Ik baal een beetje (eigenlijk heel erg), gisteren hebben manlief en ik fotoshoot gedaan. Hij doet het altijd supergoed. Maar gisteren is het niet gelukt om scherpe foto’s te maken, bijna alles is onscherp omdat de camera-instelling toch niet goed was..... Best teleurgesteld want ik had 2 jurken aangehad en de foto’s van de jurk die ik het mooist vind zijn dus niet gelukt. Hopelijk wordt het vandaag droog zodat we toch iets scherps kunnen schieten al is het in onze tuin ipv de mooie omgeving van gisteren.
Ik ga ook voor een ziekenhuisbevalling, ook al wonen we inmiddels buiten de spits om maar 10 minuten van het ziekenhuis af. Bij de 1e waren we achteraf erg blij met die keuze. Ze had in het vruchtwater gepoept en het duurde heel lang voor ze een bloeding bij mij konden stoppen. Ik werd dus medisch en vervolgens moesten zowel dochter en ik nog een nacht blijven ter controle. Zij ivm het gewicht, ik ivm bloeding. Als ik het tijdens de weeen zie zitten en er een kamer met bad vrij is dan ga ik misschien voor een badbevalling in heg zkh.
Ik ga ook voor een ziekenhuisbevalling, ken niet anders ben al 5x in het ziekenhuis bevallen en het voelt als mijn 2e huis hahaha. Maar ja, ik ben medisch omdat ik bij de 2e 4 liter bloed verloor en aangezien ik bij elke bevalling daar risico op heb moet ik dus sowieso in het zkh, maar ik vind het alleen maar fijn. Krijg graag een ruggenprik etc.
Ik probeer de movicolon, wil het niet ga ik de gyn wel even vragen voor plan b. @iez o dat is inderdaad echt heel zuur hopelijk vandaag meer geluk! T word steeds verdachter nu het de achtste is haha. Man heeft ons huis helemaal netjes opgeruimd, ik kreeg gister bericht van een vriendin 'veel plezier vanavond' terwijl ik helemaal niet heb gezegd dat ik gisteravond naar een vriendin ging (dus ze moest het hebben gehoord van mijn vriendin met wie ze anders geen contact heeft of van mijn man), en ik krijg net de opdracht: 13:30 kleren aan en je mag niet naar je ouders
Hier hoop ik heel erg op een thuisbevalling. De vorige bevalling ben ik met 5cm naar het ziekenhuis gegaan omdat ik (uitgerekend!) tijdens de bevalling een migraineaanval kreeg. Dus dat werd met de emmer op schoot in de auto richting ziekenhuis. Man, man, wat was ik beroerd .... Ik ben bevallen in een donkere kamer en alle geboortefoto's waren mislukt. Ik hoop nu heel erg op een "normale" bevalling. Kaarsjes aan en lekker in bad. En hopelijk blijven de rugweeën dit keer achterwege, die vond ik echt niet te doen... Ik voelde daardoor niet dat ik al op de 10cm zat, de persweeën kwamen niet. Anders was hij er misschien wel eerder geweest. Mja, een bevalling is nooit leuk geloof ik... (klaagmodus uit)
Wat een bijzonder bevallingsverhaal! Hopelijk wordt het deze keer een fijnere ervaring. @GroeneBomen veel plezier zo
Hoe is de kraamzorg bij jullie geregeld? Wij krijgen waarschijnlijk door omstandigheden maar 3 uurtjes kraamzorg per dag, en dat kan ook 's middags zijn... hopelijk 3 effectieve uren. Op dag 6 of 7 vind ik dat prima, de eerste dagen hoop ik wel op volledige zorg en in ieder geval 's morgens. Gelukkig is mijn man de eerste dagen thuis en zullen mn (schoon-)moeder en (schoon-)zussen er voor ons zijn.
Hoe komt dat dan? Hier gewoon een indicatie voor het aantal uur gedurende de hele periode, rond de 100 volgens mij? In principe door 1 persoon, maar als kerst én 1 jan in de kraamperiode vallen zit er wel een wisseling in omdat zij uiteraard ook recht hebben op vrije dagen. Als het heel erg druk is zou het zo kunnen zijn dat er 2u/dag minder kraamzorg is, maar nooit de eerste dagen, altijd in overleg en alleen als het kan.
@Isabella2020 volgens mij zijn er overal veel tekorten in de kraamzorg.. Wel balen zeg.. 3 uurtjes is niet veel! Ik heb er nog niks over gehoord.. Maar ze hebben wel gezegd dat ze niet kunnen garanderen dat we één en dezelfde kraamverzorgster krijgen.
Hoe dat komt... gebeld worden en horen dat het kraamzorgbureau failliet is gegaan! Over stress gesproken... ik heb ondertussen al één en ander geregeld, maar hier word ik zo niet blij van...
.. wij kregen een kraamverzorgster op voorkeur, een bekende. Dat te weten gaf wel rust, i.v.m. de verhuizing. Nou.. eh.. niet meer dus..
In NL heb je volgens mij recht op 49 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen. In bepaalde situaties kunnen er meer of minder uren worden geïndiceerd. Ik heb deze keer recht op 65 uur. Dit omdat ik na vorige zwangerschap een postpartum depressie heb gehad. Ik hoef er geen gebruik van te maken, maar het is fijn dat de mogelijkheid er is. Wat redenen zijn voor minder kraamzorg weet ik niet. @Isabella2020 dat is echt enorm klote! Ik heb wel nagevraagd hoe ze zitten qua bezetting omdat ik van twee vriendinnen weet dat ze 1,5 dag geen kraamhulp hadden en dus ook geen controles etc. Ze vertelde me dat in de zomer periode het zo druk was dat dit idd voorkwam. Maar dat ze dat nu niet voorzien omdat december en januari relatief rustige maanden zijn. Vorige keer kwam mijn nicht kramen, maar die werkt helaas niet meer als kraamhulp. Dus wij moeten nu ook afwachten.
Ohja 49 uur haha, zat een beetje hoog met m’n 100 Bizar dat ze dat zomaar kunnen mededelen zeg @Isabella2020 kan me je stress goed voorstellen!
Kraamzorg is hier gewoon 45(?) uur zonder borstvoeding. Ze hebben niets gezegd over max. 3 uurtjes per dag. Mocht dit wel zo zijn dan komen mijn moeder en schoonmoeder wel helpen op de dagen dat ze niet hoeven te werken.
Oh ja, 45 is idd bij flesvoeding. 49 met bv. Ik heb ook een moeder die gewoon komt helpen, dus dat is ook wel fijn. Die 3 uurtjes is omdat het kraamzorgbureau van @Isabella2020 failliet is.
Ik pas het nadat ik gereageerd had idd. @Isabella2020 kan je niet rondbellen of je nog kan overstappen naar een andere?
Oef ja zitten jullie daarop te wachten @LJJ en @LaQueen , dat je moeder er zo veel is? Ik wil die eerste weken denk ik vooral heel veel zelf knuffelen en niet te veel mensen om me heen Meteen kraamvisite lijkt me ook super vermoeiend Op donderdag gaat onze dochter normaal naar mijn ouders, dus dan komt mijn moeder nu wel naar ons toe.
@Isabella2020 jee wat balen zeg, dat is wel het laatste waar je op zit te wachten! Denk je alles geregeld te hebben, kun je op het laatst nog aan de bak. Hopelijk kun je nog andere kraamzorg vinden? Ik hoop ook thuis te bevallen. Ik wilde bij de 1e in het geboortehuis/ziekenhuis bevallen, maar dat heb ik nooit gehaald. Uiteindelijk vond ik het erg fijn om in je rustige, vertrouwde omgeving te bevallen. Dus dat is nu mijn eerste keuze.
Nouja mijn schoonmoeder zou echt nood zijn, maar mijn eigen moeder is echt op een prettige en niet storende manier aanwezig. Ze weet precies wat ik wel/niet wil, past ook op onze dochter en dan heeft ze gewoon de was en alles al voor mij gedaan. Ze is lekker nuchter, zal nooit ongevraagd advies geven. Mijn vrienden zeggen na verjaardagen enzo ook altijd allemaal dat ik echt een super fijne mama (& ook een fijne papa trouwens!) heb die altijd voor iedereen klaar staan.
@Buko nou ik kan me niet zo goed herinneren hoe veel ze er de vorige keer daadwerkelijk was. Ze was ook bij de bevalling. Deze keer is dat ook de bedoeling. Heb wel gezegd dat ik het rustiger aan wil doen met kraambezoek, vooral voor onze zoon. Omdat ik graag wil dat hij ook de nodige aandacht krijgt in rust. Het zal zichzelf wel regelen. Ik denk dat het in de kraamweek wel mee zal vallen, maar meer voor als de kraamhulp er niet meer is.