Het is dat ik het nu herken. Vorige keer bij 14 weken voor het eerst, bij 2e zwangerschap begint het vaak eerder. Het is een heerlijk gevoel, vooral als in je 3e trimester. Ik heb uit gewoonte misschien nog wel een jaar op m'n rug en met m'n hand op m'n buik geslapen na de bevalling.
Hoe moet ik die echo bekijken? Ik zie niet eens wat wat is Je weet dat er bij jou termijn nu nog een nub is hè? Dat voorbeeld plaatje wat je hebt toegevoegd is een echo vanaf 14 weken
Hier nog geen popjes, wel een soort steken / pijn in mijn baarmoeder en (forgive me...) in de spieren van mijn vagina. Vooral als ik in bed lig en beweeg dan doen die spieren zeer. Kramp is het niet te noemen, ik heb ook verder geen bloedverlies of zo. Geen idee of ik er iets mee moet. Verder mega ongeduldig voor de geslachtsecho, ik wil het zo graag weten! Ik houd me nu nog in met dingen kopen en geloof er met meer dan 12 weken nog steeds niet helemaal in dat alles goed gaat. Zal er wel bij horen.
Haha, spannend dat jullie al zo met het geslacht bezig zijn! Zeker als je er nog niet helemaal zeker van kan zijn, zou me alleen nog maar meer zenuwen opleveren. Wij vragen het denk ik gewoon bij de 20-weken echo. Of niet voor de verandering. We hebben al een jongen en een meisje.
Ik wacht juist met dingen kopen totdat we weten wat het geslacht is haha. Die steken in je vagina heb ik ook wel eens. Geen idee precies wat het is maar herken dat nog van de zwangerschap van m'n zoon
Ik wil je de verhalen besparen, maar niets in het leven is zeker he. Ik sta er zo in: je kunt dus maar beter genieten van wat je gegeven is. Stress en spanning door zorgen of je kindje het wel overleeft is ook op deze termijn niet goed voor je kindje trouwens.
Ik weet niet meer wie maar iemand excuseerde zich voor 'vagina'. Wisten jullie dat de Stichting Rutgers de verkiezing voor een ander woord voor vagina heeft gehouden, omdat het woord vagina teveel gene oplevert? Het verkozen woord is nu ... Tadam.... POENIE! Dokter, ik heb zo'n last van m'n poenie Het was vooral voor gezinnen zodat de vagina bespreekbaar der gemaakt kon worden. Ben benieuwd hoe dat bij de mama's hier is: hebben jullie er moeite mee? Ik heb een jongen trouwens dus het komt hier minder ter sprake maar heb er zelf geen moeite mee.
Ik heb meer moeite met die hele 'we moeten er een andere naam voor verzinnen' dan met het woord vagina zelf. Het onderliggende probleem is niet opgelost met het gebruik van het woord poenie. Maar goed, dat is mijn mening. Wij hebben vanmorgen de termijnecho gehad en het zag er allemaal weer goed uit. De baby is nu 4,4 cm groot, en zwaaide en hupte vrolijk rond. We mochten ook even het hartje horen, zo bijzonder! Ik ben uitgerekend op 15 juli en ik mag vandaag het 11 weken dansje doen. Dus de hekkensluiter van dit clubje. Overigens heb ik het vorige week ook aan de bedrijfsleider verteld. Die staat natuurlijk niet te juichen dat ik over een paar maanden er tijdelijk uit ga, maar hij reageerde echt heel erg relaxed en heeft aangegeven mij absoluut niet kwijt te willen. Het heeft wel gevolgen voor het opbouwen van m'n uren. Dat is jammer, maar wel begrijpelijk. Ik heb nu een contract voor 15u dat in de loop van het jaar uitgebreid zou worden met meer uren, maar dat gaat nu niet gebeuren. Misschien als ik van verlof terugkom en het dan ook nog steeds wil. Vanuit hem zijn er in elk geval geen bezwaren, dus dat was echt een opluchting.
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 1 juli Knuffelfloor19, 29 jaar, 1e kindje [onbekend] Wistaire, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 2 juli 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 4 juli EstelleA, 28 jaar, 2e kindje Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [onbekend] 6 juli RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [onbekend] 7 juli Kanawa, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Colinn, 30 jaar, 2e kindje [onbekend] 8 juli Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 9 juli CJK, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Jgr , 30 jaar , 2e kindje [onbekend] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [verrassing] Nina007, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Arankaa, ? jaar, 2e kindje, [onbekend] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Zoef, 33jaar, 4e kindje 11 juli Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [onbekend] 12 juli 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man)[onbekend] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [onbekend] Mandyx, 32 jaar, Twins! [onbekend] 14 juli Melk84, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] ----------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (26) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: December: 24/12: L0nneke - termijnecho VK 24/12: Melk84 - termijnecho vk 24/12: Colinn - afspraak VK 28/12: Samirsvrouwtje - termijn echo VK 28/12: Colinn - echo 31/12: Weereennieuwemama - echo tbv nekplooi meting combitest + uitslag bloedtest Januari 2/1: Kimmetjuh90 - termijn echo 2/1: BLBL - afspraak gyn 12w en nipt 5/1: Linda19841 - geslachtsbepalingecho 7/1: zoef - afspraak vk 8/1: MamaTom - geslachtsbepaling 14/1: D1nd1n - afspraak verloskundige 15/1: zoef - geslachtsbepaling 15/1: Flexi - geslachtsbepaling 17/1: MamaTom - afspraak vk 20/1: Mandyx - afspraak gyn 21/1: Colinn - Geslachtsbepalingsecho 23/1: Kimmetjuh90 - geslachtsbepalingsecho 14/2: MamaTom - 20 weken echo 26/2: Mandyx - 20 weken echo wkz WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Jaa! Geen vieze afscheiding!! Niet t gevoel hebben dat je hele onderbroek onder die vieze spul zit. Jij?
Helemaa mee eens.. vooral dat we overal iets van moeten vinden en maar alternatieven bedenken. Pfff. Verschrikkelijk
Superleuk!! Lijkt me heerlijk met eigen echo apparatuur Wat fijn zeg!! Heerlijk zo vroeg al beweging voelen.
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 1 juli Knuffelfloor19, 29 jaar, 1e kindje [onbekend] Wistaire, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 2 juli 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 4 juli EstelleA, 28 jaar, 2e kindje Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [onbekend] 6 juli RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [onbekend] 7 juli Kanawa, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Colinn, 30 jaar, 2e kindje [onbekend] 8 juli Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 9 juli CJK, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Jgr , 30 jaar , 2e kindje [onbekend] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [verrassing] Nina007, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Arankaa, ? jaar, 2e kindje, [onbekend] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Zoef, 33jaar, 4e kindje 11 juli Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [onbekend] 12 juli 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man)[onbekend] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [onbekend] Mandyx, 32 jaar, Twins! [onbekend] 14 juli Melk84, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] ----------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (26) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: December: 24/12: L0nneke - termijnecho VK 24/12: Melk84 - termijnecho vk 24/12: Colinn - afspraak VK 28/12: Samirsvrouwtje - termijn echo VK 28/12: Colinn - echo 31/12: Weereennieuwemama - echo tbv nekplooi meting combitest + uitslag bloedtest 31/12: Dufel - controle vk Januari 2/1: Kimmetjuh90 - termijn echo 2/1: BLBL - afspraak gyn 12w en nipt 5/1: Linda19841 - geslachtsbepalingecho 7/1: zoef - afspraak vk 8/1: MamaTom - geslachtsbepaling 14/1: D1nd1n - afspraak verloskundige 15/1: zoef - geslachtsbepaling 15/1: Flexi - geslachtsbepaling 17/1: MamaTom - afspraak vk 20/1: Mandyx - afspraak gyn 21/1: Colinn - Geslachtsbepalingsecho 23/1: Kimmetjuh90 - geslachtsbepalingsecho 25/1: Dufel - geslachtsbepalingsecho 14/2: MamaTom - 20 weken echo 25/2: Dufel - 20 weken echo 26/2: Mandyx - 20 weken echo wkz WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Hoe waren jullie afspraken van vandaag gegaan?? Ik mocht vanmorgen even extra langskomen bij de vk wegens het bloedverlies. We zijn met zn 3tjes gegaan en hebben samen voor het eerst het hartje kunnen horen! Zo bijzonder. Alles dus goed met de baby. Heb vandaag ook een setje kleertjes gekocht. Kon het niet laten
Ik heb zelf nog niks gekocht, maar kreeg zaterdag voor mijn verjaardag van een vriendin een heel lief setje. Manlief is helemaal ondersteboven van hoe klein en schattig het is. (terwijl het maat 64 is. )
Kijk eens naar de BabyView. Daarmee kun je thuis zelf echo's maken. Ja echt super leuk en fijn! Helpt echt in het verliefd worden op de kleine spruit!
Oh lekker toch meid! Iedere mijlpaal is het vieren waard! Ik heb best wat spulletjes al bij gehaald. O.a. Een neiwue kinderwagen, maar die had ik al via marktplaats gekocht tijdens mijn vorige zwangerschap en ja, dat eindigde in een miskraam. Kan me echt gestolen worden dat ik dan al een wagen heb staan. Verder al allerlei leuke mutsjes en schoentjes (unisex) van al voor ik zwanger was. We hebben sowieso al heel veel van onze zoon in huis een dus een beetje extra maakt dan natuurlijk oook geen zak uit. Oh ja, ook al een paar babykamer accessoires. Je durft het bijna niet meer te zeggen dat je dat voor de 12 weken doet met de reacties soms, maar ik doe lekker m'n ding hoor. Ik geniet er lekker van.
Ik heb er wel serieus over nagedacht toen ik kinderen kreeg, want ik had er ook moeite mee. Wij thuis zeiden "musje" (brrr) vriendinnen van me zeggen "muts" (wat zetten ze in de winter op hun hoofd dan??) als het om hun dochters gaat, of "k*tje" (vind ik persoonlijk te grof) als het om die van hun gaat. Ik heb vulva of vagina overwogen, en uiteindelijk voor vagina gekozen omdat dat een iets gebruikelijker woord is. Al is het medisch gezien misschien niet helemaal correct. En ik had het niet verwacht, maar ben het vanzelf helemaal gewend geraakt. Nu zijn poep, plas, piemels en vaginas dan ook wel favo onderwerpen van mn 3 en 4 jarige Inmiddels is het voor mij nu ook een normaal woord