Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat fijn! Nu maak je mij wel nieuwsgierig in welk land je woont

    Bijzonder!
     
    Nogeenkeermama vindt dit leuk.
  2. Nogeenkeermama

    18 apr 2020
    28
    35
    13
    Vrouw
    Buiten de EU ;) hihi! Maar gaan dus verhuizen, na 7 jaar hier gewoond te hebben. Dit keer naar een Aziatisch land. Best spannend, dan inmiddels hoogzwanger.

    Echo was weer top! Alles klopte en de kleine bewoog lekker. Zo schattig om te zien! Weet al wanneer ik mijn NIPT test en 12 weken echo heb en dan weet ik ook wat het wordt ☺️.

    Hoop dat jullie ook allemaal snel weer jullie kleintje kunnen bewonderen! Blijft toch heel speciaal!
     
    ButterflyNova vindt dit leuk.
  3. TulpMama

    TulpMama Lid

    11 aug 2019
    51
    42
    18
    Vrouw
    Leiden
    Hier met 7.1 pret echo en zag ze ook een kleinere holte. Ze verwacht ook een vanishing twin en verwacht dat er met termijn echo niets meer is te zien.
     
    Nogeenkeermama en Lieverding vinden dit leuk.
  4. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Ik ben al een tijdje niet geweest hier, maar wij hebben afgelopen week een echo gehad. Eigenlijk wilde ik wachten tot de termijnecho, maar ik hield het echt niet vol.

    Echo zag er prachtig uit, navelstreng was al te zien en de baby bewoog al een beetje, heel leuk. Ben nu echt wel een beetje gerustgesteld.
     
    Milou28, Nogeenkeermama en ButterflyNova vinden dit leuk.
  5. Nogeenkeermama

    18 apr 2020
    28
    35
    13
    Vrouw
    Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad :). Schijnt best wel vaker voor te komen maar wel een gek idee he? :)
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  6. Nogeenkeermama

    18 apr 2020
    28
    35
    13
    Vrouw
    Ah super! Het is zo fijn weer om te zien he? Inderdaad echt een geruststelling! Kun je er weer even tegenaan!
     
  7. Meisjeje

    Meisjeje Actief lid

    21 feb 2014
    232
    9
    18
    NULL
    NULL
    What bijzonder! Hier ook woonachtig buiten de EU. Dus zelfde verhaal met de NIPT.

    @Melanzane wat fijn dat alles goed was!

    Hier veel misselijk en te moe om te bewegen bijna. Maar met 2 kids thuis niet echt haalbaar
     
    Nogeenkeermama vindt dit leuk.
  8. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ohh jullie kunnen bij de nipt al horen wat het geslacht is? Hier in NL wordt het geslacht jammer genoeg niet gerapporteerd...
    Ik twijfel nog zo over die nevenbevinding...
    Zijn jullie daar al over uit? En mag ik vragen waarom wel/niet?
     
    Nogeenkeermama vindt dit leuk.
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    In nl inderdaad staat geslacht er niet op. Ook jammer want is zekerheid want echo kan wel eens verkeerd lopen haha

    ik doe met nevelbevindingen want er kan wel wat gevonden worden en dan kan je vruchtwaterpunctie doen. ik ben zelf drager van genetische afwijking en vorige nippt gaven ze aan dat ze eventueel het kunnen vinden die afwijking maar omdat het onschuldig is en ik weet precies waar die zich bevindt waterpuntie is niet nodig. We hebben ook karyotypering gehad etc dus enige mogelijkheid is foutje bij aanleg en dat kan met nippt opgespoord worden.
    dus we doen met nevenbevindingen want ik weet zeker dat als er iets is doen we waterpunctie en als daar kindje met grote beperkingen uitkomt gaan we dat afbreken. Als je zelf persoonlijk zegt: hoe dan ook gaan we niet afbreken dan zou ik ook geen nippt doen. Als je zegt: stel iets gevonden wat vereist waterpuntie om de ergst van te zien maar je zegt ik doe geen punctie omdat het miskraam kan veroorzaken dan zou ik ook geen nevenbevindingen doen.

    Toen er nog enkel combitest was een vriendin van mij had 1:80kans op een van trisomie chromosomen ze deed geen vruchtwaterpunctie. Kindje bleek ook gewoon gezond tot die 4-5 jaar werd toen moesten ze heel veel zoeken maar bleek een of andere chromosomen afwijking te zijn (geen trisomie) die Heeft te maken met spraak en uiterlijk. dat heeft dus combitest als nevenbevindig achteraf gevonden met iets afwijkend in chromosomen maar niet precies Welke en hoe. Als ze toen puntie zou doen zou het naar voren komen wat hij precies had. Dat was geen reden om het af te breken maar wel reden voor extra zorg en zal veel eerder gevonden worden wat aan de hand was en zou hij nu niet in speciaal onderwijs zitten misschien.
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  10. Nogeenkeermama

    18 apr 2020
    28
    35
    13
    Vrouw
    Hoi Miekoe,

    Gister toevallig de test aangevraagd en voor NIPT met nevenbevinding gekozen. Dit omdat ik eigenlijk helemaal niet zwanger had kunnen worden door een hoge FSH en lage AMH (als in; ik was zo goed als in de vroege overgang en had slechte kwaliteit eitjes en heel weinig). Zou ook met IVF beginnen, wat mn laatste kans zou zijn. En toch zelf zwanger geraakt! Dus vandaar dat ik het wil weten en alles wil uitsluiten :) Geeft me gewoon een geruster gevoel.
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  11. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Het enge vind ik dus van het hele gebeuren, is dat er bij jezelf ook iets gevonden kan worden. Mijn vk kwam met het verhaal dat kind volledig gezond was, maar dat de moeder een voorstadium van kanker had. Wel mooi door die nipt opgespoord, maar zoooo eng!
    maar als ik jullie verhalen zo lees ga ik toch weer twijfelen
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Dat klopt maar ik twijfel of je kanker daarbij wel ziet. Het zijn tumorcellen en geen dna cellen toch. Ben niet zo thuis daar mara ik dacht dat tumorcellen kan je met andere test zien pas minst het is wel iets met genetische kanker borstkanker of zoiets toch die in genen zit?

    Van andere kant dus ik heb echt afwijking in mijn dna en die NIPT heeft die dus niet gezien. Terwijl is best wel een afwijking is ; extra gen op chromosoom. Dat zou je dus echt als Nevenbevinding moest zien.

    mijn gyn vertelde dus toen ik vroeg waarom vorige keer test mijn afwijking niet had gezien: dat ze kijken dus echt op trisomie en nevenbevindingen vinden ze maar zelden dan meestaal is er inderdaad iets met aanlegfout bij celdeling geweest of en jij en kind beide drager van een dezelfde afwijking genetisch.

    Gyn adviseerde nippt hier dus wel doen met nevenbevindingen in mijn situatie.
    Maar het is inderdaad om iets over na te denken als ze iets vinden behalve trisomie wat ha je dan doen..
     
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
  14. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Hi dames!!

    Wij gaan ook voor de nipt maar wel zonder de nevenbevindingen. Ik zit niet zo te wachten op de enorme onzekerheid die het ten onrechte met zich mee kan brengen ;)

    Morgen hebben we de termijnecho. Als de meting van de vorige keer klopt dan zou ik morgen op 10 weken zitten.

    Trouwens, hoe doen jullie dat met kleding? Ik vind de meeste positiekleding zo suf dat ik het echt niet aan wil.. Hebben jullie daar een goede oplossing voor en wat dan?
     
  15. Nogeenkeermama

    18 apr 2020
    28
    35
    13
    Vrouw
    Bae the label is mooi. Er is volgens mij ook een online winkel in Nl die het verkoopt. Verder heb ik bij mijn vorige zwangerschap bij asos wat jurkjes besteld en strakke rokken gekocht bij prenatal en Noppies. Ik denk dat ik nu bij Seraphine ga kijken, heeft Kate gedragen tijdens de zwangerschap dus wie weet voel ik me dan ook een prinses
     
  16. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik zal eens even kijken naar Bea the label. Seraphine had ik al ontdekt, dat vind ik ook heel mooi, maar is wel voornamelijk jurkjes.
     
  17. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik ben er nog niet over uit wat we gaan doen, 5 jaar terug was die NIPT nog niet zo in beeld en moet me echt nog even goed inlezen..

    Zwangerschapskleding heb ik nog wat liggen en de rest ga ik straks nieuw shoppen, nu loop ik vooral nog in wijde shirts en jurkjes haha want we hebben de 'buitenwereld' nog niet ingelicht.
     
  18. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Wij doen geen NIPT. Dus hoeven ook niet na te denken over nevenbevindingen. Bij de andere 3 hebben we ook geen testen gedaan. Ook geen nekplooimeting en combinatie test. Ook geen groeiechos trouwens, ondanks kinderen van 4,5 kilo.

    Ik vind positiekleding ook echt moeilijk. Ik had niet echt veel draagbaars meer na 3 keer en bovendien veel uitlenen. Maar ik wil het liefst lekker jurkjes aan. En ik vind 70 euro voor een zwangerschapsjurkje best een beetje onzin haha.
     
  19. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Mag ik zo nieuwsgierig zijn en vragen waarom je die keuzes hebt gemaakt?
     
  20. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Ja hoor geen probleem! We willen de onderzoeken niet omdat we het te onzeker vinden. En daarna een keuze moeten maken vanwege een percentage willen we niet. En wat nou als er uit de test iets blijkt, weet je dan de gradatie? Is een heel persoonlijke keus hoor voor ons en ik keur het absoluut niet af als mensen dit wel doen, juist niet. Maar voor ons is dit de beste keus. Ik ben 34, geen hoog risico. Als ik 40 was zou ik er misschien ook weer anders naar kijken bijvoorbeeld. Of als er een erfelijke aandoening in de familie zou zijn. Nu heb ik wel zelf een waterhoofd, maar dat is pas op latere leeftijd ontstaan en daarin zit geen erfelijke factor. Zelfde is voor ons met groei echo, deze uitslagen mogen zo afwijken en kunnen voor zoveel onrust zorgen. Bovendien ben ik prima bevallen van mijn reuze baby's.
     
    ButterflyNova vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina