Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Goedemorgen, welkom in de groep!
    Natuurlijk ben je van harte welkom hier! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
    Wat een schrik moet dat zijn geweest, ongepland zwanger! Maar wat fijn dat jullie er voor gaan! Er staat (misschien 1 of 2 pagina’s terug) een lijst waar je in kunt vullen wanneer je uitgerekend bent en wanneer je weer een afspraak hebt bij de vk of gyn. Leuk als je jezelf daar ook aan toe wilt voegen. Als het niet lukt, trek maar aan de bel en dan is er vast wel iemand die jou hiermee wil helpen!
     
  2. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

    26 December
    Ellen1989 - 30 jaar - 3e kindje

    28 december
    TulpMama - 36 jaar - 3e kindje
    Sedese - 34 jaar - 3e kindje
    Miekoe - 36 jaar - 3e kindje


    1 januari
    Lieverding - 38 jaar - 3e kindje (5e zw)
    Daphne1002 - 34 jaar - 3e kindje


    2 januari

    Dubbelfris - 31 jaar - 2e kindje
    Nogeenkeermama
    - 32 jaar - 2e kindje
    Monopoly - 30 jaar - 2e kindje


    3 januari
    Rijtjes - 34 jaar - 4e kindje

    4 januari

    Tinaatje - 28 jaar - 2e kindje

    5 januari

    Ndj18210703 - 20 jaar - 2e kindje
    Melanzane - 36 jaar - 2e kindje
    Verdikkie - 32 jaar - 4e kindje


    6 januari

    7 januari

    8 januari

    MenP2010 - 37 jaar - 2e kindje (3e zw)

    9 januari

    ButterflyNova - 34 jaar - 2e kindje (5e zw)

    10 januari

    11 januari



    12 januari

    Milou28 - 28 jaar - 1ste kindje
    Dreamer - 36 jaar - 5e kindje (1 bonus)


    13 januari

    Fidel2016 - 35 jaar- 4e kindje (6e zw)

    14 januari
    Jurielle- 38 jaar- 2de kindje (3de zw)

    15 januari

    16 januari

    17 januari

    S1991 - 29 jaar - 2e kindje


    ----------------------------------------------
    Afspraken:

    Juni

    Milou28 - 18 juni - termijn echo
    Nogeenkeermama - 23 juni - Medische echo (12/13 weken echo)
    Dreamer- 26 juni - termijnecho

    Juli
    Sedese - 03 juli - echo
    Dreamer - 06 juli- afspraak Gyno
    Miekoe - 10 juli geslachtsbepaling
    Miekoe - 16 juli - controle VK
    Sedese - 17 juli geslachtsbepaling
    ButterflyNova - 28 juli - controle VK


    ----------------------------------------------
    Sterretjes

    Tuttebelleke
    ----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
     
  3. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Gelukt geloof ik ... ik ben al Jaaaaren hier niet meer geweest. Ik ben nog van de generatie voordat zp een gro t e make over kreeg, toen was alles nog int roze..
    Ik heb van de zwangerschap van mn zoontje via zp een hele leuke groep vriendinnen overgehouden, zowel via app / fb contact. En hebben daar al een hoop.lief en leed in meegemaakt. Ik hoop dat dit minstens net zo'n gezellig groepje is/ mag worden

    Als Onduidelijke zinnen maak, ik ben wat dyslectisch, dan klinkt t heel.logisch in mn hoofd maar soms vergeet ik hele woorden in zinnen te typen en snapt er niemand wat van.. geef een gil dan
     
    Verdikkie en Daphne1002 vinden dit leuk.
  4. Nogeenkeermama

    18 apr 2020
    28
    35
    13
    Vrouw
    Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

    26 December
    Ellen1989 - 30 jaar - 3e kindje

    28 december
    TulpMama - 36 jaar - 3e kindje
    Sedese - 34 jaar - 3e kindje
    Miekoe - 36 jaar - 3e kindje

    31 december
    Nogeenkeermama - 32 jaar - 2e kindje


    1 januari
    Lieverding - 38 jaar - 3e kindje (5e zw)
    Daphne1002 - 34 jaar - 3e kindje


    2 januari

    Dubbelfris - 31 jaar - 2e kindje
    Monopoly - 30 jaar - 2e kindje

    3 januari
    Rijtjes - 34 jaar - 4e kindje

    4 januari

    Tinaatje - 28 jaar - 2e kindje

    5 januari

    Ndj18210703 - 20 jaar - 2e kindje
    Melanzane - 36 jaar - 2e kindje
    Verdikkie - 32 jaar - 4e kindje


    6 januari

    7 januari

    8 januari

    MenP2010 - 37 jaar - 2e kindje (3e zw)

    9 januari

    ButterflyNova - 34 jaar - 2e kindje (5e zw)

    10 januari

    11 januari



    12 januari

    Milou28 - 28 jaar - 1ste kindje
    Dreamer - 36 jaar - 5e kindje (1 bonus)


    13 januari

    Fidel2016 - 35 jaar- 4e kindje (6e zw)

    14 januari
    Jurielle- 38 jaar- 2de kindje (3de zw)

    15 januari

    16 januari

    17 januari

    S1991 - 29 jaar - 2e kindje


    ----------------------------------------------
    Afspraken:

    Juni

    Milou28 - 18 juni - termijn echo
    Dreamer- 26 juni - termijnecho

    Juli
    Sedese - 03 juli - echo
    Dreamer - 06 juli- afspraak Gyno
    Nogeenkeermama -9 juli controle gyn
    Miekoe - 10 juli geslachtsbepaling
    Miekoe - 16 juli - controle VK
    Sedese - 17 juli geslachtsbepaling
    ButterflyNova - 28 juli - controle VK


    ----------------------------------------------
    Sterretjes

    Tuttebelleke
    ----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (1)
     
  5. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Geeft niks, we kunnen er vast allemaal wel wat van maken ;)

    Ik ben ook al jaren lid van zp, idd nog van de roze opmaak. Wat ik persoonlijk een veel prettiger en duidelijkere site vond!!
     
  6. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik val meteen met de deur in huis, had vanmiddag 17.00 de termijnecho. Alles zag er netjes uit en de datum blijft 13-1

    Papieren voor de nipt, dus deze week bloedprikken, altijd even spannend, de uitslag

    Ook stukje bevalling werd al besproken, Ik heb heb eigenlijk geen andere keuze dan thuisbevalling, mn bevallingen gaan te snel en onvoorspelbaar. (In 3 uur van 2 cm naar 10 cm en geboren bij de jongste, persfase 5 minuten)
    Ziekenhuis is iig 30 min rijden met vertraging 45 min..

    Na de geboorte is t dan opvangen van navelstrengbloed voor onderzoek, rustig aan opstarten en dan langzaam aan naar t zh voor observatie/ bloedgroep en bilirubine bepaling. En aan de hand daarvan is t met 24-48 uur weer naar huis of dat ook deze frummel onder de uv lampen moet..

    Mn 1e en 2e hebben na de geboorte ab-0 bloedgroep antagonisme gehad. Mn oudste heeft 24 uur na de bevalling een wisseltransfusir gehad omdat ze kanariegeel was en haar bilirubine 360 was.. veel.en veel te hoog. Mn middelste is.2 uur na de geboorte direct onder de uv lampen gekomen en heeft er b9 dan gelegen zonder wisseltransfusie, de jongste heeft een andere bloedgroep dus nergens last van gehad. De kans op herhaling is gewoon 50%
    Als t bloedgroep a heeft, daar heb ik eenmaal antistoffen voor aangemaakt

    Niet te verwarren met de resus factor,.dat is op de +/- dit is op de letter zelf en eigenlijk zijn er maar heel weinig gevallen die daar zo'n heftige reactie op krijgen..
     
  7. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja precies dit is zo onoverzichtelijk...
     
  8. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @fidel2010 wauw, ik heb nog geen lotgenoot gesproken met dat bloedgroepantagonisme. Ik heb het ook twee keer gehad, gelukkig steeds de bili niet met zo'n sneltreinvaart als bij jou. De jongste heeft onder de lamp gelegen en dat was gelukkig voldoende.

    Mijn twee jongsten zijn van een andere vader dan het kindje waar ik nu zwanger van ben. Stiekem hoop ik dat dit kindje dezelfde bloedgroep heeft als ik ;)

    Zo'n transfusie lijkt me heel heftig zeg! Fijn trouwens dat de echo goed is :)
     
  9. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nee ik heb eigenlijk ook nog nooit iemand gehoord, hoewel.een paar maanden geleden op fb, dat iemand regeerde op een mamaplaats blog over uv lampen.. daar was tussen alle vroeg geboorte ook 1 persoon. Zij was toen ook zwanger van de tweede en op.zoek naar antwoorden op.kans van herhaling.. Maar die zijn er niet.. mn 1e kraamverzorgster heeft t in 30 jaar werkervaring alleen bij ons meegemaakt. Ook de verloskundige met 17 jaar ervaring heeft t alleen bij ons gezien.. ik meen 1 op de 1000 heeft een behandeling nodig met uv lampen, 1 op de 10.000 een wisseltransfusie.. En met een transfusie bij eerder geboren is de kans op herhaling wel hoger.

    Jij zal daarmee vast ook soortgelijk protocol doorlopen of hij je het erop..
     
  10. Verdikkie

    Verdikkie Lid

    29 apr 2020
    77
    91
    18
    Vrouw
    Welkom bij de club Fidel!
    Wat spannend, nooit geweten over die bloedgroepen. Uiteraard wel de rhesus factor maar dit nooit. Wat eng! Maar je weet het dus dan sta je al gelukkig voor!

    Ik las net een bericht over waar bevallen, en oppeens ga ik heel erg twijfelen waar ik wil bevallen. Kreeg spontaan weer het idee van oja, ik moet eens een beval plan schrijven deze zwangerschap. (kan je altijd mooi van afwijken).

    Vakantie weet ik nog niet. Moet ook overleggen trouwens met de vader van m'n oudste. Door grote "vriend" C loopt alles voor hen anders.

    Nipt is hier ook afgenomen. Steeds die fijne mijlpalen
     
  11. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou Ja beval plan..
    Dat ook het enige wat genoteerd word, beval plannen werken niet bij mij..

    Bij de eerste was ik bijna onverwacht thuis bevallen, ( de theorie 1 cm per uur go g bij mij echt niet op, in drie uur van 2 naar 10 cm,) gepoept int vruchtwater, dippende hartslag, dus dat werd ritje ambulance naar t zh

    Bij de tweede ben ik echt vanuit de buikgriep de hele nacht spugend en diaree de bevalling in gegaan. Mm vriend deed net zo vrolijk mee.. terwijl.ik boven op bed/ bad de weeen wegzuchtte lag hij als een slappe dweil op de bank met een emmertje naast zich. Met 7 cm in de auto, gepland naar t zh, bevallingen in, vk zegt ik meld je aan, ik kom zo terug. Ga even plassen kleed je in wat gemakkelijk.. ik plassen breken me vliezen, direct persdrang, hop naar t bed, alarmknop, vk has nog net tijd om der handschoenen aan te doen en hem.op te vangen 2 goede persween en hoppa hij werd gelanceerd.. ze had geen tijd gehad om Der schort voor te doen, en moest zich naties omkleden

    De derde is daarom ook thuis geboren, en ook dat ging in
    rap temp.. vk kwam voor de tweede keer ontsluiting checken en hoppa 9 cm
    Persfase 6 min..

    Mm weeeen zijn absoluut niet volgens t boekje, onregelmatig in tussenpozen en duur, als je de weeen app moet geloven zijn t valse weeen, tot ik op 8-9 cm zit en dan is t om de 3 min 60 sec. Als ik dan pas ga bellen komt de vk zeker weten te laat

    Ik heb ook bij alledrie totaal.geen voorweeen gehad, ik hoop deze keer dat t net zo gaat


    Vakantie doen we sowieso niet aan, int hoogseizoen. Mn vriend kan slecht vrij krijgen dan.. de kinderen krijgen dan ook dispensatie van school om.buiten de school vakantie op vakantie te gaan. Maar ook door corona gaat t dit jaar niet door.. werkopdrachten lopen uit en school doet wat lastiger.. En nu met de zwangerschap kunnen we t beter in een andere andere auto stoppen
     
  12. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Welkom @fidel2010, dat verhaal met die bloedgroepen was mij ook nog niet bekend.


    Ik heb dit weekend weer veel last van mijn darmen gehad, meer dames die daar ongemak mee ervaren?

    Verder maar lekker online geshopt en wat leuke jurkjes van Mamalicious besteld in de sale. Broeken vind ik wat tegenvallen, helaas wel nodig met dit koudere weer.
     
  13. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @fidel2010 bij mij zei de gyn dat de kans op herhaling 100% is als het volgende kindje ook weer een andere bloedgroep heeft dan ik.

    Heb het al met de vk besproken, maar wil richting de bevalling wel een plan maken. Wel bizar trouwens maar ik beval ook als een speer. De eerste in 6 uurtjes en de tweede in 1 uur en 20 minuten. We waren echt 9 minuten in het zhuis en toen was ie er al. Bij de 1e 12 minuten geperst en bij de 2e waren het 2 persweeën.

    Bij beiden braken eerst mijn vliezen voordat de weeën echt op gang kwamen. Ze zijn niet te vroeg geboren. Met 38.5 en 41.1.

    Veel mensen denken dat ik dan de Rhesus bedoel, maar het is echt wat anders.
     
  14. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja drom 50 % het heeft mn bloedgroep (0) en en is er niks aan de hand of t heeft mn vriend zn bloedgroep (a) en dan kan je er op wachten.
    Idd vele denken dat he resus bedoelt,.en als.je t uitlegt dat t niet zon is schieten ze in de stress omdat ze ook verschillende letters hebben. Maar dat wil niet zeggen dat er wat gebeurd.. juist dat er wat gebeurd in ontzettend zeldzaam, daarom.is t zo onbekend.. zelfs niet alle vk weten hoe t precies werkt.. want na de geboorte van mn 2e heeft ze aan mn bed gezeten en een gesprek gehad dat we maar goed moesten nadenken over een derde en dat t al tijdens de zwangerschap mis kon gaan.. ik overstuur naar de kinderafdeling, verpleegster heel lief gevraagd wat er aan de hand was, ik verteld, half nuur later kinderarts bij mij. Hij was woest, niet op.mij, maar de vk.. ik zei ook u zegt dit, zij zegt dat wie moet ik.nou geloven.. hij zegt doodleuk.. Nou mij, laat zij zich maar bezig houden met bevallingen..het ergste wat kan gebeuren kwa behandeling heb je al.meegemaakt en dat is de wisseltransfusie.. erger word t niet.. hoogstens dat deze 2 of 3 x moet plaats vinden...
     
  15. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ja hier ook O+ bij mij en A bij hun vader. Geen idee welke bloedgroep mijn huidige vriend heeft.. Hij dacht iets van O dus dat hoop ik dan maar.
     
  16. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ohh dat zou fijn zijn, dan heb je echt geen risico
     
  17. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Zo de kraamzorg is ook geregeld..
    Misschien hebben klote t er al over gehad, hebben jullie dat al geregeld..
    We gaan voor de derde keer voor buurt zorg kraam.
     
  18. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Kraamzorg heb ik hier ook al geregeld, kreeg de tip dat het nog wel eens druk kon zijn met inschrijvingen dus dacht dat ook maar in orde maken. Heb een ander bureau gekozen dan bij de vorige zwangerschap, lijkt persoonlijker en is kleinschaliger. Uiteindelijk gaat het toch om de persoon die bij je thuis komt en die kan overal werken..

    Verder ook al aan het oriënteren voor de kinderopvang, schijnt dat we ook daar op tijd bij moeten zijn dus dat ook maar in gang gezet.
     
  19. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier is de kraamzorg ook al geregeld, net als de kinderopvang. De baby gaat naar de zelfde opvang organisatie als mijn ander kinderen.
    Op het werk is ook al een mooi plan opgesteld voor me voor na de vakantie.
     
  20. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Opvang is hier niet van toepassing, ik ben huismoeder met een poetsadresjr
    Dan past mn schoonmoeder op.. al word dat voor t eerst, bij de vorige had ik geen adres nog
    Verder gaan ze met 2 jaar naar de psz en geen basisopvang nodig ( nood kan altijd maar dan staan mn schoonouders en mn moeder altijd klaar)

    Weken geen last van misselijkheid en sinds gister vol toegeslagen. En dan net op t punt dat je net niet hoeft te spugen.. Nou dan maar voor even medicijnen. Huishouden met 3 kinderen moet ook doorgaan. Zeker met de verjaardag van de jongste a.s zondag
     

Deel Deze Pagina