Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    En, leuke reactie? Die neusspray mag niet tijdens de zwangerschap, helpt zoutspray bij jou? Hier inds begin zwangerschap hoofdpijn en snotterig. Dat snotterig schijnt te kunnen komen doordat je neusslijmvlies opzwelt. Een pufje zou dan inderdaad wel fijn zijn! Ik ga maar zoveel mogelijk eerder naar bed,want het vemoeit je wel.

Iets anders: iemand nog naar Leaving Nerverland gekeken? Ik vind het heel geloofwaardig overkomen. Misselijkmakend hoor. Je mag het misschien niet zeggen maar wat had ik graag die moeder door de tv getrokken. Zo egocentrisch, roemzuchtig en dom! Natuurlijk kun je geen ogen in je achterzak hebben en je kinderen overal voor beschermen, maar dit... My God!

2. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik weet nog dat we vroeger een toffe gast aan ons pleintje hadden wonen. Gast woonde alleen, in de 30, hij tafeltenniste altijd met de Kids op het pleintje en vrijwel alle kinderen gingen bij hem thuis gamen. Wij vonden het echt niet leuk dat wij zowat als enige kinderen niet bij hem thuis mochten gamen, maar na uitleg begrepen we het absoluut. Kan alleen maar zeggen dat ik het een verstandige keuze vind, ook al had er net zo goed niets an de hand geweest kunnen zijn.

3. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
  4. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    @VrouwtjeTheelepel

Oh die paracetamol doen hier ook goed dienst. Ook ontzettend verkouden en die dichte neus is heel vervelend.
    Toevallig vrijdag nog de gynaecoloog gevraagd of ik echt geen xylometazoline mag sprayen maar mag echt niet.

Hoe reageerden je ouders??

5. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Een ui naast je bed doet wonderen in de maxht

Zoef vindt dit leuk.
  6. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Zoontje is hier ook ziek. Heel verkouden, klaagt over buikpijn. Hij heeft de hele dag op de bank gelegen en dat is niks or hem haha. Halve Jip en Janneke boek voorgelezen. Net ging ik nog even bij hem kijken en zei hij: ‘Takkie!!’ In zijn slaap XD Het heerst wel geloof ik, denk dat ik er binnenkort ook aan mag geloven.

Drop eet ik ook gewoon, maar niet te veel. Mijn onderdruk was vorige keer 49.... ik ben af en toe flink duizelig en dan neem ik een dropje.

7. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    A gossie, hij droomt over Takkie, wat lief haha. Ik hoor mijn zoon af en toe keihard en helder volzinnen eruit gooien in z'n slaap. Blij dat m'n vent dat niet doet! Als baby was m'n zoon al een flinke herrieschopper. Hopelijk slaapt deze wat rustiger.

8. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ja het mag gewoon als je niet zonder kan. Het effect is heel plaatselijk en alleen bij chronisch en overmatig gebruik zou het de doorbloeding in de placenta kunnen beïnvloeden. Maar lang niet zo erg als roken. Ik ben otrivin junkie: ik mag elke dag 0,5 1 pufje per neusgat en nog zegt vk dat ik nu gewoon 1 Mg mag nemen meerdere keren per dag als ik me zo voel. Heb gevraagd of ik niet extra controles mag van doorbloeding placenta doordat ik dit chronisch gebruik maar ze zeggen dus dat het in verhouding zó weinig is dat het bijna geen effect heeft. Mijn baby groeit beter dan gemiddeld dus anders had de groei ook achteruit gegaan..

9. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @VrouwtjeTheelepel Waarom loop jij bij de gyn i.p.v. vk? Mss heb jij een medische indicatie waarbij het specifiek niet mag??

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Welkom in mijn wereld :confused: Als je hoest of niest moet je je romp ff naar links of rechts draaien zodat de druk niet naar onderen komt maar naar de zijkant. Ook je bekkenbodemspier aanspannen/intrekken kan helpen.

Moppiepoppie vindt dit leuk.
  11. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik mocht het tijdens de griep wel gewoon gebruiken hoor. Verloskundige, gyn én huisarts bevestigde dit. Maximaal een week en niet de hoogste dosering. Apart hè die tegenstrijdige berichten? :confused:

Moppiepoppie vindt dit leuk.
  12. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Nou dit dus haha. Ik mag het dus ook gewoon gebruiken omdat het iets plaatselijk is :)

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja tegen mij indd ook gezegd.
    Max 1 week gebruiken.

Ik probeer het te laten liggen want ben elke keer als ik t gebruik meteen "verslaafd" voor een paar weken

Colinn vindt dit leuk.
  14. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hmm, mijn zusje vertelt blijkbaar aan haar vriendinnen die ik ook ken dat we een jongen verwachten (kreeg daarvoor ook al een berichtje van haar vriendin met felicitaties terwijl we het nog lang niet openbaar wilden maken) terwijl we duidelijk hadden gezegd dat we het geslacht alleen met familie en onze goede vrienden wilden delen op dit moment. Deed er mnbeklag over bij m'n ma en die neemt het voor haar op omdat ze zelf ook niet snapt Dat we het 'verborgen' (haar woord, rare benaming) houden.

Stel ik me nou aan of ..?

15. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Nee klopt inderdaad, een week max was het.

Iets anders: zijn jullie al met een eventuele winterzonvakantie bezig? Wij zijn op zoek naar een fijne accomodatie waarbij een aparte kamer voor onze zoon is, liefst in een all inclusive hotel. Canarische eilanden ofzo, mooi aan te vliegen in 4 uur en zonzekerheid. Leuke kinderbadje is helemaal top!

Iemand een goede ervaring met zoiets?

16. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Nee hoor, je stelt je niet aan. Jullie kind, jullie keuze. En daar heeft de rest het maar mee te doen. ;)

17. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    @Weereennieuwemama @Zoef Mijn ouders reageerden erg leuk hoor! Het maakt hen (net als ons) absoluut niet uit, maar het is wel leuk om te weten. :)

18. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Dat zou ik ook niet leuk vinden! Wij hebben zelfs nog getwijfeld of we het geslacht voor onszelf wilden houden, dus ook familie niet. Jullie kind, jullie keuze. Wij gaan de 4d echo geheim houden. Vorige keer was de hele familie mee, want dat had schoonzusje ook gedaan. Het voelde een beetje als een SBS-show ofzo. Vond het heel erg onprettig, veel te intiem al die ogen ín mijn buik. Dus we hebben gezegd dat we het niet gaan doen (wilden we eerst ook niet). Jammer dan hoor. Zelfde met het geslacht bij jullie. Als jullie het niet willen delen is dat jullie heel goed recht. Vroeger wist je het überhaupt niet.

Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  19. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Thanks! Ze snapt het niet dus ik laat het maar zo. Vorige zwangerschap loef en leed met familie gedeeld maar nu wil ik zoiets intiems graag even alleen met ons gezin delen zolang dat kan.

Zoef vindt dit leuk.
  20. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Zoals beloofd mijn buikfoto met 22 weken en 2 dagen!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina