Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb tot 8 wkeen zwangerschap mn navelpiercing ingehouden, daarna vwrwijderd omdat t niet lekker zat (begon te trekken) nu trekt t afentoe nog, maar geen beurs gevoel..

2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een littekentje van een oud piercinggaatje daar, maar herken dat niet. Geen idee ook wat je ertegen kunt doen. Wat raar zeg! 1e zwangerschap dus ook niks geks aan de hand geweest?

3. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Super lief bedoeld van schoonma dat ze regelmatig onze wasmand kaapt en meeneemt naar huis om te wassen zonder dat we dat vragen, maar ze luistert gewoon niet als we zeggen dat we dat niet willen. Ik vind het echt veel te privé. Zie je het voor je, je schoonma die even lekker in je handdoeken, slipjes en shirts met sperma/afscheiding/zweet graait?

Ik zeg het 1000 keer, maar ze zegt gewoon steeds 'nee nee komt niks van in, geef maar gewoon' en weg loopt ze. Argh, ik voel dan echt woede opkomen dat ze over m'n wil heen walst

Moppiepoppie vindt dit leuk.
  4. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Nee niks van gemerkt toen. Maar... m'n buik is nu al dikker dan bij m'n zoon met 38 weken :eek:

5. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oh ja: omdat ik iedereen (althans, zo leek het) hier hoorde over lekken: ik heb even geprobeerd en ja hoor, er is productie. Kleurloos weliswaar. Iemand enig idee hoe of wat? Dit is dus nog geen colostrum denk ik?

Mn zoontje weet dat ik antenataal wil kolven, heb hem uitgelegd waarom en hoe. Hij is erg zorgzaam en het is typisch hij dat hij er dan ook bij wil helpen. Geen verrassing dus dat hij gister m'n shirt omhoog trok zodat m'n buik bloot was, in m'n borst kneep en naar m'n navel keek:"nee, komt niks uit"  o_O:roflmao:

Joh.

Oh en dat kolven doe ik uiteindelijk wel zelf hoor ;)

6. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Haha herkenbaar. Gaat snel he!

Hmm apart. Heb je het idee dat je nu wel of meer of sneller striae krijgt dan de vorige keer? Misschien is je huidelastisciteit achteruit gegaan, hoewel ik me afvraag of dat zulke grote sprongen kan nemen.

Kan het eventueel door geschop tegen een dunne plek zijn? @d1nd1n was bv helemaal blauw van buiten door het geschop.

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Colostrum isgeel, hier is t waterig en wel iets gelig, ik blijf van mn tieten af :roflmao:

8. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik heb het idee dat dat blauwe rond de navel geen blauwe plekken zijn maar dunne huid waar je je bloedvaten goed doorheen kan zien, net als bij aders. Volgens mij kijk je gewoon dicht op je organen doordat je huid daar het meest dun en uitgerekt is. Ik heb het ook maar het doet geen pijn. Mn navel is wel ooit in de buitenste huidlaag gescheurd, is wel geen piercing gaatje maar allicht beetje te vergelijken..

Colinn vindt dit leuk.
  9. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja weet ik, maar is het dan (nog) geen colostrum? Wat zou het dan zijn?

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb de vorige keer geen striae gehad en nu ook nog niet. Weet dus ook niet hoe dat voelt. Gevoeligheid bij m'n navel lijkt nu na een nachtje slapen weg te zijn. Wel is het nog beetje dikkig en blauw. Heb morgen controle bij de vk. Zal haar eens vragen. Denk dat t er bij hoort omdat mn buik zo hard groeit?

11. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Voorvocht.. heel normaal. Niet teveel in knijpen want anders kan het weeën opwekken. Dat wil je nu nog niet ;)

12. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Dat dacht ik ook maar dat wordt in onderzoek (so I've heard tijdens Een voorlichting borstvoeding door het ziekenhuis) weer ontkracht. De reden is dat kolven ervoor zorgt dat oxytocine vrijkomt. Dit komt ook vrij bij een orgasme. Als je nog gewoon seks mag hebben, zou antenataal kolven zodoende ook geen probleem zijn. Dit is wat mij werd verteld tijdens de voorlichting. Het verbaasde mij ook hoor! Ik ga zeer zeker niet voor de 36 weken (even nazoeken of de grens daar lag) kolven.

13. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Oh das gek haha.. maar volgens mij kán een orgasme ook weeën opwekken na een bepaald aantal weken. Omdat je nog wel eens harde buiken kan krijgen na een orgasme en dit dan doorzet in echte weeën. Ik zou t er iig niet op wagen met kolven. Zou veel te bang zijn dat ze veel te vroeg geboren wordt haha

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Voorvocht denk ik, zo zie ik t althans, ik laat mijn tepels echt met rust ook nu, zou niet willen dat t weeen opwekt:|

15. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja zo heb ik het ook begrepen, maar dan alleen in de laatste fase. Mocht er iets met je baarmoedermond zijn bijvoorbeeld (verkort bv) voor een bepaald aantal weken dan zou dat een indicatie zijn om geen orgrasme meer te krijgen.

Ik weet het niet precies, maar was wel van plan m'n tempels verder met rust te laten :)

16. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Weereennieuwemama je tempels :roflmao::roflmao::roflmao:

Ik probeer gewoon af en toe eens die beweging te oefenen. Zolang ik er geen harde buiken van krijg geloof ik zeker niet dat ik ook maar iets opwek, dus blijf ik het lekker doen, haha. Krijg wel harde buiken van een orgasme namelijk dus lijkt mij idd een goeie graadmeter om naar te kijken.

Bij mij ook vooral water, wat overigens zout en zoet tegelijk smaakt. Maar ga ik door dan wordt het wel een beetje wit. Colostrom komt denk ik pas na dat placenta verhaal..

Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Eh ok laat maar. Er komt wel ineens colostrum uit nu. Ahum.

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Weliswaar aan één kant...

19. Weereennieuwemama

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Nee colostrum kun je al voor de bevalling afkolven.

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Even ego berichtje :)

Kon vandaag al komen voor extra echo en alles is goed met de kleine man.

Prima gegroeid, mooi gemiddeld en lange benen.
    Hij woog nu 1341 gram.

Ook vruchtwater etc zag er prima uit

Dus ik ben blij

d1nd1n, Colinn, Moppiepoppie en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina