Mijn schoonouders zijn sporadisch in beeld.. we zien ze eigelijk nooit, mijn eigen ouders idem.. Ik heb wel continu honger, maar heb alleen maar trek i n komkommer.. dus dat is goed
Het hoeft niet en ik wil het niet. Ze stapt over m'n grenzen heen, want ik heb al een paar keer aangegeven dat ik dit niet wil. Lief bedoeld dus, maar ik vind het niet prettig. Maar ik snap dat als je behoefte aan hulp hebt dit een 1e reactie is. Ik heb ook erg honger maar dat lijkt vooral zo te zijn sinds m'n Mirena eruit is! Hormonale verandering??
Oeh mijn exschoonmoeder was een controle freak.. zo irritand....... blij dat t ex is Oh en ik ben echt zooooo mega bitchy (was ik ban mezelf al maar nu nog erger)
Mama's: mijn zoon van 3 krijgt een paar kieze erbij en klaagt over ziek zijn en pijn in zijn buik. Hij is ook verkouden; holtes zitten dicht en rond z'n ogen is het daardoor flink gezwollen. Hij heeft al snel een oorontsteking te pakken dus uit voorzorg spray ik z'n neus met die xylonogwat spray, maar het maggeloof ik niet baten; ik was net bij hem om hem in de stoppen en daar sliep hij met open mond ademend. Geen lucht door z'n neus. Z'n borstkast trok bij inademen flink naar binnen. Hij is dus erg benauwd. Wat kan ik naast sprayen en luuf smeren nog meer doen om dat snot eruit te krijgen/op te lossen om hem zsm vrijer te laten ademen, benauwdheid te verminderen en de kans op oorontsteking te verkleinen?
Oh nee, als het niet op vraag is snap ik het heel goed hoor! Dat het vervelend is! Hier ben ik altijd een eeuw aan het poetsen als een van onze beide ouders op bezoek zijn geweest. Snap nooit hoe dat kan, hele huis een troep na een paar uur bezoek... Maar ze zijn sowieso niet zo betrokken en had dat voor mijn zoontje graag anders gewild, vandaar mijn reactie
Mijn zoontje is ook zwaar verkouden. Meer Dan je al doet kan je niet doen denk ik? Schijnt ook te helpen om een halve ui naast je bed te leggen, voor het vrij ademen. Heb het zelf wel eens gedaan en hielp best, maar het stinkt en misschien was het wel placeboeffect maar wat vervelend voor je zoontje! Hier ook de hele dag neus afgeveegd en hij is er ook helemaal niet lekker van. Als hij echt pijn heeft misschien zetpil?
En bij mezelf helpt het altijd om wat hoger te gaan liggen. Meer in zitpositie. Kan dan beter slapen als ik verkouden ben.
Zijn hoofd wat hoger leggen wellicht? Dat deed ik bij mn dochter en dat werkt wel, en idd goed insmeren met luuf, ik had ook zo een neus zuigertje, daar zoog ik altijd dr neus mee leeg voor t slapen gaan, en als ze wakker werd omdat ze geen lucht kreeg (tot dat ze zelf kon snuiten) beterschap!
Luuf onder z’n voetjes. Ui naast z’n bed Handdoek onder matras waar z’n hoofd ligt Stomen in een badkamer aaar een warme douche aanstaat. Of de HAPost bellen als hij benauwd blijft Heel veel sterkte.
Ik zou niet te vaak meer testen. Op een gegeven moment heb je zoveel hcg in je lijf dat de testen lichter uit gaan slaan. Dan schrik je je dood ben ik bang.
Juist geen luuf smeren. Mijn zoon heeft peuterastma en luuf werd echt verboden door zijn kinderarts. Daar zit een stof in die het benauwdheid juist triggerd. Je kan met hem in de badkamer gaan zitten en stomen. Dus deur dicht en alle kranen op zijn heetst laten stromen zodat er stoom ontstaat. Verder als de mogelijkheid er is veel naar buiten de frisse lucht in (het best bij zee voor de benauwdheid). Voor oorontsteking heb ik helaas geen tips. Sterkte en hopelijk is hij snel aan de beterende hand!!
Goeiemorgen! Hoe is het met jullie kwaaltjes? Hier is de misselijkheid nu echt begonnen. Was al een tijdje licht misselijk maar nu vanmorgen voor het eerst ook echt moeten overgeven. Bij mn zoontje hield dat dagelijks aan tot 14 weken, bij mijn dochter geen last van gehad. Las dat sommige van jullie veel honger hebben. Ik heb juist het tegenovergestelde, krijg amper iets naar binnen. Ben nu ook 2kg afgevallen sinds ik weet dat ik zwanger ben (kan ik hebben hoor, met m'n maatje L ) Verder voel ik goed in mn onderbuik dat er wat gaande is. Een wat spierpijnachtig gevoel, en heb ik af en toe last van lage rugpijn (herkenbaar vd vorige zwangerschappen) Oh ja en @Weereennieuwemama beterschap!
@Weereennieuwemama Je hebt al verschillende tips gekregen maar idd hoger leggen helpt tegen de druk opende oortjes en het verlicht meteen met ademhalen. Ik heb zelf astma en nu een longontsteking met een saturatie van 94 en ik slaap dus bijna zittend. Luuf werkt heel vervelend bij benauwdheid (bij mij tenminste) ik ga dan juist piepen. Heeft ie ook koorts? @SamirsVrouwtje nooie test @kwaaltjes; nou ik heb mezelf helemaal leeg gepoept sinds gisteren avond, kan weinig eten en heb steeds honger. Lekkere combi Haha. Oja en m’n borsten die doen heeel pijn. Ik wilde eigenlijk ook nog een digital cb doen, maar ik ga niet meer testen. Het voelt goed en ik heb helaas meegemaakt dat als je positief test het alsnog niet goed kan zijn. Het heeft dus geen meerwaarde om nog 5 testen te doen voor mij. @vertellen ik ben er nog niet helemaal uit, manlief heeft flinke koud water vrees al enkele dagen. Gisteren zijn we bij mijn schoonmoeder geweest en hebben het haar verteld samen met mijn schoonzusje. Ze vonden het leuk, spannend en hopen dat alles goed mag gaan. Ook mijn beste vriendin weet het sinds gisteren. Ze was blij vond het heel leuk. Mijn ouders onze kindjes en de rest vertellen we vast pas ergens rond kerst. Als het meer tastbaar is ook dmv een echo. Hebben jullie nog leuke zondags plannen?