@Monopoly oei dat klinkt heel pijnlijk! Het is inderdaad nog maar eventjes, maar toch.. Ik heb geen idee wat het voor- of nadeel is van een sectio met 39 of 40 weken. Lijkt mij dat de baby met 39 weken ook prima geboren kan worden, ze zijn dan immers al 'af'. @Miekoe hoeist nu? Waren het inderdaad signalen van een naderende bevalling? Ik zit in de wachtkamer bij de vk. Het loopt hier praktisch altijd uit
Geplande keizersnede maken ze altijd met 39wk omdat anders kans groot is dat het vanzelf komt en moet je alsnog mer spoed. Geen nadelen erin.
Hahaha nee natuurlijk niet! Dat zou veel te mooi zijn Heb zelfs zonder voorweeën kunnen slapen... nee heb niet echt het gevoel dat er op korte termijn wat staat te gebeuren vandaag verder wel een heel goede dag hier... de meiden zijn weer goed te pas.. heb zelfs de dochter van mijn ex zijn vriendin opgehaald om te komen spelen, zodat zij kan thuiswerken.. @Monopoly dank je moet altijd wel opletten dat ik niet te grof ga schrijven, want ben best grof gebekt
Is dit nou het rommelen wat jullie bedoelen? Harde buiken, steken achter schaambeen, en menstruatieachtige krampen.
Hier ook wakker gelegen.. Nasty. Zit me dan constant af te vragen wanneer het zal beginnen. Maar daar heeft niemand antwoord op natuurlijk. Zitten nu op 38.4 en onze oudste kwam met 38.5. De kinderen fantaseren er hardop over een gister controle gehad. Dat triggert mijn brein tot malen haha!
Hi meiden! Ik heb al een hele tijd niks meer laten horen! Hier zit de kleine ook nog steeds lekker, 38.4 vandaag. Ben ook erg benieuwd wanneer het gaat gebeuren, met kerst in aantocht . De kleine jongen doet het goed, bloeddruk nog steeds netjes alleen ontzettend last van mn bekken en maagzuur. Slapen is er niet echt meer bij. We rekenen op een flinke baby van ongeveer 4000 gram . De twee andere kids hebben kerstvakantie dus we gaan het allemaal maar gewoon zien, ben zo benieuwd! Jullie ook last van nesteldrang? Alles netjes want wat zou de kraamzorg wel niet denken enzo? En ik merk dat ik een kort lontje begin te krijgen richting kids en partner . Ik doe heel veel nog zelf (eigenwijs ook hoor) en kan daar dan wel lekker op snauwen als de rest in mijn ogen ‘niks’ doet of mij niet als hoogzwanger ziet hahahhaa hypocriet
Nesteldrang.. nee.. mijn man heeft dat. Alles is klaar dus leg me er nu bij neer. Ik kan niet veel meer. Schoonmaken lukt me eigenlijk al niet meer. Lopen gaat niet tot nauwelijks. Dus ik schuif tussen bed en bank. Word door mn man geholpen onder de douche. Ik voel me echt kak. En invalide. Ik vind het vreselijk. Slapen? Wat is dat op moment. En ja.. kerstvakantie dat vind ik nog het ergst. Ik kan niet de moeder zijn die ik zo graag wil zijn voor ons dochter
@sedese: leuk dat je er weer bij bent!! We lopen exact gelijk op zie ik. Ik heb wel last van nesteldrang. Het kamertje is helemaal netjes. Daar kan niemand van zeggen, want dat is inderdaad wat er bij mij ook door mijn hoofd gaat: wat zouden anderen er wel niet van vinden? Maar dat heb ik ook met bijv het ontharen van mijn benen en lakken van mijn nagels. Het moet allemaal netjes en ik wil ook heel graag schoon zijn, just in case Het punt is alleen dat ik me de ene dag een soort powervrouw voel en dus wel zonder teveel moeite kan stofzuigen en de trappen op en af en de andere dag voel ik me als een vaatdoek. Dan moet ik gewoon rustig aan doen. Overall probeer ik het huis echt wel netjes te houden. Toevallig hadden we gisteren nog de ramenwassers en mijn schoonmoeder komt hier wekelijks om te helpen met de fysiek zwaardere klussen zoals dweilen en bedden afhalen en opmaken. @Friezin87 Oh ik kan me heel goed voorstellen dat het echt een zware dobber is dat je je niet normaal kunt bewegen! En ook dat je daardoor zo afhankelijk bent. Niks aan.. Het is nog even. Heb je dit ook met je vk besproken? Ik baal eigenlijk vooral dat ik al weken niet kan doen wat ik het allerleukste vind: sporten, wandelen en mijn paard zelf trainen. Sterker nog, met dat paard kan ik nu helemaal niks. Op stal is een dame en zij werkt in de zorg. Er waren al heel veel collega's positief getest op Covid en zij had nog geen klachten dus bleef ze naar stal toe komen. Nu blijkt ze toch ook besmet te zijn. Dat soort situaties maken mij wel angstig. Het virus grijpt nu ineens keihard om zich heen en waar ik maandenlang niemand kende die besmet was, zijn het er nu ineens best wat. Des te meer reden om thuis te blijven, maar de muren komen inmiddels wel op me af. Manlief gaat lekker zn eigen gang en is hele dagen afwezig, ook al is hij vrij van werk. Dat vind ik echt wel heel oneerlijk.. Maar goed, ik snap ook wel dat hij hier niet hele dagen thuis gaat zitten, want hij heeft daar net zoveel moeite mee als ik Vind er simpelweg niks aan. Goed.. tot zover mijn klaagzang
Hier vannacht ook weer heerlijk voorweeën. Ze komen dan ook lekker om de 5 minuten. Volgens de app moest ik al naar het ziekenhuis! Ze namen alleen niet in intensiteit toe, dus ging al nergens vanuit en ze waren niet heel duidelijk met begin en eind. Leek wel een beetje door te sluimeren ofzo. Gelukkig maar 2 uur van wakker gelegen, dus nog een aardig nachtje kunnen maken. Vandaag ook 38+4, de oudste hier geboren met 38+6. Ga er niet vanuit dat de kleine man ook rond deze dag komt, aangezien de jongste 19 dagen later kwam. @Friezin87 jeetje wat kak zeg dat je echt tussen bed en bank leeft! Dat je hulp nodig hebt onder de douche! Hoop dat je niet al te lang meer hoeft (sowieso niet, maar geen 3 weken meer bedoel ik ) @sedese, leuk om weer eens wat te horen van je! Hier geen nesteldrang. Vind het wel best allemaal. Denk juist dat de kraamzorg vast wel ergere huishoudens gezien heeft dan de onze.. ga me daar niet druk over maken. @Daphne1002 aan zulke mensen kan ik me zo vreselijk ergeren! Mijn ex doet dat ook. Moet getest worden, mijn kinderen blijven daarom bij hem zodat ik, in geval van positieve test, niet besmet kan raken.. gaat hij ze naar school brengen en gaat tussen de rest van alle ouders bij het schoolplein staan.. zooo eigenwijs! Gode zij dank was de test negatief. nog ff een ochtendje buffelen met de meiden voor school en dan lekker vakantie! Mijn vriend moet nog werken tot 12.15 en is dan ook lekker 2 weken thuis! ❤️ fijne dag allemaal en lekker bevallen met zn allen!! Jeej!
@Miekoe joh dat is wel frappant, bij mij kwam de tweede ook beduidend later dan de eerste, namelijk pas met 41.1. Het is daarom ook niet te voorspellen wanneer deze kleine madame zich aan dient. Heb wel een vriendin en die is met 40.2 en 40.3 bevallen. Lekker voorspelbaar haha dan weet je rond de 40 weken wel dat het echt dichterbij komt. Succes nog even met het schoolwerk! Hier zijn ze al vrij, de oudste is met manlief mee de hort op. De jongste en ik zitten ons nu thuis af te vragen wat we eens zullen ondernemen
@Daphne1002 dat heb ik dus ook met mezelf, douchen, haar in orde, geschoren haha tis echt vermoeiend. En dat met mijn man heb ik ook. Soms vind ik het heel oneerlijk. wat fijn @Miekoe dat je niet zo n last hebt van nesteldrang en ergens heb je ook helemaal gelijk. Lekker belangrijk! Waarschijnlijk als de kleine er is kan het me niks meer schelen maar nu is het echt zwaar vermoeiend. Wat spannend dat je al last hebt van regelmatige voorweeen! hebben jullie het dringende verzoek had om thuis te bevallen als dit mogelijk is? In mijn regio is er tekort aan personeel in de ziekenhuizen door Corona. Ik vind dat heel spannend wel eigenlijk. Zien jullie ook op tegen de bevalling?
@sedese ik heb geen idee wat hier het advies is. Ik heb al heel vroeg aangegeven dat ik thuis wil bevallen dus denk dat ik daarom misschien niets meer over gehoord heb.. @Daphne1002 hier dus ook 1e 38+6 en 2e 41+4.. echt niet tof als je al vanaf 38+6 zit te wachten.. maar bij hun had ik echt niet zoveel last van voorweeën. Hopelijk is dit een goed teken.. zal vast wel niet
oh jij wil graag thuis! Super fijn! Ik ben zo bang dat ik in paniek raak bij de laatste cm ontsluiting en toch pijnstilling wil maar dan moet ik door haha aan de andere kant, bij de tweede ook geen pijnstilling gehad en de eerste alleen een pompje. Ben jij al eerder thuis bevallen? Het lijkt me dan wel weer heel fijn dat je niet weg hoeft, je onder je eigen douche kan enz
Goh dat is ook wat, het verzoek om thuis te bevallen. Ik wilde graag thuis bevallen ivm Corona, maar dat werd me toch wel sterk afgeraden ivm mijn medische indicatie.
Ik wilde bij de oudste graag in het ziekenhuis bevallen, maar toen de vk langs kwam voor controle, kreeg ik persweeën... dus ik moest wel thuis bevallen. Bij de tweede wilde ik graag thuis omdat ik de eerste zo fijn had ervaren... idd lekker je eigen ding doen, lekker onder je eigen douche, in je blote kont voor het raam van de buren staan (nee grapje). Nu eigenlijk weer geen twijfel over gehad. Ik durf ook niet echt naar het zh, mijn vriend werkt op 3 kwartier rijden en als we dan ook nog naar het ziekenhuis moeten, beval ik geloof ik op de vluchtstrook.
@Daphne1002 en @Miekoe Er is niks aan indd. Dinsdag gesprek met vk over plan van aanpak. Bem benieuwd. Aankomende zondag zit ik op termijn dat ik van onze dochter ben bevallen 37+1 hopelijk gaat hij daar niet heel ver overheen. Voor zochzelf miss wel beter. Maar voor mn lichaam. Heb gelukkig mn daimondpainting op tafel liggen dus dat kan ik nog wel doen. En komt straks een buurvrouw hier. (Inmiddels kind aan huis) kerststukjes maken hebben vanalles verzameld gratis kerstbomen gescoort met oproepjes op facebook. Gaan we stukjes mee maken voor de eenzame oudere met de kids. Toch nog even wat leuks met de dochters doen. Die zijn dan weer vriendinnetjes. Dus wel even wat leuks om handen