Bij ons weten alleen mijn broertje en mn beste vriendin het. Ik denk dat ik het na de eerste echo aan mn familie wil vertellen. En de rest pas na de 12 weken. Vind het wel echt heel erg moeilijk. Movie world met vrienden staat op de planning voor volgend weekend, waar ik nu dus echt geen zin meer in heb. Begin juni heb ik een etentje met collega's in de planning.. "sushi" Iemand goede tips/smoesjes? Lust normaal gesproken ook wel een wijntje bij het eten, dus het valt best snel op zeg maar
@nadine001 Dat je een antibioticakuur hebt ivm blaasontsteking, dan mag je ook niet drinken en heb je een excuus als je wat vaker naar de wc moet (weet niet of je daar last ven hebt)
Ik hoop ook dat mijn intuïtie klopt! Bij mijn 2 vroegtijdige miskramen in het verleden voelde ik aan het begin al aan dat het niet goed zat...daarom is dit nu ook zo gek. We zijn een weekendje weg en dat is heel fijn! Gaat het allemaal iets sneller.
'ik ben ongesteld en wijn smaakt mij nu totaal niet' Niemand zal daarop ingaan gheghe En voor de rauwe sushi 'ik heb zo'n diarree door sushi gehad laatst dat ik het even niet meer wil'
Ik ben vanavond met vriend en dochter ook sushi gaan eten om het te vieren. Heel veel opties zonder rauwe vis hoor
Je mag wel de sushi met ei, krab, komkommer. Zeg maar alle niet extreem vissige dingen. Neem je die toch gewoon lekker?
Wij hebben het nog helemaal niemand verteld. Ik vind het toch lastiger dan ik dacht. Stond vorige week op het punt een vriendin het te vertellen, maar toch nog maar niet gedaan. Wij wachten tot we de eerste echo hebben gehad. Dan ben ik bijna 9 weken zwanger. Nog bijna 3 weken stilhouden dus...
Mij zou zoiets niet opvallen. Ik vind al dat soort sushi’s sowieso het lekkerst haha. Niet zwanger eet ik dus ook bijna niet anders. Helemaal met collega’s.. die weten vast niet van jou welke jij wel en niet lust.
Bij mij valt het altijd op als ik wel alcohol drinken, ik drink hooguit 2 keer per jaar dus dan krijg ik te horen 'je weet dat daar alcohol in zit hè??' Of 'ben je ziek??? Je drinkt!!!'
Hier weten beide ouders het, mn beste vriendin en een goede collega/vriendin. Ook omdat ze al die tijd mee geleefd hebben. Toch wel fijn dat hun het weten. Hier vallen de klachten (nog) mee. S’ochtends en na het avondeten even misselijk met soms een kokhalsneiging. Nog gevoelige/opgeblazen onderbuik en borsten. Ook maar met momenten. Maar ohhh wat duren de 12dagen nog lang! Hoop zo dat het goed zit! Vind het zoooo spannend
@nadine001 ik heb laatst ook sushi gegeten met een goede vriendin, alles zonder vis maar de overige dingen. En qua drinken had ik gisteren, omdat ik met de auto ben drink ik niet. Kreeg ik gelukkig ook geen vragen meer. Succes!!
Was voor mijn man wel lastiger, hij is gestopt met drinken als deal. Vond het zo vervelend dat hij alles maar kon doen en laten en ik maar elke maand mijn vruchtbaarheid in de gaten moest houden en ongesteld werd. Dus zei: dan zorg je maar dat jouw zwemmers ook in optima forma zijn en blijven! Maar ja op een verjaardag zeggen dat je niet drinkt vanwege je zaad is ook raar hahahahahaha dus hij mompelde maar 'nee geen zin in' haha
Ja echt ook wel zin in! Voor mn beste vriendin en haar verloofde hebben we Jenga blokjes(aftellen voor hun bruiloft over 3 weken) en die van ons waren we 'vergeten' in de doos te doen. Die gaan we geven als alles goed is en daar staat t dan op! Voor de rest weten we nog niet echt, hadden laatst een leuk boekje gezien over opa's en oma's dus dat misschien voor mn vader en stiefmoeder. Voor mama had ik zelf een kaart gemaakt met daarin een polaroid met onze hond met positieve test op zn pootjes. Iemand nog leuke ideeën voor vertellen aan ouders en andere beste vriendin?
Ho wacht, geen varkenshaas?! Ik ben vanavond uiteten geweest en was in veronderstelling dat dat goede keuze was Dat is toch goed doorbakken? Of zie ik nu iets over hoofd? Ik schiet beetje in stressmodus nu... niet dat ik er nog iets aan kan veranderen want heb het al opgegeten... En ik check altijd wel of mijn vlees niet rood/roze is ook al ben ik niet zwanger, dus het was sowieso wel doorbakken anders had ik niet opgegeten. Maar kan geen kwaad toch? Help?
@LolaLisa Als het goed doorbakken is, geen probleem. Je mag geen rauw vlees ivm toxoplasmose, goede verhitting doodt die bacterie.
@SingleMomToBe ja dat wist ik idd, nouja het zal wel loslopen. Denk dat ervannacht vanwege slaaptekort en combinatie van niet kunnen slapen een paar alarmbellen afgingen toen ik varkenshaas las terwijl ik dat net ophad Maar nu ik geslapen heb kan ik weer logisch nadenken