Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.736
    27.373
    113
    Vrouw
    @Buko, ja snap ik. Liever gepland en met meer rust de keizersnede in gaan dan uiteindelijk met spoed na al een hoop weeën met pech. Met 38 weken doen ze het ook al, ik mag op verzoek ook bevallen met 38. Tuurlijk liever 39 maar het is wel mogelijk, helemaal als kindje groot is. Dus ook dat kan nog, inleiden met 38 :)
    Je hebt nog even gelukkig, hopelijk een mooi gemiddeld kind qua groei :)

@Haver11 eind dit jaar wordt hij 4.

2. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Gisteren voor het eerst harde buiken gehad.. drukke en lange ochtenddienst, savonds feest met alleen maar staantafels, weinig slaap en weer een drukke ochtenddienst. Hierna echt horizontaal gegaan bij thuiskomst. Dat was even een harde les maar ergens ook “fijn” dat ik nu weet wat mn grens is en die wil ik niet nog eens opzoeken..

Bijna 20 weken echo, vind het toch wel spannend maar zo fijn om weer even te kunnen kijken naar ons kleintje :)

Hoe is jullie weekend?

Buko vindt dit leuk.
  3. Minttu

Minttu Actief lid

8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Onze 20-weken echo ging helemaal prima. Alles is goedgekeurd bij de baby :)

Ik moet wel zo dadelijk naar het ziekenhuis voor een controle van mijn borst. Ik wist reeds voor de zwangerschap dat ik verschillende fibroadenomen heb, waarvan eentje iets meer dan 2cm groot. Ik weet ook dat die dingen kunnen groeien onder invloed van hormonen, maar deze blijkt nu wel heel groot te worden. Ook de gynaecoloog maakte zich een beetje zorgen en schatte het ding op zo'n 4-5cm. Straks weet ik meer, al maak ik me momenteel niet veel zorgen.

Ook ik heb last met eten af en toe. Soms kan ik eten alsof ik geen remmen meer heb en andere dagen krijg ik amper 1 boterhammetje binnen.

Mijn vriend heeft onze mini ook kunnen voelen, gisteren. Wat een mooi moment! We dachten beiden dat het nog weken ging duren omdat de baby zo goed verstopt zit achter de placenta, maar toch voelde hij het echt gisteren. Het is zo leuk om dat gevoel te kunnen delen :)

Ansj84, RM1996, LaQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Superfijn dat alles goed was!! @Minttu
    Toch wel naar idee dat ze nog verder je borst moeten controleren, Hopelijk hoeft daar verder geen actie op ondernomen worden...

Heerlijk he om zo de kleine te kunnen voelen, vind dat ook zo mooi om dat dan samen te kunnen ervaren!
    Sinds een klein weekje kan mijn man de kleine ook af en toe voelen.
    Het is zo gek, ikzelf heb de kleine zo lang niet kunnen voelen , pas twee weken terug voelde ik hem, alleen nu is hij zo actief....misschien dat ik het op de één of andere manier soort van geblokt heb ofzo? ik vind het in ieder geval wel genietmomentjes hoor!

RM1996, LJJ, Buko en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.736
    27.373
    113
    Vrouw
    @Minttu fijn! Doen die groeiende knobbel ook zeer nu ?

6. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Ow jee dat is vervelend harde buiken! Niet meer de grens opzoeken dus ;)
    Wanneer is je echo?

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.736
    27.373
    113
    Vrouw
    @Druffia fijn dat meneer lekker actief is geworden! Heb je ook binnenkort weer afspraak/uitslagen?

8. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Neee zeker niet! Morgen ochtend! :)

Buko vindt dit leuk.
  9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ohh toch te druk geweest dan. Uitkijken hoor!
    Spannend de 20 weken echo! Succes!

RM1996 vindt dit leuk.
  10. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Oh jeetje, hopelijk gaat hij ook niet verder groeien dus! Kunnen ze dat weghalen?

Leuk dat je vriend de baby heeft gevoeld! Vind dat ook zo speciaal.
    Al kijkt mijn vriend er al niet meer zo naar om :(
    Ik lig vaak savonds mijn buik te filmen, en dan zeg ik dat hij moet kijken, maar hij heeft dan geen geduld om te wachten.

Soms schupt hij echt al zo hard alsof hij er via mijn navel uitkomt :roflmao:
    Word nog wat, als hij groter is.

Buko en Minttu vinden dit leuk.
  11. Minttu

Minttu Actief lid

8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Nee, hoor. Ik heb geen pijn. Ik ontdekte het ding zelf een paar jaar geleden omdat je het gewoon kan voelen zitten en op dit moment is het zo groot dat je het kan zien.

@Haver11 : ik denk dat ze er niets aan zouden doen zo lang het niet pijnlijk/hinderlijk of kwaadaardig is.

12. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Leuk en spannend @RM1996 lekker even weer spieken! Hopelijk lekker genieten morgen!!

@GroeneBomen ja heb deze week verschillende afspraken weer staan.Ook gewoon bij mijn verloskundige gelukkig. Als het goed is, mag ik hier ook gewoon deels bij blijven. Vind ik wel heel fijn, ze zijn zo lief daar! Donderdag wordt de spannendste dag. Dan weer een GUO en uitslag van de chromosomen.

@Haver11 ja op den duur is het voor sommige mannen inderdaad minder interessant. Ik weet ook dat bij mijn vorige zwangerschap manlief het na een aantal keren ook wel weer genoeg vond haha. Of dan voel je hem zelf aan de buitenkant en dan leg je zijn hand erop en dan gebeurt er een hele tijd weer niks.... Maar jij ziet het dus echt al heen en weer gaan. Zo gaaf!

13. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    @AapEnOlifant hoe gaat het nu met jou?? Jij moet morgen weer naar het ziekenhuis toch? of was dit vandaag? Heel veel sterkte!!

14. AapEnOlifant

AapEnOlifant Bekend lid

30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Wij hebben morgen weer GUO ja..mega spannend. Hebben wel al deels de uitslag van de taaislijmziekte dragerschap binnen. Mijn vriend is sowieso drager en in eerste instantie kunnen ze bij mij niks vinden. Om uitsluitsel te geven gaan ze verder onderzoeken en daar krijgen we eind deze week weer uitslag van. We hopen gewoon dat er morgen een galblaas te zien is en alles af lijkt te lopen met een sisser....

Ik heb ook al regelmatig last van harde buiken trouwens, meer mensen hier?

15. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Mega spannende dag morgen dan zeg! En hoe gaat het met jou zelf mentaal?

Ik krijg standaard een harde buik als ik echt moet plassen. Of tijdens het sporten met rennen/springen. Soms ook als ik wissel van houding dus gaan liggen, of juist opstaan.

En bij/na een orgasme is het echt pijnlijk-hard o_O

16. AapEnOlifant

AapEnOlifant Bekend lid

30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Het gaat wel ok. Vriend is nu ook veel thuis dus dat maakt mij een stuk rustiger. Heb vorige week intake gehad bij de pop poli en heb over een week de eerste afspraak met de psycholoog. Ik wil heel graag weer wat werk oppakken maar laat het even afhangen van morgen en wat daar uitkomt.

Ik heb de harde buiken ook als ik echt moet plassen/geplast heb en na de seks inderdaad. Ook eigenlijk altijd als ik op mn rug ga liggen of als ik wat meer gedaan heb op een dag.

17. Minttu

Minttu Actief lid

8 mei 2019
    281
    451
    63
    Vrouw
    Leuven, België
    Hmm, het onderzoek heeft niet speciaals naar boven gebracht. Het fibroadenoom was ok, het is niet duidelijk waar de verdikking vandaan komt. Ik moet over 2 weekjes terug gaan.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.736
    27.373
    113
    Vrouw
    Seks? Was da??? Ik sta nog droger dan de Sahara

iez, Jetje1991, RM1996 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.736
    27.373
    113
    Vrouw
    @Minttu hopelijk niets geks!

@AapEnOlifant voorzichtig positief nieuws dat ze bij jou het gen nog niet hebben gevonden. Hoop dat je dat snel definitief hebt, kun je CF afstrepen. Spannend morgen.

@Druffia spannend donderdag, wel fijn even de verloskundige ook in die week :) even minder medisch.

20. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja snap ik. Een stapje tegelijk.. Fingers crossed!!

Harde buiken had ik bij de eerste ook op precies die momenten. Aantal keer aangekaart bij vk, maar ze zeiden daar steeds dat het waarschijnlijk kwam omdat mijn baarmoeder erg gevoelig is. Als je het maar niet steeds hebt in rust ofzo.
    En als het is omdat je (te) veel hebt gedaan is het natuurlijk wel een teken wat rustiger aan te doen!

Deel Deze Pagina