Uitgerekend 1 t/m 15 januari 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door TulpMama, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @Miekoe haha professioneel stripper! :D Waarom heb je dat strippen nu al gepland staan? Ben je bang dat je anders tot 42 weken gaat? Even uit nieuwsgierigheid :)

Ik had gehoord dat dat strippen nog maar nauwelijks gebeurt. Waarom weet ik niet. Ik ben bij de jongste gestript maar dat had officieel gezien geen effect, net duurde nml langer dan 24 uur tot de bevalling begon.

@Friezin87 wat verdrietig zeg! Lijkt me heftig ook.

@fidel2010 oke.. Mijn man werkt ook met een kraan en die heeft inderdaad ook nagenoeg geen contact met andere mensen tijdens het werk.

Wat bijzonder van de droom van je moeder. Ik ben er heilig van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde en dat dat dus best een echte boodschap zou kunnen zijn :)
    Oh een tip: maak pijnbestrijding bespreekbaar als je wordt ingeleid! Je zult niet de eerste zijn die rugweeen krijgt in een weeenstorm. Dat is niet op te vangen. Vaak duurt het even voordat er een ruggenprik gezet kan worden. Een uur of 2 uur wachten is heel normaal, maar als je helse pijnen in je rug hebt dan is dat wel heel lang.

Ik heb de boodschappen met beschuiten en muisjes in huis gehaald. Ow en vit D en K. Was ik alweer bijna vergeten dat dat nog wel moest haha!

fidel2010 en Friezin87 vinden dit leuk.
  2. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @Daphne1002 omdat ik aangegeven heb bij de vk dat mijn nachten zo super ruk zijn en mijn onderstel dan zo zeer doet dat ik er echt klaar mee ben. Ik ben zo moe! En de jongste kwam pas met 41+4... dat wil ik nu echt niet... toen zei ze dat als ik er echt klaar mee ben, ze wel wil proberen te strippen. Dat ze best snapt dat ik dan niet tot het einde wil lopen..
    ik vroeg vandaag wanneer ze dat op zn vroegst doen en toen verliep het gesprek eigenlijk al met een soort van afspraak.

o kak! Vit d en k! Kats vergeten! Thanks for the reminder!

Daphne1002 vindt dit leuk.
  3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ik word vandaag even goed verbouwd, bijzonder op dagen dat ik me staande hou is t kalm. Maar vandaag een mindere dag. En dan word er even druk bevestigd mamma ik ben hiermee, geen zorgen nu maken.

Vandaag gewoon moe.en er zat van zijn.. niet t zwanger zijn. Al t geregel en gedoe en t uitleggen en beleefd interesse beantwoorden en... Man laat me met rust!!! Ik wil gewoon even wegkruipen..

Heb ook op voorschot van de kbs online beschikbaar toch geeft t een minder volmaakt gevoel als met een volle tas de winkel uit lopen

4. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ik was er vanmorgen ook even klaar mee hoor @fidel2010, maar jij hebt gewoon nog meer zorgen aan je hoofd volgens mij. Het is ook wel logisch dat je even weg wilt kruipen, je moet je kunnen richten op de bevalling en alles erna. Even een digitale knuffel!

@Miekoe ah op die manier! Wel super fijn dat je vk zo met je mee denkt in oplossingen :)

Ja die vitamines was ik ook al haast vergeten! Vind het ook ingewikkeld om m'n eigen vitamines niet te vergeten, zit gewoon niet in mijn systeem..

Heb donderdag weer controle en zaterdag komt m'n moeder gezellig even langs :) Onze kinderen hebben trouwens al vakantie gekregen van school. Logisch besluit.. Nu nog even bedenken wat we gaan doen op deze onverwachte vrije dagen.

Miekoe vindt dit leuk.
  5. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    #1725 Lieverding, 15 dec 2020
    Laatst bewerkt: 15 dec 2020
    ik heb ook naviva maar niets gehord over dat het niet mag maar ik heb minimale kraamzorg 2 uur dacht ik. De rest wat ik doe buiten die tijd moet haar niet zaak zijn haha. Ik denk dat ik zelfs die kraamzorg eerder afsluiT, heb haar enkel nodig voor baby wegen...

ik snap het elk kind anders natuurlijk. Hier gewoon je schoolwerk doen en klaar ze mogen niet iets ander van mijn doen ook al willen ze dat. Pas als schoolwerk klaar is dan gaan ze nog + werk doen die ik zelf bedenkt van rekentijgers tot squla etc. En dan pas ze zijn vrij voor de rest van de dag. Ik ben best wel streng erin en dat weten ze, tv ook in vakantie mag maximaal 40 min. De rest is echt buiten zijn. In vorige lockdown ging het her super: ze werden wakker on 8 uur en om 9.30 was alle schoolwerk klaar en toen stonden we op.
    We hebben hun zo aangeleerd dat ze al eerder wakker zijn mogen ze geen tv of ipad dus moeten ze maar zelf zich vermaken met iets. Het komt enkel in vakantie Of lockdown voor want de normale dagen is school en hockey en tennis wedstrijden zijn we elke dag en weekenden Om 7 uur wakker Maar in vakantie mogen we(ouders) uitslapen tot 9-9.30

6. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Vanmorgen bij vk geweest voor de normale controle. Manneke nog steeds niet ingedaald. Voelde hem vanmorgen ook niet zoals ik gewend was dus mijn zorgen gedeeld. Ze gaf aan op linker zij gaan liggen. Je kent t wel. Prima doen we. Ook vond ze dat ik er heel moe uitzag. Klopt ook wel al weer paar nachten erg slecht geslapen. En mn bekken en rug zijn weer killing. Ze wil volgende week een plan van aanpak maken. Ben benieuwd. Eenmaal thuis dik 2 uur op mn linker zij. Maar in die tijd 4 lullige schopjes. Normaal word ik in elkaar getrapt. Dus het spoednr. maar gebeld en idd ik mocht richting zh voor hartfilmpje en ctg. Eenmaal daar op het bed aangesloten en wel dacht meneer laat ik ff een kickbokswedstrijd houden. Tuurlijk... Waarom kon dat niet ff eerder. Daarna nog even een echo gedaan. Ze schat ons mannetje nu op 38+2 dat vind ik nog best wel een verschil. En qua gewicht rond 40w op 9+ pond.. help!

7. Lieverding

Lieverding Fanatiek lid

9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Hier net gehoord dat de oudste gaat nog komende drie dagen de hele dagen hockeyen, soort hockeyKamp (tussendoor even voor tennisles halen). De zwemlessen voor de jongste gestopt dus we kunnen zaterdag uitslapen haha (moeten 6.30 opstaan...)..
    De ballet en moderne dans lessen helaas ook afgelast.. maar goed we gaan het zien! Ze hebben vandaag leuke kerstlunch op school gehad en ik heb nog last minute juf kerstcadeautjes gefixt in de nacht haha..ze hebben leuke Laatste dag gehad op school!

vandaag pre operatieve controle gehad. Alles prima en hopelijk ze gaan dit keer goed het doen en wordt het gelijk totaal pijnloos die keizersnede as dinsdag...

Verder alles echt meer dan klaar en gekocht maar ik blijf maar shoppen haha. Heb recent quincy mae ontdekt en omdat nu door lockdown alle sales erg vroeg starten “moest” ik shoppen als excuus.. haha. De half van de dag nog gezocht naar senger grijze gans, gevonden gelukkig en ben nog in afwachting van wollen slaapzakje van engel (hopelijk op tijd..)..

zo wat alle kasten ook beetje opgeruimd en we willen nog plinten afstoffen (doen nooit haha) en houten vloer dweilen (doen ook nooit want is niet echt vies) maar voelt alsof ik het moet doen.
    ik moet nog adressen uitprinten en december zegels opplakken voor de geboortekaartjes zodra ze er zijn dan kunnen ze gelijk weg..

met kiespijn gaat het beter. Nog steeds wel pcm 4x per dag maar gaat goede kant op. Slapen snachts is steeds lastiger met die grote buik. Wordt vaak wakker: drinken en plassen. Ook neus continu verstopt dus xylo mijn beste vriend..

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Ja t is ook echt je wik de laatste weken lekker rommelen en romantiseren en nou ja je nesteldrang loslaten in huis..

En dan denk je laat ik even voor de zekerheid de corona maatregelen lezen van t Umcg.. Staat er werkelijk op dat er de partner met 2 kinderen uit t gezin op bezoek mogen komen en daarbij 2 andere bezoekers.. Maar halloooo.. wij hebben 3 kinderen.. kan toch niet zeggen vandaag mag jij niet mee.. Dus we schieten weer met stressniveau omhoog.. vind al vreselijk dat ze helemaal niet op de NICU mogen komen.

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Bluhhh lig al wakker vanaf 03.30 met heerlijke voorweeën... en het zet zo lekker niet door! Fijne eerste thuiswerkdag... straks doodvermoeid

*klaagmodus uit

10. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Sterkte @Miekoe .. hier ook alweer poosje wakker. Hier dan geen voorweeen maar maagzuur. Plus dat mijn man om 4.30 de deir uit moest. Dat is dan toch een nadeel dat ik beneden slaap. Ben me nu extra bewust van elk geluidje wat ik hoor. Een kat die rondloopt. Daarna gaat liggen snurken. Dochter die boven ff hoest (in haar slaap hoop ik ) een buurman die vertrekt naar zijn werk. Denk niet dat ik nu nog im slaap ga vallen

11. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Hier gelukkig nog ff een uurtje in slaap gevallen, alles ondertussen weer rustig..
    lastig is dat he?! Zo 2 meiden aan school zetten en hopen dat de dag een beetje voorspoedig verloopt!

12. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Straks om 10 uur naar de fysio. Hopelijk kan ze weer wat aan mn pijn doen zodat ik weer wat beter kan slapen

13. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

21 dec 2009
    636
    265
    63
    Vrouw
    Militair
    Tilburg
    @fidel2010 wat rot dat er maar 2 mee zouden mogen. Hopelijk komt er een oplossing voor.

@Miekoe fijn dat je nog een uurtje hebt kunnen slapen!

@Friezin87 succes bij de fysio zo. Ik hoop voor je dat het helpt!

Hier zitten de jongens al aan het schoolwerk. Ze hadden er gelukkig veel zin in. Kwamen me er gewoon voor uit bed halen. Ik heb gelukkig weer een goede nacht gehad.

Miekoe vindt dit leuk.
  14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Jeeh vannacht met tablet even meer dan 5 uur geslapen. En nu t gevoel dat ik de wereld aan kan. Heb voor de structuur een rooster gemaakt voor de vakantie.. niet met tijden maar wel met dagindeling anders wordt t ik verveel me, puur door de spanning

Daphne1002 en Miekoe vinden dit leuk.
  15. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @fidel2010 wat fijn!!

@Friezin87 hoe was het bij de fysio? Merk je al verschil?

Het is hier echt stralend weer. Zo jammer dat een wandeling door het bos gewoon teveel gevraagd is voor mijn lichaam. Had dat wel graag gedaan met de hondjes. Nu verveel ik me stierlijk.

16. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    @fidel2010 wat super dat je een beetje slaap hebt kunnen pakken...! Hopen dat dit vannacht ook gaat lukken

@Friezin87 goed van je dat je naar de fysio gaat.. hoe voelt het nu?

Als ik er in zou geloven, zou ik denken dat de bevalling bijna gaat beginnen... de hond is volledig doorgedraaid. Hij is echt heel onrustig en mijn jongste dochter is vandaag ook totaal niet haarzelf, heel erg aanwezig, stout en slecht luisteren...

17. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Bij de fysio ging goed.. nadat ij daar ben geweest lekker even gedouched. En toen kwam mn man thuis.. dus dCht nu zie ik mn kans schoon. Hij heeft me begeleid naar boven en heb heerlijk 3 uren geslapen. En nu zo goed als pijn vrij. Ik waggel iig niet meer zo heftig en kan mn eigen schoenen weer aankrijgen.. jeeej. Op de namiddag ff rondje in de auto getourt en onderweg lekker een mac flurry gehaald. Had ik zon zin in

Daphne1002 vindt dit leuk.
  18. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    @Friezin87 wat heerlijk!! Fijn :D

Ik mag geen suikers ivm een candida infectie die maar blijft sluimeren. Zo naar in deze tijd van het jaar.. Jakkes :p

19. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Kan ik me voorstellen. Allemaal lekkers op moment. Ik mag het ook niet ivm de zw.diabetes

20. Monopoly

Monopoly Actief lid

27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    @Friezin87 volgens mij gaan onze babies aardig gelijk op qua groei! Ze had het ook over minimaal 9 pond bij 40 weken. Net als jij heb ik volgende week een plan van aanpak afspraak. Ben benieuwd! Ze gaat me als ik wil dan ook toucheren en strippen, ook al is de termijn dan pas 38 weken. Mocht deze baby echter weer in haar favo positie zijn ingedraaid, schoudertje eerst, dan zal het een gesprek worden over datum prikken voor een keizersnede. In dat geval hoop ik dat dit snel kan, zodat ik geen piekertijd daarover heb. Weet iemand of er voor- of nadelen zitten aan een keizersnede bij 39 versus 40 weken bijvoorbeeld?

@Miekoe wat schrijf je grappig :roflmao: . Ik hoop voor jou dat je dolle kind en hond inderdaad voortekenen zijn en dan bedoel ik niet een voorteken voor lange, vermoeiende kleuterhangdagen :rolleyes: .

@Daphne1002 , balen is dat he, als je naar buiten kijkt en denkt 'ja!' maar je lijf zegt nee.

Ik heb zelf op t moment erg veel last van heupen en bekkenpijn, maar, nog eventjes! Ik zou graag nog m'n conditie goedhouden maar hoe is me echt een raadsel!! Zelfs iets als was ophangen kan ik niet pijnloos doen. Omdraaien in bed is er ook niet geluidloos bij :( . Ben dus benieuwd hoe ik eraan toe ben bij het plan van aanpak gesprek volgende week. Ik liep tot nu toe bij de verloskundige, dus dat zal even wennen zijn.

Miekoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina