Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Wellicht een gekke vraag.. :oops: maar mag je babykleding niet in de droger doen? Heb namelijk wel een “voorzichtig” en een “strijkdroog” stand erop staan. Wil natuurlijk geen risico op gekrompen kleertjes maar ben gewend om veel in de droger te doen :oops::$

2. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ennnn moet je hydrofiele luiers nu wel of niet strijken?

3. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @RM1996 Werkelijk géén idee en dit is voor mij kind 2. Ik heb ze overigens niet gestreken (is volgens mij achterhaald en bovendien nemen ze beter vocht op als je het niet doet) en kleertjes wel eens in de droger gedaan. Ik zou zeggen, doe wat goed voelt!

4. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Ik las indd hele tegenstrijdige berichten, de ene zei wel strijken de andere niet. Thankyouuuu!

LaQueen vindt dit leuk.
  5. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Volgens mij kan het prima in de droger hoor @RM1996 alleen vinden veel mensen het zonde. Zelf gooi ik alle rompers, pyjama’s, simpele leggings en simpele truien (voor kdv) van dochter in de droger.
    Je hebt natuurlijk wel kans dat het krimpt of wat minder mooi wordt. Net als bij jezelf..

RM1996 vindt dit leuk.
  6. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ja dit heb ik ook wel met zo ongeveer alles. Eerst maar eens veilig geboren worden en elkaar wat leren kennen. Dan zien we dan wel waar ik/man/dochter en baby behoefte aan hebben. Vaak zijn dingen snel genoeg geregeld.

@LaQueen wat leuk dat iedereen zo positief is over je moeder! Echt een rijkdom. Mijnes is ook een schat hoor.

LaQueen vindt dit leuk.
  7. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wow @Isabella2020 ! Wat erg zeg! Hopelijk kun je nog iets regelen!

Ik strijk al lang niet meer, zou niet weten wanneer ik dat nog moet doen haha.

Mijn moeder heeft de baby was gedaan en wel alles gestreken.
    Maar de hydrofiele doeken doe ik het liefst in de droger en dan opvouwen, dan drogen ze veel fijner dan als ze gestreken zijn.
    Ik doe geen kleding in de droger.

Qua kraamvisite zijn vriend en ik heel anders.
    Hij vind het leuk als er veel mensen over de vloer komen, ik hou meer van rust en eerst zelf wennen aan ons kleintje erbij.
    Bij de 2e een hele rustige kraamtijd gehad en vond dit echt heel fijn.
    Ook pas laat gebeld naar fam dat ze geboren was.

RM1996 vindt dit leuk.
  8. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Ik heb inderdaad een ander kraamzorgbureau benaderd. Zij hebben me toegezegd te komen, maar kunnen dys geen volledige zorg garanderen. Ik hoop dat het rustig is.. dan komen ze langer!

iez en LaQueen vinden dit leuk.
  9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Dat zus kwam stond geheel los van mijn uitje haha, was puur toeval.

Om 13:30 stonden vriendinnen aan de deur en hebben mij meegenomen naar een high tea in een restaurant en kreeg nog een cadeau pakket ook, alleen voor mij :) baby kreeg wel na geboorte wel cadeautjes. Bij thuiskomst zaten mijn zus en haar gezin er dus ook nog even fijn met hun kunnen knuffelen :) volgende keer zie ik ze weer met baby. Gek idee!

AapEnOlifant, Buko, Isabella2020 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik strijk dus wel veel.
    Iig alle kleding van mn zoon(en van ons zelf meestal alleen blouses en mijn jurkjes die het nodig hebben), op ondergoed en sokken na. Ik vind dat die kleine kleertjes zo kreuken en ik krijg daar jeuk van als ik het bij hem of een ander zie. Dus ook alle babykleding strijk ik.
    Nu adviseren ze het bij babykleding ook omdat als je goed heet strijkt het de bacteriën ook dood.

droger.. hier gaan alleen sokken, ondergoed dat er tegen kan, beddengoed en handdoeken er in.
    Ik vind dat je kleding er gewoon snel verwassen uit gaan zien.
    Maar ik ben gewoon een zeikerd met m’n was. Haha:roflmao:

Hydrofielen strijk ik dus ook...
    Maar ze schijnen beter te absorberen als je ze niet strijkt. Ik gebruik ze ook in de wieg, wagen, box en ledikant als onderlegger en dan vind ik het gewoon mooier als ze strak gestreken zijn.

Buko, Jetje1991, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. RM1996

RM1996 Fanatiek lid

15 feb 2019
    2.035
    2.386
    113
    Vrouw
    Jaa dat dacht ik dus ook, het is en blijft een risico maar dat heb je ook met je eigen kleding. Dankjewel! :D

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Hopelijk gaat je vriend mbt kraamvisite wel mee in jouw wens straks? Ik wil ook niet te veel visite die eerste week, voor ons en dochter is het belangrijk om rustig te kunnen wennen. Dus liever alleen onze ouders en onze eigen opa’s en oma’s en de rest pas daarna. Tenslotte zijn wij kraamvrouw en vind ik ons eigen herstel ook belangrijk en dat lukt alleen als je je die week prettig voelt (zover mogelijk dan.. want het gevoel dat je bent overreden is niet prettig :p)

13. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Maar bacteriën zitten er gelijk weer op. T is geen steriele omgeving. Je handen hebben bacteriën, de kast etc.

Ik heb bij nr 1 braaf alles gestreken, maar ik mag sinds die zwangerschap niet meer strijken van de fysio dus met pijn in mijn hart heb ik de droger hydrofiele luiers.

14. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Klopt, maar die bacteriën zijn “eigen”.
    Die van de fabriek, reis vanuit bangladesh of waar dan ook, verfbadjes en handen van mensen die ook jou schattige pakje in hun handen hebben gehad in de winkel niet.
    Ik zeg ook niet dat het steriel moet zijn, maar dit is wel waarom ze strijken adviseren de eerste keer.
    Maar iedereen moet vooral doen waar ze zich goed hij voelt toch?!

Jetje1991 en Buko vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Daarom was ik rompers eerst ook op 60 graden. Doe dat de eerste keer met eigen ondergoed ook (nee bh's niet haha dan blijft er niet veel van over) draag je toch direct op een zeer kwetsbare plek.

Ik mis het strijken wel, sta nu als een halve zool met mijn handen t hydrofiele luiertje in de wieg zo strak mogelijk te maken. Gestreken is toch makkelijker

LJJ vindt dit leuk.
  16. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja dat gelukkig wel. En anders heeft hij pech :p
    Mijn schoonouders hebben de neiging om elke dag gewoon onaangekondigd voor de deur te staan, toen we naderhand hebben aangegeven dat we ( vooral ik ) Dit niet fijn vonden voelden ze zich niet meer welkom ( nu hebben ze dat gevoel nog steeds).
    Maar goed jammer dan Ik zit er niet mee. :rolleyes:

Schoonmoeder wilde na haar bevalling zo snel mogelijk en zo veel mogelijk bezoek om haar baby te showen, maar zo ben ik totaal niet.

En ook wat je zegt, voor de grote broer/zus is het ook heel erg wennen. Onze dochter was na de geboorte van haar zusje dood en dood op. Terwijl we niet eens zoveel bezoek kregen.

LaQueen en Buko vinden dit leuk.
  17. Jetje1991

Jetje1991 Actief lid

16 mei 2016
    370
    519
    93
    Vrouw
    Ik vind strijken vreselijk. Geef eens in de zoveel tijd wat aan m'n moeder mee.. :p

Maar daarintegen vind ik babywasjes strijken echt heerlijk! Zo klein en schoon en fris.. Mmm haha gek eigenlijk. :roflmao:

LaQueen, Buko en RM1996 vinden dit leuk.
  18. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Hier gaat het ook zo hahaha. Mijn moeder strijkt sinds ik paar keer in het zkh heb gelegen tijdens deze zwangerschap al onze was, maar de babywas vond ik super leuk om zelf te doen :p

Jetje1991 vindt dit leuk.
  19. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    DE6A2616-30BE-4B35-96C0-A830CE5CFD5A.jpeg
    1 van mijn foto’s van de fotoshoot met manlief.

Druffia, Minttu, LaQueen en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Wauwie! ♡

iez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina