Ha meiden, Mag ik met jullie meeschrijven?! Ik ben 34.1 weken zwanger van ons 3e kindje. Vandaag mn eerste verlofdag. Kom net bij de VK vandaan, had een extea groeiecho. Het buikje werd op P99 (!!) gemeten. Heb een doorverwijzing naar de gynaecoloog en moet de suikertest nóg een keer doen... Vanmiddag naar de kapper, dat is leuker om mn verlof mee te starten! War betreft gewichten, de mijne waren 4040 en 4300 gr. Va maatje 50 heb ik maar twee setjes, de kans dat het kindje dat past.. misschien 2 á 3 dagen ofzo!
♡ Uitgerekend: 1 t/m 15 januari 2020 ♡ 29 december (1) ❤️ @MamaLayenNo - 34 jaar - 3e kindje ❤️ {meisje} 30 december (1) ❤️ @Lightblue - 27 jaar - 4e kindje ❤️{verrassing} 1 Januari (1) ❤️ @Wizzy5 - 31 jaar - 5e Kindje ❤️ {meisje} 2 Januari (1) ❤️ @Laragh - 39 jaar - 2e kindje ❤️ {jongen} 3 januari (1) ❤️ @Druffia - 33 jaar - 2e kindje ❤️ {jongen} 4 januari (2) ❤️ @Minttu - 31 jaar - 1e kindje ❤️ {jongen} 5 januari (1) ❤️ @Buko - 31 jaar - 2e kindje ❤️ {meisje} 6 januari (1) ❤️ @Iez - 38 jaar - 2e levend kindje (8e kindje) ❤️ {meisje} 7 januari (3) ❤️@Haver11 - 28 jaar - 3e kindje ❤️ {jongen} ❤️ @LJJ - 29 jaar - 2e kindje ❤️ {meisje} ❤️ @LaQueen - 27 jaar - 2e kindje ❤️ {jongen} 8 januari (0) ⭐️ Leni4 - 4e kindje ⭐️ {mk 5w+4d} 9 januari (1) ❤️ @KimKing90 - 29 jaar - 2e kindje ❤️ {jongen} 10 januari (1) ❤️ @Lavita - 27 jaar - 2e kindje ❤️ {meisje} 11 januari (1) ❤️ @Jetje1991 - 28 jaar - 2e kindje ❤️ {meisje} 12 januari (2) ⭐️ SingleMomToBe - 39 jaar - 1e kindje ⭐️ {bbz 6w+6d } ❤️ @Riette89 - 30 jaar -2e kindje ❤️ {meisje} 13 januari (1) ⭐️ Mokki - 28 jaar - 1e kindje ⭐️ {mk 8w+1d} 14 januari (5) ⭐️ LolaLisa - 27 jaar - 2e kindje ⭐️ {mk 6w+3d} ❤️ @Cherryblush - 29 jaar - 2e kindje ❤️ {onbekend} ❤️ @Ansj84 - 35 jaar - 2e kindje ❤️ {verrassing} ❤️ @Tioman - 32 jaar - 2de kindje ❤️ {jongen} ❤️ @RM1996 - 22 jaar - 1e kindje ❤️ {jongen} ❤️ @GroeneBomen - 34 jaar - 2e kindje ❤️ {jongen} ❤️ @AapEnOlifant - 27 jaar - 1e kindje ❤️ {jongen} 15 januari (2) ❤️ @nadine001 - 25 jaar - 1e kindje ❤️ {meisje} ⭐️ Cocko- 5e kindje ⭐️ {MA 9w+2d} JONGEN (10) | MEISJE (9) | VERRASSING (2) | ONBEKEND (0)| STERRETJES (5) --------------------------------------------- Afspraken December: ♡ 2 December @Riette89 Controle Echo ♡ 5 december @Wizzy5 groei/ liggingsecho ♡ 5 december @LJJ groei-/liggingsecho ♡ 9 december @LaQueen 2e groeiecho 36 weken ♡ 9 december @AapEnOlifant groei/liggingsecho + controle gyn ♡ 12 december @Ansj84 Groeiecho 34wk + co gyn
Welkom!! Hoe gaat de zwangerschsp tot nu toe? Heb de lijst weer even naar boven getoverd, dus je zou jezelf kunnen toevoegen als je dat wilt
@Isabella2020 Gezellig! Welkom Hier vanmorgen arts gebeld. Moest tijdens spreekuur even terugbellen. Maar ik heb geen kans gezien helaas. Morgen maar weer even bellen. Mijn man zei dat ik vannacht alleen flink snurkte...verder is het hen niet opgevallen dat ik stopte met ademen. Gelukkig Assistente van de arts zei trouwens wel meteen dat het vaker voorkomt bij hoogzwangere vrouwen die op hun rug slapen. @GroeneBomen zo'n paarden kussen is nog zo'n slecht idee dan niet Iedereen alle Sint inkopen al klaar? Hier al een heel eind op weg. We doen niet zo duur dit jaar ivm de kosten voor de baby. Denk allemaal tussen 25-30 euro. Man en ik doen ook nog wat voor elkaar maar kan niks bedenken :O
@Wizzy5 ik dacht dat je als zwangere helemaal niet op je rug mag slapen? Omdat dat de slechtste doorbloeding naar de baby zou geven. Maar mag dus wel? Ik probeerde zoveel mogelijk op mijn linkerzijde want dan heeft de baby de beste doorbloeding, helaas door de bekkenklachten hou ik dat nauwelijks vol dus slaap vooral op mijn rechterzijde.
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/onderzoek-slapen-op-je-rug-tijdens-zwangerschap-vergroot-kans-op-doodgeboorte/
Het wordt niet aangeraden nee maar je kunt niet helemaal voorkomen hoe je slaapt, soms rol je gewoon terug op je rug. Het is gelukkig niet als je een nachtje op je rug geslapen hebt dat de kans aanzienlijk vergroot.
Heb het me gister een beetje vervloekt.. vannacht niet zo’n lekkere nacht, over het algemeen wel geslapen maar wat buikpijn/spierpijn. Had ook continue een liedje in mn hoofd wat ik weer zong als ik wakker werd Had het gevoel dat hij nu echt recht in mn buik ligt met zn hoofdje omlaag ipv als een maan (rug rechts, billen boven, voetjes links) Zojuist bij VK en zij bevestigde mijn gevoel, hij ligt met zijn rug tegen mn buik en met zn hoofdje al goed in mn bekken dus als een pijl, nog niet volledig ingedaald maar wel al “vaster” tov 2 weken geleden. Volgende afspraak gaan we het al over de bevalling hebben en evt bevalplan bespreken. Spannnenddd Straks een late dienst draaien en hopen dat het snel 23u is dat ik weer naar huis kan
Had dit ook gelezen inderdaad. Maar las laatst ook weer ergens dat het voor de baby weinig risico is. Beetje verschillende verhalen dus. Merk alleen nu zelf dat ik het heel benauwd krijg als ik op mn rug lig, dus het zal toch wel iets in verdrukking brengen.. Kan niet wachten tot ik weer kan liggen hoe ik wil
Ja ik heb die verhalen ook wel eens gehoord / gelezen. Weet niet zo goed of dat echt waar is. Is meer voor de moeder slecht geloof Ik..? Ik slaap meestal op mijn rechterzij. Maar rol automatisch op mijn rug. Ik heb dat pas door als ik wakker word. Denk dat het komt doordat mijn rug en bekken dan minder pijn doen.
Ja ik ook niet, ik ben een buikligger. Oh ik heb alleen ononderbouwde verhalen tegengekomen die zeggen dat het weinig risico’s geeft, geen bewezen onderzoeken. Hoe dan ook, ik neem geen enkel risico en doe het gewoon niet. En natuurlijk kun je in je slaap opeens op je rug belanden (gek genoeg overkomt mij dat niet eenmaal kant gekozen kan ik niet draaien zonder eerst wakker te worden om dat enorme gewicht naar boven te heffen hahaha), maar dat is anders dan structureel bewust op je rug liggen.
Tijdens de groeiecho die ik maandag had werd kleine rond de 2650 geschat, maar qua voelen denkt gyn nog wat groter. Ze zei eerst rond de 3000, later ri 2800. Ze groeit rond de p85/p90 qua buikje. Krijg met 39w een keizersnede en dan schatten ze haar 3600-3800
Ik val binnen 10min flauw als ik op m’n rug lig, dus het kan zeker iets met de doorbloeding doen Uiteindelijk is het niet meer dan een hele lage bloeddruk natuurlijk.. Ik ben een echte rugslaper, verlang er zooooo naar!
Lig ook vaak op mijn zij te slapen, maar een zijslaper ben ik sowieso altijd al geweest. Vannacht draaide ik even kort op mijn rug, en was gelijk een protest in m'n buik. Hebben jullie trouwens nu ook zo een zwakke blaas? Als de drang om te moeten plassen opkomt moet ik ook echt NU gelijk Ophouden lukt niet meer
Hahahaha Ik was bij nr 1 een week na mijn collega uitgerekend. Zij is echter 1,5 week na mij bevallen. Ze was zo ongelooflijk pissig hahahaha
Hier zijn alle cadeautjes binnen. Wij zijn iets minder goed met ons houden aan een budget. Ik denk dat ik zo’n €80-€100 heb uitgegeven aan cadeautjes. Maar ik heb het in gedeeltes gekocht, daar zitten de schoencadeautjss (3x €2 a €5) ook bij en.. Sinterklaas had haar een poppenhuis of autogarage beloofd als ze zindelijk zou zijn. Dus tsja, daar moesten we ons aan houden en daardoor is alleen al €30 voor een speelgarage. Gek genoeg koos ze daar toch wel voor i.p.v. het poppenhuis, haha. Oh en ze krijgt van haar opa’s en oma’s ook nog voor een bedrag rond de €50 aan cadeautjes. Echt te gek voor woorden eigenlijk. Schaam mij er bijna voor. Volgend jaar 2 kinderen, dus gaan we het toch maar even anders aanpakken.
Ik zei al tegen man, baby is er nog niet eens en nr1 moet al inleveren. Zulke hoge kosten deze maanden dat we hebben bezuinigd op de sint. Heb nu voor 20 euro uitgegeven (4 cadeaus) en van mijn schoonouders krijgt hij ook nog wat. Ook omdat we ruim over zijn verjaardagscadeau budget zijn gegaan en hij een compleet nieuwe kamer heeft gekregen dus t is wel even goed zo Hij gaat ook nog Sinterklaas op zwemmen, peutergymnastiek en school vieren. Schoencadeau's hoefde ik niet te kopen hihi nog over van vorig jaar. Had toen teveel ingekocht
Dat is positief Ik denk wel dat ik wat meer bij zou kopen Ze spugen vaak melk over hun kleertjes heen, en dat stinkt behoorlijk. Maar goed als de kleine er is en je komt te kort kun je altijd nog bijhalen natuurlijk Ook krijg je waarschijnlijk nog veel