Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Jeetje in mn fb groep is de 2e geboren.. een tweeling met tis met 29.3 weken brrrrrrrrr. De eerste wat ik zei gaat na hele spannend periide nu goed, ze mag binnenkort naar zh dichterbij huis
     
  2. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik heb t ook. En het straalt door naar mijn liezen, bovenbenen. Lopen voelt totaal niet prettig. Ik pak tijdes t loopje van bank naar keuken van alles vast ter ondersteuning
     
  3. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Tsjonge wat is er in de tussentijd veel gekletst... totaal geen melding gekregen.

    Nog 50 dagen.. nu gaan we toch langzaam aan echt aftellen.

    Krijg laatste dagen steeds meer kwaaltjes er weer bij. Van alleen bekken en maagzuur. Hebben we de ochtendmisselijkheid weer terug. En ben ik extreem prikkelbaar en moe.


    Stiekem hoop ik steeds vaker dat ons mannetje eerder komt.

    Qua dingen regelen baal ik beetje van mijn man. Alles moet bij mij vandaan komen. En heb daar totaal geen energie voor op moment.
     
  4. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @Friezin87 alle mannen zijn ongeveer hetzelfde denk ik. En wij zwangere vrouwen ook. Denk dat veel vrouwen dit gevoel hebben, dat ze alles alleen moeten doen.

    Bij mij voelt het vaak alsof iedereen in ons gezin op mij leunt. Ik zei laatst al tegen mijn vriend: ik zorg voor iedereen in dit huis, maar wanneer gaat er nu eens iemand voor mij zorgen?

    Zeker op de slechte dagen dat het fysieke ongemak groot is en ik toch door moet zetten voelt het best eenzaam. Op dit moment hoef ik de honden niet zelf uit te laten en dat scheelt enorm. Daardoor voel ik me ook minder alleen in dit geheel.

    De krampen heb ik trouwens niet meer gehad. Er is nog extra controle geweest op blaasontsteking maar daar is ook geen sprake van. Ik denk dat het meer stress is geweest. Baby doet het nog steeds heel goed. Aankomende week liggingsecho :)
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  5. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    #1525 Friezin87, 21 nov 2020
    Laatst bewerkt: 21 nov 2020
    Nou indd. Wou ff wat spul uitzoeken voor de kleine. En vroeg of hij mij daar bij kon helpen. Kun je dat zelf niet. Geboortekaartje komt ook op mij neer. Zo balen dat is iets voor ons samen. En dan indd de zorg... pfff. Sorry ff klagen. Maar vind wel fijn dat het niet alleen hier is. En idd zoals jij zegt. Zal wel maneigen zijn
     
  6. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Mm vriend is altijd al zo.. alles rondom de baby regel ik. Net Als alles rond de de andere kinderen. School sport feestjes verjaardagen
     
  7. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier heb ik juist eentje die heel erg begaan is met alles. Mag echt in mijn handjes knijpen hoor met die vent. Na mijn ex is dit echt een droomman. Mijn ex was tijdens onze relatie echt een egoïstische klote vent... nu kunnen we het wel goed met elkaar vinden gelukkig..
    maar mijn huidige vriend is echt een topvent! Laat me heel veel zelf beslissen, maar ik hoef maar te vragen en hij staat er. Dringt zich niet op, maar is wel in de buurt..
     
    Monopoly vindt dit leuk.
  8. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Mijn vriend wil wel helpen hoor. Maar dan moet ik het wel vragen. Geboortekaartjes doen we wel samen, sterker nog; dat heeft hij geregeld.

    Maar net als deze week, dan werkt hij 6 dagen en dan is hij per dag gemiddeld 12 uur van huis. Dus dan komt het geregel overdag volledig op mij aan. Inclusief koken, wassen, opruimen en schoonmaken. En ik werk nog 32 uur, behalve nu dan even. Oh en de kinderen zitten ook nog op sport dus die moet ik ook nog naar verschillende locaties rijden.

    Dat is dus eeh.. nogal een uitdaging.
     
  9. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hoe houd je het vol zeg?!!!!
    Bluhhhh...ik zou dat echt niet kunnen hoor! En vooral nu niet meer... ik wil ook echt niet meer dan 24 uur werken. Heb ook altijd fulltime gewerkt tot de eerste geboren werd, toen ben ik naar 32 uur gegaan. Vanaf dat de jongste er is sta ik op 24 uur en dat vind ik meer dan genoeg...

    Vandaag echt een heel rustig dagje gehad. Meiden waren naar hun vader en wij hadden vandaag beide geen puf om iets te ondernemen. Dus, behalve boodschappen doen, hebben we niets gedaan.. beetje aan het knutselen geweest (ik freubel momenteel nogal veel met ijsstokjes. Daar maak ik dan geometrische dieren van!)

    Ik merkte vanavond, toen ik vuil in onze container wilde gooien, dat ik weer kenkels krijg (kuiten die overlopen in je enkels), kreeg mijn klompen weer niet aan.. kan er weer mooie kuilen in drukken.
     
  10. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik werkte thuis en we hebben Co ouderschap. Mijn werktempo ligt vrij hoog dus kon ik er vaak vlot doorheen. Onze zoons helpen me ook hier en daar, en soms ook helemaal niet haha! Het is wel een kwestie van niet lullen maar poetsen zeg maar. Ik loop mezelf ook wel regelmatig voorbij..

    Heb mezelf voor genomen om in e kraamtijd echt rust te pakken. Gewoon niks doen en dat 14 dagen lang.

    Vind het wel spannend..
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  11. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Haha ja ik denk alle manen hetzelfde zijn minst je he’ anders “opvoed”:roflmao:

    Ik heb zelf daar geen problemen mee ik doe alles zelf graag van kaartjes tot fotoshoots tot sport en verjaardagen etc. Zo weet ik zeker dat iedereen is voorzien en vergeet niemand iets haha. Is wel nu zwaar merk ik qua geduld bij mij: ik moest vandaag fotos maken van de meiden en ze luisterden niet en mijn man zat in wc de hele tijd haha dus ik werd bos dat hij even niet helpt toen ik nog even dacht hond erbij in de setting hahaha. Maar tis soms eenmaal zo en moet ik maar accepteren dat ik niet te veel kan nu zelf geduld bij hebben als ik iets vraag..

    verder gelukkig gaat hij wel elke zaterdag jongste om 7 uur ochtend naar zwemles brengen haha en oudste erna na hockey... En in principe slaap ik nog wel 1.5 uur per dag in de ochtend alrijd. Ik kook wel en boodschappen doen we samen. Ik ruim wel op zelf en stofzuigen vraag ik hem dan..
    In principe als ik vraag doet hij dat maar nee als ik de hele dag weg bent komt het niet bij hem vaatwasser afruimen ik moet het Dan zeggen :rolleyes:
     
  12. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier gelukkig ook een man die op zijn manier regelmatig helpt. Al doe ik nog wel het meeste hoor, maar dat vind ik niet erg. Hij merkt wel dat het bij mij allemaal steeds wat minder soepel gaat.
    Morgen nog 1 dagje fysiek op het werk zijn en daarna heerlijk genieten van het verlof.
    Vandaag nog even aan de ctg gehangen. Voelde me niet lekker, dus de verloskundige was gekomen voor controles. Omdat ik ook wat last had van benauwdheid kwam ze helemaal corona proof. Uiteindelijk was bij mij alles goed, alleen de hartslag van de baby erg hoog. Hiervoor naar het ziekenhuis gegaan, deze bleef best nog even hoog maar ging gelukkig geleidelijk aan naar beneden. Het kwam er op neer dat we gewoon een zeer actieve baby hebben. En voor mij nog een negatieve corona test, dus dat is ook fijn.
     
  13. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Pfff. Vanmorgen er even goed over gebabbeld. Hij gaf wel toe dat hij wat lax was aankomende week gaan we samen de dingen uitzoeken. En hij gaat kijken naar een tekst voor in het kaartje. Het zal me benieuwen.

    Vanmiddag gezellig de buurtjes over de vloer gehad. Pietendisco gehouden voor de kids. Er kwam zelfs een piet langs met een paar cadeautjes. Wat heb ik genoten van die 2 verbaasde koppies toen er pakjes voor de deur stonden.

    Nu languit op het bed wat er in de kamer staat. Kapot. Maar zo genoten
     
  14. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik vind niet meer als logisch dat ik t regel hoor.
    Hij vertrekt gemiddeld om 05.00 uur en is 18.15 thuis. Dan hebben wij nog vee. Vanaf zaterdag 6 koeien en 3 kalveren op stal. 5 koeien stonden nog in de wei. Die voert hij voor hij aan t werk gaat. Gemiddeld gaat zn wekker dus 04.15-04.30. Savonds na t eten loopt hij de laatste ronde stal. Dan douchen even uurtje zitten en om 21.30 ligt ie op bed. Wanneer zou hij dingen moeten regelen . Int weekend uitmesten repareren. Etc etc etc.
     
  15. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Dayt is idd een hele andere situatie als bij ons. Man begibt tussen 5 uur half 6 en is tussen 2 en half 3 in de middag weer thuis. En 9 can de 10 x do en vrijdag vrij
     
  16. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #1536 Lieverding, 23 nov 2020
    Laatst bewerkt: 23 nov 2020
    Even update net van lumc waar ze GUO hebben gemaakt ivm linkere nier afwijking.
    Het is allemaal goed, wat ze nu meet is de linkere nier 7mm want echt netjes is en rechte is helemaal perfect.
    Ze twijfelde over het dubbele niersysteem: daardoor kon dus tijdelijke neurose ontstaan maar nu opgelost. Ze dachten eerst aan klepje die afvoer tegenhield maar nu ziet ze mogelijkheid tot 2 afvoerbuisjes. Wat niet erg is en komt weleens voor. Het werkt allemaal echt heel goed dus ik kan gewoon normaal in eigen ziekenhuis bevallen (in dit geval geplanDe ks dan) en na de 4wk na de geboorte echo niertjes door de kinderarts om te kijken of dat het inderdaad her geval is.
    toch heel gek want ze zeiden hier dat het niet zo bijzonder dat het weg is want komt juist veel voor en in hmc zeiden ze juist dat het zelden weggaat en is heel bijzonder dat het verdween haha maar goed eind goed al goed!
     
    Friezin87 en Miekoe vinden dit leuk.
  17. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Hier ook hoor. Gaat rond 05:30 weg en komt rond 18:00 terug. Verschil is alleen dat ik normaal gesproken ook nog werk :) nu dus even niet ivm verlof.

    @friezin fijn dat alles goed is! En tof van die disco haha!

    @Lieverding goed nieuws dus!! Fijn!
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  18. dreamer84

    dreamer84 Actief lid

    9 apr 2018
    214
    259
    63
    Vrouw
    friesland
    Nou ik geloof dat ik mag zeggen dat ik de eerste ben.
    Afgelopen tijd erg stil geweest gewoon omdat deze ze erg zwaar was. Vorige week donderdag met pijnlijke harde buiken naar zh gestuurd. Veel pijn op de oude keizeesnee litteken. Ze konden niks vinden dus weer naar huis gestuurd. Zaterdag overvallen door een pijn boven in mijn buik....dus weer z'huis....na allerlei onderzoeken...onder andere voor zs vergiftiging o.dat mijn bloeddruk opeens op 170/100 zat. Ook uit deze onderzoeken kwam helemaal niks....en met de opmerking zal wel obstipatie of maagzuur zijn weer naar huis gestuurd. Uiteindelijk zondagmiddag uit ellende maar weer gebeld omdat de pijn maar niet wegging en ik er nu ook weer die pijnlijke harde buiken bij kreeg. Weer naar z'huis. Weerallerlei onderzoeken.....en gelukkig een arts die doorpakte. Die kon bij een inwendige echo namelijk zien dat mijn baarmoedermond dat de nog lekker lang was....maar ze zag ook dat ik een soort venster had bij mijn oude wond....een hele dunne wand waar steeds druk op kwam te staan als ik een harde buik had. Hierdoor kon ze dus niet garanderen dat ik niet al aan het bevallen was omdat het goed mogelijk was dat door dat venster.....alle druk daarop kwm en niet op de bm mond....waardoor de lengte daarvan dus onbetrouwbaar werd. Na oberleg met meerdere gyno's besloten mij longrijpers te geven en aan de weeenremmers te zetten. Uiteindelijk werd gistermiddag duidelijk dat die niet hun werk deden en dat de kracht van de harde buiken alleen maar toenam. Dus toen is er besloten om de kleine meid met 33 weken te halen....omdat de kans op uitscheuren van de bm te groot werd. Gister om 14:21 uur is ons dochtertje Dounya geboren. Ze weegt 1896 gram Ze doet het naar omstandigheden goed. Uurtje geleden te horen gekregen dat ze wat meer moete kreeg met zuurstof opnemen....dus is ze nu voor de zekerheid aan de antibiotica. Dus voor nu nog niet zorgeloos genieten.....maar nadat de gyno mijn bm zag....waren we allemaal blij met de genomen beslissing....dat venstertje was namelijk alleen nog maar een vliesje...wat elk moment kon scheuren....dus voor nu gewoon bidden en hopen dat ons kleine meid sterk genoeg is.
     
    Lieverding en Monopoly vinden dit leuk.
  19. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Hoest me sinds gistermiddag longen uit mijn lijf. Vanmorgen om half 12 kan ik testen... hoop toch echt op een gewone verkoudheid....
     
  20. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Jeetje meid! In ieder geval gegeliciteetd met de geboortevan van jullie dochter. Mijn duimen gaan heel hard voor jullie draaien. Wat moet dit akelig voor je/jullie (geweest) zijn. Een virtuele knuffel die kant op
     
    dreamer84 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina