Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Lieverding ik lees heel vaak wat over koffietijd.... zit je dan in de uitzending ofzo?
    Spannend, je kunt gewoon echt al aftellen naar de dag dat je je kleine meid in je armen houdt!!

    Ik lig lekker met voorweeën in bed. Niet heel heftig, maar er is toch van alles aan de gang in mijn buik... niet erg, had tot nu toe echt nog geen enkel krampje of iets gevoeld.. (wel pijnlijke buiken, maar dat komt dan door de ligging van de kleine) gisteren al wel wat meer harde buiken dan anders... ben benieuwd of dit nu regelmatig gaat voorkomen of niet.. Zoals het nu voelt is het prima te doen. Vraag me af of ik er zelf ook wakker van zou zijn geworden als de jongste me niet had gewekt :)
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  2. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Druk druk druk! Maar denk je welIk een beetje om je zelf!?
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  3. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @Miekoe die voorweeën had ik dus ook.. Baby is nu wel meer ingedaald dus ik heb al wel meer lucht dan voorheen. Dat is dan weer het voordeel.

    @Lieverding pas je wel een beetje op jezelf?

    Dat met het sporten herken ik. Vind het heel naar dat ik niet in de kantine kan wachten tot ze klaar zijn. Nu blijf ik heen en weer racen. Gelukkig vandaag laatste keer voetbal op zaterdag.

    Heb vannacht op zich redelijk geslapen. Gisteren was beter maar er schijnt een volle maan aan te komen ;)
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  4. Ellen1989

    Ellen1989 Bekend lid

    21 dec 2009
    635
    264
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Ik heb vannacht ook eindelijk weer een goede nacht gehad. Heerlijk!
    Gisteren de liggingsecho echo en controle gehad bij de gynaecoloog. Ze ligt mooi op schema en alles zag er goed uit. Ook weer een keer op de weegschaal gestaan na weken, zat mooi net onder de 10kg.
    Komt nu stiekem toch wel dichtbij :)
    Vandaag precies 36 weken.
    Hier ook steeds meer last van krampen. Fijne dag vandaag dames!
     
    Monopoly vindt dit leuk.
  5. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik durf niet meer op de weegschaal.. heb er vanmorgen oogestaan. Schrok best wel. 15 kg.. Dus na vandaag kom ik er niet meer op. Ik ben vandaag precies 34 weken. Inmiddels alweer 8 weken thuis .. ziektewet.. maar vandaag officieel met verlof
     
  6. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Fijn dat er weer goed geslapen is vannacht!

    Ik zit ook al op 14kg @Friezin87. Baal er enom van, maar tis niet anders

    Vanmorgen even een flinke schrik gehad. Ik gooide de honden naar buiten en ineens voel ik een golf vocht beneden naar buiten komen...
    dacht echt even dat het vruchtwater was, maar bleek een vloedgolf aan afscheiding te zijn (het rook wat zurig).
    Na die voorweeën van vannacht sta ik wel meer op scherp.
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  7. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    haha ja ik was 2 keer live met tips Voor broodtrommel en herfsttaf en nu doe ik enkel facebook expert van tips met knutselen met je kinderen
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  8. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Jaa in weet precies tot waneer ik kan gaan. Ben gewoon altijd zelf zo en indien ik last van pijn of zo krijgt dan doe ik niet meer
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Haha ja. Ik heb echt super makkelijke zwangerschap wat dat betreft en mijn man is thuis (soort van aan het werk) dus het gaat echt heel goed en ik weet precies waneer ik niet iets kan Of moet stoppen. Ik rust echt heel veel vanochtend weer 2 uur geslapen haha terwijl meiden in bad waren met bruisbad twee uur lang daar gezeTen haha (mijn man was wakker haha). Maar goed en als ze slapen 19.30 Heb ik altijs zee van dE tijd voor insta en netflix
     
  10. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Na een week van niks doen.. Ik had echt geen spier zin, begin ik mn nesteldrang te hervinden. Boodschappen gedaan. Dan doe ik dikke boodschappen als 12 pakken melk 10 pakken ijsthee 8 pakken suiker. Etc elke maand doe ik dat zo. Maar nu zat er meer onrust bij, ook begin van de keuken , rommella uitgezocht 3 keukenkastjes schoon, wassen en strijken..

    Dat was mn weekend
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  11. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    hahaha zo’n weekend hebben wij ook gehad! Behalve dan de boodschappen hebben we wel weer heel wat taken van ons lijstje af kunnen strepen. We zijn aan het minimaliseren geslagen, dus heel veel weggegooid. 3 keukenkasten heringedeeld, koelkast opgeruimd, in de badkamer moest er nog een drempeltje gemaakt worden zodat het douchewater in de douche blijft i.p.v. de hele badkamer door loopt, heb de bevalspullen klaargezet op de slaapkamer, vriendlief heeft de hele bovenverdieping schoongemaakt en de kelderkast opgeruimd en ik heb in de badkamer de kastjes ook leeg getrokken, schoongemaakt, veel weggegooid en weer heringedeeld.. Kippenhok weer schoon en vorstproof gemaakt...

    Gisteren stonden er ook ineens 2 vriendinnen in de keuken met een doos vol cadeaus! Een coronaproof babyshower! Zo lief!
    Normaal wordt het alleen bij een eerste kindje gevierd, maar omdat dit de eerste is van mijn vriend wilden ze het graag nog een keer doen.. voelde me wel speciaal
    Echt allemaal leuke cadeaus gekregen, echt heel blij mee
     
    Monopoly en Friezin87 vinden dit leuk.
  12. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Mm te doen lijstje staat nog overvol hoor. Da's echt niet haalbaar. Belangrijkste is de badkamerdeur moet opnieuw in de verf.

    Ik ben zo slecht in minimaliseren, ik denk dan altijd ja maar als ik t nu weg doe, kan ik t volgende week wel nodig hebben.. ook al heb ik t al 2 jaar ongebruikt in de kast staan.. speelgoed can de kinderen is helemaal een ramp.. juist wanneer ik denk okee dit kan opgeborgen worden, besluiten ze er mee te gaan spelen...
     
  13. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Haha nesteldrang ja heb ik ook zo af en toe.. vandaag muur geverfd :roflmao: Morgen even kast opruimen en ik wil echt nog wat opruimen in kamers en zooi uitgooien..

    Heb ook behalve nesteldrang shoppingdrang:D
     
    Friezin87 vindt dit leuk.
  14. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    8 pakken suiker voor 1 maand? Of staat het er wat onhandig?

    @Miekoe leuk!! Wij hadden ook een mini babyshower zaterdag. Inclusief ballonnen haha! Super lief.
     
    Miekoe vindt dit leuk.
  15. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ik heb daar normaal ook veel moeite mee, maar nu door de nesteldrang op een of andere manier niet meer. Weg ermee.. en mocht je het toch missen op korte termijn is het zo weer gekocht...
    Dat ermee spelen herken ik. Komt hier omdat de meiden dan zien dat je het in handen hebt en op één of andere manier zien ze het speelgoed dan wél weer.. als het altijd op dezelfde plek in de kast staat zien ze het niet meer bewust staan ofzo
     
  16. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja 5-7 gemiddeld afhankelijk van hoe veel we nog bakken aan koekjes, gezien er de feestdagen aankomen zal.dat iets meer zijn. Maar 5 gaan er sowieso door.

    We drinken allemaal suiker in de thee. Mm vriend neemt koffiekan van 1 l mee met 6 scheppen suiker, een fles koude thee met 6 scheppen suiker. Per dag
     
  17. Miekoe

    Miekoe Fanatiek lid

    9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hihi wij doen maanden met een pak suiker. Er gaan er 2 per jaar door ofzo! Maar snap wanneer je veel bakt, er ook veel suiker door gaat.

    net weer terug van het zh voor een meting van de kleine... hij blijft klein, laat ook een kleine buiging zien in de groeicurve, maar doorbloeding navelstreng is prima, voldoende vruchtwater, voldoende beweging.. dus ben wederom teruggestuurd naar de vk. De gyn maakt zich geen zorgen.. vk meette de baby p12 en de gyn p13 of p17. Hij wist niet welk percentiel ze bij de vk gebruiken, dus dat zal ik nog wel horen. Met 38 weken weer een groeiecho...
     
  18. Daphne1002

    Daphne1002 Bekend lid

    17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @fidel2010 jeetje dat is wel een flinke hoeveelheid..

    Ik probeer juist te minderen met suiker en dat is best heel lastig omdat het al in zoveel producten verwerkt zit. Zo drink ik het liefst water, thee of koffie en dan zonder suiker en 's avonds maak ik het liefst alles vers klaar. Groenten enzo. Mijn vriend vindt sommige groenten uit een potje lekkerder dan vers maar daar zit ook veel zout in.

    Ben trouwens erg blij als ik straks weer kan sporten en vrij kan bewegen. Dat laat mijn lichaam nu gewoon niet toe.. Doe vandaag maar weer even rustig an, straks nog wat wasjes draaien en even stof zuigen.
     
  19. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Heerlijk, weer wat af kunnen strepen van mn to do lijstje.suikertest gedaan, De box is in elkaar gezet, de proefdruk van het kaartje is besteld. En tegen mijn principes in staat de kerstboom voordat sinterklaas het land weer heeft verlaten. Maar mn man heeft volgende week zulke k*t diensten, en ik trek dat waarsch. Niet in mn uppie. Dus vooruit. Vandaag oik nog maar gedaan.

    Daarna nog even heerlijk in de rust met mn daimond painting.

    Prima dagje al zeg ik het zelf. Morgen kijken wat we dan kunnen gaan doen.
    Nog wat schoonmaken ofzo. In ieder geval 15:00 de groeiecho herhalen. Hopelijk lukt het deze keer wel. En als er nog tijd is even de bevalling doorspreken
     
    Monopoly, Daphne1002 en Miekoe vinden dit leuk.
  20. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Zal er niet bijz3ggen dat mn vriend suikerziekte heeft hahahaha dat geeft helemaal.zom raar beeld

    Hij heeft type 1, dus is sowieso insuline afhankelijk, hij heeft ook een pomp dus kan zn suiker inname corrigeren met aantal bolussen
     
    Miekoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina