Haha je bent niet gek hoor. Ik heb het namelijk ook al. En in de FB groep zijn er al meer die het voelen
Hihi jaaa ik ook! Heb je een vermoeden wat het geslacht van jullie kleintje is? Ik denk dat wij weer een jochie krijgen
Mensen met bijv. een stollingsafwijking moeten het bloed wat dunner houden tijdens de zwangerschap om kans op trombose te verkleinen (daar hebben ze een verhoogd risico op). Ik heb het geslikt in de hoop dat het vruchtje eindelijk eens bleef zitten na zoveel miskramen. Heeft bij mij niks uitgemaakt helaas. Later bleek het probleem bij m'n man te liggen.
Ik heb dus ook sterk t vermoeden oor een jongen, maar ben beetje bang dat t beïnvloed word door mijn verlangen naar een jongen.. 23 januari weten we t, dan heb ik de geslachtsbepalingsecho
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 1 juli Knuffelfloor19, 29 jaar, 1e kindje [onbekend] Wistaire, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 2 juli 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 4 juli EstelleA, 28 jaar, 2e kindje Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [onbekend] 6 juli RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [onbekend] 7 juli Kanawa, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Colinn, 30 jaar, 2e kindje [onbekend] 8 juli Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 9 juli CJK, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Jgr , 30 jaar , 2e kindje [onbekend] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [verrassing] Nina007, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje Arankaa, ? jaar, 2e kindje, [onbekend] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Zoef, 33jaar, 4e kindje 11 juli Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [onbekend] 12 juli 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man)[onbekend] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [onbekend] Mandyx, 32 jaar, Twins! [onbekend] 14 juli Melk84, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 15 juli ----------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (26) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: December: 24/12: L0nneke - termijnecho VK 24/12: Melk84 - termijnecho vk 24/12: Colinn - afspraak VK 28/12: Samirsvrouwtje - termijn echo VK 28/12: Colinn - echo 31/12: Weereennieuwemama - echo tbv nekplooi meting combitest + uitslag bloedtest Januari 2/1: Kimmetjuh90 - termijn echo 2/1: BLBL - afspraak gyn 12w en nipt 5/1: Linda19841 - geslachtsbepalingecho 7/1: zoef - afspraak vk 8/1: MamaTom - geslachtsbepaling 14/1: D1nd1n - afspraak verloskundige 15/1: zoef - geslachtsbepaling 15/1: Flexi - geslachtsbepaling 17/1: MamaTom - afspraak vk 20/1: Mandyx - afspraak gyn 21/1: Colinn - Geslachtsbepalingsecho 23/1: Kimmetjuh90 - geslachtsbepalingsecho 14/2: MamaTom - 20 weken echo 26/2: Mandyx - 20 weken echo wkz WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Jeej @Kimmetjuh90 de echo erdoor gekregen Ik dacht eerder een jongetje en begin nu twijfels te krijgen. Wat me verteld, bij twijfel is het een meisje.. Bij Mn zoon was ik heilig overtuigd dat het een jongen zou zijn, bij de meiden kreeg ik twijfels en bleek het een meisje.. Ben benieuwd dof dat nu klopt.
Oh ik heb nooit gehoord dat het om die reden gebruikt werd. Mijn vk wil dat ik het overweeg omdat mijn zoon in de buik onder de p10 zat en bleef. Mogelijk had het met de doorbloeding van de placenta te maken maar die is per ongeluk weggegooid terwijl hij onderzocht moest worden. We kunnen dus niet nagaan of de placenta daadwerkelijk niet goed doorbloed was. Aan Ascal kleven ook nadelen, zeker in het 1e trimester is het geen kwestie van baadt het niet dan schaadt het niet. Ik heb het recept al binnen maar sta dus heel erg in dubio of ik het wel of niet moet gebruiken.
@ ascalvragen: zie hierboven. @Moppiepoppie ik voel het ook al. Vorige keer bij 14 weken. Aan de buitenkant kan het echter nog niet, daar is het kindje nog niet krachtig genoeg voor.
Omdat ascal bloedverdunnend werkt gaan de nog kleinere bloedvaatjes in je baarmoeder ook werken. Soms werkt dit bij veel miskramen dat het vruchtje extra houvast heeft. Kunnen ze het bij jou niet checken dmv een bloedonderzoek of extra echo's ofzo? Mijn zus heeft een stollingsafwijking waardoor zij vanaf een positieve test ascal heeft moeten gebruiken. Vanaf 34 weken moest ze daarmee stoppen en prikken voor trombose. Heb haar nog nooit erover gehoord dat ascal iets negatiefs was en ze heeft een gezonde dochter gekregen.
Cool! Leuk dat je het toch gaat doen! Ik heb de echo met 14 + 5 weken, begreep dat het vanaf 14 weken betrouwbaar is.
haha grappig, ik heb dat ook. Bij m'n zoontje was ik er van overtuigd, nu dacht ik eerst een meisje, toen een jongen, toen weer een meisje.. en nu weet ik het niet meer haha. 5 januari krijg ik het verlossende antwoord