Uitgerekend: 1 t/m 15 januari 2020 - Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LaQueen, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Haha ja helemaal eens. Ik ook veeel gelezen, ook meegelezen op fb pagina’s erover. En echt veel gehad aan m’n zwangerschapsgroepje via zp van die tijd. Daar zaten een paar meiden in die wel (veel) ervaring hadden. Doordat er daar veel over gekletst werd kreeg ik ook een veel beter beeld bij wat “normaal” is etc, en waar je op kunt letten. Denk dat ik het anders nooit zo lang had volgehouden. Van zo veel dingen had ik nog nooit gehoord :o: En met dit kindje wordt het ook vast weer een zoektocht naar de gebruiksaanwijzing.

Isabella2020 en LJJ vinden dit leuk.
  2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Maar ze bleef honger houden, dus elke keer bijvoeden met flesvoeding.
    Je krijgt steeds meer melk naarmate ze ouder worden, Maar bij mij bleef het zo weinig.
    Elk uur kolven, dan weer voeden, kolven, zo ook snachts. Dat is niet leuk meer.

3. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #383 Haver11, 21 dec 2019
    Laatst bewerkt: 21 dec 2019
    Ik denk ook zeker dat ik een slechte begeleiding heb gehad idd. Zo is ze niet meteen aangelegd nadat ze geboren is en veelste weinig ( achteraf ) dus dit meteen gedaan bij de 2e. Maar zij bleef huilen, achteraf dus koemelkallergie en lag het huilen waarschijnlijk niet aan de hoeveelheid bv?

Had er bij de eerste echt heel veel moeite mee om te moeten stoppen. Maar toch gaf het ook rust toen we over waren op flesvoeding.

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Haver11 jammer dat het dan zo loopt hè als je zo graag wilt.
    Ik heb wel altijd geleerd dat wat je bij geeft met flesvoeding er niet voor zal zorgen dat je kindje uiteindelijk wél genoeg heeft aan alleen bv.
    Dat het beter is om veel aan te leggen, want alleen daar van gaat je productie goed omhoog.
    Kan me heel goed voorstellen dat het slopend is om bv te geven, fles en ook nog kolven!
    Je hebt het toch een tijd gedaan, dat is al superknap en fijn toch?! Uiteindelijk worden alle kindjes groot en sterk! ;)

Kma lijkt me ook lastig en gedoe. En vooral vervelend voor het kindje.

Buko en Haver11 vinden dit leuk.
  5. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Bij mij, lag mijn zoontje toendertijd meer aan mijn borst dan ergens anders. Dus hij dronk dan en viel In slaap,of hij vond het gewoon fijn als een geborgenheid bij mij te liggen. Want Hij accepteerde geen fopspeen(Heb ze alle uit geprobeerd:rolleyes:)

Dat was ook echt wel slopend, ik was eigelijk een wandelende fopspeen :$.
    En ik zat er toen ook echt wel vaak door heen, ik kon hem amper even in de box leggen of hij begon gelijk weer te huilen:(. En dat was echt niet uit honger, want hij groeide als kool met zijn dikke hamsterwangen :D:roflmao:.

Haver11 en LJJ vinden dit leuk.
  6. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ben erg benieuwd wanneer de eerste baby zich aandient. Hoop voor sommige al snel.

Ondanks dat ik het zwanger zijn al soms best beu ben mag de baby nog wel even blijven zitten. De eerste babywasjes worden nu pas gedaan door de verbouwing en ook het kamertje is nog niet zoals ik wil (alles staat er maar wil het echt voor baby 2 maken, en dat alle spullen van zoon weg zijn) .

Krijg nu wel echt soort nestdrang. Gelukkig is mijn man ook vrij dus de afspraak dat we elke dag een grotere klus oppakken zodat alles volgende week klaar is voor de baby. Vind het ook ontzettend fijn dat mijn was nu gesorteerd is in Stuva bakken van Ikea en dat ik de wasmachine en droger tegelijk kan gebruiken. En dat terwijl ik absoluut GEEN goede huisvrouw ben....:roflmao:

Qua kwaaltjes bekkenpijn als ik teveel doe, harde buiken.... weegschaal blijft al 2 maanden op +8 kg staan (en niet door niet snoepen).

@MamaLayenNo sterkte! Dit is echt niet leuk.

Haver11 en iez vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Als zoon 2 ook kma heeft ga ik over op de fles. Anders wordt mijn dieet wel heel beperkt. Dan wordt t mooi de pepti weer.

Moet zeggen dat ik ook overstap op de fles als ik echt teveel moet inleveren. Kan dat niet maken tov van zoon 1 als mama een wrak is.

8. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja de kans is wel groter als broer/zus het heeft he.
    Ik wil zelf ook niet op dieet. Ik lees vaak genoeg dat je zelf een allergie kan ontwikkelen door een koemelkvrij dieet te volgen. En aangezien ik het zelf 7 jaar heb gehad is de kans groot dat ik het dan zelf terug krijg.

Ook heb ik van dochter neocate en pepti bewaard, zijzelf is over op havermelk. Dus als de artsen dan moeilijk zouden gaan doen heb ik zelf altijd nog voeding in de kast :)

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.657
    27.305
    113
    Vrouw
    Ik eet al bijna volledig lactosevrij (of ik smokkel met pillen) en heb al meer voedsel intoleranties dus vind ook dat ik tov zoon 1 zo normaal mogelijk moet blijven eten. Hij heeft zoveel voedsel intoleranties gehad en nog steeds wat gevoelig dus als ik mijn dieet dan zo moet aanpassen en geen pannenkoek meer maak, geen kaas meer eet etc wil niet dat dat een negatief effect heeft op zijn eetpatroon. Hij heeft al periodes dat hij amper wat wil eten

10. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Oohh over maximaal 10 dagen hebben wij een klein baby meisje erbij ❤️❤️

Riette89, RM1996, Minttu en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    :D37 weken dansje:D
    Lig nog op bed, maar kan eigelijk niet meer liggen alle houdingen zijn weer is oncomfortabel :rolleyes:.
    Van mij mag ze binnenkort wel komen :thumup:

Wizzy5, LaQueen en LJJ vinden dit leuk.
  12. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Pfff stiekem stress ochtend achter de rug. Baby is normaal in de avond echt best druk. Gisteravond wel aan de wiebel, maar minder lang en sterk dan normaal. Kan gewoon een keertje natuurlijk. Maar vanochtend voelde ik haar ineens helemaal niet meer en kreeg haar ook niet wakker gepord. Groot glas koud water op, wat gegeten.. hielp niks. Stond op het punt toch te gaan bellen, maar nu voel ik haar gelukkig weer wat. Hoofdpijn van :rolleyes:

nadine001, Haver11, LaQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Buko oh dat is zo irritant idd.
    Mijn verloskundige raadde aan iets zoets (chocolade oid) te eten en dan het liefst op de linkerzij te gaan liggen en proberen contact te maken.

@Riette89 daar wordt ik dus steeds wakker van. Nog moe zijn en willen slapen, maar het niet kunnen omdat je mega oncomfortabel ligt :confused:

Ik heb wel wat vaker een krampje of een zwaar gevoel onderin, maar verder is het nog rustig.
    Gisteren even lekker gezwommen. Dat voel ik nu wel aan mijn banden. Haha.

LaQueen en Riette89 vinden dit leuk.
  14. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Buko Je bent gewoon 38 weken zwanger! :cool:

LJJ en Buko vinden dit leuk.
  15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Slapen gaat over het algemeen wel redelijk, maar ik mis het kunnen liggen op mijn buik en rug wel! Ik word echt een beetje stijf bij mijn heupen als ik te lang in een houding zit of lig, maar te veel bewegen lukt ook niet echt meer. Struggles.:roflmao:

LJJ vindt dit leuk.
  16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Buko Kan inderdaad wel een keertje maar toch ga je je zorgen maken.
    Had het van de week ook een keer. Maar eten en drinken was genoeg om hem weer te laten bewegen.
    Gelukkig voel je haar weer :)
    En idd 38 weken al! ♡

LJJ en Buko vinden dit leuk.
  17. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Heel herkenbaar! Het is het allemaal net niet.. :o:

LaQueen vindt dit leuk.
  18. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Ik heb zon aerosleep topper in het ledikant, is het nou de bedoeling dat daar een moltonhoeslaken overheen gaat en dan het normale hoeslaken? Of moet de molton om het matras en daar bovenop de aerosleep?

:o:

19. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Molton eronder, topper er los op. Aerosleep heeft speciale hoeslakentjes voor er overheen :)

@LJJ dat is idd hoe ik het heb gedaan. Inmiddels is ze weer lekker aan de wiebel.

Jaaa, 38 weken :cool::cool:

LJJ en nadine001 vinden dit leuk.
  20. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Aah thanks!

Deel Deze Pagina