Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oh dat hoop ik niet, ik slik het ook. Is mij ook niks over bekend. Waarom zou je er niet meer vanaf komen?

2. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Omdat je lijf dan gewend raakt aan het feit dat bloed zo stroomt en je dan evt sneller propjes ontwikkeld :(

3. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Hè, wat naar! Sterkte! Lijkt me heel spannend. :(

4. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oh jeetje... Mijn gyn heeft daar niets over verteld. Eigen research stuitte ik daar ook niet op eb vriendin die het ook slikt en die veel research deed ook niet. Mag ik vragen waar je dat camdaan hrbt, dan bel ik mijn vk er morgen even over.

5. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Nouja mijn vader kwam hiermee. Die wilde ze dit ook geven toen heeft eigen huisarts gezegd dan kom je er waarschijnlijk niet meer vanaf. Dus die heeft toen niet gedaan omdat het voor iets onbenulligs was. Nu denk ik dat zodra mn zwangerschap over is mijn bloeddruk ook weer veel lager is dus zal het overbodig zijn. Maar ik weet het niet die bijsluiter staat vol met hartklachten meer niet. Ik lees ook op andere fora dat mensen nu blijven slikken.p

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Mandyx Jeetje dat klinkt spannend! Wat houdt dat tts precies in en wat zou er eventueel gelaserd kunnen worden?

@Weereennieuwemama nou, ik verhuis liever niet maar t is wel echt te klein. Dus of een slaapbank voor ons in de woonkamer of ergens nog een minikamertje creeeren door een gipswandje maar denk iig sowieso het aanbod bekijken 3 mnd lang als we urgentie krijgen. Maar we hebben nu een grote tuin hartje den haag dus naar een etage gaan we echt niet, al heeft ie 5 kamers!

Hele debiele vraag mss maar wij hebben toch geen kruiken enzo nodig zo hartje zomer dat wij bevallen? Kruik is dan wel erg warm lijkt me??

Oh en zou Mn baby gewoon onder Mn dekbed kunnen als we allemaal bloot slapen of zou dat nog gevaarlijk zijn? Weet dat er vrij spastisch over gedaan wordt maar kan niet inschatten met een baby zo fysiek tegen je aan of dat reeel is of meer om zichzelf in te dekken.. Lijkt me dat je als moeder dan juist alert bent maar andere kant is een dekbed wel erg dik. Iemand met ervaring?

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb wegkruipen in huis gehaald, en onder je eigen dekbed zou ik niet doen, zeker in t begin niet.

8. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Maar om hoeveel mg gaat dat? Ik krijg zelf 80 mg, jij waarsch ook? Dat is een lage dosis.

9. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Zou dat samen slapen zo niet doen.

10. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Dames ik twijfel: zwangger en klopboor hanteren ja of nee??

11. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Het is een beste uitleg, hier staat alles duidelijk omschreven..
    https://www.lumc.nl/patientenzorg/praktisch/patientenfolders/tweeling-transpfunsie-syndroom

Onze twins hebben gelukkig blaas en maaginhoud, hebben goede hartactie en de bloedstroom is in orde, zijn hiermee problemen dan word het opgeschaald. Een hogere opschaling kan niet meer vanzelf beter worden, in ons geval kan het nog herstellen. Afwachten dus.

20 weken echo hierdoor een week vervroegd, verder was alles goed❤️❤️

12. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Ja ik krijg 80mg. Ik lees nu ook verhalen dat je na zwangerschap ook van die bloeddruk af bent infeite dus dan zijn die medicijnen niet meer nodig. Dus daar ga ik dan maar vanuit. Hoe doe jij het trouwens als je er 1 heb gemist? Mijn moeder is hartpatiënt en ik weet dat die hem alsnog moet nemen ..

13. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Wauw das niet niks, Mandyx. Ik weet niet of je ergens in gelooft maar ik ga voor je bidden dat je kleintjes veilig en gezond blijven.. ❤️

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Iemand enig idee hoe je elke dag je grote kinderen naar school kan fietsen met een baby?

15. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Dat is heel lief @Moppiepoppie ❤️

Hier zie ik heel veel babboe fietskarren, de baby kun je met de maxicosi op een schaal klikken

Moppiepoppie vindt dit leuk.
  16. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Vond ik ook al een lastige, zal met een baby van 3 maanden toch moeten. Ik woon gelukkig op loopafstand van school. Zoon kan dan lopend mee met kinderwagen of op zn (loop) fiets. We zijn ook aan het kijken voor een electrische bakfiets voor de boodschappen en eitjes naar de stad. Supermarkt is 10 minuten fietsen deels door buitengebied (kan flink waaien hier) en het centrum een kwartier. Ook met baby en peuter zitten/zaten we vaak in horeca/terrasje in de stad en doe dat liefst met de fiets, dus dan leek me een electrische bakfiets een goede optie. Ding is alleen dat het voor een newborn echt nog teveel schudt over hobbeltjes in een bakfiets dus ook daarmee wacht ik dan de 1e 3 maanden. Met 2 koters op een fiets zie ik echt niet zitten. Vind het met 1 al best onveilig door de instabiliteit. Met mn zoon had ik vaak ook nog de buggy bij me aam de fiets aan een speciale haak, die zal ik ook nodig hebben als ik de jongste niet meer in de draagdoek kan dragen.

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik denk eerlijk gezegd dat ik twee weken na de geboorte alweer aan de bak moet. Mn man kan geen vakantie opnemen en vriendin durf ik echt niet langer dan 2 weken te vragen te rijden met de auto. Ik heb geen rijbewijs en geen geld voor een elektrische fiets dus ik zat aan de maxicosu achter in dr fietskar te denken. Maar niet gedacht aan hobbels enzo. Wat is het advies daarover?

18. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Wat spannend! Heb me er toevallig onlangs wat in verdiept. Hoop dat de operatie effectief is!

19. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Klopt alleen het hobbelt nog wel veel hoor ik ook weer veel. Dat is iets om rekening mee te houden vanwege het zwakke nekje.

20. Mandyx

Mandyx Bekend lid

23 jun 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Voor nu gelukkig nog geen operatie. Dat doen ze pas bij stadium 2.
    Streng op controle elke keer, maandag weer me tas mee voor het geval ik wel moet blijven.
    Hopen op het beste en dat het nu stabiel blijft of verbeterd.

Deel Deze Pagina