Hey dames ben de laatste tijd niet meer zo actief, want ben echt gesloopt. Ik las het een en andere over borstvoeding. Bij mijn zoon was t echt hel. Ik was zo vastberaden om borstvoeding te geven, dacht hoe moeilijk kan t zijn. Nou, heeeel moeilijk. Mijn zoontje is met 36,6 geboren en had moeite met borst aanhappen. Ik heb toen fulltime moeten kolven en vond t echt slopend. Heb het 1,5 maand volgehouden, daarna geaccepteerd en overgegaan naar kunstvoeding..
Ik vond borstvoeding na de eerste tegenslagen zo makkelijk! Heb mijn zoontje ook wel echt lang gevoed. Ga het zeker nog een keer doen als het bij dit kindje ook weer lukt. Heb heel vaak gedacht: ‘wat een enorm goede uitvinding eigenlijk’. Zo makkelijk met in slaap vallen, troost, weet ik veel wat. Ik heb nooit flesvoeding gegeven, dus kan het niet vergelijken, maar ik vond borstvoeding wel echt minder ‘gedoe’ lijken dan de flesvoeding die ik van andere moeders zag. (maar daar heb ik geen ervaring mee, zal vast ook positieve dingen aan zitten). Met name ‘s nachts. We hadden een co-sleeper en vond het zo heerlijk dat ik hem kon aanleggen, terugschuiven en verder kon slapen. Had echt de volgende dag niet door hoe vaak hij nou precies wakker was geweest Kolven deed ik als ik weg was en dat vond ik wel écht vervelend. Maar had flinke productie gelukkig en voorraad. Heb 9 maanden gekolfd, daarna was het niet meer nodig. Ik vind het helemaal niet gek om vader ook te laten lezen! Vriend heeft t niet gedaan, maar ik vertelde hem wel dingen en daar luisterde hij wel naar.
Merk wel dat ie wil steunen enzo, maar hij begrijpt dus niet zo goed dat de baby ook troost vind in de birst zeg maar.. bij mn dochter legde ik dr weg en kwam ze pas weer na de gewoonlijke uurtjes die rr tussen zaten met de fles.. begrijp dat je bij borstvoeding dus meer je kind bij je moet houden en dat wil hij niet, want hij wil geen kind wat zich niet ook alleen kan vermaken, mijn beste vriendin kan nirt eens naar de wc of haar dochter zet t al op een krijsen.. dat willen we echt zelf niet... dus wat dat betreft teijfel ik weer of ik wel voor borstvoeding ga..
Jeetje maar het is nog maar een baby. Die hoort dicht bij z'n moeder te zijn. Baby heeft die aandacht nodig.
Ja, die van ons wel, de dochter van mn vreindin word bijna 2, en die hangt dus heeeeeeeel erg aan dr moeder, en dat willen wij beide niet zo extreem als zij daar nu last van heeft met haar dochtertje.. Ik ga gewoon veel met m praten, dan moeten we er vast wel uitkomen samen..
Het is denk ik ook wel het karakter van een kindje! Mijn zoontje heeft dus lang borstvoeding gehad en is echt een heel ondernemend ventje. Heel zelfstandig voor zijn leeftijd. Als baby een echte plakbaby trouwens waarbij mijn schoonfamilie zei dat het nooit meer goed kwam XD maar nu is hij dus echt tegenovergesteld. Niet zo knuffelig, gaat hup op ontdekking uit. Ander kindje in mijn omgeving heeft fv gehad en is heel aanhankelijk bij haar moeder. Denk niet dat het heel veel met voeding te maken heeft, al ben ik er wel van overtuigd dat je een kleine baby echt niet kan verwennen met aandacht en nabijheid, denk dat ze daar juist veel vertrouwen van krijgen, ongeacht welke voeding je kiest.
Mijn dochter is een duimer, en mijn man wil graag dat onze dochter de speen pakt, en liever niet gaat duimen, omdat we nu zien wat voor problemen t geeft bij mn oudste. Maar ik las dus ook als je bv geeft je t beste geen speeltje aan kunt bieden, dus dat word dan echt een dingetje.. Wel fijn om ook te horen dat t niet aan de bieding ligt en dat je best je kindje veel bij je kan hebben
Een baby'tje kun je niet verwennen met teveel aandacht en nabijheid. Misschien goed als je man zich over dit soort onderwerpen ook inleest. Zijn genoeg boeken over.
Ik zelf ook, heb tig beugels gehad, mijn dochter moet als t zo doorgaat moet zij ook beugels, maar dat zien we later wel. T is meer dat we t niet afgeleerd krijgen bij mn dochter, en dan hebben we er 2 die duimen
Ik was 12 toen ik zelf bedacht misschien is duimen niet meer zo hip voor mijn leeftijd. Komt allemaal goed! Als jullie kleine daar nou straks troost en bescherming invind, waarom zou je dat dan tegen moeten en willen houden? Met een speentje gaan de tanden ook naar voren staan dus ook dan zullen ze een beugel moeten hebben.
Ik ben ook al even niet meer hier geweest, maar alles gaat goed. Wij krijgen een baby boy! Net weer echo gehad, hij is mooi gegroeid en op schema.
Pfff.. kijken jullie Met open armen ook? Heftig elke keer! Wat een geluk hebben wij dan dat het bij ons, met of zonder vruchtbaarheidsbehandeling, wel gelukt is! ♡♡♡
9 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [Jongen] 30 juni Moppiepoppie, 36 jaar, 3e kindje 1 juli Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [Jongen] 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [Jongen] 4 juli Dufel, 31 jaar, 2e kindje [Jongen] Flexi, 31 jaar, 1e kindje [Meisje] 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [Meisje] 7 juli Colinn, 31 jaar, 2e kindje [Meisje] Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [Jongen] RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [Meisje] Suthern, 30 jaar, 3e kindje 9 juli Zoef, 33 jaar, 4e kindje [Jongen] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [Verrassing] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje [Meisje] Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje [Jongen] 11 juli BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [Jongen] 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man) [Meisje] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [Meisje] Mandyx, 32 jaar, Twins! Melk84, 34 jaar, 2e kindje [Meisje] 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje ----------------------------------------- Jongen (8) | Meisje (8) | Verrassing (1) | Onbekend (5) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: Januari: 29/1: Samirsvrouwtje - afspraak VK 29/1: Mandyx - afspraak gyn 30/1: zoef - afspraak gyn 31/1: Kimmetjuh90 - controle gyn Februari: 5/2: Bonita09 - 20 weken echo 6/2 Dufel - controle vk 7/2: Weereennieuwemama - afsprk VK 10/2: zoef - afspraak vk 11/2: D1nd1n - Afspraak VK 12/2: Colinn - GUO ziekenhuis 13/2: Kimmetjuh90 - GUO(20 weken) ziekenhuis 14/2: Weereennieuwemama - SEO 14/2: MamaTom - 20 weken echo 14/2: RosanneMarie - 20 weken echo 15/2: superstardebs - GUO 20 weken 18/2: Dufel - 20 weken echo 19/2: D1nd1n - 20 weken echo 21/2: Zoef - GUO 20 weken 26/2: Mandyx - GUO wkz 26/2: Colinn - controle VK 26/02: BLB - 20 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.