Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Goed dat je gestopt bent toen je wist dat je zwanger was:)

2. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Nogmaals, toen wist ik niet dat ik zwanger was. Wel goed lezen als je harde uitspraken wil doen. Dat verhaal over mijn zoon was om te illustreren dat ik me er wel degelijk in verdiept heb. Het heeft me veel leeswerk en doktersafspraken gekost om van dat schuldgevoel af te komen, maar ben er inmiddels van overtuigd dat het irrationeel zou zijn te denken dat zijn ADHD met die 2,5 wijntjes te maken zou hebben. Ineens praten artsen dan heel anders en blijken alle adviezen en onderzoeken te gaan over stelselmatig en overmatig alcoholgebruik. Tja, sorry, maar denk je met al mijn voedselneuroses dat ik echt zo gek zou zijn mijn kind in gevaar te brengen op dat vlak? Die vier keer een half glaasje rood mét glas water over een uur gedronken voel ik me door alles wat ik er inmiddels over gelezen en gehoord heb helemaal prima bij. En daar mag je een mening over hebben, maar iemand bewust een schuldgevoel toewensen vind ik in welk geval dan ook niet netjes.

Flexi vindt dit leuk.
  3. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Zoef je hebt op zich een punt met die bacterie maar toch staat er op mijn bloedafname formulier wel degelijk een optie voor immuniteitsbepaling toxoplasmose. Ik ga dat even uitzoeken; interessant wel..

4. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ja bij beide kids daarna geen druppel meer gedronken. Maar nu, acht jaar later ben ik er iets makkelijker mee geworden door alle artsen die mij hebben uitgelachen door mijn schuldgevoel tov mijn zoon en alles wat ik erover gelezen heb. Dat heeft deze zwangerschap geresulteerd in over 21 weken zwangerschap genomen 4x een half glaasje wijn met een glas water erbij. En ik vind het echt niet erg dat mensen dat dom noemen -ieder mag zn mening hebben, leven en laten leven is mijn motto- maar elkaar nare dingen toewensen tast idd mijn veilige gevoel wel aan.

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dat snap ik :)

6. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Maar bij deze zwangerschap wist je het wel. Ik lees net je berichtje bij @Kimmetjuh90 dat je een aantal keer een half glas rode wijn hebt gedronken. Ik vraag me dan oprecht af waarom je dat zou willen? Wat heb je nou aan dat halve glas? :roflmao: Ik ben ook gek op wijn. Ik mis het op sommige momenten ook echt. Maar ik drink geen druppel omdat ik weet hoe slecht dit is voor die kleine in m'n buik. Je hebt trouwens ook alcoholvrije wijn. Ik heb het zelf nog nooit gehad omdat ik dat gek aanstekerij vindt. Ik drink net zo lief een glas groene ijsthee (ook niet teveel vanwege de caffeine dat daar in zit :rolleyes:) of een glas water.

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik snap dat je wijn hebt gedronken toen je nog niet wist dat je zwanger was.
    Dat heb ik bij mn vorige zwangerschap ook gehad, 1 glas wijn en achteraf was ik dus 3 weken zwanger.

Maar nu in deze zwangerschap halve glazen wijn drinken, vind ik onverantwoord.
    Waarom zou je dat doen?

Net als roken tijdens je zwangerschap.

Nee niet mijn keuze

8. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Nou ik begrijp prima dat wanneer je niet wist toen je zwanger was je perongeluk nog wijn hebt gedronken maar nu zeg je zelf! Doe je het doelbewust zonder schuldgevoel nou dan heb ik daar geen goed woord voor over.
    En ja dan ben ik maar de gene met de grote mond, ik vind het dom en onverantwoord.
    Je spreekt jezelf dat enorm tegen, want je voelde je schuldig over je zoontje zijn ADHD waarvoor je veel hulp nodig hebt gehad.. en nu doe je het weer! Laat het dan uit je hoofd om wijn te drinken... dan heb je dr naar mijn inziens niks van geleerd.

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dames, er is gezegt wat er gezegt wilde worden, ze zal zich heus wel schuldig voelen, kunnen we nu t weer gewoon gezellig houden?

10. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Mee eens!! Ik vind dat ze t zelf moet weten. Haar leven haar kind.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  11. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik ben af en toe best wat kortademig. Meer die daar last van hebben? Begin nog net niet te hyperventileren. Best vervelend vind ik het o_O

Ik doe vandaag in ieder geval m'n 19 weken dans:D:D

SuperStarDebs vindt dit leuk.
  12. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Kortademig vind ik nog relatief meevallen deze zwangerschap. Of ik heb inmiddels een dusdanig slechte conditie dat het me niet meer opvalt.

Ik stapte vanochtend uit de douche en keek naar beneden en voor het eerst vond ik mezelf tóch wel zwanger eruit zien (aders, grote borsten, ronde buik). Ook ging ik gisteravond driftig stofzuigen en voelde ik dat wel wat in mijn rug. De wasmand dragen wordt ook al iets uitdagender.

Hebben jullie dat ook?

Edit: huh, mijn banner klopt niet? Hij loopt 1 dag achter..

13. SuperStarDebs

SuperStarDebs Actief lid

1 sep 2011
    348
    143
    43
    Ik heb hier sinds een paar dagen ook heel veel last van kortademigheid en dit weekend begon ik zelfs te hyperventileren , het komt uit het niets en ik werd er ff angstig van :roflmao:

Ik doe ook een 19 weken dansje met je mee :D

Colinn vindt dit leuk.
  14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83

15. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83

16. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Nou gek zeg. M'n tel doet raar... m'n reactie zit bij Zoef erin hierboven, Haha.

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Quoten wil dus niet lukken. Hier echt een drukke Jantje hoor. Ben evht verliefd!

18. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Meer die er last van hebben dus. Vannacht een paar uur lopen hijgen voor m'n gevoel :roflmao: Zal er wel bij horen.

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja heb ik ook wel idd..
    De wasmand laat ik mn vent naar boven en naar beneden dragen, ik mag t niet meer sinds ik daardoor van de trap gegleden was van hem, maar merk wel dat ik met zwaardere dingen echt moeite heb en eigelijk dus ook beter niet doen.

@ zwanger voelen/uitzien: Nee ik voel me vooral erg dik, en vind t echt niet leuk.. daarbij komt ook dat ik de kleine meid echt gewoon niet voel..
    Laat t maar gauw voorbij zijn wat dat betreft..
    Als ik een buikfoto maak, dan lijkt t weer een heel klein buikje, achja..

20. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Over het algemeen voel ik me ook gewoon dik en vatsig hoor, vandaar dat het me vanochtend opviel. Hopelijk is het over 2 weken ook anders bij jou ^^

Deel Deze Pagina