Heel eerlijk had ik bij mijn eerste zwangerschap lichte voorkeur voor een meisje. In onze familie zijn ook veel jongens. Dus ik achtte mijn kans groot haha. Ik dacht ook echt dat het een meisje zou worden, totdat we de geslachtsbepaling hadden. Toen moest ik wel even schakelen, maar al snel was ik ook gewend aan het feit dat we een jongen kregen. Nou en dit ventje ,hoe logisch, had ik natuurlijk voor geen goud anders willen hebben. Nu bij de tweede is het zooo anders. Het maakt me zo niet uit wat het wordt. Voor mn zoontje denk ik dat een broertje ook wel heel leuk kan zijn. ( is natuurlijk niet van te voren gezegd) En een jongensgezin lijkt me ook heel leuk. Ben zelf ook opgegroeid tussen 4 mannen ....en een meisje lijkt me ook leuk en dan vooral omdat je zoveel leuke meidenkleertjes hebt hahaha. Wij gaan proberen te wachten tot de bevalling. Weer zegt mn gevoel een meisje, dus het wordt dan vast een jongetje;D
Wij hebben niet echt een voorkeur. Mn vriend zou het heel leuk vinden als het een jongetje is, maar meer omdat zijn broers allebei als eerst een meisje kregen haha. Hij wil niet hetzelfde doen.. Ik denk qua gevoel dat het een meisje wordt, mijn vriend denkt een jongetje... onze omgeving is echt 50/50 verdeeld haha. Willen het wel zsm weten, zo nieuwsgierig!
Hier een goede termijnecho gehad! Lekker beweeglijk kindje en ben een dag naar voren gezet! 11 januari! Wij willen het geslacht graag verassing houden, maar de vk zei al... "Ik weet niet of je het wilt weten, maar de nub is vlak." Top! Haha was ook wel erg duidelijk op de echo en ze heeft er zelfs een pijltje bij gezet. Nu afwachten of het daadwerkelijk klopt. Maarja in m'n hoofd zit nu al dat het een meisje wordt! Hierbij de echo!!
Gelukkig! Mooie echo! Raar dat ze niet eerst even op jullie antwoord wachtte of jullie het willen weten of niet. Bij kan nog omhoog gaan toch? Geloof dat het voor 12 weken altijd een meisjesnub is.
Zijn jullie al bezig met namen? Wij nog helemaal niet haha. Eerst willen we weten of het een jongen of meisje is. Bij de jongste hadden we bij de bevalling 2 meisjesnamen en de jongensnaam waren we over uit. Na de bevalling moeten kiezen uit de 2 meisjes namen haha.
Wij hebben de meisjesnaam nog "over" van de vorige zwangerschap. Een jongensnaam moet er nog komen. Wij laten het net als de vorige keer een verrassing dus we moeten sowieso nog een naam verzinnen.
Ja heel gek. Ben morgen 12weken! Maar zij zou dat toch juist moeten weten denk ik dan?? Maargoed we wachten het af.
hmmm de NIPT uitslag is binnen en ze konden geen uitslag vinden Balen. Nu mag ik nog een keer prikken. Dit had ik niet zo verwacht , ze vertelden dat als je bij de tweede keer nog geen uitslag kan vinden , je dan in aanmerking kan komen voor een vruchtwaterpunctie. Dit kan namelijk een indicatie zijn dat er toch een afwijking is...Bij 2/3 vd vrouwen vinden ze dan wel een uitslag de tweede keer prikken. Nou maar hopen dat ze de tweede keer wel wat kunnen vinden!! Ik wil me er nog niet druk om gaan maken ofzo
Bweuh wat dubbel zeg.. Wist niet eens dat dat kon? Belden ze daarover op, of een brief? Moet je dan nu ook weer zo “lang” wachten op de uitslag of gaat het dan wel sneller?
nou ik las bij 2 op de 100 vrouwen dat dit zou kunnen. Er was een "te lage foetale fractie" Persoonlijk denk ik dat ik net te vroeg ben wezen prikken. Vanaf 11 weken kun je prikken en ik ben bij 11 weken en 3 dagen wezen prikken. Nee de procedure gaat gewoon opnieuw. Weer prikken en dan hopelijk binnen 10 werkdagen de uitslag. Heel stiekem twijfel ik nog of ik het wel een 2de keer laat doen. Stel dat er dan geen uitslag is, laat ik dan een vruchtwaterpunctie doen? Wat levert het nu op voor mij...hmmm...vanavond nog maar even goed in gesprek met manlief. Bij mijn eerste kreeg ik de uitslag per brief. Maar tegenwoordig belt de praktijk standaard de uitslag door.
Hier al een laagje gezelligheid van mezelf, maar dit is toch echt wel een zwangere buik. Bij mij gaat dus Mn hele buik gelijk en niet eerst onderaan een bolletjes. Gevolg is wel dat ik nu dus al beperkt ben qua kleding. Tip voor dames waarvan het ondergoed straks ook drama is... Tailleslips van zeeman met een kanten voorkant! Het zijn tenten, maar echt wel prettig voor je buik. Vorige zwangerschap zat niks lekker mee en toen heb ik de seamless hipsters van Hema aan gehad. Maar in deze past je buik gewoon! Ik vind dat toch wel prettig. Enige waar ik aan moet wennen is dat het slips zijn. Normaal draag ik altijd strings. Vorige zwangerschap hadden mn man en ik een soort strijd. Hahaha. Hij team jongen ik meisje. Hij kreeg gelijk. Maar ik was en ben er nog steeds zo blij mee! Nu heb ik echt geen voorkeur. Soms denk ik meisje omdat Mn klachten en cravings wat anders zijn. En namen... ik heb een waslijst. Maar nog niets waarvan ik zeg ‘dit is hem!’. En we willen het liefst geen veel voorkomende naam. Moet natuurlijk passen bij de naam van onze zoon. En voorkeur gaat uit naar een Amerikaanse/Engels naam. Maar wie weet.
Mijn partner en ik hebben toendertijd al besloten als het een meisje is mag hij de naam kiezen en bepalen. Bij een jongen,ikzelf. En één jongensnaam heb ik nog over. Want ik had toendertijd twee namen die ik erg mooi vondt en eigenlijk hier niet voorkomen zijn hoofdzakelijk Amerikaanse namen,en moest er toch 1 van kiezen voor ons zoontje toendertijd. Dus als het weer een jongen is komt dat mooi uit . Plus de namen passen Goed Bij elkaar, en begint toevallig ook weer met de "D" Meisjesnaam, weet ik niet of mijn partner al wat in gedachten heeft
Ik vind Guusje heel cool, maar dat word hem niet hoor. Verder hou ik wel van bijbelse of oer Hollandse namen. In ieder geval niet te veel voorkomende namen liefst Mijn buik is blijkbaar al zo groot dat er nu al mensen zonder aarzelen op mij afkomen en zeggen: je bent zwanger hè?
@Druffia wat balen zeg! Ik hou van hockey namen, maar moet niet te kak worden: geen Diederick-Jan Bleeeeegh bekkenpijn is heel.hevig nu, uitstraling naar mijn linkerbeen. regelmatige uitval zal ook snel komen, voelde gister al dat mijn been even weigerde. Zoon moest mij vanmiddag helpen mij van de grond te plukken. Hij is wel gewend, doet hij al vaker. Bij de trap ook: mama, je mag mij niet tillen hoor, dat is niet goed voor je rug! Heel lief maar ook moeilijk, manneke is nog maar 3,5 'mama, als de baby er is en jij kan niet meer lopen, dan mag de baby wel bij mij slapen. als de baby dan huilt, troost ik de baby wel' 'ik til deze tas wel, te zwaar voor je rug mama' (niet dat het lukt) Heel lief maar heel dubbel. Je wil een 3,5 jarige niet zien als mini mantelzorger.... Gelukkig is hij vooral lekker kind, maar ik ontkom er niet aan door hem te 'belasten' met mijn beperking. Heel rot gevoel. En tegelijk ook heel mooi dat het voor hem zo natuurlijk is en hij het zo leuk vindt om mij te helpen. Hij haalt spontaan een glas water voor mij, zodat ik lekker kan blijven zitten. Dan smelt ik