Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Druffia, 28 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik had het zelfs zo erg dat is sochtends bijna niets zag en toen smiddags nogmaals testte waarbij hij ineens wel heel duidelijk was.
    Sommige dames testen later op de dag nu eenmaal beter.

Leni4 vindt dit leuk.
  2. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    yeah @Buko !!! ook een 3 + super joh!

Ik vind het ook laat hoor @Lavita , bij ons is het standaard protocol rond de 7 weken. Ik zou er ook echt alles op zetten om het eerder te krijgen of inderdaad bij de verloskundig.

s'avonds test ik ook altijd veel beter dan in de ochtend. Hopelijk heb je zo meer geruststelling met de nieuwe testen @Leni4 !

Leni4 en Buko vinden dit leuk.
  3. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Hoii dames! Gefeliciteerd allemaal!!

Ik zou graag met jullie willen mee kletsen! Gister mn eerste positieve test gehad. De uitgerekende datum weet ik niet precies, maar zal rond 14/15/16 januari liggen. Dit is mijn eerste kindje en ik vind het allemaal super spannend, en nog erg onwerkelijk. Ik ben zo bang als ik naar wc ga om bloed te spotten. Ook de krampjes maken me af en toe wat onzeker..

Hebben jullie al veel kwaaltjes?

Mokki, LaQueen, Druffia en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Leuk zeg, steeds meer zwangeren!! Gefeliciteerd allemaal!

5. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Wanneer is het verstandig om te stoppen met testen?

6. AapEnOlifant

AapEnOlifant Bekend lid

30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Heel herkenbaar!! Ook mijn eerste kindje en ben ook heel onzeker. Heb zelf in maart een miskraam gehad, dus dat helpt ook niet mee.

Qua kwaaltjes heb ik vooral pijnlijke borsten, soms wat steekjes in m'n buik en vlagen van misselijkheid. Ook moe, maar dat ben ik standaard al sneller! Ohja en ik ruik dingen ineens een stuk beter haha.

Ben benieuwd naar jullie kwaaltjes haha...

7. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Wanneer het voor jou goed voelt :) De een doet überhaupt maar één test, de andere doet de ene test na de andere.
    Zodra je een echte knaltest hebt, heeft verder testen sowieso geen zin eigenlijk.

Ik denk dat het je rust geeft om niet te lang te testen, maar ik ben de eerste die zal toegeven dat niet te kunnen. Ondanks mijn goede voornemens haha. Hoewel er nu na mn 3+ écht niets meer valt te testen.

Druffia vindt dit leuk.
  8. Cherryblush

Cherryblush Actief lid

10 mrt 2015
    118
    93
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames. Nou afspraak bij de vk staat. Ik mag op 3 juni. Voor nu is mijn uitgerekende datum 14 januari.

Werd vanmorgen wakker in een vlaag van misselijkheid. Besefte me opeens dat ik veel te weinig water drink. Een tijdje terug heb ik het boek “Water, het goedkoopste medicijn” van dr. Batmanghelidj gelezen. Hij beweert dat het te weinig drinken van water zwangerschapsmisselijkheid veroorzaakt. Helaas staat er maar een heel klein stukje over in het boek maar zeker de moeite waard om rekening mee te houden. Op internet vond ik nog een klein beetje info over dit onderwerp: https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/119213-zwangerschapsmisselijkheid-door-watertekort.html

Daarnaast zou een laag gehalte aan magnesium en vitamine B6 ook kunnen bijdragen aan het ontwikkelen van zwangerschapsmisselijkheid, zie http://poppytopumpkin.nl/zwanger-misselijk-waarom/

Om een je magnesiumgehalte snel omhoog te helpen werkt een (voeten)bad met magnesium erg goed.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. Zo naar om zo misselijk te zijn!!

LaQueen en Druffia vinden dit leuk.
  9. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Oh dat lijkt me dan helemaal spannend! Heb je al een afspraak bij de vk ingepland? Ik denk dat ik morgen ga bellen. Heb nog niet helemaal het gevoel dat het echt is allemaal:p

Ik heb ook steekjes, beetje het gevoel gewoon ongesteld te worden maar niet super pijnlijk. En misselijk ben ik tijdens het rijden.. Ook als ik zelf rij:o:

10. nadine001

nadine001 Fanatiek lid

10 apr 2014
    1.797
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Ja ik denk dat ik nog even door ga tot hij knalt. Heb de digitale van cb al gedaan, dus die geeft wel een soort bevestiging

Buko vindt dit leuk.
  11. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Hele dag al duizelig... pfff en niks kunnen laten merken op het werk.. was er naar van .

12. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Heb je nog verder getest? of laat je het voor nu rusten?
    Super vervelend duizeligheid!

13. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Welkom!! en gefelicteerd!!
    Verstandig doe je er aan om na 1 positieve test te stoppen hahaha, maar dat lukt mij helaas niet. Wat buko zei, testen tot je zelf je rust er in kunt vinden? Wat voor jou goed voelt? Ik verklaar mijzelf altijd weer voor gek als ik nadenk hoeveel euro en hoeveel testen ik er alweer doorheen heb geslingerd....

14. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Heb 2 wel goede testen gehad, dus laat het hierbij, worden ze nu weer lichter maak ik mezelf helemaal gek, en ze waren 2 dagen echt wel duidelijk.

Wizzy5, Buko en Druffia vinden dit leuk.
  15. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook al beginnende kwaaltjes.
    Ontzettend zere borsten, wat steekjes en opkomende misselijkheid.
    Vorige zwangerschap precies zo. Alleen toen ben ik echt tot 18 weken de hele dag misselijk geweest. Ik kon geen aardappels of groenten verdragen. Alleen vette bende zoals pizza, patat, frikandellen etc.
    Ik verwacht dat die misselijkheid nu ook wel weer komt.

En ik ben het niet helemaal eens met dat waterverhaal! Ik heb vorige zwangerschap idd ook veel water gedronken, magnesium gebruikt, gember omdat dat zou helpen. Maar ik was nog steeds kots en kotsmisselijk.
    Maargoed.. voor een ander werkt het misschien wel.

LaQueen vindt dit leuk.
  16. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ah wat leuk, weer nieuwe dames erbij. Word echt een gezellige club hier :D

Kwaaltjes zijn hier volop aanwezig.
    Pijnlijke borsten(werd gister nacht gewoon wakker van de pijn.)
    Vlagen van misselijkheid.
    Darmen die van slag zijn, bandenpijn, gevoel van ongesteld worden. Een flink humeur, doodmoe ....
    Alhoewel de hormonen het dus goed doen, maakt het me nog steeds onzeker. De vorige keer (mk Jan 7wkn.) Was ik echt vreselijk ziek van de zwangerschap , nog nooit zo erg gehad. Ging dus met behoorlijk overtuiging naar de echo toen. Waar dus bleek dat het gestopt was met groeien.
    Het maakt me dus best onzeker...nog 13 nachtjes:p

LaQueen, Leni4, Buko en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Leni4

Leni4 Bekend lid

27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw

Ik ben nog nooit duizelig en misselijk geweest bij alle drie niet, nu pffff ... zo anders .. wel eens spontaan overgeven na het eten , maar nu contstant duizelig en misselijk en idd ook een humeur .. niet best .. was al recht voor de raap maar is nu nog erger

18. AapEnOlifant

AapEnOlifant Bekend lid

30 dec 2018
    542
    952
    93
    Vrouw
    Pfoe ik stond net op van de bank en ineens een pijnscheut in mn onderbuik, mijn god! Ook ongesteldheidsgevoel pfff.

Vorige keer dat ik zulke krampen kreeg was tijdens mn miskraam. Voel me nu wel een stuk 'zwangerder'(is dat een woord:roflmao:?). Toch blijft het spannend...

Morgen de vk bellen, vandaag lukte niet vanwege werk en vk assistent is er maar tot 12 dus kan daarna geen afspraak meer maken. Ben docent dus kan moeilijk ff tegen die kids zeggen heeee jongens ik ga ff bellen haha:p. Wat doen jullie voor werk?

LaQueen vindt dit leuk.
  19. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben doktersassistente :)
    Hiervoor heb ik lange tijd op het lab gewerkt.

LaQueen vindt dit leuk.
  20. Lavita

Lavita Bekend lid

23 aug 2016
    909
    953
    93
    Ik heb vandaag de vk proberen te bellen of ik daar eerder een echo kan krijgen dan in het ziekenhuis, maar de telefoniste was al weg. Ik zal morgenochtend een nieuwe poging ondernemen.

Wat betreft kwaaltjes, ik heb last van brandend maagzuur, misselijkheid, een continu hongergevoel, rommelende darmen en ontzettend pijnlijke borsten.

Wat betreft werk, ik werk als apothekersassistente in een poliklinische/spoedapotheek. Mag straks weer een nachtdienst gaan doen.

Even heel wat anders. Ik weet dat de statistieken heel anders liggen, maar als je hier op het forum kijkt en de handtekeningen van leden bekijkt, lijkt het net alsof de kans op een goede zwangerschap minimaal is. Daar word ik soms best bang van. Hebben jullie dat niet?

Deel Deze Pagina