Moest ik ook hoor toen ze dat zei.. Maar ga me dan toch weer druk maken ofzo Ben ook benieuwd wat de vk zegt haha
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Ben ook wel benieuwd wat je vk zegt. Ik heb vorige week nog een bruiloft gehad met keiharde muziek....denk dat het geluid heel erg gedempt word door het vruchtwater en buikwand hoor. Hier vandaag bij de verloskundige controle gehad. Ik wou al van tevoren gaan vragen of ik een vroege groei-echo mocht, omdat ik het idee heb dat de baby erg klein is. Krijg ik voordat ik het kon vragen, te horen dat ik bij 28,32 &36 weken een groei-echo krijg. Maar niet omdat ze misschien te klein is,maar omdat vooral onze jongste aan de grote kant was bij de geboorte. Overigens kon de verloskundige mij wel begrijpen dat ik wat ongerust was over de groei. De BM zat heel klein stukje boven de navel, dus ook niet erg hard gegroeid. Verloskundige zei dat mijn navel wat hoger zat, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Als bij de volgende echo blijkt dat de baby niet netjes doorgegroeid is, Word ik doorgestuurd naar de gyn . Ook had ze het erover dat ik veel vruchtwater had. Ze zei zolang ze de baby kon voelen tijdens de controle, dat dan de hoeveelheid vruchtwater prima is. Ze kon nu wel een beetje op de gok voelen hoe de baby lag. Ik ben er niet helemaal gerust op alles bij elkaar. Ben blij dag ik over 2 weken een echo mag. Verder moest ik wat meer aan mijn rust denken..*uche*. Eitje met 4 kinderen
Fijn dat ze er zelf al mee kwam met de groeiecho's. Mag ik vragen hoeveel de jongste woog? Ik ben juist bang voor een grote baby. Vooral een groot hoofdje. Dat had mijn jongste ook, ze woog 3800 gr. En inderdaad, leuk gezegd je rust pakken. Maar dat gaat zo moeilijk hè. Mijn jongste ligt om 12.00 in bed, tot 14.00. Dan moet ik de oudste van school gaan halen. Maar die 2 uurtjes zijn dan mijn rustuurtjes. Maar goed jij hebt er meer als 1 rondlopen dan.
Ja hoor, ik vond onze jongste nog niet eens zo heel erg groot hoor. Ze woog 4030 gr. Maar ze worden wel steeds groter bij ons (behalve de derde)haha dus misschien dat ze het daarom in de gaten willen houden? Ze lag toen in de p95-p98 lijn geloof ik. Het hoofdje is hier in verhouding ook groter,maar onze oudste zoon had dat ook. Was iets harder persen,maar vond ik niet zo vreselijk erg hoor. Daar zie ik verder niet tegenop Wat lekker dat je nog 2 uurtjes rust kunt hebben elke dag. onze jongste is bijna 4 en die slaapt niet meer tussen de middag. Dus echt een uurtje rust ken ik niet zo...behalve als ze (2x 2 uurtjes pw) naar de psz is. Maar dan zie ik dat dan Als mijn kans om alles in huis te doen...en dingen te regelen haha. Maar ze gaat wel bijna maar school
Met persen heb ik inderdaad ook niet zoveel gemerkt. Maar haar hoofd was in vergelijking met haar lichaam echt huge. nu nog steeds wel een flinke toet maar wel al een stuk minder. Ja dan heb je inderdaad weinig rust. Wel pittig hoor nu met de zwangerschap! Ik vond de leeftijd van 3.5 tot 4 Zowiezo pittig. Psz word minder leuk voor ze en ze zijn echt toe aan school. Wanneer mag ze naar school?
Daarmee heb je dan een dubbele ongerustheid zeker @Wizzy5 ? Omdat je bm nog wat lager zit, maar wel veel vruchtwater hebt? Was dat laatste al eerder naar voren gekomen op een echo oid? Respect hoor, als er al vier kleintjes rondlopen. Ik kom met één dreumes al amper aan rust toe
Oh dan zijn de extra groeiecho’s wel fijn! 4 kids.. respect! Ik vind het met een peuter al pittig genoeg en die slaapt nog elke dag! Haha
@Wizzy5 goed dat je extra groeiecho krijgt, hopelijk trekt het wat bij Hier ook bijna kind naar schoo, maar hij slaapt nog steeds tussen de middag 2,5-3 uur. Wouden zondag zijn slaapje laten overslaan omdat we aan het klussen waren maar hij smeekte er om. Huilen dat hij wou slapen dus toch maar lekker op bed. School wordt ook niets eerst in de middag dus. Ik heb met 27 weken de groeiecho. Haha en ja met zoveel kids rustig aan doen is wel erg makkelijk gezegd Verbouwing schiet wat op nu. Morgen kledingkast zoon kopen en dan kan de babykledingkast ook weer ingericht worden en kijken wat aangevuld moet worden en even netjes indelen weer. Kast zit nog stampvol , dekens etc er ook in. Onze kledingkast kunnen we ook weer inrichten, al missen de deuren: gaan we overschilderen in rustige kleur.
@Haver11 ja klopt hoor. Ondanks dat ze niet zo'n moeilijk meisje is, merk ik inderdaad wel echt dat ze toe is aan school. Ze mag 14 en 17 oktober wennen. En na de herfstvakantie mag ze echt beginnen. Wanneer gaat joun jongste naar school? @Buko ja voelt een beetje dubbel inderdaad. Als dit mijn eerste zwangerschap Was, had ik mij waarschijnlijk nergens druk om gemaakt hoor. Maar ik weet gewoon dat dit voor mij niet gemiddeld is. Iedereen om mij hen zegt het ook hoor dat mijn buik zo klein is vergeleken met de andere zwangerschappen. Ook als ik in de buikfototopic kijk, zie ik dikkere buikjes. Tijdens de 20 weken echo was alles gewoon goed. Ben blij als we 2 weken verder zijn @LJJ haha 4 kinderen , maar niet allemaal peutertjes natuurlijk he. Hier 1 bijna kleutertjes en verder schoolkindjes die al best zelfstandig zijn. Denk dat jij minstens zo druk bent hoor @GroeneBomen wat fijn met 27 weken echo. Hopelijk hebben we gewoon gezonde kindjes zonder extra stress om de groei etc. Succes met de rommel in huis hopelijk snel wat rust weer om jullie heen.
@Wizzy5 precies, dan maar wat groter of wat kleiner. Zoon was ook klein bij de geboorte en nu erg lang haha
Oh ja begrijp me niet verkeerd. Vind ik super leuk om een kleintje te krijgen, maar dan moet het wel goed gezond zijn. (Natuurlijk ben ik er ook blij mee als het minder gezond zou zijn, maar ik wil het alle kans geven om goed te groeien zonder dat ze belemmerd word in de buik terwijl het anders zou kunnen)
Dat bedoelde ik ook, als ze maar gezond zijn. Dan maar kledingmaat kleiner of in mijn geval eerder uit huisje lokken
@Wizzy5 ja op een gegeven moment zijn ze er echt aan toe. Weinig uitdaging meer thuis en op de psz. De jongste word in februari pas 2, dus dat duurt nog wel even. Eerst nog naar de psz, Maar dat is hier pas met 2.5.
Zo handig een tweede, hebt je weinig nodig. Tikt ff 200 euro af bij de prenatal haha omdat na bijna 4 jaar intensief gebruik ook echt dingen moesten worden vervangen en de electrische kruik niet meer in t bedje mag zei ze bij de intake terwijl wij de metalen kruik hadden weggeven aan mama haha. Geboortepakje in huis nu, zelfde outfit in 2 maten speciaal voor mijn hormonen
Voordeel van weer een jongen krijgen denk ik, haha. Ik heb alles bij elkaar denk ik nu €350 uitgegeven. Maar... hier nu het andere geslacht en die wil ik niet in een roze doek wikkelen enzo, principekwestie. Verder heb ik een tula draagzak besteld (had alleen een goedkoop ding van aliexpress, maar voelt toch minder veilig en stevig) en een meerijdplankje voor dochter, want nu 3 maar no way dat mevrouw constant zelf wil lopen.
Ik heb bij zoon 1 alle praktische spullen zoals hoeslakens, dekens, lakens, badcapes, omslagdoeken etc neutraal gekocht. Dus dat scheelt wel. Wel wat nieuwe hydrofiele luiers omdat zoon die ook nog steeds gebruikt. Draagzak en alle doeken had ik ook gewoon bij meisje kunnen gebruiken omdat ik voor een meisje ook blauw had gekozen hihi. Al zitten er ook 2 neutrale kleuren bij. Maar valt mij nog tegen hoeveel ik nog moet kopen. Cosleeper moet er ook nog komen. En ipv babykamer moest ik een grote jongens kamer kopen. Voor dat bedrag had ik wel 3 babykamers kunnen kopen haha. Wat nou goedkoper een tweede Ben wel minder kieskeurig, hydrofiele doeken, wat zijn de goedkoopste en welke kleur vind ik ok? Prima nemen we die mee. Bij nr 1 alle doeken afgestemd om de kleur van de babykamer. Nam zelfs een badcape mee in de juiste kleur naar de winkels om te kunnen afstemmen haha. En dat zelfs voor washandjes! Hartstikke maf hahaha.
Hier dus een jongen na 2 meiden. Wil dus ook wel graag wat blauwe dingen Vandaag voor t eerst wat gekocht. 100 euro kwijt. Maar nog steeds geen eerste pakje. Er moet ook een nieuwe babyfoon komen, aangezien die kapot is. En er komt vast nog wel meer in me op. Ik ben ook wel een stuk minder kieskeurig haha.
Ik heb gisteren ook het eea geshopt. Het schreeuwt roze, maar na een jongen kom je er niet echt onderuit. En dit is het meest roze wat ik heb en wat er in komt. De rest is allemaal zacht/pastel. Babykamer wordt ook een beetje bohemian, met veel rotan, jute, macrame en wit. Als accent een oud roze/oranje tintje op een muur. Wij zijn lang niet zo veel kwijt voor deze baby, maar er staat idd wel een grote jongenskamer voor broer tegenover
Leukk! Dat pakje hebben wij ook Hier een tweede meisje, maar alsnog best wat kosten haha. Ok, geen kinderwagen/draagzak/kamertje etc, maar wel dingen als luieremmer, nieuwe maxicosi, Aankleedkussen(hoezen), tweede triptrap, badje (want vorige keer geleend), nieuwe kleertjes, extra camera voor de babyfoon, paar nieuwe hydrofielen. Wat nieuwe knuffeltjes en aankleding voor haar kamertje..
Ik heb gister de kleertjes van de baby in de kast gehangen Shirtjes/boxpakjes in 50 en 56 hangen, 62 ligt. Echt heerlijk om zo weer aan te rommelen.