Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lentekind85, 25 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    mijn huisarts heeft mij toestemming gegeven de kinder otrivin van o,5 mg xylometazoline te mogen gebruiken de hele zwangerschap door dagelijka, omdat ik een otrivin junkie ben die ook niet volledig reageert op corticosteroïden en anders niet kan slapen. Toen ik zei dat dat toch slecht voor de doorbloeding van de placenta was zei hij dat dat klinkklare nonsens was omdat je het lokaal gebruikt. Ik mag het 1x p dag voor het slapen.

Zoef vindt dit leuk.
  2. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een maand proeftijd (wettelijke bepaling geloof ik). Heb je last van BI?
    Oeeeh je neusslijmvliezen! Mij is otrivin wel afgeraden langer dan een week. Kun je geen zoutoplossing gebruiken?

3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heb chronische rugklachten, en sinds ik zwanger ben word t steeds heftiger, en ben gewoon echt te moe, kom amper vooruit met de fiets als ik volgeladen ben met post, wat normaal me wel goed afging, gaat t nu heel moeizaam.. Ik ben niet bekend met bekkeninstabiliteit... dus zou niet weten hoe dat te herkennen ..

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    @Zoef Beterschap!

@Kimmetjuh90 Vervelend die rugklachten..eigenlijk doe je werk wat niet bij je lijf past. Lijkt me pittig.

Hier wel bekend met BI. Flink gehad tijdens 1e zwangerschap, therapie gehad (ook na de zwangerschap en preventief voor volgende zwschap) Laatste jaren flink getraind op mijn spieren, maar ook vooral mijn eigen grenzen leren kennen. wat kan wel en wat kan niet..Hetgeen uiteindelijk me het meest heeft geholpen.

Hier nu ook Emefesane, moet zeggen dat het wat helpt! (nog) geen braken vandaag!

5. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Klopt.. heb overleg gehad met.mn oude jobcoaxh en die weet.dat ik zwanger ben, en die zei dat ik me t beste ziek kan melden voor nu, en hij wil volgende week met me om de tafel zitten om alles te bespreken .. ik.cind t nogal lastig allemaal :( dan zit ik weer thuis, maar nu loop ik mezelf giga voorbij en lijd ik pijn, wat helemaal niet nodig is...

6. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hihi als dat had gekund had ik het uiteraard gedaan :D

7. VrouwtjeTheelepel

VrouwtjeTheelepel Actief lid

14 nov 2018
    305
    161
    43
    Vrouw
    Lastig hoor! Aan de ene kant wil je gewoon open kaart spelen zodat je werkgever alvast kan nadenken over verlof etc, aan de andere kant: als ze je geen contract willen geven vanwege je zwangerschap ben je misschien maar beter af. ;) Zo zit ik er zelf tenminste in. Succes met het maken van de keus!

8. Weereennieuwemama

Weereennieuwemama Fanatiek lid

12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Zeker wb dat laatste! Maar de banen liggen hier niet voor het oprapen (zeker banen op mijn niveau niet; vandaag weer afgewezen omdat ik overgekwalificeerd zou zijn) en ben bang er dan helemaal niet makkelijk meer tussen te komen als ik zwanger moet solliciteren.

Lastig lastig! Ik kan op zich ook als zelfs. ondernemer de draad weer oppakken, maar ik heb juist voor rust en zekerheid gekozen door in dienst te gaan. Betekent dus wel dat ik IETS heb om. Op terug te vallen maar dat vind ik verre van ideaal. Vond het na de geboorte van mijn zoon lastig te combineren.

9. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Pfff heb sinds twee dagen bij vlagen zeurderige lage rugpijn die alleen overgaat als ik een kattenrug maak of eindje ga lopen. Wie herkent dit? Of wie weet wat dit kan zijn??

10. R1985

R1985 Bekend lid

21 mei 2014
    584
    151
    43
    NULL
    NULL
    Oef wat een spannende tijden qu werk voor een aantal.
    Ik heb 10 dec een afspraak met leidinggevende staan. Ze denkt nu dat t over Mn ouderschapsverlof gaat. Hahaha. Moest iets verzinnen voor een afspraak. Ik ga alleen vakantie vragen van juni tm oktober.

Zo Mn ouders vertellen dat ze een derde kleinkind krijgen. Best spannend: kan Mn moeder niet zo goed peilen wat ze er van zal zeggen. Heb drie bungelbeedjes gekocht als subtiele hint, ze spaart die dingen.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier continu aanwezig, maar heb van mezelf een zwakke rug, ik mag nu ook niet meer werken.. :(
    Oh t is hier trouwens geen zeurend gevoel.. maar echt felle pijnscheuten die alleen afnemen als ik ga zitten of liggen

12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh wauw wat een leuk idee!

13. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ik heb net on 4 uur bloedverlies gehad. Best wel veel en helder rood. Was natuurlijk helemaal in de stress. Gelijk t ziekenhuis gebeld en moest gelijk komen voor een echo. Heb in de auto een huilbui gehad maar gelukkig gaat t goed met de kleine. Mooi hartslag te zien. Waar t bloed vandaan komt konden ze me niet vertellen. Pff

14. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Jeetje SamirsVrouwtje dat is schrikken zeg!

Ik heb trouwens net twee surimisticks uit zo'n supermarktpak getrokken en opgegeten. Die dingen zijn toch voorgekookt?? Ff een fotootje van de verpakking.. Zijn wel vacuüm verpakt, maar dat was toch alleen bij gerookte vis? Google geeft weer eens geen uitsluitsel. Pfff, wordt er zo moe van dat je zo ongeveer om alles nu wel para moet worden omdat niks meer 'mag'. Beetje genieten zou ook fijn zijn:confused:

Bijgevoegde bestanden:

15. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Kimmetjuh90 Rot zeg dat je die rugpijn eigenlijk altijd al hebt. Ik vind dit al een crime!

16. Fitgirl82

Fitgirl82 Actief lid

3 sep 2018
    275
    249
    43
    Vrouw
    Zou iemand mij van de lijst willen halen? Ik heb vanmiddag de controle echo gehad en ik heb idd een miskraam gehad.

Jullie allemaal veel succes met jullie zwangerschap.

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Awww Fitgirl82 wat onwijs bagger zeg.. Ik ga voor je duimen en bidden dat het gauw weer raak mag zijn en dit keer de been gewoon gezond zal zijn!

18. Linda19841

Linda19841 Actief lid

26 okt 2015
    171
    61
    28
    @R1985; veel plezier met het vertellen, hopelijk krijg je enthousiaste reacties!
    @Fitgirl82; veel sterkte :(
    @SamirsVrouwtje; dat is schrikken zeg, gelukkig is alles goed! Misschien een vaatje gesprongen ofzo?
    @Kimmetjuh90; balen van je pijn zeg, hopelijk gaat het beter als je minder/stopt met werken.
    @Moppiepoppie; hopelijk gaat jouw pijn ook snel over!

Ik heb op dit moment geen baan, ik krijg nog een uitkering en vind het eigenlijk wel even prima. Nu loopt de uitkering wel binnenkort af, dus heb helaas geen recht op zwangerschapsverlof (vergoeding). Gelukkig kan mijn man de lasten in z'n eentje dragen. Na de zwangerschap wil ik ook niet gelijk werken, dus moet even kijken hoe het gaat lopen allemaal. Ik wil misschien wel voor mezelf gaan beginnen, ben daar al jaren mee bezig, dus dit is misschien wel het moment :)

Wij gaan morgen m'n schoonouders vertellen dat ik zwanger ben, ze zullen wel heel blij zijn. Ik merk wel dat ik het nog steeds spannend vind, ook al hebben we al een goede echo gehad. Kan in ieder geval niet wachten tot de volgende echo..

19. Linda19841

Linda19841 Actief lid

26 okt 2015
    171
    61
    28
    Volgens mij mag het wel gewoon, alleen bij gerookte producten niet.. En anders zal het nu vast geen kwaad kunnen hoor :) Hoop dat je er lekker van genoten hebt!

Moppiepoppie vindt dit leuk.
  20. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Wat naar Fitgirl! Heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina