Ik heb echt geen idee. Miss dat iemand anders dat weet? Ik ben alleen inmiddels een beetje bekend met de andere kant van de lijn. P6 klinkt voor mij echt mega klein.
Qua P lijn durf ik het niet te zeggen. Ik weet wel dat de dochter die ze kregen iets meer dan 2500 gram woog bij de geboorte bij een zwangerschap van 39+5 weken. Echt een kleintje!
Ik vraag dat me ook af, wij hebben ook een boxspring met hoofdbord, en is ook niet 1 van de lichtste, ik ga t 9 mei maar gelijk na vragen aan de kraamzorg.
Haha ja snap ik. Die van jou werd toch op p90 geschat? Wat een verschillen dan hè! Ik heb even eea uitgezocht met het anamneseformulier van m'n zoon J. erbij. Bij hem moest ik bij 35 weken ineens bij de gyn lopen omdat hij onder de P10 werd geschat. Dit zijn de waardes van J. (door verloskundige gemeten) en daarnaast de waardes van deze baby (ook door vk gemeten; ze zegt heel nauwkeurig te kunnen meten). In het ziekenhuis gaan ze het met betere apparatuur nameten: AC (buikomtrek): P1.7 (1.7 % van de kindjes in de buik heeft bij deze termijn een kleinere buikomtrek) - P6 (dit kindje) HC (hoofdomtrek): P9.9 - P12 (dit kindje) (of P17; haal ze misschien door elkaar) FL (lengte): P6 - P17 (dit kindje) (of 12). J. leek dus bij de groeiecho bij de verloskundige op alle punten kleiner dan z'n broertje nu lijkt. Dit lijkt me wel geruststellend! J. ging z'n lijntje wel volgen en werd uiteindelijk met 3150 gr geboren. Gemiddeld werd J's broertje vandaag op net onder P8 geschat, geboortegewicht schat ze op 6-7 pond bij 40weken. Ik weet alleen dat J. bij het ziekenhuis op P5-P10 werd geschat, helaas geen precies getal. Volgens mij valt P5-P10 wel mee.
Goedemorgen! Ze hebben alles nagekeken en gelukkig maken zowel de kleine als ik het goed. Mijn bloeddruk zakt wel als ik ga liggen, wat een goed teken is! Er zaten geen eiwitten in mijn urine, dat is voor hen hey belangrijkste want dan is het al zover ontwikkeld dat er mogelijk schade ontstaat. Voor nu 4x per dag bloeddruk opmeten en als deze te hoog is, direct een half uurtje gaan liggen. Als hij zakt, is er niets aan de hand maar wanneer hij hoog blijft direct het ziekenhuis bellen. Ze hebben ook nog even een echo gemaakt om te kijken hoeveel vruchtwater ik nog heb maar dat was nog genoeg (niet heel veel maar wel genoeg). Mijn buik is echt nog klein maar daar lijkt helemaal niemand zich zorgen om te maken omdat de baarmoeder wel groot genoeg is. Toch ook vreemd he? Hier een foto van gisteren, exact 30 weken. Fijne Koningsdag allemaal!
Haha ja, ik heb een P90er in m'n buik. Ze is al meer dan anderhalve kilo Ze wordt op 8,5 tot 9 pond geschat bij 40 weken zwangerschap. Het lijkt erop dat ik de 40 weken niet ga halen en daar ben ik eerlijk is eerlijk niet heel rouwig om Het hoofdje meten ze op 2 punten volgens mij. De totale omtrek én van oor tot oor. Je zoon had een prima geboortegewicht vind ik. Miss dat ze daarom de placenta niet verder onderzocht hebben? Het is niet schokkend laag namelijk. Echt een baby'tje. En als deze iets hogere getallen heeft is dat toch prima?
Gelukkig maar! Hopelijk blijft het zo goed gaan dan nu en mag je de laatste 10 weken zonder al teveel gedoe doorkomen! Je hebt echt een mini buikje idd. Miss dat je buikspieren er nog voorliggen. Dat hoor je wel eens. Zolang de artsen zich geen zorgen maken moet jij dat ook niet doen hoor. Komt allemaal goed!
Ja dat leek mij ook, dat m'n zoon met prima gewicht is geboren en gezien dit baby'tje hogere getallen heeft dat ook helemaal prima is. Stelt me wel gerust. Dat is een flinke, 4250-4500 geschat gewicht. Zal zwaar worden voor je lijf op het eind. Ga je bespreken of je eerder ingeleid kan worden? Voor jou ook weer goed nieuws dus, fijn! Prettig ook dat je de bloeddrukmeter mee hebt gekregen. Nou, dan Maar lekker aan toegeven. Tja sommige vrouwen dragen klein, andere groot. Mijn buik is nu groter, bij de 1e ook zo mini. Snapte zelf ook niet waar ik heet liet, maar vruchtwaterhoeveelheid en baarmoeder grootte waren ook normaal. Ik droeg en draag het kindje ook nu weer gewoon heel dicht tegen me aan. Het hielp echter niet tegen de bekkenproblematiek; ik had meer en eerder last dan gemiddeld. Mensen hadden ook nooit door dat is zwanger was dus voor mij ging niemand een stapje aan de kant (stapje aan de kant was voor mij een probleem door m'n bekkenpijn en vertraagde reactietijd) of stond voor mij op. Jullie nog wat doen vandaag? Mij leek het niet verstandig om te slenteren over de vrijmarkt vandaag, want heupen, dus ik slaap lekker uit, koffie verse broodjes en Netflix in bed, terwijl vriendlief met peuter de markt afstruint naar pareltjes. Vanmiddag wil ik proberen naar een lammetjesdag in een schaapskooi in de buurt te gaan met m'n zoontje. En dan zit oma savonds weer braaf op de bank hehe. Fijne dag allemaal!
M'n suikerwaarden blijven te hoog, wat ik ook doe. Heb voor dit weekend extra prikmomenten en als ook die aan de hoge kant zijn dan krijg ik volgende week prikinstructies om insuline te spuiten. Dan wordt ze sowieso met 38 weken gehaald. Vind ik niet heel erg haha. Ik blijf vandaag ook lekker thuis. Zie het niet zitten om te slenteren en het weer zit hier in het noorden ook niet echt mee
Ik ga ook lekker niksen vandaag, want idd slenteren met die heupen, geen goed idee. Heb jij nog ideetjes voor netflix? Ik ben zoekende naar leuke series om de tijd te dodsn, dagen duren erg lang zo
Poeh, neuh... Van de begintijd wel leuke dingen maar die ken je vast wel. Netflix is nu steeds Netnix zeg maar. Kom steeds tot de conclusie dat we het toch echt eens moeten opzeggen haha. Ik kijk nu Quicksand, van de makers van The Bridge. Die is wel goed.
Wat kut voor je meid! 1 voordeel is dat ze met 38 weken wordt gehaald haha. Dus jij weet gewoon zeker dat je dan bevalt. Heerlijk lijkt me dat!
Wist je dat je eigenlijk beter niet op een schapenboerderij/kinderboerderij mag komen als zwangere vrouw? Het is namelijk erg gevaarlijk ivm allerlei bacteriën die voor jou en voor de baby niet fijn zijn. Ik wist het ook niet tot de kinderboerderij me waarschuwde. Schapen en ziekteverwekkers Schapen en geiten kunnen ziekteverwekkers bij zich dragen die schadelijk kunnen zijn voor de zwangere vrouw en haar ongeboren kind. Via de wol van schapen kunnen geïnfecteerde stofdeeltjes in de lucht komen. Inademen van die stofdeeltjes kan één van onderstaande ziektes veroorzaken. Deze ziektes kunnen onder andere het risico op een miskraam verhogen. Zo kan een vrouw die op een kinderboerderij komt in aanraking komen met: Toxoplasmose Brucellose Het rubellavirus (rode hond) Chlamydophila Q-koorts Lammerperiode gevaarlijk voor zwangere vrouwen Voornamelijk tijdens de lammerperiode is het besmettingsgevaar voor zwangere vrouwen verhoogd. Daarnaast kunnen gezond ogende dieren alsnog een risico vormen. De adviezen voor zwangere vrouwen op kinderboerderijen zijn: Kom niet in een geiten-/schapenstal Ga niet naar de wei Kom niet in de kraamstal tijdens het lammetjesseizoen Aai geen beesten en probeer contact met mest, voer en stro te vermijden Was altijd goed de handen na een kinderboerderijbezoek
Gelukkig dat ze je zo goed in de gaten houden alleen maar fijn. Hij is wel klein, maar jij bent ook slank van jezelf. Komt vast goed als de baarmoeder gewoon prima groeit.
Wij hebben vandaag Koningsdag thuis gevierd, onze kleinste dame is/ was jarig en dat hebben we gevierd met een bbq. Ik ben echt gesloopt zo druk was het. Iedereen heeft ons goed geholpen dus dat was ontzettend lief. Het was ook erg gezellig. Ik zie alleen inmiddels op tegen de verjaardag van onze oudste in juni.. Maarja hij verdiend ook een leuk feestje dus we zien het wel hoe en wat.