Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ik doe het na de NIPT test denk ik..ik heb nog niet gekeken waar ik me ga aanmelden ga ik morgen maar eens even doen!

Maar wat tof dat je gaat verhuizen! Wanneer staat het allemaal op de planning? En nu al druk met de voorbereidingen dan zeker?

Ik doe ook nog weleens een testje, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust :)

2. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Kraamhulp- dat doe ik echt pas na 20 wk en misschien zelfs later. Ik krijg keizersnede en daar kan ik gebruik van maken de de kraam in zh die doorloopt thuis. Zoiets... moet ik nog even kijken waar ik ga Ks doen in welke ziekenhuis...

Heb voorbeen 2x ks gehad in bronovo en 2 mk bevallingen in mch. Nu bronovo zit in mch wil ik daar niet maar was gedwongen door laatste miskraam daar bevallen en loop nu daar bij de arts die vanuit bronovo overgestapt is. Ook fijn als Ks voor de 3e keer dezelfde arts kan doen. Hij is heel ervaren en ook de ruggenprik ging vorige keer met miskraam goed ...

Maar eigenlijk wil ik ook naar verloskundige ipv gyn. Vind het altijd zo gedoe met poli in zk bellen, afspraken (die steeds met andere arts of arts ij opleiding) etc... ben benieuwd of ik naar vk gewoon kan tot 34wk of zoiets...

Maar dus kraamhulp met keizersnede heb ik drie dagen in ziekenhuis en thuis doe ik minimaal want heb niet zoveel aan eigenlijk met flesvoeding. Vorige keer maar enkel drie uurtjes p dag gehad voor controles etc.

sedese vindt dit leuk.
  3. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Goedemorgen,

Ik ga me denk ik aanmelden via Univé kraamzorg (vanuit m'n verzekering). Heb ik bij de vorige zwangerschappen ook gedaan en dat is prima bevallen. Daar geven ze ook aan om rond 12 de kraamzorg al aan te vragen.

@Daphne1002 spannend hoor verhuizen! Moeten jullie nog veel doen aan het nieuwe huis?

Ik kreeg net een mail van de verloskundige, dat ze hier ook de vroege echo's weer mogen doen.
    Dus zo maar eens bellen om te kijken of ze nog een plek hebben binnenkort :D.

sedese vindt dit leuk.
  4. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Yes, wat fijn! Ik had de tien weken (ik moest eigenlijk tot 5 juni wachten) ook wel uitgezeten (haha) maar iets eerder kijken is toch wel fijn.

Ellen1989 vindt dit leuk.
  5. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

Hoe voelen jullie je?
    Letten jullie ook al op je voeding of deden jullie dat al netjes haha
    En hebben jullie ineens rare eet of drink gewoontes? Ik heb ineens heel veel zin in melk gewoon de-hele-tijd

Lieverding vindt dit leuk.
  6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Oeh , verhuizen deden wij tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik vond het pittig, maar ik kon wel echt ultiem nestelen haha.

Ik zou het liefst nu thuis bevallen, maar ml en ik zijn het er niet over uit nog. Gelukkig hebben we nog wel even.

Ik voel me best ok. Behalve erg moe en zo enorm labiel. Ik jank overal om echt en vooral dat is in deze periode niet perse heel handig.

Ik was toevallig net bezig met een strak regime om af te vallen. Veel sporten en gezond eten. De eerste dagen dacht ik joehoe nu kan ik weer wat snoepen. Maar ik heb me toch maar voorgenomen om echt heel gezond te blijven eten. Ik mis wel de filet en carpaccio al hoor. Verder rollen de dagen een beetje door. Buik is 's avonds wel echt flink aanwezig. Voordeel van deze periode is dat ik toch bijna niemand zie dus lang verborgen houden is niet heel moeilijk. Misselijk ben ik gelukkig niet nog. En de rest, hoe is het met de rest?

Daphne1002 vindt dit leuk.
  7. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Hier gaat het goed. Nog steeds vroeg wakker elke keer.
    Ik probeer wel op m'n voeding te letten, ik at sowieso altijd wel gezond.
    Ik mis de filet en de carpaccio ook wel hoor.
    Verderheb ik nniet echt iets wat ik ineens niet lust of heel lekker vind.

Net de verloskundige gebeld, na 10 minuten aan de lijn gekregen..
    Blijkt dat er intern in de praktijk nog wat onduidelijkheden zijn, of ik over een uur nog een keer terug wil bellen:eek:
    Heb nu de afspraak staan met 11 weken, maar zou het toch wel fijn vinden als dat 3 weken eerder kan. En anders rustig afwachten.

8. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Melk is goed om te drinken tijdens de zwangerschap. Ik heb dat nooit gehad te veel willen eten of iets speciaals. Deze keer ook niet eigenlijk...

Ik let niet heel erg op ik deed het ook voorheen maar niet altijd super netjes met geen zoet eten hahaha

9. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik moet vaker naar wc snachts en iets onrustiger slaap ik maar heeft te maken dat ik te veel heb in mijn hoofd.. ik neem best wel risico's om geen bloedverdunners te spuiten en dus leven in soort van stress de hele zwangerschap...

Maar van andere kant als ik nu bekijk en vergelijk met vorige zw: ik was heer erg moe, enorm moe vanaf week 4 en ook erg droge mond altijd. Nu dus heb ik dat niet en misschien heeft het te maken dat ik eindelijk een goede vitaminen heb gevonden. ik heb stollingsafwijking en daardoor ook anemie die schijnt te komen door zwangerschap enkel. En ii heb veel gelezen en schijnt dat vitamine e, vitamine k en dha/epa spenen enorme rol in. Ook foliumzuur/folaat. Dus ik heb nu omega 3 1.2 mlg, natuurlijke vitaminen met k, e en folaat.
    Bleek na mk ook dat ik vitamine D te kort had en nu is die na een halfjaar denk ik op goed niveau...

Dus misschien dat ik totaal niet moe bent komt dat ik een goede balance in vitaminen heb. Wie weet!

10. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Hier gaat goed, maar wel steeds vaker moe. Ik ga dan even liggen. Meestal knap ik daar wel van op.

Ik werk vanuit huis maar heb hier geen kantoor en dat werkt echt niet fijn. Dus ik maak mijn dagen iets korter als het even kan. In ons nieuwe huis wil het hopelijk beter.

Ik vind het geen probleem om te verhuizen in dit vroege stadium. Maar ik ben ook nog niet misselijk dus dat scheelt.

Mijn buik is aan het einde vd dag ook meer opgeblazen. Oh en ik heb steeds zin om wat te eten maar dat doe ik dus niet, want het is geen echte honger maar meer lekkere trek. En bij mijn laatste zwangerschap was ik echt enorm aan gekomen. Dat wil ik niet nogmaals.

11. Verdikkie

Verdikkie Lid

29 apr 2020
    77
    91
    18
    Vrouw
    Hallooo! ik zou me graag voorzichtig willen melden.

Gisteren dit account aangemaakt, en nog nooit actief geweest op een forum. Soms wel meegelezen, dus ik hoop dat ik jullie allemaal kan bijhouden!

Wie ben ik?
    Mijn naam is (op dit forum) is Verdikkie, 32 jaar en zwanger van mijn 4e en (naar alle waarschijnlijkheid) laatste kindje. Ik was opzoek naar anderen vrouwen die zwanger zijn, en na lang zoeken hier gevonden. Ik moet zeggen dat ik niet alles heb terug gelezen en me zelf al een schouderklopje heb gegeven dat ik uberhaupt een "praatgroep" heb gevonden.

Ik denk dat ik begin januari uitgerekend ben, mijn laatste menstruatie was eind maart/begin april, gisteren een positieve test en maandag wil ik pas weer testen =). Ik ga er een beetje vanuit dat ik 5 januari uitgerekend ben! Spannend zeg.

Als ik de tijd heb lees ik even terug. Qua symptomen: uitblijvende menstruatie tot nu toe hihi. Verder merk ik eigenlijk niet zoveel! Ik wacht volgende week nog even af, als ik maandag getest heb ga ik woensdag een verloskundige zoeken.

Lieverding, Ellen1989 en Daphne1002 vinden dit leuk.
  12. Verdikkie

Verdikkie Lid

29 apr 2020
    77
    91
    18
    Vrouw
    Heel slecht ik wil mezelf op de lijst zetten maar ik weet niet zo goed hoe dat werkt. :D

wel heb ik ondertussen de smileys gevonden, maken mijn berichtjes in ieder geval wat gezelliger :p

Daphne1002 vindt dit leuk.
  13. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Welkom @Verdikkie :D

Nummer 4, wauw!! Stoer! De meesten hier verwachten hun 3e kindje, ik ook.

Waren jullie al lang bezig?

14. Verdikkie

Verdikkie Lid

29 apr 2020
    77
    91
    18
    Vrouw
    Vanaf mei/juni vorig jaar, maar niet heel erg bewust mee bezig geweest, januari dit jaar ging het meer kriebelen, en wilde ik beter alles bijhouden qua menstruatie maar met corona wilde we eigenlijk stoppen:p

Is mijn derde kindje met huidige vriend/man.

15. Verdikkie

Verdikkie Lid

29 apr 2020
    77
    91
    18
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021 ♡

1 januari
    Sedese - 34 jaar - 3e kindje
    Lieverding - 38 jaar - 3e kindje (5e zw)
    Daphne1002 - 34 jaar - 3e kindje
    Ellen1989 - 30 jaar - 3e kindje

2 januari

3 januari
    Rijtjes - 34 jaar - 4e kindje

4 januari

5 januari

Ndj18210703 - 20 jaar - 2e kindje
    Verdikkie - 32 jaar - 4e kindje

6 januari
    TulpMama - 36 jaar - 3e kindje

7 januari

8 januari

9 januari

10 januari

11 januari

12 januari

13 januari

14 januari

15 januari

----------------------------------------------
    Afspraken:
    Sedese - 15 mei - eerste echo
    Sedese - 18 mei - intake
    Daphne1002 - 19 mei - eerste echo

TulpMama - 5 juni telefonische intake
    Rijtjes - 8 juni - intake & eerste echo

Ellen1989 - 9 juni - intake + eerste echo
    TulpMama - 17 juni Termijn-echo

----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)[/QUOTE]

16. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.603
    4.019
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Ik wil me ook graag voorzichtig melden. Vanmorgen een licht positieve test op 2 dagen voor nod. (Op verzoek van @sedese zal ik de foto toevoegen ;) )

Voorlopig iedere dag nog even testen. Als de testen goed op gaan lopen, zal ik mezelf op de lijst zetten :)

Ellen1989 en Daphne1002 vinden dit leuk.
  17. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ooh ja ik zie dat je al jong een eerste kindje hebt gekregen :)

Corona is naar he.. Veel onzekerheid voor veel mensen. Zo niks aan. Bij mij op het werk krijgen we er meer werk door, maar zo zie ik ook veel mensen die dus helemaal geen inkomen meer hebben.

@Tuttebelleke welkom en gefeliciteerd!! Spannend!

Tuttebelleke en Verdikkie vinden dit leuk.
  18. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk gaat alles goed!

Tuttebelleke vindt dit leuk.
  19. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    Gefeliciteerd! Mooi een 4e kindje!

20. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw

Gezellig dat je meeschrijft en van harte mee je zwangerschap! Ik zie dat het al gelukt is met de lijst :)

Deel Deze Pagina