Oh superleuk! En nog gefeliciteerd met je zoontje! Haha dat bijkomen snap ik helemaal @Isabella2020 respect hoor. Je krijgt er idd vast veel voor terug, maar ik zou echt niet meer functioneren van de stress geloof ik
Haha, dank je! De andere kids kwamen overtijd en moest ik gestript worden, vóórdat er iets op gang komt. Dus ik verwacht niet dat dit kindje spontaan met 37 weken komt. Of.. de gynaecoloog moet het nodig vinden, vanwege de P99-lijn, dat ik ingeleid wordt en dan nog.. dan verhuizen we met baby!
Pittig hoor, ik zou nu al dikke stress hebben Een kennis van ons is in haar kraamweek verhuisd. Moet er werkelijk niet aan denken!
Had eigelijk controle vandaag om 10 uur. Maar werd gebeld om 9:35 door de PSZ dat Delsin zich niet lekker voelde en dat hij graag weer naar huis wou. Dus eerstmaal gyn gebeld afspraak verzet naar morgen en daarna gelijk door Delsin ophalen. Nu even uitzieken . P.s omdat ik in Duitsland woon hier gaan de Peuterspeelzalen tot 6 jaar . Zodat jullie niet steeds vreemd opkijken waarom ik het over PSZ heb
Kindergarten is dat Toch? Mijn neefjes wonen ook in Duitsland Ik was mijn kast even netjes aan het maken. Was een mega bende Ineens dacht ik..goh...volgende week zaterdag ben ik ruim 37 weken..dan kan ik bevallen en mijn eigen kleding weer aan. Wat lijkt me dat weer heerlijk haha. Verder donderdag de echo hier. Heb heel veel last van harde buiken gehad en steken in de liezen. Ik hoop zo ontzettend dat ons dametje goed is ingedaald met haar bolletje. Ik heb echt zin om te gaan knuffelen met ons kleine hummeltje. Hoewel ik de zwangerschap nog niet zo zat ben eigenlijk. Komt denk ik doordat het de laatste is.
Klopt, kindergarten inderdaad . Plus, Delsin gaat naar een "speciale" Variant. In een normale kindergarten gaan 25 kinderen per groep en in zijn groep zitten er 8. Ze krijgen meer hulp op vlakken waar ze een beetje achterlopen op leeftijdsgenoten. En krijgen daar dan nog Extra Ergotherapie en/ of Logopedie. Delsin krijgt extra logopedie erbij want hij loopt wat achter met praten. Hij is laat begonnen met echt "praten". Maar sindsdien hij nu hier heen gaat, gaat het met grote sprongen vooruit
Ik herken je gevoel @AapEnOlifant betreft de keizersnede. De eerste week ben je best nog beperkt en je bent straks al zo afhankelijk na de bevalling en met keizersnede helemaal. Hier geen stuit, maar moet waarsch. wel weer een keizersnede ondergaan. Moet eerlijk zeggen dat als er niets aan de hand was met de baby en mn zoontje van 1,5 niet had , ik misschien wat luchtiger erin stond hoor betreft de keizersnede. Hopelijk gaat jullie kindje straks nog draaien. Hebben jullie ook al een beetje een indicatie wanneer de kleine geopereerd gaat worden en hoe lang hij sowieso in het ziekenhuis moet blijven?
En naast je gewone kleding ook weer lekker op je buik kan slapen!! Lijkt me heerlijk! Bij mij is het besef er nu ook wel hoor, dat vanaf volgende week de kleine gewoon al mag/kan komen!
Nou van mij mag de kleine wel blijven zitten tot de feestdagen en de jaarwisseling achter de rug zijn! Soms ben ik het zat, want ik voel me zo moe en immobiel. Ik heb heel weinig energie om wat te doen. Moet overal bij gaat zitten, zelfs eten koken.. Ik wil/moet ook nog van alles poetsen en opruimen, maar ik heb er de kracht gewoon niet voor. Hebben jullie dat ook zo erg? Vandaag wel de enveloppen en sluitstickers voor de geboortekaartjes vast besteld. Etiketten zijn al geschreven dus die kunnen er mooi op als de enveloppen er zijn. En verder ben ik maar begonnen met mijn vluchtkoffertje en tasje voor de kleine, aangezien we de 20e nog een weekje weg zijn met mijn schoonfamilie en het dan ook mee gaat. You never know.
respect hoor om nog een weekje weg te gaan!! Ik merk dat ik er erg behoefte al aan begin te krijgen om in mijn eigen schulp te kruipen en het liefst nu thuis gekluisterd blijf. Ook zo gek om nu echt de vluchtkoffer eigenlijk alvast klaar te moeten zetten, zal ik deze week ook even aan beginnen
Ik heb dat ook wel @LJJ. Nergens puf voor. Toevallig vanmorgen wel beneden gepoetst. Maar de badkamer en boven moet het Zowiezo even goed schoongemaakt worden. Elke keer word het verschoven.. Het is dat de feestdagen ertussen zitten, maar anders had hij wel op tijd mogen komen van mij. Nu hoop ik heel erg op de 5e. Net voor de uitgerekende datum en toch over de feestdagen heen.
@Druffia het was al gepland. En mn schoonouders weten ook dat als ik t niet trek we gewoon naar huis gaan. En ik kan daar gewoon mezelf zijn. Op de bank liggen of op bed. Dus dat is wel prettig. @Haver11 mijn moeder heeft afgelopen week beneden alles grondig gedaan. Alle randjes, plintjes etc. Ramen gezeemd. Ik heb alleen de dweil er achter aan gedaan. Komende twee weken doen we kamer voor kamer boven zodat alles ff goed gedaan is. Alleen red ik het namelijk echt niet. Alleen stofzuigen is al te veel omdat ik dat harde buiken krijg.
Leuk, waar heb je sluitstickers besteld? Ik ben nog op zoek Hier komt om de week een schoonmaakster, dus moet eerlijk bekennen dat ik me daar niet enorm druk om maak. En mijn moeder doet onze strijk, super fijn. Ik verlang vooral heeel erg naar om weer om mijn rug te kunnen slapen. En om gewoon in de bank te kunnen zitten met normale kleding aan. En niet de hele tijd billen onder m’n ribben vandaan te duwen
@Buko hippe-geboortekaartjes.nl Hier hebben we ook ons kaartje uitgezocht. Oh een schoonmaakster. Ik wil dat al zo lang, maar mn man wil geen vreemd iemand in huis die in je spullen loopt te rommelen. Zo irritant. Maar ja, ik krijg het zelf niet voor elkaar. Ook als ik niet zwanger ben. En hij doet het ook niet. Dus ik erger me 24/7 wel aan iets.. Strijk doe ik lekker zittend. Dat gaat nog prima gelukkig.
Herkenbaar hoor soms zit ik thuis om me heen te kijken, en bedenk ik zoveel dingen die ik wil/moet doen.. maar heb dan gewoon geen energie om op te staan. Gelukkig zijn er ook betere dagen af en toe
Het streven is om hem 24 tot 72 uur na de geboorte te opereren. Hoe beter het gaat, hoe sneller ze opereren (en natuurlijk heeft het te maken met drukte enzo). Als na de operatie de voeding goed gaat en er zijn verder geen complicaties dan mogen we zo snel als het kan naar huis.. Dit kan in hun ervaring duren van 2 dagen tot 6 weken.. Verwachting is eerder kort verblijf dan lang, gelukkig! Hoe is de verwachting bij jullie?
Oh ik dacht echt aan iets medisch, vitamine tekort ofzo voordat ik zwanger was, aangezien ik toen ook al geen puf had om iets te doen. Inderdaad om je heen kijken, zien dat er zoveel gedaan moet worden.. Maar geen zin/puf hebben om op te staan en werkelijk iets te doen. Maar dat is dus volkomen normaal Hier ook geboortekaartjes van hippe geboortekaartjes moet binnenkort ook maar eens de enveloppen en sluitstickers bestellen!