Pfoe, af en toe maar pittig hoor, een recalcitrante peuter en zwanger zijn - en dan doel ik vooral op m'n bekkenpijn, vreselijk veel last van. Dan komt het gewone dagelijkse - helpen met aankleden, verschonen (nog niet zindelijk), verzorgen, samen dingen doen als wandelen (gaat op tempo slak en laat dat nou ook funest zijn voor m'n heupen) etc. er nog bij... Wat dat betreft ben ik deze zwangerschap heel blij als de babe eruit is (al kan het herstel wel even duren, zeker als m'n 1e een voorbode was voor de herstelperiode van m'n 2e; nooit). - klaagmodus uit -
Oh ik heb het daar ook zo zwaar mee! We hebben de tuin opnieuw gedaan: zandbak, grasveldje, nieuw speelgoed. Het scheelt echt. Het lukt me namelijk gewoon niet meer om de deur uit te gaan. Vandaag toch gedaan, nou lig nu met twee paracetamol in bed omdat ik het gewoon niet meer trek van de pijn. Nu kunnen we gewoon heel lang in de tuin spelen. Hij wil dan heel graag dat ik meedoe, maar dat lukt dan weer niet helaas of niet zo lang. In ieder geval kan ik zo met lekker weer met hem buiten zijn, warm ik heel belangrijk vind. Ik vind bekken + peuter + nesteldrang echt een vreselijke combinatie!
Dat is ook gewoon pittig!! Normaal doe je van alles en dat gaat prima en nu zelfs op een slakken gangetje red je het eigenlijk nog niet. Hoop voor je dat je nu (sneller) mag herstellen
Echt super vervelend dat ik niet zoveel en op de manier samen kan spelen als ik zou willen. Rennen stoeien, rollen kan allemaal niet meer. Voel me af en toe wel schuldig naar hem toe. Gelukkig hoor ik dat dat een kwaal is die meer zwangeren met kroost hebben Leuk die nieuwe tuin! Als er toch een 2e komt, meteen maar goed aanpakken. We hebben een schommel, gras en een zandbak laten neerzetten/leggen vorig jaar. Ook erg blij mee. Voor het huis een pleintje waar hij ook weleens zelf speelt (maar ik blijf wel van afstandje meekijken of af en toe checken terwijl ik even kook ivm verkeer dat op 30 km langs rijdt). Leuk al die ontwikkelingen, weer een hele nieuwe stap dat zelf spelen op het plein met vriendjes <3
Dank je, ja ik hoop het ook intens! Vind het zo raar dat ik zo lang last hield. Ga nu wel sneller ingrijpen. Niet meer 3 jr doorlopen ermee.
Het was allemaal netjes! Ik voelde ‘m vanmorgen boven mn navel trappelen en hij lag inderdaad met z’n koppie naar beneden. Mooi rond het middelste lijntje of iets daaronder. Geschat gewicht is 966 gr, ben 27+1. Mijn mloeddruk was ook goed, en bij de suikertest was ik ook glansrijk geslaagd voor zowel suikers als hb. (Omdat ze toch aan het prikken waren gelijk hb er even bij) De kinkhoestvaccinatie heb ik aangevraagd bij de HA, daar moet ik vanmiddag even over terugbellen of dat kan. Dat snapte ik niet helemaal, maar goed. Ze zullen vast ergens op willen checken. Door een andere groep zwangeren werd ik eraan herinnerd dat ik streptokokken b draag, dus dat zal ik over 3 weken (krijg nu om de 3 weken een groeiecho) ook even ter sprake brengen. Ik moet tzt getest worden of het actief is. Als dat het geval is moet ik sowieso in het ziekenhuis met ab-infuus moet bevallen, scheelt weer een keus maken.
Klinkt goed allemaal! Ik krijg donderdag de groeiecho. Er was wat mis gegaan met het inplannen. Ik heb vanochtend de vaccinatie voor kinkhoest gehad. Bij t GGD want mijn huisarts 'wist' ook van niks. Moest €32,50 betalen. Valt mee! Heb nu wat spierpijn in die arm maar dat is het ook
Omg, voor zoveelste keer rij ik door rood met m'n zoon achterin. Dit had ik net na zijn geboorte ook weleens. Begint nu al! Echt erg! Kop vol watten lijkt het wel. Meer die er nu al met hun hoofd niet bij zijn?
Hier ook! Het kassasysteem op mn werk rekent bij contante betalingen niet voor hoeveel ik moet teruggeven. Dat is al een aantal keer niet helemaal goed gegaan, zeker als ik moe ben draai ik nogal eens getallen om. Zelfde geldt voor de pinautomaat die ik zelf moet intoetsen. Moet meerdere keren per dag de pinautomaat annuleren omdat iemand op het punt staat geen 19,95 maar 91,59 af te rekenen. Gelukkig nog geen heftig kasverschil veroorzaakt. Wel dat ik 5x alles tel bij het opmaken van de kas aan het eind van de dag omdat ik tussendoor fouten maak en weer opnieuw kan beginnen...
Oeps! Beetje verschil inderdaad. Raar wat die hormonen met je doen hé. Of zou het de vermoeidheid zijn? Ik slaap al vanaf week 8 belabberd. Zal vast meespelen. Ik hoor ook van andere vrouwen dat ze echt nog tot maanden na de bevalling niet meer als voorheen konden denken, waardoor ze wel wat problemen ondervinden op het werk.