Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hi dames, vannacht gelukkig iets beter geslapen. Vandaag geen paracetamol nodig gehad. Het lijkt een stuk beter te gaan thank God! Wat het nou is geweest... Ik voel in mijn nek wel een werveltje die iets scheef lijkt te zitten, maar misschien zat ie dat altijd al en denk ik alleen maar dingen te voelen ..

Wb de pufcursus: vorige keer heb ik dat niet gedaan. Heb het ook echt niet nodig gehad. Nu ga ik een verkorte soort van cursus doen van 3 avonden en een terugkom met baby. Het is een opfrissing van de bevalling, echt gericht op moeders die voor de 2e of 3e etc keer gaan bevallen. Ik doe echter niet mee om de info, maar voor de contacten. We zijn hier recentelijk komen wonen vanuit de andere kant van het land en het lijkt me erg leuk andere moeders met kinderen in dezelfde fase te leren kennen. Dus zodoende.

2. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja dat dacht ik ook, kan het zeker zijn. Alleen met liggen ontspande het dus niet, de pijn ging niet weg, het hield echt een paar dagen aan. Ik heb in die dagen veel gelegen. Ook zit het wat te hoog om m'n banden te kunnen zijn.

De vk dacht dat door de verwerking en het groter groeien van de baarmoeder wellicht een werveltje is verschoven, waardoor een zenuw bekneld is geraakt. Ik vond het niet onaannemelijk klinken.

3. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb de stomme en onhandige kleding van m'n zoontje eruit gevist en in zakken voor goede doelen gedaan en hier en daar kom ik iets leuks nieuws tegen dat ik aanschaf, maar ga niet meer los zoals bij de 1e. 2e zal dus voor een groot deel in de kleding van z'n broer lopen haha, maar gelukkig dan wel heel leuke kleding. De kleding in grotere maten licht allemaal gesorteerd op maat klaar in bakken, dus zodra de jongste ergens uit is gegroeid pak ik zo'n nieuwe bak erbij. Handig joh, weer hetzelfde geslacht baren! :roflmao:

4. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Doet een 27 weken dans! :D

Geniet van het mooie weer vandaag meiden ☀️☀️

5. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Zo, weer even bijgelezen na een aantal drukke dagen. Gisteren een evenement gedraaid, en ondanks dat ik heel de dag op een (superfijne en ergonomische) kruk achter de infobalie heb gezeten en niks anders mócht doen van m’n collega’s was ik toch behoorlijk gesloopt. :D Maandag nog een hele dag naar een beurs, over twee weken een bruidstaart maken en daarna is het (als het goed is) klaar met alle evenementen en te drukke dagen. Hoop ik. ;)

@alle maagzuurklachten: als het echt niet meer gaat is omeprazol (via de HA) wellicht een optie. Grof geschut, maar het werkt bij mij echt heel goed.

Verder hier ook gebroken nachten. Twee, drie uurtje slapen, dan wakker liggen (en niet te veel draaien om m’n man niet ook wakker te maken) en dan tegen een uur of 6, 7 pas weer in slaap vallen. Ik werk drie dagen per week, die andere dagen heb ik ook echt nodig om rustig aan te doen / bij te slapen, merk ik. En daar ben ik niet zo goed in. :roflmao:

6. VrouwtjeTheelepel

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Gaan jullie trouwens een zwangerschapsjas aanschaffen? Ik heb nu nog 1 softshell jack dat dicht kan, mijn andere voorjaarsjas en zomerjas niet meer. Maar ik twijfel wel, is een dik vest / poncho niet genoeg de komende tijd? :cool: Als het regent op de fiets kan ik er een cape overheen doen..

7. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Ik heb een zwangerschapsvest dat ik als zomerjas gebruik kan ik daarna ook nog gebruiken met een draagzak. Een speciale zomerjas zou ik niet aanschaffen, vaak toch warm zat.

Nog even wat betreft die Antagel na de maaltijd, ik laat het natuurlijk altijd wel even zakken ja haha.

8. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Nee ik niet. Ik heb m'n zomerjas van vorig jaar aan en dan gewoon los. Mocht het koud zijn doe ik er gewoon een dikke sjaal bij om :)

9. Bollebelle

Bollebelle Actief lid

21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Hoi allemaal!!

Ik heb nu ook vooral maat 50/56 gekocht. Vind het heel lastig hoeveel maat 50 ik moet halen. Hoeveel hebben jullie daarvan?

En denken jullie dat een truitje met lange mouwen en een romper eronder voldoende is na de bevalling? Of heb je dan ook nog een vestje oid nodig?

Ook nog een ander vraagje. Onze beebs gaat de eerste maanden in een co sleeper bij ons slapen, daarna ledikant in zijn eigen kamer. Ik weet niet zo goed hoeveel beddengoed/slaapzakken ik moet halen? Als je baby onder een deken slaapt, heb je dan nog een slaapzak nodig? En moet ik al het beddengoed voor zowel co sleeper als ledikant halen of kan ik dat voor beide halen?

Tot slot, wat vinden jullie van de aerosleep matrasjes. Is dat echt nodig?

Fijne zonnige zondag allemaal!

10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wij hebbeb de kast helemqal volliggen met 50/56, en ergens daarachter 62 maar nog njet voldoende maar kan nog wachten, geloof dat we wel 15 rompers hebben, 10 setjes kleding, (vooral ook veel boxpakjes, geloof dat ze daar ook in kunnen slapen eventueel) alleen geen lange mouw rompers.. twijfel of we dat echt moeten halen, omdat je niet weet hoe wqrm t gaat zijn als de baby er eenmaal is..
    Mijn man wilde wel een aerosleep matras, ik zie t njt er niet zo van in, mijn 1e heeft ook op een normaal matrasje geslapen in dr bedje, en is altijd goed gegaan, wij twijfelen dus nog wat we nou gaan aanschaffen.. ook omdat je dan ook aerosleep lakentjes moet hebben, anders heeft t geen effect.
    Hoop dat man en ik op 1 lijn komen nog voor dat de kraamzorg geweest is:roflmao:

11. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik ben hele erge voorstander van deze matrasjes, het geeft toch dat kleine beetje extra zekerheid ofZo.
    Ik heb het matrasje bij alle kindjes gebruikt met veel plezier.
    Ik heb ook allemaal buikslapers dus vind het dan ook echt nodig.
    Ik heb overigens een losse aerosleep wat je over het normale matras heen dan doen dus niet een compleet matras.

Qua kleding heb ik echt te veel:oops:
    Rompers 3 stuks lange mouw rest allemaal mouwloos/korte mouw.
    Winter of zomer vind het altijd erg onhandig lange mouw rompers.
    Verder een stuk of 8 t-shirts maar verder alles lange mouw shirtjes en lange dunne joggingbroekjes. Hoeveel setjes, pff denk een druk of 7/8 maat 50
    En zo’n 18/20 setjes 56. Schandalig :|

Maat 62/68 een hele tas rompers gekregen van Mn vriendin allemaal netjes (van Hema) en door 1 kindje gedragen echt een hele berg dus daar hoeft niks meer bij.
    Heb alleen pas 5 shirtjes lange mouw maat 62, dus daar mag ik nog voor op pad:D

12. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    #4492 Zoef, 7 apr 2019
    Laatst bewerkt: 7 apr 2019
    N
    ee geen speciale jas, heb leren jackjes en anders een vest erover heen ofzo.
    Meestal is dat wel warm genoeg denk ik.

13. Zoef

Zoef Bekend lid

24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    wat gebruiken jullie aan dekentjes voor de kinderwagen?

14. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Onze 1e was een spuger dus reken ik ook 8 kledingsetjes per dag. Of in ieder geval wissels. Romper onder het pyjamapakje blijft met een pietsie geluk droog.

Qua kinderwagendekens kan ik nog wel wat gebruiken voor frissere dagen. Nu alleeen nog een lakentje klaar liggen.

Ik heb een lange ruimvallende mantel die nog goed dicht past. Die is alleen in de zomer te warm. Leren jasjes en dunne trenchcoat gaan niet meer goed dicht bij m'n tieten. Vandaag bv daarom maar een groot vest aangedaan met een brede tailleriem onder m'n borsten om hem dicht te houden. Evt met grote warme sjaal en m'n trench of leren jackje open eroverheen voor frisse zomeravonden. Ik ga in ieder geval geen zwzngerschapsjas meer kopen, al twijfel ik wel over een draagjas. Die kun je vaak ook als zwzngerschapsjas dragen. Then again: onder mn ruime mantel kan ik ook prima dragen.

15. VrouwtjeTheelepel

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    8 setjes per dag? :eek: Ik was van plan om 6 setjes totaal klaar te hebben liggen, meer niet. Bijkopen is zo gedaan, toch? :D

16. VrouwtjeTheelepel

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Ja, dat denk ik dus ook. Hoewel het nog echt heel fris kan zijn deze weken, vandaar mijn twijfel. :oops:

17. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja, zoon was een spuger en papa ook, dus reken er bij deze ook op. Ik hoef niks bij te kopen he want we hebben al een zoon, heb nog veel kleertjes van hem.

18. VrouwtjeTheelepel

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Op die fiets, dat scheelt ja! Dat je het al grotendeels hebt liggen. :D

Ik heb me al wel een beetje voorbereid op veel wassen door een extra droogrek te kopen. :rolleyes: We hebben een lege zolder en nu al droogt de was binnen een dag. Hopelijk is dat genoeg. Helaas niet echt ruimte voor een droogmolen in de tuin, en ook geen zin om twee trappen met een mand natte was te moeten slepen. ;) Hoewel ik het ook niet heel erg zou vinden een droger aan te schaffen, krijgen we eindelijk lekker zachte handdoeken. :D

Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  19. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Dat scheelt wel enorm voor de zachtheid inderdaad! Je kunt ook een scheutje natuurazijn in het wasverzachter alje doen als verzachten. Spoelt gewoon uit en ruik je niks meer van.

Denken jullie trouwens dat een kort wasje voldoende is voor bespuugde rompers?

VrouwtjeTheelepel vindt dit leuk.
  20. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ja joh dat lijkt me wel! Alleen bepoepte rompers mss niet, maar er zit bij mij ook een functie extra spoelen op en met kreukvrij erbij kan ik zo’n korte was toch nog driekwartier laten draaien. Ik was dat programma wel van plan te gebruiken, ja..

Deel Deze Pagina