Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Colinn vindt dit leuk.
  2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb het geboorte
    Hahaha need toch?

Ik doe ook niet aan een bevalplan. Vind het dikke onzin, voor de 1e bevalling al en na de bevalling ben ik ervan overtuigd (maar laat anderen zich niet tegenhouden want wie weet heeft een ander er juist wel wat aan).

Vanillestokjes... Om de kakgeur van wanneer de baby op je anus drukt te maskeren zeker? Haha sorry.

@Kimmetjuh90 ach wat vervelend meid! Dan moet je echt nu Maas tegelen gaan treffen zoals hulp in de huishouding, werktijdverkorting eventueel en boodschappen laten bezorgen. De klachten worden er vaak niet beter op naar het einde toe en als je je grenzen blijft overgaan blijf je last houden.sowieso waarschijnlijk maar je kunt het nog beperken.

Ik heb sinds ik 4 maanden zwanger was van m'n 1e, klachten zijn nooit weg geweest. Heel extreem natuurlijk en dikke pech  :o::$Het is is echt K. Laat je goed begeleiden door de bekken fysio !

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Helaas word bekkenfysio niet vergoed, heb vanmorgen contact gehad met mn zorgverzekeraar, dus hopelijk door goed naar mn lijf te luisteren kan ik de klachten beperken, al wil ik liever niet dat iemand anders mijn huishouden doet, ik denk niet dat ik een andere keus ga hebben.. mijn man doet zoveel die kan (gelukkig), en voor de lange stukken lopen heb ik vanaf morgen een rolstoel..
    Hopelijk word t nket erger, maar ben er bang voor dat dat wel gaat gebeuren.. nahja niks aan te doen.. werken deed ik al niet meer vanwege rugklachten, dus was toen al een beerje bang dat t bekkenpijn zou gaan kunnen worden.. en had blijkbaar gelijk..

4. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Weet je zeker dat het niet wordt vergoed? Valt dacht ik gewoon onder fysio en dat zit in de basis.

In beweging blijven is belangrijk en ook de juiste oefeningen. Spieren sterk maken en houden. Laat je goed voorlichten! Beterschap.

Nee snap ik, ik vind het ook rot dat ik huishouden niet kan doen zelf. Maar als je dat gevoel niet opzij zet kan het zijn dat je herstel. Straks.langer duurt of dat je helemaal niet meer. Goed herstelt. Zou jammer zijn als je je kind niet kunt leren lopen en hem niet kunt tillen omdat je je je huishouden niet uit handen wou geven toch? Echt hoor, neem dat advies van me aan!

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Zou ook zonde zijn idd :) ja ze heeft t zelfs voor me na gekeken, en word alleen aanvullend vergoed helaas.

6. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Maar dan nog, houdt dat je dan tegen? Dat hoeft toch niet? Al is het maar 1 consult voor tips ...

7. Suthern

Suthern Actief lid

21 dec 2018
    368
    221
    43
    Vrouw
    Er staan heel veel formats online en sommige verloskundigen/ziekenhuizen hebben zelf ook een format voor een geboorteplan.

Huid-op-huid is tegenwoordig bijna overal al wel gestandaardiseerd. Maar je kunt denken aan badbevalling, navelstreng uit laten kloppen, wie knipt hem? Of wil je hem af laten binden.

Ikzelf heb VBAC (vaginal birth after caesarean) erin staan, stagiaires zijn van harte welkom. Maar ook dat infusen moeten worden aangelegd door ervaren personen en goed afgebonden (1e x heel veel last van gehad) en dat ik voor een pompje als pijnbestrijding ben. Maar ook dat bij een keizersnede of OK (iig als ik weg moet) de baby huid-op-huid contact moet hebben met papa (niet mij).

Ook ga ik binnenkort overleggen wat de mogelijkheden zijn bij sterrenkijkers (2x gehad) en later de vliezen breken (niet standaard bij 4cm).

Maar al die dingen wist ik ook niet bij de eerste hoor..

Colinn vindt dit leuk.
  8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    #4528 Kimmetjuh90, 9 apr 2019
    Laatst bewerkt: 9 apr 2019
    tips heb ik via de telefoon ook gehad van de verloskundige, dus daar ga ik mee aan de slag en dan maar hopen dat t redelijk blijft.

9. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Bekkenbodemfysiotherapie wordt 9x per kalenderjaar vergoed vanuit het basispakket. Dit valt namelijk onder speciale fysiotherapie. Na die 9x moet je het zelf betalen. Ik ga al 2 jaar naar een bekkenfysio en heb ook alleen een basisverzekering.

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Dat huid op huid contact met papa bij complicaties vind ik ook een goede. Die ga ik ook meenemen. Je kan het breken van de vliezen ook op z'n beloop laten en de natuur z'n gang laten gaan. Daar zit ik ook aan te denken. De vorige keer zijn ze bij 4cm gebroken door de vk en kwam direct in een weeënstorm terecht. Het schijnt dat je dat minder snel hebt als je het op z'n beloop laat en de baby het ook minder moeilijk heeft omdat ie nog lekker in het water zit. Maar tot hoever zou dit kunnen? Hij/zij zou toch een keer dat geboortekanaal in moeten.

11. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Wie heeft haar kraampakket ook al binnen? Er zitten echt wek handige dingetjes in. Hoe gaat t verder hier. Ik ben echt moe soms!

12. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja zie je! Wat raar @kimmetje31 wie heeft jou gezegd dat het niet wordt vergoed dan?

Colinn vindt dit leuk.
  13. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Bizar moe hier en al geruime tijd allerlei klachten, ook en kraampakket met de grote lappen nog niet binnen.

En wie heeft er al een intake gehad met. Kraamzorg?

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn zorgverzekeraar zei van niet, en ze heeft t nagekeken ook nog. Alleen via aanvullend.
    Ik beb t nog niet aangevraagd.. toch maar eens doen..
    Mijn zorgverzekeraar waar ik vanmorgen mee gebelt heb zegt dat t alleen via aanvullend vergoed word, of t had incontinentie moeten veroorzaken, dan zou t wel vanuit de basis vergoed worden.

15. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Nee nog geen intake gehad.
    Ben soms zo moe kan Mn ogen niet openhouden

16. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ja zal ik wel doen.

17. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Toevallig vandaag het mailtje van Naviva gehad om de afspraak te gaan maken.

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Krijg pas rond de 34 weken geloof ik een i take van de kraamzorg

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Al even niet meer gereageerd, inmiddels alweer 27 weken! Gaat hard..

Over 2 weken de 2e groeiecho, zag er laatst goed uit.

Intake kraamzorg volgende week.

@kimmetjuh

Colinn vindt dit leuk.
  20. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hebben jullie ook zo vaak harde buiken? Ik doe al erg rustig aan. Snap het dus niet. Is dit normaal?

Deel Deze Pagina