Wij zijn helaas sinds deze week bij gynaecoloog onder controle. Ons kindje is qua groei nu 23 weken en 4 dagen groot gemiddeld, terwijl ik 25 weken en 5 dagen ben. Verder zag alles er verder wel goed uit Qua bekken gaat het wat beter. Fysio heeft het allemaal weer recht gezet en dat scheelt enorm in pijn! Hopen dat het even zo blijft
Hier ook alles goed. Afgelopen dinsdag goede controle gehad, alleen bloeddruk wat laag. Suikertest was ook goed gelukkig Goed dat jullie het hebben over de kinkhoest vaccinatie. Moet ik even achteraan bellen.
Dat vaccin: ik heb geloof ik onder een steen gelegen even in verdiepen dus. @RosanneMarie ach jee, dat klinkt (voor mij als leek) als redelijk veel. Kan het ook nog 'gewoon' een klein kindje zijn? Fijn dat je het weet in ieder geval zodat er nu goed vinger aan de pols wordt gehouden.
Zal je vk nog wel aan je hebben gezegd denk ik hoor. Je kan hem bij dr huisarts of GGD aanvragen en laten zetten. Als je het vaccin neemt is je kindje direct na geboorte beschermd IPv pas na de eerste prikjes.
Hmm wat stom zeg, kan ik me echt niks van herinneren. Zal het volgende week direct even nagaan bij de vk.
Ik zie dat dat vaccin pas per eind 2019 standaard wordt gegeven en nu nog enkel op eigen initiatief. Mijn vk verwijst via de website ook door naar een ander orgaan. Ik vermoed dat ze er zelf niet volledig achter staan als ze het inderdaad niet hebben gemeld (ik kan me er echt niks van herinneren, maar. Goed, ik vergat wel meer de afgelopen paar maanden).
Als er mensen i.p.v. commentaar gewoon weten wat het wél is, hoor ik het graag, aangezien het ineens echt een zwangerschapscraving is geworden. My body (or baby?) wants it En ik ga er voor het gemak maar even van uit dat er geen lever in een dijbeen kan zitten ...en dat het dus wel zou moeten kunnen, van de andere kant smaakt het meer naar orgaanvlees dan kippenvlees dus mss maar beter niet teveel? Ik zou het dus echt niet weten. Maar ja, kennelijk moet je dit soort dingen hier niet meer vragen want door de mensen die hier nog meeschrijven word je meteen veroordeeld Beetje jammer, in het begin kon je hier alles kwijt, maar dat valt nu vies tegen. Overigens kan ik nergens op Google vinden wat dat voor soort vlees is dus ik ben oprecht geïnteresseerd mocht iemand er iets zinvols over kunnen vermelden. In ieder geval alvast bedankt aan diegenen die er wel serieus op in kunnen gaan
Hoe verwacht je dan dat mensen reageren als er een kind in het spel is? Mensen reageren dan nu eenmaal emotioneel, hebben het gevoel het op te moeten nemen voor het weerloze kind. @Moppiepoppie
Ja want dat kind krijgt echt iets van een substantie waarvan niemand überhaupt schijnt te weten wat het is Als het zo overduidelijk was, had het wel op de verboden-lijst gestaan hoor. De meeste zwangeren stellen geen vragen over voeding die niet expliciet op de verboden-lijst staat omdat ze die gewoon eten in de veronderstelling dat het anders wel op de lijst had gestaan. Ik daarentegen ben eerder over-voorzichtig; ik had me er ook NIET druk over kunnen maken omdat het duidelijk geen lever is, maar kies ervoor om toch even navraag te doen. Maar weet je, zo kun je overal een negatieve draai aan geven. Tis maar net wat je wil zien natuurlijk
Ik begrijp je reactie. Het is ook niet leuk als je op een forum een vraag stelt waar je alles zou moeten kunnen vragen en dan meerdere van zulke reacties krijgt. Ik hoop ook dat jij begrijpt waarom je dit soort reacties krijgt. Het is geen veroordeling naar jou toe maar meer dat je wéér met zo'n soort vraag komt. Het is je goedrecht dat je extra voorzichtig wil zijn naar je baby toe, en niet alles zomaar wil eten en drinken. Nogmaals, als je het niet vertrouwd dan moet je het niet meer eten. En anders even aan je vk vragen
Onee zo bedoel ik het niet dat ze het gezegd zou hebben en jij vergeten. Ik bedoel meer misschien zou ze het nog gaan zeggen tegen je omdat de vaccin pas tussen 28-32 wk gegeven hoeft te worden? Haha sorry
Mensen, zoals ik dus.. Tja ik erger mezelf aan jou en hoe je elke keer weer met vragen zit van voeding die je al op hebt... bedenk en vraag het dan vooraf, nu is het mosterd na de maaltijd natuurlijk.
Goh meiden, sommigen hoeven nog maar 3 maanden voordat ze (weer) nieuw leven geven en voor zolang het duurt onlosmakelijk zijn verbonden met hun vlees en bloed. Ik krijg daar wel op een positieve manier zenuwen van, alsof je op moet treden. Jemig. 3 maandjes nog maar!
Ja nog “maar “ 3 maanden, het gaat best hard nu. Ik kijk zo uit naar eind april/ begin mei een persoonlijk doel in Mn hoofd wat ik minstens voorbij wil gaan.
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje 30 juni Moppiepoppie, 36 jaar, 3e kindje 1 juli Linda19841, 34 jaar, 2e kindje 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje 4 juli Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje 7 juli Colinn, 31 jaar, 2e kindje Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje Suthern, 30 jaar, 3e kindje 9 juli Zoef, 33 jaar, 4e kindje 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje 11 juli BLBL, 36 jaar, 1ste kindje 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man) Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje Mandyx, 32 jaar, Twin boys! Melk84, 34 jaar, 2e kindje 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje 22 Juli Oxelsnor, 27 jaar, 2e en 3e kindje Twin boys! ----------------------------------------- Jongens (13) | Meisjes (8) | Verrassing (1) | Onbekend (2) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - ☆4,5 week Fitgirl82 - ☆6 weken Pinguinkje - ☆9 weken (ma) Eevie82 - ☆8 weken (ma) Afspraken: April: 01/04: Colinn - gesprek gyn, vaginaal of ks? 03/04: Colinn - OGTT ziekenhuis 04/04: Wereennieuwemama - controle 10/04: Colinn - 4D pretecho ♡ 16/04: Colinn - controle VK 16/04: Samirsvrouwtje - controle VK 16/04: Oxelsnor - Echo + Consult gyno 18/04: Wereennieuwemama - groei-echo 18/04: Melk84 - groeiecho 24/04: Kimmetjuh90 - ecg+echo+gesprek met cardioloog van het hart ivm geplande keizersnee en aangeboren afwijking+controle gyneacoloog. 30/04: Oxelsnor - 28 weken echo + Consult gyno Zoef: wekelijkse controle gyn/vk Z-H Mei: 08/05: Oxelsnor - Laatste echo VU 13-18/05: Oxelsnor - Telefonisch consult i.v.m bevalling (VU) 14/05: Oxelsnor - Groeiecho 14/05: Melk84 - groeiecho Zoef: wekelijkse controle gyn/vk Z-H WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Ja, het is zeker wel veel ja. Ze kan gewoon klein zijn, maar er kan ook nog een andere (onbekende) oorzaak aan ten grondslag liggen, zoals een minder werkende placenta of bijvoorbeeld een infectieziekte die ik heb doorgemaakt (ben ik op geprikt). Mijn zoontje was zwaar (p90 qua gewicht) dus ik vind het ook een grote overgang. Ik krijg nu iedere week een echo en 1x in de 2 weken een groeiecho. We zijn wel een beetje van de roze wolk afgevallen, maak me best zorgen om hoe het nu verder gaat, of de placenta goed blijft werken, of ze dan eerder gehaald moet worden (ik en zusje zijn met 29/30 weken geboren, ik ken de verhalen goed van mijn moeder, dat wil ik echt niet) enzovoort. In ieder geval zullen ze haar waarschijnlijk niet tot 42 weken laten zitten zoals mijn zoontje.
@Moppiepoppie: is het misschien een idee om dit soort dingen aan je vk te vragen? Mijn kennis gaat namelijk niet zo ver dat ik dat soort dingen weet, noch denk ik dat iemand anders het hier weet! Vragen kan altijd, maar ik zou mijn vingers niet aan een verkeerd antwoord durven branden, al neem ik aan dat het geen kwaad kan. Misschien eens een lijstje maken van dingen waarvan je wil weten of je ze mag eten en daarmee naar de vk? Dan ben je gerust’