Nee nog nooit gehad, vond het ook heel vreemd! Nu nogsteeds wel wat lichte druk op m'n borst... Ik heb medicatie voor m'n maag (omeprazol) dus vind het heel vreemd... Meestal worden slokdarmproblemen veroorzaakt door maagzuur ofzo. En dankjewel, lief van je! Hoop ook dat 't snel over is!
Zou het wel even in de gaten houden! Heel erg vervelend maar vooral als het vaker voor gaat komen. Jaa door de reflux wordt de slokdarm geprikkeld, een vriendin van me heeft dat ook een paar keer gehad maar die verkramping zakte pas na ruim 10min.. heel eng!
De misselijkheid wordt hier toch echt wel erger. Slechtste dag tot nu toe. Sommige dingen beginnen ook tegen te staan
Had iemand vandaag niet de eerste echo? Hoe ging het? Moet je trouwens met een volle blaas gaan bij de eerste echo?
@AapEnOlifant ai! Dat doet zeer @Minttu als het met 5/6/7/8 weken is, inwendig en lege blaas. Ik was dat laatst vergeten bij een follikel meting (was iets te relaxed en gewend daar, dat ik dat gewoon vergat) en dat voelt niet prettig met een volle blaas de echo zoeken naar eitjes Boven de 9 weken kan het zijn dat ze eerst uitwendig proberen en dan wel volle blaas
Pff hier ook... voel me echt enorm slecht. Vanmiddag op visite bij de opa van mijn man en daar hing echt een geur waar ik echt hele bezoek misselijk van was. —- Overigens ook echt een jank-dag. Moest naar consultatiebureau met mijn dochter en haar gewicht loopt vanaf geboorte al achter op de o zo heilige lijn (prematuur/dysmatuur). Daarvoor waren we ook bij kinderarts van ziekenhuis en die zag eind maart na 1,5 jaar geen nood om mijn dochter nog te zien verder omdat ze goed groeit. Maar het groeilijntje van bureautje komt niet overeen met die van kinderarts en nu hebben ze me helemaal uit balans gebracht waardoor ik hele tijd heb zitten huilen omdat ik zon slechte moeder was omdat haar gewicht niet hard genoeg steeg... Gelukkig heeft mijn man me weer beetje op de rit gekregen. De kinderarts was immers zo tevreden dat we niet meer moeten langskomen. Stomme bureautje ook. Toen ze vroegen of ik voor de volgende afspraken digitaal wilde of liever wilde langskomen heb ik overduidelijk voor digitaal gekozen. Om lang verhaal kort te maken... Hormonen
oooo @Buko hebben we toch op dezelfde dag een echo! Woehoeee! Wat leuk dat je het al hebt kunnen regelen? Heb je dat bij een echo bureau voor elkaar gekregen? ik ben echt nu de hele dag al heel zenuwachtig voor morgen, ik hoop zo dat alles nog goed is! Ik kan me gewoon ook helemaal niet voorstellen dat we morgen slecht nieuws gaan krijgen, voor mijn gevoel doet dit kindje al helemaal mee ofzo. Ik hoop dat ik er niet naast zit. @LolaLisa als ik soms de verhalen hoor over het CB en nu weer jouw verhaal lees...ik snap die mensen daar soms echt niet hoor. Denk dat wij zelf heel goed aanvoelen of ons kindje gezond is, of dat ons moedergevoel zegt dat iets niet klopt. En vooral als een kinderarts al heeft bevestigd dat het goed is, wie zijn zij dan om daar iets anders van te vinden. Gelukkig dat je man je hebt kunnen steunen. Ik ben inmiddels al voor de 3de dag misselijk. Nog niet meer gespuugd verder , maar voel me de hele dag beroerd...ik vrees dat dit herhaling gaat worden bij nummer 1. Hoop alleen nu niet dat dit tot week 30 gaat duren
@Druffia echt he... Normaal trek ik me er nooit iets van aan als ze debiele dingen zeggen, maar die hormonen he Hopelijk gaat je misselijkheid niet tot 30 weken door zeg... heb je de vorige keer tot 30 weken ook echt moeten overgeven enz? Ik was de vorige keer overigens echt verslaafd aan raketjes die ijsjes en van die hele goedkope siroopsticks om in te vriezen. Dat hielp echt zo enorm goed tegen mijn misselijkheid! Heb daar echt op geleefd
Ik kreeg na mijn keizersnede als eerste een raketje op de recovery. Dat was toen heel gek, mijn man en ik een raketje eten met de kleine intussen aan de borst haha. Wellicht dat dit een reden had, maar dat weet ik niet hoor, ook niet over nagedacht verder. In het begin at ik de hele dag druiven. Elke keer weer een druifje in de hoop om de misselijkheid tegen te gaan. Dit hielp soms voor even. Tot 30 weken heb ik bijna dagelijks 1 of 2x gespuugd en echt de hele dag misselijk. Werken was toen echt mijn uitweg, als ik bezig was , was het nog wel te doen en zodra ik dan weer ging zitten of rusten , dagje vrij, was het mis. Pas aan het einde van mn zwangerschap ben ik aangekomen. Dus dat was wel het voordeel. Moet wel eerlijk zeggen, dat je dat ook weer heel snel vergeten bent. Alleen nu ervaar ik het weer haha.
ow jah en over hormonen gesproken...van de week was ik in tranen omdat ik onze kleine niet zelf in slaap kreeg 's avonds. Het lukte me maar niet, en ik was zoooo moe. Dus ik mijn man gehaald. En huilend: "ik krijg de kleine niet in slaap en ik wilde zo graag dat het lukte , maar het lukt me gewoon niet boehoeee" Nou sloeg echt totaal nergens op haha. Die vent van mij zal af en toe wel denken...
Nou, die extreme misselijkheid viel dus niet te wijten aan mijn nachtdienst. Het is vandaag weer net zo’n feest, compleet met overgeven. Ik had vanochtend wat engs. Ik was even naar de supermarkt en opeens viel het me op dat ik niet meer goed zag. Mensen hadden maar één oog, de eerste letter van ieder woord ontbrak. Ik kon gewoon niet scherp stellen. Ik begon enorm te zweten en te trillen, mijn hart ging als een razende tekeer en ik had het gevoel alsof ik er elk moment heen kon vallen. Ik ben snel naar huis gereden en heb een banaan gegeten. Toen trok het vrij snel weg. Denk dus dat ik door de misselijkheid te weinig eet en dat dat voor een dip in mijn bloedsuikerspiegel heeft gezorgd.
Jeetje dat klinkt akelig zeg! Heb je dat vaker gehad? Je zult je rot geschrokken zijn! @Druffia jaaa toch op dezelfde dag een echo Het is bij een pretecho bureau. Ze doen geslachtsbepalingen en 3D echo’s, maar vanaf 6 weken ook vroege echo’s. Ik hoop zo zo zo zoooooo erg dat alles ok is. Lijkt me echt pittig trouwens, nu nog een kleintje dat nog niet helemaal doorslaapt. Goed nieuws; onze dochter deed het spontaan vanaf 13 maanden en is sindsdien echt nooit meer wakker ‘s nachts. Ik ben de godganselijke dag aan het eten voor mn gevoel. Voel me nu al een dikke plofkip en ben super bang dat dit blijft en ik deze zwangerschap ga veranderen in een tientonner Bizar om te ervaren wat de hele dag zo’n weeïg gevoel met je doet. Vind het super irritant -goh-. Maar het lijdt dus zó af van het gewone dagelijks leven? Druk zijn op het werk werkt het beste inderdaad. En vroeg naar bed gaan
Nee, op deze manier heb ik het nooit eerder gehad. Ik raakte daarom ook een beetje in paniek. Had geen idee wat me overkwam en was bang dat het iets in mijn hoofd was. Ik wil dit niet weer meemaken, dus ga toch proberen wat meer te eten, ondanks de misselijkheid.
Vorige keer had ik echo met 7 weken en dit was niet inwendig. Gewoon op de buik. Ze moeten wel wat harder duwen. Ik was wel verbaasd overigens omdat ik een laagje ‘gezelligheid’ heb en dat het zo toch lukte.
Zo ging ik gisteren compleet uit Mn panty omdat ik Mn man ruim 30 minuten niet te pakken kreeg met bellen. Sloeg ook nergens op