Nee ik ga het echt niet zeggen. Gaat me echt niet om de verrassing ofzo, dus vind het niet echt een kwestie van 'let it go'. @Zoef dank je wel!
Gewoon doen wat voor jou goed voelt. Als je je niet prettig voelt met nu al delen, om wat voor reden dan ook, is dat toch gewoon hartstikke duidelijk! Antibiotica, migraine, BOB zijn, volgende dag vroeg op moeten, grieperig, smoesjes genoeg Bij mijn eerste 2 zwangerschappen deelde ik het wel vroeg. Dit werden miskramen, en de reacties van zelfs de dichtste familie leden waren uhhm... Niet hoe ik ze verwachtte / waar ik op wachtte. Met dit in gedachte was ik er van overtuigd te wachten op de NIPT voor ik het ging delen. Tot vandaag dus, ik heb me bedacht. Heb m'n argumenten met "wat als" over boord gegooid, want het gaat toch nooit zoals ik denk dat het gaat. En op hoe mensen reageren heb ik al sowieso geen invloed, vandaar dus mijn let it go mentaliteit Dit geldt btw niet voor mn eigen kinderen (3&4) Lijkt me verschrikkelijk om hun te moeten uitleggen dat de zwangerschap is mis gegaan, hun houd ik er het liefst zo lang mogelijk buiten. Daar wil ik echt niet over nadenken.
Aah wat fijn!! Ik heb volgende week mijn eerste echo met 6 weken en 5 dagen. Hoop dan ook een hartje te zien kloppen!
Ik las je berichtje net wat naar dat je je zo onzeker voelt. Ik voel me ook echt onzeker! Je bent echt niet de enige. Kan je niet t Z-H bellen en vragen of je niet eerder een echo mag? Ivm je onzekerheid
Eerlijkheid is in dit geval goed hoor... Maar toch merk ik dat mijn hoofd er nog niet aan wil dat het mogelijk/waarschijnlijk niet goed is. Ik voel me zo zwanger dat je andere redenen gaat bedenken... Maar goed, ik houd idd ook wel rekening met een miskraam. De gyn zei ook dat het kan dat het lichaam het niet afstoot... Dat lijkt me alleen verschrikkelijk. Ik wil nog echt niet eraan denken dat we het weg moeten laten halen straks Je klampt je toch vast aan hoop...
Ik begrijp je, ik heb het helaas ook meegemaakt. Althans, bij mij was het kindje gestopt met groeien (hartje gestopt) bij 6,5 week. Ik had met 9 weken een echo en voelde me op en top zwanger, en toch was het mis. Maar.. zolang de verloskundige zegt dat er een kans is dat het goed zit, zou ik zeker de hoop niet verliezen! Sterkte
@Pinguinkje Ik duim dat alles goed komt. @bonita09 Hoe heeft je familie gereageerd op je aankondiging? Iedereen met een mooie echo, gefeliciteerd!
Hahaha ik dacht precies hetzelfde hoor Ja het blijft altijd spannend de eerste keer maar zo heb je denk ik elke termijn / echo wel angst , ik wordt echt gek van het eten , in de ochtend gaat het nog goed maar savonds is echt een drama ik kan niet wachten tot ik gewoon echt weer normale trek heb in avondeten Ik herken dit echt niet van eerdere zwangerschappen , vooral dat futloze ik heb het idee alsof ik ff nergens de lol meer van kan inzien nu ook ik heb geen hap door me keel gekregen qua avondeten maar net wel een zak chips opentrekken en na 2 seconde geen trek meer hebben maar lig nu wel met een knorrende buik in bed heel veel succes morgen en duimen voor een kloppend hartje
Nee doen ze echt niet, als ik eerder een echo wil moet ik.t.zelf betalen bij een echobureau, vanuit t zkh gebeurt t echt pas bij 8 weken.
Veel sterkte... heb er helaas ook ervaring mee... Maar zolang de gyn. nog hoop heeft, is er een kans dat het nog goed komt. Ik hoop met je mee.
@MamaTom we vertellen het dit weekend Ik denk dat niemand het verwacht. Mijn ouders gaan namelijk door een nare scheiding momenteel, daar ligt vooral de focus op nu. Mijn moeder weet het wel al, ze leek nog opgeluchter dan mij met het kloppende hartje. Ik ben benieuwd hoe de rest van de familie reageert.
Pfff heftig als je ouders gaan scheiden. Hoe ga je t vertellen, heb je iets speciaals bedacht of zeg je t gewoon?
Wat naar pinguinkje! Heel veel sterkte! Oh ik ben ook zo vreselijk misselijk. Ik kan alleen crackers en fruit eten, heel soms wat cornflakes. Word s nachts 3x misselijk wakker en soms maakt bewegen het nog erger
Wil best met je ruilen, nergens last van hier ( nog niet) op wat pijnlijke borsten na, maar ook dat is sterk verminderd
Met mijn zoontje 20 keer per dag overgegeven soms, maar wel in vlagen. Nu kan ik niet eens de trap oplopen, zonder echt vreselijk misselijk te zijn... gisteren kon ik niet eens zitten. Ik vind het heftiger dan vorige keer als je wil ruilen mag dat best hoor
Hier totaal niet misselijk. Wel wat vaker honger (normaal) de eerste weken had ik totaal geen honger. Vanacht rommelige maag toen even een cracker gehad.