Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hier is idd de knip nou precies weer wél goed voor: om dít soort situaties te voorkomen. Rot voor je, dame. Knap dat je voor nog eentje bent gegaan:

Colinn vindt dit leuk.
  2. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Ik krijg echt kriebels van jullie verhalen !
    Bah hahaha. Nou moet ik zeggen dat ik hier vreselijk opzie tegen mn ruggenprik al dus ga morgen even goed met gyn praten erover.
    Vandaag 19 weken yay ! Morgen 20 weken echo .. eindelijk !

Colinn vindt dit leuk.
  3. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ja ik kijk enorm op tegen een ks. Er is nog een mogelijkheid om wel vaginaal te bevallen maar dan moeten ze ervoor zorgen dat m'n blaas constant leeg is. Dan krijg ik een katheter. Het wordt sowieso een ziekenhuisbevalling maar hoe is nog even de vraag. Het liefst beval ik vaginaal. Maar dat moet wel verantwoord zijn. Ik moet sowieso al geopereerd worden aan die blaasverzakking. En als ik ook nog een ks krijg dan heb ik 2 buikoperaties in korte tijd. Dat vind ik best heftig! En.. vaginaal bevallen is natuurlijk gezonder voor beide partijen. Ons meisje komt er hoe dan ook uit.. hoe is alleen nog ff de vraag :roflmao::roflmao:

Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  4. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ze hadden idd ook een knip willen zetten maar toen was m'n zoon er al. Niemand kon hier iets aan doen.. dikke pech helaas!

Moppiepoppie vindt dit leuk.
  5. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Geen kriebels van krijgen hoor. Laat het allemaal over je heen komen.. er is nog nooit een baby blijven zitten ;)

En spannend morgen! Heel benieuwd wat het geslacht nou is van jullie kleintjes! :D

Oxelsnor vindt dit leuk.
  6. Melk84

Melk84 Actief lid

10 okt 2015
    232
    124
    43
    Ik zag ook erg op tegen een evt. ruggenprik bij de geboorte van mijn dochter. Doordat ik ingeleid ben met 42 weken kwamen de weeen zo snel en heftig dat ik er zelf om gevraagd heb haha! Ze hebben hem gezet tijdens een wee, heb er niets van gevoeld, dus viel me alleszins mee.

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nou ik zit aan de antagel... :( ontzettende last van maagzuur en continu zure oprispingen, half uurtje geleden een dosis genomen en kan weer ademen, wat een verademing!
    Hoop dat t blijft helpen, manlief was terwijl ik bij mn vriendinnwws voor mn nagels naar de apotheek gegaan om te vragen wat ik mocht hebben ertegen :) dus kon bij thuiskomst gelijk innemen :)

8. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Spannend! Had je rond de 14 weken een onderzoeksecho, of is dit echt de 1e?inderdaad niet bang zijn, je bent in goede, kundige handen, dus laat het maar over je heen komen.

Waarom wil je een ruggenprik dan? Krijg je een ks? Ik bedoel, als je daar zo tegenop ziet... Het hoeft niet bij een vaginale bevalling. Wil je toch pijnstilling dan zijn er ook andere mogelijkheden bv.

9. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    @Moppiepoppie hij had het heel moeilijk, hartslag ging bij iedere wee steeds trager en ik had een weeenstorm, dus om de 2 minuten een wee. Remmers hielpen maar 5.minuten. De paniek stond bij de gyn op dr gezicht.

10. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik heb vloeibare Gaviscon, vind het hetzelfde smaken en effect hebben als Antagel met het verschil dat je het niet gekoeld hoeft te bewaren.

Antagel heb ik de eerste zwangerschap 4 flessen van versleten en toen kwam ik er pas laat achter dat ik me zo beroerd voelde vanwege maagzuur.

Mijn tip is wel om na elke maaltijd/tussendoortje een slok te nemen, dat werkt hier het beste. Niet pas een slok nemen als je de maagzuur naar boven voelt borrelen. Heb nu binnen een week al bijna een fles op, maar man, wat een opluchting! Er was niet tegenaan te slikken met rennies oid. Ik krijg zelfs maagzuur van water of thee.

11. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Oh nee, dat klinkt echt VERSCHRIKKELIJK! Gatver. Ik snap dat dit nu ook risico's geeft voor een volgende bevalling ja.

Colinn vindt dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je voor de tip, ben voorzichtig aan gaan lunchen maar t begint denk ik weer.. dus als mn laatste hap weg is neem ik gelijk een slok.

13. Oxelsnor

Oxelsnor Actief lid

29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Klopt dat had ik met m'n oudste ook alleen moest mn ruggenprik 3x overnieuw :(.
    Nu een geplande keizersnede dus vind ik het op de 1 of andere manier toch enger.

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    #3874 Kimmetjuh90, 25 feb 2019
    Laatst bewerkt: 25 feb 2019
    Bij mm dochter had ik ook een geplande ks, ze hadden 2x nodig om de ruggenprik te zetten, 1e x zat ie ook verkeerd, in een zenuw links... was nog maar de vraag of ik t gevoel in mn linker been terug zou krijgen, dus ben nu ook weer erg zenuwachtig voor de ruggenprik..

Oxelsnor vindt dit leuk.
  15. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ik heb omeprazol gekregen tegen maagzuur (na het pantoprazol-gedoe van een paar pagina's terug) en dat werkt als een tierelier. 1x per dag een capsule en ik heb nergens meer last van. Die capsules zijn wel megagroot (groter dan de zwanger-multivitaminen van Kruidvat en dat vond ik al joekels, maar gelukkig ben ik goed in pillen slikken. ;))

Oxelsnor vindt dit leuk.
  16. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Hoever ik ben ingeknipt weet ik eerlijk gezegd niet. Wat ik voel is de hechting. Alsof er nog draad is wat strak aangetrokken wordt ofzo. Kan t niet goed uitleggen. De knip is aan de linkerkant gedaan. Dus voor haar rechts.

17. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Zo, ik ben weer bijgelezen na een intensief weekend. Donderdag Huishoudbeurs, vrijdag van 9-16 werken en daarna direct door als leiding van het kamp van de tieners van onze kerk. Su-per-leuk en ik ben dol op ze, maar zo'n kampweekend is altijd wel pittig. Dit keer naar mijn doen supersuper rustig aan gedaan. Normaal ben ik echt iemand die superfanatiek is bij alle spellen, minstens net zo hard rent als de tieners en voor wie het avond/nachtspel niet lang genoeg kan duren, maar dit jaar heb ik gescheidsrechterd en bleef ik 's avonds op de boerderij om broodjes knakworst maken. Saai. :p Helaas werd ik zaterdag op zondagnacht superberoerd en moest ik enorm overgeven. Maar dan ook echt op een manier die ik niet kende, ik werd helemaal slap, buikpijn, rugpijn, alles. Wist van gekheid mezelf heen houding te geven, alles deed zeer. En ik bleef maar overgeven en me beroerd voelen, terwijl ik anders direct opknap van overgeven. En dan bedoel ik dat ik 10 minuten later fluitend op de fiets zit en me weer kiplekker voel. Vooral die buikpijn was heel anders dan anders. Uiteindelijk toch de huisartsenpost gebeld, dus toen zat ik daar om half 5 's ochtends... Wat controles gehad, maar ze konden (gelukkig) niks vinden. Dus ik denk dat ik toch, ondanks m'n voorzorgsmaatregelen, te druk ben geweest. En daarnaast was ik zaterdag heel blij dat ik weer een keer normaal (zoals voor m'n zwangerschap) had gegeten, maar dat was blijkbaar te veel. Lang verhaal kort: eenmaal bij de HAP voelde ik me al een stuk beter en zondag was alles weer normaal. Behalve dan dat ik echt niks meer mocht doen van m'n medeleiding, alleen aanwezig zijn. :cool: Gelukkig was het kamp in mijn eigen woonplaats en al bijna klaar, dus ik was het begin van de middag weer thuis. Lekker lang in bad gegaan en daarna 14 uur als een blok geslapen. :rolleyes: Manlief reageerde gelukkig net zo nuchter als ik had verwacht. Ik had hem niet wakker gebeld, dat wilde ik pas doen als er echt iets aan de hand zou zijn. En dat was ook precies zijn reactie toen ik 'm bijpraatte. :D Wel een goede les voor mezelf dat ik echt nog een tandje naar beneden moet gaan (en dat vind ik heel stom, want zo ben ik totaal niet). :(

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh nee dat krijg ik niet weg.. had al extreem veel moeite met de multi zwanger van het kruidvat.. heb een gemaakte slokdarm, dus die is smaller dan een normale zeg maar, dus dat word m niet, tot nu toe helpt de antagel wel dus dat is erg prettig :)

19. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Was het niet 'gewoon' een buikgriep? Zo klinkt het wel iig. Heb ik kort geleden ook gehad en dat ging precies zoals je omschrijft. Iig rustig aan!

20. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Waarom moet je eigenlijk een ks als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina