Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    @LaQueen gefeliciteerd!!!!!

@Riette89 jeetje, de kleine meid houdt je al enorm bezig voordat ze is geboren! Gelukkig nog veilig en warm binnen.

Ik heb geen overslag shirt nu als eerste pakje. Wel romper.

Zoon heeft 2 maand in maat 50 gezeten (maat 50 Noppies was zelfs te groot bij de geboorte), maar ik verwacht dat nr 2 misschien al niet eens erin past hihi

Riette89 en LJJ vinden dit leuk.
  2. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    1e pakje
    Ik heb twee jumpsuits die je aan de voorkant dicht kan doen. Eentje met drukknoppen voor en eentje met overslag.

Ik heb de eerste maanden bijna alleen maar overslagrompertjes gebruikt dus die gebruik ik nu weer.

Man wat kruipt de tijd voorbij, was al kerst dan ben ik tenminste er bijna....

LaQueen en Riette89 vinden dit leuk.
  3. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Ik vind de tijd juist heel snel gaan! :eek: Dan denk ik oooooh ik heb alleen de maand december nog maar. En die gaat waarschijnlijk al zo snel haha

iez vindt dit leuk.
  4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik vind de tijd nu ook ineens heel langzaam gaan.
    Het mag wel januari zijn. :D

iez en LaQueen vinden dit leuk.
  5. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik vind het aan de ene kant snel gaan, want wauw.. alweer bijna 34 weken zwanger! En ik wil eigenlijk wel alles gewoon klaar hebben rond de 37/38 weken, dus dat wordt aanpoten vanaf volgende week. :rolleyes: Ook omdat dochter vanaf 38 weken 2 weken vakantie heeft van de opvang (wij hebben het pakket dat ze in de vakanties thuis is, omdat ik in het onderwijs werk) en ik dan nog wel veel tijd met haar wil doorbrengen i.p.v. kinderwagenbak-inhoud nog moeten wassen enzo. Oh en sowieso, gewoon omdat ik graag rond dat termijn alles klaar wil hebben 'voor het geval dat'. Al vermoed ik dat hij gewoon ergens tussen de 39 en 40 weken komt, aangezien z'n zus met 39.5 kwam.:D

Aan de andere kant, op het moment dat hij mij weer in de weg zit of ik gewoon weer kapot moe ben, dan denk ik... blughhhh nóg ongeveer 6 weken de dagen overleven.:roflmao: Oh en dinsdag nog 2 weken werken (het einde komt in zicht, maar jongens... wat duurt het van de 30 naar de 36 weken opeens lang!), maar wel 2 drukke weken. Best lastig om te onthouden wat je allemaal nog moet (álles opschrijven, zowel thuis als op het werk haha) en ik moet nog van best veel dingen de overdracht doen en tegelijkertijd mijn werkzaamheden nog afronden met o.a. een mentorspreekavond (en kleine verslagjes van de gesprekjes nog noteren in het leerlingvolgsysteem), een congres waarvoor ik dik 2 uur in de trein moet zitten, Sint staat nog voor de deur (zowel op het werk als thuis), ik krijg nog allemaal uitnodigingen voor vergaderingen waarbij ik nog 'even' verwacht word.Waar ik vervolgens bij de helft maar even voor bedank, aangezien mijn komende weken écht heel vol zitten en ik mijn verlof niet oververmoeid wil starten. Nouja... dat soort dingen dus.

iez vindt dit leuk.
  6. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Ik moet even m'n ei kwijt. Ik heb deze zwangerschap zoveel moeite met het feit dat ik aankom. Begin van de zwangerschap zei iedereen steeds... Nou je groeit aardig door. Dat werd op gegeven moment al vervelend maar nu krijg ik ook reacties "Je krijgt een aardig dikke kont meid" of via mijn zoon "mama eet zeker teveel snoepjes". Dan kan ik soms wel huilen. Ik vind mezelf al echt niet mooi meer en mensen blijven dat maar bevestigen. Het is zelfs zo erg dat ik eigenlijk geen mensen meer wil zien, die ik al een tijdje niet heb gezien. Zodat ze niet kunnen schrikken. Zie ook op tegen familie dingen zoals sint en kerst.. Bah.. En dan te bedenken dat ik nog zeker 7 weken moet. Bij m'n eerste hield ik op het laatst ook heel veel vocht vast.. Hooow sorry klaagmodus uit. :|

7. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    @LaQueen met zoveel nog te doen en omdat je verlof pas later ingaat kan ik het me voorstellen dat je denkt wat gaat het snel.

@Jetje1991 gewoon negeren. Dit is een tijdelijke toestand en er groeit een wonder in je. Het komt daarna echt wel weer goed toch? Wat is 9 maanden op een levenlang? Je hebt daarna genoeg tijd om weer aan je lichaam te werken. Niemand die een kind draagt blijft een barbie tijdens de zwangerschap dat is eenmaal de natuur. Niets van aantrekken. Je bent niet wat mensen van je zeggen. En mensen zijn tegenwoordig gewoon gemeen, ze zeggen alles en denken niet meer bij na wat het teweeg kan brengen. En zelfs als je zou snoepen of veel eten, het gaat ze helemaal niets!!!!! aan het is jouw lichaam!

Buko, Jetje1991 en LaQueen vinden dit leuk.
  8. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Is ook gewoon stom! Mensen hoeven toch ook geen opmerking over je kont te maken?! Waarschijnlijk ligt het gewoon aan de kleding die je draagt icm je groeiende buik. Joh, een paar weken na de bevalling valt de schade vast weer mee en hoeven we alleen nog de laatste kilo’s weg te werken! Ik ben inmiddels 11 a 12 kg aangekomen. Ik gok dat ik eindig op een kilo of +14, want dat was bij dochter ook zo. En ik weet echt wel dat ik op sommige dagen te veel eet en dus waarschijnlijk straks de helft in 1x kwijt ben en de andere helft er zelf weer moet afwerken. Maar dat is na de 1e ook prima gelukt, dus dat komt vast wel goed!

Jetje1991 en iez vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    O dat herken ik wel. Bij de eerste voelde en was ik ook zo opgeblazen. Hield ook zoveel vocht vast. Pfff. Bolle kop kreeg ik ervan. Helaas geen dikke kont, die bleef zo plat als een dubbeltje :(
    En de hormonen maken t ook niet beter dat gevoel.

Nog ff en dan plas je al dat vocht zo weer uit en krijg je weer wat vorm terug! T is gelukkig maar tijdelijk!

Jetje1991, LaQueen en iez vinden dit leuk.
  10. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Bedankt meiden!

11. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    @Jetje1991 idd zo vervelend als mensen gelijk zulke dingen moeten zeggen.
    Ik ben van mezelf ook geen slanke den, en ik ben nu ook al weer een kilootje of 15 aangekomen. Vorige zwangerschap ruim 20.. en ik baal er ook ontzettend van.
    Ik weet dat het er ook weer af gaat uiteindelijk.. maar als hoogzwangere is het gewoon klote om steeds zulke confronterende dingen naar je hoofd gesmeten te krijgen.

Zo heb ik een tante, die echt totaal geen recht van spreken heeft gezien haar enorme formaat. Maar telkens als ze me ziet is het eerste wat ze zegt ‘Zo, je groeit lekker hè?!’. En nog wat van die opmerkingen.

Ik probeer het maar te laten. Ik ben namelijk zwanger en dat verklaart die kilo’s. Ik heb straks namelijk wel motivatie om weer de ‘oude’ slankere versie van mezelf te worden.
    En zij.. zij kan verder gaan met uitdijen en zeuren dat ze geen conditie/energie heeft. :thumup:

LaQueen en Jetje1991 vinden dit leuk.
  12. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    @Jetje1991 herkenbaar hoor!
    Net zei mijn schoonmoeder nog dat mijn buik de breedte in gaat.. wat ik zelf overigens helemaal niet vind.
    Maar goed, vind het Zowiezo vreemd dat mensen iets over je lijf moeten zeggen als je zwanger bent.. dat doen ze ook niet als je niet zwanger bent, Dus waarom nu ineens wel o_O
    Ik heb nu ook wel moeite hoor met het aankomen, als ik dan foto's van mezelf terug zie denk ik echt jeetje wat een opgeblazen walvis ben ik geworden..Ik ben nu zo'n 14 kg aangekomen geloof ik. Zal ook nog wel wat bij komen.
    Maar het gaat er wel weer af!
    Hopelijk kun je het een beetje negeren.

Jetje1991, LJJ en LaQueen vinden dit leuk.
  13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Mijn oom aai ik dan even over zijn bolle buik heen haha, mooi hè zo samen zwanger zijn :p

Maar.... Ik vond t wel mega deprimerend dat ik na 4 week na de bevalling nog zo'n blubberbuik had (en die bleef ook heel lang blubberig, na 2,5 maand nog steeds in positiekleding. Heb menig huilbui gehad voor mijn kledingkast tot mijn moeder zei: kom, we gaan shoppen en zoeken broeken die je wel past). Nu ben ik erop voorbereid ;) dus is mijn verwachting al anders hihi
    Als ik nu binnen half jaar weer een beetje in de plooi ben, ben ik al heel tevreden

LaQueen vindt dit leuk.
  14. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wat een ding is die stomme gewichtstoename toch hè. Echt belachelijk dat mensen daar opmerkingen over (durven) maken.

Moet bekennen dat ik er geen vervelende opmerkingen over krijg, eerder een soort “complimenten” dat ze vinden dat mijn buik niet heel groot is en ik verder “vast niet veel aangekomen ben”. Toch echt 10kg nu. Maar alsnog voel ik me niet fijn in mijn lijf, begin vocht vast te houden in mijn handen en gezicht. Plus de baby voelt zó groot dat ik echt niet meer lekker kan zitten. Voelt alsof ze continu klem zit onder m’n ribben o_O En die buik voelt voor mij echt enoooorm.
    Vorige zwangerschap +12kg. Volgens mij kon ik toen na een week of 2 mijn gewone broeken al wel aan, zeker degenen die eerst wat ruimer zaten. Op dit moment maken de broeken me niet zo veel uit, maar weer wat bewegingsvrijheid en lekker kunnen zitten en liggen oehhh.

Ben zo benieuwd naar de groeiecho morgen..

iez, LJJ en LaQueen vinden dit leuk.
  15. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Li 34 weken bij onze dochter, re 34 weken nu.

De omtrek is bij beide buiken precies hetzelfde en ook hetzelfde gewicht aangekomen op deze termijn (1,5kg minder gestart).

Maar echt een grotere buik nu.

Bijgevoegde bestanden:

Wizzy5, nadine001, Jetje1991 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Mijn favoriete modus is nu gewoon nachthemd modus. Als ik er echt niet uit hoef, blijf ik in nachthemd lopen. Niet elegant maar bh en broekloos is zooooo fijn :p
    Moet zeggen dat ik ook niet meer zonder hulp broek uit krijg. Aan krijgen is al een ramp maar uit??
    Zwemmen vind ik fijn maar t omkleden mijn nachtmerrie.

iez, LJJ en Buko vinden dit leuk.
  17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik draag nu ook liever jurkjes met leggings of een joggingbroek. Echt.. zwangerschapsjeans zijn zó niet bestemd voor het laatste trimester. :o:

LJJ vindt dit leuk.
  18. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb na vorige zwangerschap ook lang een flubberbuik gehad. En die is ook niet helemaal weg gegaan helaas. Ook resultaat van jarenlang jojo’en. Maar ach, die tijgerstrepen draag ik met trots omdat ik weet dat er twee kindjes in zijn gemaakt. :rolleyes:
    Daarnaast sport ik straks wel weer 3x per week intensief op redelijk niveau, en dat is mijn doel om dat weer te kunnen.

@GroeneBomen ik heb nu dus ook mega moeite met broeken. Dat had ik vorige zwangerschap helemaal niet. Maar die buik zit nu meer van voren.
    Op t werk moet ik in uniform(zorg) en in die kleedkamer sochtends is het echt stuntelen. Ook met m’n schoenen. Blij dat ik morgen m’n laatste dagje heb! Ook van die ellendige ‘positiebroek’ op t werk verlost. En een jasje waar je vierkant in lijkt met je zwangere buik :roflmao:
    Om het allemaal flatteuzer te maken. Haha!

LaQueen vindt dit leuk.
  19. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Pfoeh nou met een zwangerschapsjeans aan heb ik binnen 3 tellen harde buiken. Zit echt vreselijk! Het is óf een jurkje, óf een trainingsbroek. En heb nog één zw legging/broek van de H&M die nog wel lekker zit. Maar m’n shirtjes beginnen te kort te worden :rolleyes:

iez, LJJ en LaQueen vinden dit leuk.
  20. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nee dat vind ik ook echt ja. Broeken zakken toch af.. zit voor geen meter. En dan het aan krijgen als je naar de wc bent geweest. Ik heb gewoon een grotere maat panty aan en rokje/jurkje vestje. Ben wel blij als ik mijn gewone kleding weer aan kan hoor. Het draaien in bed word ook al steeds lastiger.
    Maar goed aftellen :)

Deel Deze Pagina