Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik weet het zelf ook niet. Ik heb geen hoge bmi, maar ik heb altijd heel grote buik en grote babys. maar de echte reden waarom gyn het doet nu is ivm late miskramen die ik had, ze zegt dat het vaak een verband heeft. Bij mij wordt alles nu preventief uitgesloten en nagekeken om het laten “slagen”.

    Ik heb 1e zwangerschap zo’n tent laat in zwangerschap gedaan omdat mijn buik ontplofte bijna. Toen heb ik uitgespuugd gelijk en ze zeiden “laat maar”. Bij alle andere zwangerschappen niet gedaan zo’n test.
     
  2. Monopoly

    Monopoly Actief lid

    27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Hi dames. Ben tijdje niet geweest, ik heb nu officieel het etiketje HG. Oftewel ik geef veel over, dag en nacht. Sinds een paar dagen ben ik goed ingesteld qua medicijnen en dat scheelt enorm! Bijwerkingen zijn wel behoorlijke sufheid, daar is m'n werk weer absoluut niet blij mee. Maar zelf inmiddels heb ik de instelling dat ze blij mogen zijn met alle werk dat ik nog uit handen krijg, ben zo gesloopt. Zo, einde geklaag!

    Ik lees hier veel goeie nipts, wat fijn! Ook al mensen die het geslacht weten of dat nog niet?

    Net als een aantal andere dames hier zal ik ook weer de suikertest moeten doen tzt vanwege vorige keer erg grote baby. Helaas. Ik moet er nog echt niet aan denken.

    Verder zijn wij gisteren voorzichtig begonnen met een namenlijstje, lijkt nog nergens naar en komen zeker nog niet overeen. Dus denk dat ik daar zodra we het geslacht weten over een paar weken extra tips om vraag.
     
  3. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat naar @Monopoly :( Wel blij te lezen dat je medicatie hebt gekregen die je helpt.
    Wat voor werk doe je? Het is vervelend maar de gezondheid van jou en je kindje staan nu even op nummer 1.

    Geslacht met deze termijn is lastig, dan zou je op de echo moeten gokken. Pas vanaf 14/15 weken is het beter te zien begreep ik?

    Ik lees veel over de suikertest, voldoen jullie allemaal aan de eisen hiervoor? Is bij mij nooit ter sprake gekomen.
     
    Monopoly vindt dit leuk.
  4. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik klaag al van alleen t de misselijkheid.. laat staan HG, STERKTE❤

    BMI boven de 30
    Ga er eigenlijk wel van uit. Bij de jongste zat ik.met 27 weken op p97,. ( p50 is landelijk gemiddelde, er boven os groter er onder is kleiner, dus op dat moment een grote baby, kan zijn dat je lichaam de suikers niet goed afbreekt en dit is supergroeipokon voor baby's. Suikertest was toen goed. En met 32 weken was p78 en 35 weken p42.. had gewoon een groeispurt gehad


    Zo ben gesloopt, van t weekend de verjaardag bbq c9or mn oudste en jongste georganiseerd. Was super gezellig maar man o man mn rug was kapot..
     
    Monopoly vindt dit leuk.
  5. Monopoly

    Monopoly Actief lid

    27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    dankjulliewel! begin me echt weer mens te voelen. en voor wie misselijk is, het is altijd vervelend en belemmerend, daar hoeft t geen hg voor te zijn. sterkte! Brrr.

    ik moet de suikertest omdat mijn 1e kind boven de p97 zat. bij haar ook de test gedaan, kwam niks uit. ik heb door hg trouwens geen overgewicht meer, was iets te mollig. maar erg gezond is t niet om zo af te vallen!

    Over geslachtbepaling. ik begreep dat Belgische mensen dit bij de nipt uitslag horen? En bij 14 weken willen ze tegenwoordig al n geslachtsecho maken. ik ga t zelf niet doen maar ben wel nieuwsgierig deze keer! wij hebben alleen maar nichtjes en zelfs alleen achternichtjes dus t zou wat zijn als dit n jongetje is. ik heb helemaal geen voorkeur, heb ook heel verschillende zussen dus weet dat geslacht niks zegt.
     
  6. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Monopoly wat vervelend zeg! Veel sterkte! Super fijn dat de medicatie een beetje helpt!
    wel heel *** dat je werk dan weer gaat steigeren. Werkgevers zijn zo lastig wanneer het allemaal even niet zo lekker loopt, alsof je dit expres doet.
    Grappig jouw verhaal over alleen maar meisjes! Dat is was ons in de familie ook het geval! Mijn broer 2 meiden, mijn zus 2 meiden, ik 2 meiden en mijn broertje heeft nu dan 3 jongens... zou het dan ook heeeeeel gek vinden als wij een jochie krijgen... ;)

    Ik hoef ook geen suikertest... tenminste bij de vorige 2 zwangerschappen niet. Had 2 meisjes van 3200 en 3240 gram. Dus mooie gewichtjes en verder ook geen reden toe gehad.

    vrijdag hebben wij de geslachtsbepaling..
    Rete spannend maar ontzettend fijn dat we gewoon even kunnen kijken of alles oké is. Vind dat er in het begin zoveel tijd tussen controles zit!
    Vind deze zwangerschap tot zover ook nog niet veel aan, maak me ontzettend veel zorgen door die stomme placenta praevia. Moet voorzichtig zijn met alles wat ik doe en ondertussen vlieg ik ook nog eens tegen de muren omhoog omdat we absoluut niet aan elkaar mogen zitten, maar ondertussen is onderin de boel wel extra goed doorbloedt. We hebben het er natuurlijk wel onwijs voor over hoor, maar af en toe is het wel moeilijk.
    Gelukkig is er nog genoeg tijd en is de kans groot dat de placenta nog verschuift, maar toch wel fijn als je niet meer bang hoeft te zijn voor bloedingen met enorme stolsels..
     
  7. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Oops berichtje 2x geplaatst
     
  8. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Oh zo naar die werkgevers die moeilijk doen. Ik werk bij een groot internationaal bedrijf en bij ons zeggen ze gewoon dat als het te zwaar wordt ik echt aan de bel moet trekken en dan gaan ze dat oplossen. Hele andere insteek :)

    Wij hebben lekker adhoc nog een vakantie gepland voor een weekje op de camping. Heerlijk met het gezin er tussenuit. Heb er enorm veel zin in!!
     
  9. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hallo dames,

    Wat naar van de HG en de misselijkheid die sommigen nog hebben! Hopelijk wordt het snel allemaal beter.

    Ik heb mezelf laten overhalen door m'n man, om een geslachtsecho te laten doen. Deze staat voor komende dinsdag gepland. Ik vind het vooral fijn om zo voor de vakantie nog even naar de kleine te kijken. Aansluitend gaan we lekker 3 weken naar de camping. En als we dan terug komen hebben we al weer de 20 weken echo. Gaat toch best snel zo!
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Leuk om even alles bijlezen!
    Hier gaat het sinds vandaag minder ofwel ik zit steeds te malen en denken over dar hartje al gestopt kan zijn etc. Zit nu op 14.7wk en vorige keren is gestopt met 14.7 en 15.4...
    Ik heb elke vrijdag echo maar deze twee weken is gewoon killing.. omdat ik weet dat als hartje stopt voel je echt niets dat het verkeerd is dus ik weet dat het beide kanten kan en heb ik gewoon kans dat het goed gaat 50% en misschien zelfs iets keer door aspirine maar toch..
    het is verschrikkelijk...

    We gaan over een maand paar dagen kamperen met vrienden en veel kinderen en in augutus nog midweekje op luxe bungalowpark in Veluwe. Verder paar dagjes uit hier en daar.

    we hebben nog geen naam ofwel meiden hebben vorige keer al super mooie nama bedacht en we vonden hem ook super maar het werd miskraam. Nu dus noemen ze haar zoiezo al zo en willen enkel zo dus we gaan kijken of we dat doen of een paar letters veranderen of toch iets anders met de meiden samen bedenken. volgende kwee zal ik gyn vragen kijken of het nog steeds meisje is en dan laten we een taart maken met roze inhoud om zo de oudste dochters te verrassen al weten ze zoiezo al zeker dat het ene meisje wordt en als niet dan moeten we maar “ruilen” hahah
     
  11. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Placenta previa.. ik snap dat je daar behoorlijk over in de stress kan zitten maar hou je vast aan dat vaker goed gaat dan fout

    De echo's op.elkaar lang duren.. ehm ik heb er met 9.2, 10 weken en 11.5 een echo gehad.. Juist nu gaat t lang duren. Over krap 3 weken (maandag) de geslachts echo en dan vrijdag gender reveal taart aansnijden..

    Namen check, dat was met.en wel.t besef t eerste waar we t over kregen, dat we besloten er voor te gaan.
    Mn vriend had een top 3 jongens namen
    Ik heb uitgekozen. Word een 3 delige naam. Waarvan 2 delige de roepnaam met een - ertussen. Vernoemd naar.
    Meisjes naam was lastiger, we hebben met.de jongste nog vrij laat gewisseld voor een meisje. Zij is nu vernoemd naar mn zus. Maar de naam die bleef liggen, voelt.een beetje als.2e keuze. Dus opzoek gegaan en gevonden. t is een totaal niet veel gebruikte Hollandse naam. Past prima bij de andere 3

    Moet zeggen ik vind nog steeds Wel een rare gewaarwording.. Als.ilk vraag mn misselijkheid tablet in neem. Dan voel.ik.me ook niet zwanger.. tis ook allemaal een beetje raar gegaan.
     
  12. Monopoly

    Monopoly Actief lid

    27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    @fidel2010 wat heerlijk dat je de namen al op een rijtje hebt. Ben benieuwd welke t wordt! ik hou zelf ook wel van redelijk eenvoudige namen, mijn man staat er iets anders in.

    @Lieverding , ach wat een lastige termijn. Ik begrijp je twijfel helaas maar al te goed, zeker rond deze termijn. Heb zelf mijn aspirine vaak uitgespuugd en zit daarom ook wel een beetje in angst. Het is niet anders.. helpt het jou om deze termijn dan vaker een echo te maken of laat je dat juist erg in de stress schieten? Bij mij dat laatste, dus heb met 16 weken een echo ingepland.

    @Ellen1989 een hele fijne vakantie en veel plezier alvast bij de geslachtsecho!

    @Daphne1002 jij ook een goede vakantie en wat je schrijft over grote werkgevers is erg herkenbaar. Mijn vorige werkgever was groot en daar was dit professioneel geregeld. Nu heb ik ze zelf moeten helpen met hoe je bij UWV de zwangerschapsgerelateerde ziekmeldingen moet doen.. Hadden ze nog nooit van gehoord. Aan een kleine werkgever zitten ook voordelen, persoonlijk, gevarieerd werk, veel verantwoordelijkheid en direct effect, maar het nadeel is meteen ook dat persoonlijke. Ik zie ze bijna denken, waarom hebben we een vrouw van rond de 30 aangenomen. Hopelijk trekt dat nog weg, anders ga ik na de bevalling maar eens solliciteren.

    @Miekoe, snap dat je voorzichtig bent met de placenta previa, ik heb wel begrepen dat het best vaak voorkomt. Wanneer weet je dan of je ook per se een keizersnede moet? En jullie dus ook al snel de geslachtsecho, leuk hoor!
     
    Ellen1989 vindt dit leuk.
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    @Monopoly nee het helpt zeker om elke vrijdage echo te hebben en dezelfde arts. Ik zou het niet anders willen!

    ik heb zo’n oplosbare aspirine gekregen en dat gaat goed, nog twee vitamines waarvan die van vitals mama echt goor is daar moet ik even doorheen steeds haha.. helaas aspirine is geen wonder middel ik heb genetische stollingsmutatie en daardoor is dus aspirine doet daar eigenlijk niets. Het is goed voor placenta ontwikkeling en doorbloeding maar dat is alles.

    maar gelukkig heb ik 50/50 kans en gezien 2 gezonde kids en twee miskramen arts heeft goede hoop dat het dit keer goed gaat en ik dikke pech had met het 2x meemaken. Dat gebeurt volgens haar zelden op dit termijn twee keer.. maar ik heb het dus met 15wk meegemaakt maar ik kan ook kindje verliezen met 36wk dat zegt niet zo veel..
     
  14. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik weet dat het vaker goed gaat dan fout, maar toch blijf ik er mee lopen. Met de 20 weken echo weet ik pas of hij er voor weg is of niet... duurt nog 5 weken!
    Mocht hij er nog voor liggen, dan krijg ik met 30 weken weer een echo. Ligt ie er dan nog steeds voor word ik overgedragen aan de gyn... en dan word ik in de gaten gehouden, omdat de kans op bloedingen vanaf week 32 toe neemt.
    Het komt vast wel goed, maar kan het op één of andere manier niet zo goed loslaten...

    Namen.... pffff begin me er niet over!!! Ben blij dat we maar over 1 naam hoeven na te denken.. onze smaak qua namen ligt echt mijlen ver uit elkaar. Ik hou wel van namen die niet alledaags zijn, en hij komt met ineens met een heel ouderwetse naam aan... vreselijk!

    @Lieverding wat een spannende weken voor jou! Dikke knuffel! Hoop dat je deze tijd een beetje met afleiding door komt!
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  15. ndj18210703

    29 apr 2020
    5
    8
    3
    Vrouw
    @Miekoe hier ook een laagliggende placenta, ook best gestrest over.. ik heb vandaag de geslachtsecho gehad en wij krijgen een meisje!
     
    dreamer84, ButterflyNova, Miekoe en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Naar is dat hè? Ik hoop dat ze vanavond wat kunnen vertellen over de ligging.. wij hebben vanavond de geslachtsbepaling. Dit is wel bij een pretecho bureau dus hou ik er wel rekening mee dat ze deze informatie misschien niet kan/mag geven (geen idee)..
    Leuk, een meisje!! Ben heel benieuwd wat er in mijn buik zit <3
     
  17. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Leuk een meisje
     
  18. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Gisteravond 6telefoon om 18.15 van de vk.. schrok me rot.. ze had de uitslag van de NIPT test. Alles goed gelukkig, maar was 6 dagen geleden wezen prikken de uitslag zou 1,5 a2 weken duren .. opluchting
     
  19. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Fijn dat ook bij jou de NIPT goed is @fidel2010

    Gaan we de lijst ook aanvullen met het geslacht nu we van een aantal al weten wat het gaat worden?

    Hoe voelen jullie je verder dames?
     
  20. ButterflyNova

    ButterflyNova VIP lid

    31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

    26 December
    Ellen1989 - 30 jaar - 3e kindje

    28 december
    TulpMama - 36 jaar - 3e kindje
    Sedese - 34 jaar - 3e kindje
    Miekoe - 36 jaar - 3e kindje

    31 december
    Nogeenkeermama - 32 jaar - 2e kindje


    1 januari
    Lieverding - 38 jaar - 3e kindje (5e zw)
    Daphne1002 - 34 jaar - 3e kindje


    2 januari

    Dubbelfris - 31 jaar - 2e kindje
    Monopoly - 30 jaar - 2e kindje

    3 januari
    Rijtjes - 34 jaar - 4e kindje

    4 januari

    Tinaatje - 28 jaar - 2e kindje

    5 januari

    Ndj18210703 - 20 jaar - 2e kindje
    Melanzane - 36 jaar - 2e kindje
    Verdikkie - 32 jaar - 4e kindje


    6 januari

    7 januari

    8 januari

    MenP2010 - 37 jaar - 2e kindje (3e zw)

    9 januari

    ButterflyNova - 34 jaar - 2e kindje (5e zw)

    10 januari

    11 januari



    12 januari

    Milou28 - 28 jaar - 1ste kindje
    Dreamer - 36 jaar - 5e kindje (1 bonus)


    13 januari

    Fidel2016 - 35 jaar- 4e kindje (6e zw)

    14 januari
    Jurielle- 38 jaar- 2de kindje (3de zw)

    15 januari

    16 januari

    17 januari

    S1991 - 29 jaar - 2e kindje


    ----------------------------------------------
    Afspraken:

    Nogeenkeermama -9 juli controle gyn
    Miekoe - 10 juli geslachtsbepaling
    Miekoe - 16 juli - controle VK
    Sedese - 17 juli geslachtsbepaling
    ButterflyNova - 28 juli - controle VK


    ----------------------------------------------
    Sterretjes

    Tuttebelleke
    ----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (1) | verrassing (1)
     

Deel Deze Pagina