Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milou28

    Milou28 Lid

    12 mei 2020
    26
    27
    13
    Vrouw
    Ik moet alles nog regelen kraam zorg en opvang.
    Alles is nieuw voor mij dus wist ook niet dat ik dit nu al moet gaan regelen. Toch handig dit forum :)
    Komend weekend maar even in gaan verdiepen.

    Wat zijn jullie voor en nadelen van gast ouder ten opzichte van de kinderopvang?
    Ik hoef waarschijnlijk maar 1 dag opvang te regelen dus dat valt mee.

    En over de kleding, ik heb gisteren mijn pakketje binnen gehad. De Broeken van mamalicious zitten echt heel fijn! Binnenkort nog maar eentje kopen.
     
    ButterflyNova vindt dit leuk.
  2. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Voordelen kdv: Altijd opvang, meerdere leidsters, luiers etc. daar aanwezig.
    Nadelen kdv: Grote groepen, minder hygiënisch.

    Voordelen gastouder: Kleinschalig, vaak schoner dan kdv, persoonlijker.
    Nadelen gastouder: Vervanging moet je zelf regelen, maar 1 iemand aanwezig.
     
  3. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Kdv voordeel
    Vaak vanaf peuter leeftijd lesprogramma's met thema's en leersysteem
    Vast gelegd programma, met structuur
    Een gastouder kan per dag flexibeler ingesteld Ijn afhankelijk van welke kindjes komen.. ( met een baby's ga je minder snel naar de speeltuin, dan maak je een wandeling) als een gemengde groep
    Geeft dus ook t voordeel opgroeien in verschillende leeftijd categorieën
    Bijv baby met 1 en 3 jarige. De volgende dag kunnen t 3 3 jarige zijn.. bij een kdv is t echt van 0-2 & 2-4 jaar ingedeeld

    Gastouder.. minder communicatie met andere ouders. Waar er soms moeite is om.klachten gehoord te krijgen

    Met een gastouder, wees extra sceptisch, het is een persoon. Ik heb hele goede ervaringen gehoord maar helaas ook hele vervelende..
     
  4. Verdikkie

    Verdikkie Lid

    29 apr 2020
    77
    91
    18
    Vrouw
    Weer een dag voorbij! Hmmmm vanavond ging vriend / man ijs halen. Schepijs. Maar nee ik koos voor... Jawel hoor... De augurk! True Story. Terwijl de kiddos heerlijk zaten te genieten van een ijsje, heb ik augurken naar binnen gewerkt. Is dat heel gek? Heeel cliché?
     
  5. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @Verdikkie ik eet nooit augurken haha! Probeer nu zo min mogelijk te snoepen om de extra kilo's tot een minimum te beperken.

    Mensen kunnen nu echt zien dat ik zwanger ben. En waar ik me eerst gewoon een dikke vetklep voelde, kan ik nu zeggen dat ik trots ben op mijn babybuik :D

    Oh en ik ben ook heel blij dat we nu gewoon weer naar kantoor kunnen op momenten dat we zelf denken dat het nodig is. Dus ik heb gisteren de hele dag op kantoor gezeten en ik ga straks weer denk ik.

    Dit weekend hebben we de verjaardag van onze jongste. Heb alleen familie uitgenodigd ivm de corona.

    Ik wil jullie nog wat voorleggen. Hoe zouden jullie met het volgende om gaan? Ik heb een zus die ik gewoon niet kan bereiken. Als ik bel neemt ze niet op en als ik app om te vragen wanneer ik even kan bellen krijg ik geen reactie. Mijn moeder zegt dat ze gewoon selectief is in contacten ivm haar lage energielevel, maar ik vind dit wel heel erg onhandig. Voor zover ik weet komt ze zondag niet maar ze is ook de enige die nog niet weet dat ik in verwachting ben.. Komt dus doordat ze gewoon niet bereikbaar is. Ze woont op 2 uur rijden bij ons vandaan wat even langs gaan nogal moeilijk maakt.

    Ik erger er me overigens aan. Waarom zou je helemaal niet opnemen, terug bellen of reageren op de app? We hebben geen ruzie..
     
  6. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat een lastige situatie @Daphne1002, heeft haar lage energielevel een verklaring? Wel vreemd mijns inziens dat ze ook niet op een simpel app bericht reageert. Als je haar de komende dagen niet te pakken krijgt zou ik het gewoon via de app melden, dan heb jij in ieder geval je plicht gedaan en dan is aan haar om contact met jou te leggen.
     
  7. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Vanochtend gebeld door de verloskundige, onze NIPT uitslag is ook goed. Er zijn geen aanwijzingen gevonden.

    Had ergens nog wel verwacht dat we een uitslag met procenten zouden krijgen maar dit is gewoon geen aanwijzingen dus het is ok.
     
    Daphne1002 vindt dit leuk.
  8. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Verdikkie hahaha hilarisch dat jouw voorkeur echt uitgaat naar de augurken! Terwijl dat eigenlijk helemaal niet echt een typische zwangerschapscraving is (ondanks dat het er wel bekend om staat, maar het is meer door de gekke combinaties zoals bijvoorbeeld augurken met slagroom).

    @Daphne1002, ik vind het knap dat je het nog zolang probeert! Ik had mijn zus al lang een appje gestuurd in de trant van: ‘ik heb meerdere malen geprobeerd contact met je te krijgen, maar aangezien ik je op geen mogelijke manier te pakken kan krijgen en ik het wel graag nu de rest van de wereld wil laten weten......*boodschap*....

    @ButterflyNova super fijn te horen dat jouw nipt ook goed was!!

    hier zat ik ook sinds vorige week woensdag te wachten op de uitslag! Als deze goed was, zou ik een e-mail krijgen en bij een afwijkende test een telefoontje.. vandaag maar eens in de spam gekeken, staat ie daar al 2 dagen in! Verdorie, hadden ze ook wel ff mogen melden! Ontvang alle e-mail van hun keurig in mijn inbox, maar deze dus net ff niet!
    Godzijdank is alles goed, dat is het belangrijkste
     
  9. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Gelukkig een goed bericht @Miekoe maar wel slecht dat het per mail gaat, bellen heeft dan toch wel mijn voorkeur.
     
  10. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik op zich niet zo... nu heb ik het zwart op wit... ook wel fijn. Ze bellen alleen als het niet goed is. Was alleen wel zo prettig geweest als ze ff hadden gemeld dat deze nog wel eens in de spam terecht wil komen. Ik zal vast de enige niet zijn bij wie dat gebeurt :o:
     
  11. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Nee idd, zal velen gebeuren. Ik krijg ook heel vaak e-mail voor een naamgenoot, soms best privacy gevoelige zaken. Dat vind ik ook best slecht.

    Ik ben nu gebeld voor de uitslag en ik kan de officiële brief hierover terug vinden in een online omgeving met persoonlijke login.
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  12. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Thanks dames. Denk dat ik het idd op de app zet. Ik wist wel dat ze een laag energielevel heeft maar goed. Helemaal niet reageren is wel het andere uiterste vind ik.
     
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    lekkere excuus haha is er een verklaring voor? Maar eerlijk ik vind het niet kunnen ook van de kant van je moeder. Ik heb twee meiden ze schelen 2.5 jaar en straks nog eentje bij. Als een van hun later mij zegt dan de andere niet reageert etc bel ik zelf en zeg ik tegen die andere hoe laat het is. Nu is natuurlijk zo dat jullie zelf grote mensen zijn maar als er geen ruzie en verder alles ok en altijd goed contact was dan zou ik de “andere” mijn dochter manieren leren want hoe laag de energy moet zijn als je niet eens kan iphone optillen :roflmao:
    Dus ik snap je frustratie en irritatie wel.
    ...Van andere kans als het altijd zo was zou ik dan niet eens proberen en het gewoon zo laten als ik jou was.
     
  14. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ja kleine kanttekening: het is mijn stiefzus dus niet de dochter van mijn moeder :)

    Het heeft met gezondsheidsredenen te maken dat ze laag in haar energie zit. Dus er is op zich wel een reden voor, maar anderen hebben wel contact en ik helemaal niet.. Nu mis ik dat normaal gesproken niet zo, maar het feit dat er gewoon geen contact te maken is vind ik heel vervelend en ook wel apart.
     
  15. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hebben je andere zussen een idee waarom ze niet op jouw reageer..
     
  16. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Eindelijk even tijd gemaakt voor bloed te prikken.. ( nipt)er is bijna alweer een week voorbij. Slechte prikker trouwens, ze trok de naald er scheef uit...
     
  17. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Nou ik heb reactie gekregen. Ze had het gewoon ook heel druk maar is wel heel blij voor ons!

    Ooh slechte prikkers zijn naar. Ik hou er ook altijd blauwe plekken aan over. Had nu wel een goede prikker dus dan doet het iig geen pijn.
     
  18. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    O haha ja dat snap ik dan zou ik het gewoon zo laten. Moet ze zelf weten toch!
     
  19. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Net weer een echo gehad 14.3wk (banner klopt niet helemaal) en alles zag netjes uit. Ze (we gaan nog steeds er vanuit dat het een meisje is) ging duimen haha zo schattig!

    over twee weken suikertest maar is verkeerd ingepland, normale waar ik dus dat vieze drankje moet drinken. Ik zei gelijk dat ik het toch ga uitspugen want vorige x is ook niet gelukt.. :eek: mocht het niet lukken dan doen ze dagcurve.

    13 augustus GUO ingepland ook en mag met partner.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Miekoe vindt dit leuk.
  20. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik vind de suikertest zo'n onzin he..
    Mn vriend heeft suikerziekte dus ik weet echt wel hoe en wat.. Maar zo'n boost komt niet overeen met de praktijk om dan vervolgens nog niet eens te mogen plassen .. ik zal.ehm.vast rond 27 weken wel wwwr moeten doen, gezien mn BMI boven de 30 is..
     
    Lieverding vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina