogen 3640 en 3800 gram.
Alleen de eerste 2/3 weken in de kinderwagen. Daarna ben ik mobieler? Moet man weer werken en gaat hij naar z’n eigen kamertje. Edit: Ik ga ook flesvoeding geven. Grappig, best veel in dit groepje ook zo te zien!
Hebben jullie ook nu dat letterlijk elke babybeweging harde buiken of krampen oplevert? Heeeel irritant. En mijn buik doet pijn, ik denk dat mijn buik nog een groeispeurtje heeft ofzo. Goed voor baby, maat voor mij hoeft het niet meer.
Heel toevallig vanmorgen! Baby was heel erg druk en ik kreeg zo'n kramp! Precies zoals het begon bij mijn oudste. Maar goed ik kan maar beter gewoon niet meer hopen op dat het begint
Ik kies voor flesvoeding omdat ik bij de andere 2 amper borstvoeding had. Er kwam met geluk 30 cc uit Heel veel tijd in kolven gestoken maar dat leverde niks op. En aangezien de jongste kma heeft gaan we nu Zowiezo voor de fles, dan is het wat makkelijker herkennen als hij het heeft.
@LaQueen nee zo heftig niet. Heel soms maar, maar niet elke beweging. @Haver11 30cc is best veel in bijvoorbeeld een eerste week hoor. En aan de borst drinken kindjes vaak meer dan wat je kolft. Ik heb helemaal niet gekolft, pas toen ik een vooraadje wilde opbouwen voor werk en wilde oefenen met een flesje.
Heel herkenbaar @Haver11. Ook ik had bij de oudste niet genoeg. Drinken kostte daardoor zoveel tijd: links + rechts + bijvoeden met fv. Was ik 1,5 uur bezig en na 1,5 uur kwam ze weer. Bij de 2e direct met fv gestart en dat gaan we nu bij de 3e weer doen.
Nou poeh goedemorgen, gister de hele middag bij de kapper geweest s’avonds zo gaar van het gehang dat ik blij was om in bed te liggen. puntje bij paaltje hebben vriend en ik ruk geslapen hebben elkaar braaf afgewisseld met snurken Nu wat vermoeidheid hoofdpijn, opstaan en met de hond wandelen. Vanmiddag de gemaakte ledikantdekentjes ophalen en dan of de commode inruimen of het vluchtkoffer klaarmaken. Vanavond nog een verjaardag maar daar blijven we niet lang omdat vriend morgen gewoon weer om 06.00u moet werken
Hoihoi... Nou denk er zal wel al een baby geboren zijn nu XD maar nog niks... Hier ook nog niks.. Banner zegt 39 maar loopt 1 dag voor.. Verder dan wat ongi kramp af er 'n toe kom ik nog niet... Wel een ruk periode hier mijn contract word niet verlengd m'n vriend is ontslagen en mijn moeder ligt in het ziekenhuis omdat ze gedotterd moet worden... Top kerst... Miss blijft babietje daarom lekker zitten.. Verder minimaal 20 kilo aangekomen.. Haha voel me echt een walrusje.. Maargoed. Zo benieuwd wanneer de eerste babies komen. Heb hier 't gevoel dat ze mooi tot januari blijft zitten... Zou fijn zijn als ze tussen 26 Dec en 2 Jan geboren word dan zijn de Kids bij m'n ex dan hebben we daar iig geen omkijken naar mocht de bevalling zich aandienen. Verder trekt iedereen 't zo goed als nog?
In het begin hebben die kleintjes ook niet veel nodig, en wordt er vaak te snel gedacht dat ze te weinig BV hebben.
Ik denk dat zelfs dit al vrij veel is.. heb zelf de eerste week gekolfd omdat dochter op de NICU lag, maar toen pas maanden later weer. Net als jij @LJJ. Dochter heeft nog nooit een flesje van meer dan 120ml gedronken. Krijg best vaak het gevoel dat borstvoeding “mislukt” door verkeerde verwachtingen of onvoldoende begeleiding, echt zo jammer (als je het wel graag wilt geven). Ik ben er echt van overtuigd dat het bij iedereen kan lukken, met geduld en vertrouwen in je eigen lijf + je kindje.
Ja precies. Mijn zoontje dronk ook Max 130ml, totdat ik ging afbouwen en overstapte op kv na een maand of 9. Ik had overigens geen cursus of niks gevolgd, dat was best dom en een wonder dat ik het zo lang heb mogen doen. Door veel lezen op internet een hoop wijzer geworden gelukkig! En een moeder en tante die beiden lang gevoed hebben. Ik ben idd ook van mening dat iedereen die het wil het ook kan met de juiste begeleiding (tenzij je een borstoperatie oid gehad hebt). Bij de een zal het makkelijker gaan dan de ander. Die verhalen van te weinig voeding neem ik ook altijd met een korrel zout. Want hoezo zou je in een welvarend land geen voeding er in hebben en in een 3e wereld land worden alle kinderen er groot mee?