Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @Daphne1002 ehh 24 geloof ik, hij is op papier van mn moeder maar ik heb heb hem altijd gereden. Maar helaas heeft er door verkeerde stalling heel veel tegen gezeten. Verkeerd vertrouwen. Hij is echt een skelet. En wat je hem ook voert je krijgt er maar heel weinig gewicht meer op. Bloed technisch is hij gewoon gezind.. hij is echt een hele ouderwetse Fries groot grof, maar te lang in de hals en rug om hem barock te noemen.

Mennen Kunnen we ook, via school heb ik mn menbewijs gehaald. Enorm jammer dat ie dat niet meer kan, want dat is nog haalbaar met een dikke buik.. hij is echt zo'n 1000% bomproef paard.

Maarja wie weet ooit...al weet ik niet of het dan nog weer en Fries word. Ik vind ze zo soortgenoot niet mooi, en ze zijn vaak zo luxe ook zo zenuwachtig

Een PRE LIJKT me ook mooi. vooral een valkkleur of palamino. Eerst maar sparen hahaha

2. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Paarden is een dure hobby, al kan je het zo duur maken als je zelf wil, maar sommige dingen kan je niet omheen zoals de stalling, het voer, de da en natuurlijk de smid.

Ik vind Friezen prachtig maar ik heb mijn hart wel echt verpand aan KWPNers. Heb nu een knappe merrie van 6 jaar. Nog fris en fruitig haha!

@fidel2010 je hebt vast al vanalles gedaan met seniors priores schijnt te werken. En ik zou z'n gebit even na laten kijken, zeker op die hoge leeftijd :)

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @Daphne1002 ehh 24 geloof ik, hij is op papier van mn moeder maar ik heb heb hem altijd gereden. Maar helaas heeft er door verkeerde stalling heel veel tegen gezeten. Verkeerd vertrouwen. Hij is echt een skelet. En wat je hem ook voert je krijgt er maar heel weinig gewicht meer op. Bloed technisch is hij gewoon gezind.. hij is echt een hele ouderwetse Fries groot grof, maar te lang in de hals en rug om hem barock te noemen.

Mennen Kunnen we ook, via school heb ik mn menbewijs gehaald. Enorm jammer dat ie dat niet meer kan, want dat is nog haalbaar met een dikke buik.. hij is echt zo'n 1000% bomproef paard.

Maarja wie weet ooit...al weet ik niet of het dan nog weer en Fries word. Ik vind ze zo soortgenoot niet mooi, en ze zijn vaak zo luxe ook zo zenuw

4. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Whoop whoop! Pijnvrij opgestaan vanmorgen... heerlijk

ButterflyNova en Daphne1002 vinden dit leuk.
  5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Exact de reden waarom ik dus ook zo´n jurk wil haha. Ik heb gisteren bij Ter Stal een langere trui gekocht in een mooie herfst kleur, heb ik in ieder geval een alternatief.

Oh wat naar @dreamer84, dan is het wel heel zwaar. Nog even volhouden!

Haha @fidel2010, ik neem het mijzelf ook iedere keer weer voor maar het lukt mij gewoon niet voor een bepaald tijdstip te slapen.

6. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Met op tijd naar bed gaan heb ik nooit zo'n moeite haha! Ben er rond half 10 wel echt klaar mee.

Word wel vaak wakker 's nachts.

7. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Even egoïstisch..

Ik zit per direct in de ziektewet.
    Vandaag een groeiecho gehad en de kleine zit op P10,4... tot P10 is acceptabel, maar ze vroeg me in eerste instantie of ik halve dagen kon gaan werken. Toen ze gegevens in ging voeren pakte ze zijn groeicurve erbij en zei ze direct ‘eh we gaan het anders doen, ik wil dat je per direct stopt met werken en langs de gynaecoloog gaat om de doorbloeding van de placenta te meten’.
    Zijn groeicurve begint af te buigen, dus als ik zo doorga dan komt hij hoogstwaarschijnlijk onder de P10.
    Ik maak me nog niet zoveel zorgen, aangezien mijn schoonmoeder ook heel klein is... eerst de metingen maar even afwachten...

8. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Vandaag weer een oijnloze dag gehad jippie! Met een vriendin ff rondje door het bos in beetsterzwaag gelopen. Wat is het daar prachtig! En gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt en een aantal leuke foto's geschoten.. suoer bkij mee. Die zwangerschap shiot hoeft eigenlijk niet meer :roflmao::D IMG-20201022-WA0082.jpg IMG-20201022-WA0084.jpg

Miekoe vindt dit leuk.
  9. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Oei! Ik zou me kapot geschrokken zijn!

10. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Jeetje daar mag je best even egoïstisch zijn hoor. Knuffel

We zitten hier op p81 momenteel, maar als ik t vergelijk met de vorige zwangerschappen gaat ie straks enorm afnemen.
    Mm peuter zat met 27 weken op p97, lichte paniek , meteen suikertest doen.. met 33 wkn p33 en 36 wkn p47.. paniek om niks.

Hopelijk krijgt jouw ukkie een groeispurt binnenkort

Miekoe vindt dit leuk.
  11. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Wat betekent die Pwaarde? En hoe moet ik dat zien?

@Miekoe de onrust lijkt me vooral naar! Nu gewoon heel rustig aan doen dus.

Heb vannacht sinds een week ofzo eindelijk weer goed geslapen. Dat wil zeggen: in 1 ruk van avond naar ochtend :D werd wakker van de wekker en niet voor de wekker.

Zometeen de kindjes wekken en die klaar maken voor school. Daarna weer aan het werk.
    Er was trouwens sprake van dat mijn werkzaamheden zouden wijzigen en dat ik alle flexibiliteit zou verliezen die ik nu heb. Maar, niks aan de hand. Mag sowieso nog een jaar dit werk blijven doen, ondanks mijn verlof. Zien we eind 2021 wel weer. Hele geruststelling!

Miekoe vindt dit leuk.
  12. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Die p staat voor percentiel. En dat is eigenlijk niets anders dan dat 10,4% van alle baby’s op dit termijn kleiner is dan ons mannetje en 89,6% groter. P10 is dus nog acceptabel, maar daaronder niet.
    Doordat de groeicurve gaat afbuigen en onze jongste dochter in verhouding tot haar zus te klein was bij de geboorte gaan ze me nu extra in de gaten houden.

Tussen mijn dochters zat bijna 3 weken verschil in geboorte (oudste 38+6 en jongste 41+4). Oudste woog 3200 gram en jongste 3240 gram.
    Nu is 3240 gram een prima geboortegewicht, maar ze was maar 40 gram zwaarder dan haar zus, ondanks dat ze bijna 3weken langer heeft gezeten. Ze zagen dat de placenta ook niet meer zo mooi was als. Dat nemen ze allemaal mee

13. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Idd een percentage
    P50 id gemiddeld normaal, vergelijk t met t lijntje van het consultatiebureau.
    Alles er onder is kleiner dan gemiddeld alles erboven is groter dan gemiddeld

Alles wat extreem groot of extreem.. kleiner is dan gemiddeld kan een reden tot zorg zijn. Groot kan wijzen op zw suikerziekte. Klein kan wijzen op idd slechte doorbloeding van de placenta

Miekoe vindt dit leuk.
  14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Goh heb weer wat geleerd 9.11 groei echo ben benieuwd waar ons mannetje op zit

Miekoe vindt dit leuk.
  15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Yes schilderwerk babykamer is klaar:thumup:
    Nu baby was aan T draaien en inrichten. Kijken wat ik nog nodig heb als alles is ingericht zal ik foto maken

16. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Geen idee die p toestanden.. hier dus enorme baby weer haha ik sta daar niet versteld van artsen ook niet. :roflmao:

vrijdag was heel druk, heb tweede keer koffietijd gedaan als gast en pas toen zag ik hoe dik ik was hahaha echt vreselijk voelde mij net een walvis..

Zaterdag naar de shop geweest autostoeltjes passen (er moesten drie op achterbank). Niet echt wijzer van geworden. In babypark waren ze ook echt Alles behalve behulpzaam, met een beetje Moeite gingen ze isofix en pebble inpassen. Geen tijd nemen, niets. Gewoon zoiets van: past niet dus nieuwe auto dan maar haha...

Nu hebben we besloten het dan zelf uitzoeken en bestellen we pebble eerst zonder isofix en kijken wat er kan naast 2x Rody fix air. als gaat redelijk dan familyfix bij en Smalle stoelverhoger en gaan we verder het zien...
    ik dan Teoretisch op lange afstanden alle drie stoeltjes met de moeite riemen vastmaken en in de stad/korte afstanden dan stoelverhoger en alles uit se isofix...

echt een hoop gedoe en hoofdpijn kreeg ik van omdat er geen directe oplossing was en moeten we dus gaan bestellen en retourneren om het hit te zoeken etc

17. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Heb niet echt last van iets, wel moe en dus slaap regelmatig overdag nog. En zo af en toe last van de maagzuur.. maar verder voel mij prima btw!

18. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @fidel2010 ohhh wat fijn!!
    Ben heel benieuwd naar de foto!
    Hier hadden we wéér een tegenslag met het kamertje. Wilden een nieuwe vloer leggen en samen met de jongste heeft mijn vriend de oude vloer eruit getrokken... heeft ze, per ongeluk, met de planken tegen de muur aan lopen botsen, dus allemaal witte putten in de muur.. dus dat moest weer bijgewerkt worden.
    Daarna mijn vriend de nieuwe vloer erin maken, ziet ie ineens dat ze hem bij de winkel ook een pak laminaat met een andere kleur hebben meegegeven. Je moet de planken echt naast elkaar leggen om het te kunnen zien, maar goed het moet dus nu wel eerst weer geruild worden voor hij verder kan. En het begint mij nu wel een beetje te dringen eerlijk gezegd.
    ik wil ook kleertjes uit wassen en zorgen dat het allemaal voor elkaar is.
    Hij stelde al lief voor om de kleertjes naar m’n schoonmoeder te brengen zodat zij het voor ons kan uitwassen.... nope, dat wil ik zelf doen. Op een of andere manier hoort dat bij het proces ofzo ;)

Morgen naar het ziekenhuis! Ben echt heel benieuwd hoe de kleine het doet!! Keep you posted!!!

@Lieverding ik slaap momenteel juist heel onrustig en slecht. Nu ook weer wakker. Het is 1.43 uur. De jongste hoorde een mug op haar kamer (zij noemt het altijd super schattig een bij) en nu kan ik weer niet in slaap komen!

19. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63

Ik weet als.je alleen een zitverhoger nodig heb, dat de zitverhoger van de action smaller is. Wij hadden een Toyota carolla, 3 deurs uit 1999, daar paste net aan een mc baby, een mc priori en dus de action zitverhoger. Was alleen nodig met verjaardagen dat we met zn alle in de auto moesten. Door de weeks zat 1 van de kinderen voorin

Lieverding vindt dit leuk.
  20. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    @Miekoe joh ik dacht dat ik dan gek werd zeg... wat een pech

Strakjes komt een vriendin snuffelen in de meisjeskleertjes.. voelt wel.dubbel.hoor.. dus nu even gauw opruimen want dat heb ik nou net veel gedaan het huishouden dit weekend

Deel Deze Pagina