Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carolinec87, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Wat fijn @Carolinec87! Dat is al weer een beetje een geruststelling zo'n goede echo!

Carolinec87 vindt dit leuk.
  2. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Wat fijn dat jullie al uit de namen zijn @Anoniememoeder!
    Er is wel een overgrootmoeder die ik graag zou vernoemen. Degene waar ik ook naar vernoemd ben. Ze is al 23 jaar geleden overleden, maar ik kan haar nog missen. Ze woonde ook bij ons in huis, dus we hadden een erg goede band met haar. Maar hoe noemen we het dan, wel een andere roepnaam als ik heb in ieder geval. Niet dat de mijne lelijk is, maar het is zo onpraktisch.
    Er is ook een overgrootvader die ik graag zou vernoemen, is pas 3 jaar geleden overleden en ook hem missen we nog heel erg. Maar hij heette alleen Jan. Daar kan ik ook niet zoveel mee.
    De anderen niet echt een band mee gehad (of niet gekend) dus ja.. Heel lastig. En er zit er ook geen 1 tussen die een mooie naam had :roflmao:

Anoniememoeder vindt dit leuk.
  3. Anoniempje888

Anoniempje888 Actief lid

24 okt 2020
    124
    102
    43
    Vrouw
    Welkom @Mommy94! Wat spannend dat je op die manier zwanger geraakt bent. hopelijk gewoon een perfect gezond baby’tje! :)

@Carolinec87 proficiat! Zo leuk al een kloppend hartje!

Carolinec87 en Mommy94 vinden dit leuk.
  4. mamaroos010

mamaroos010 Niet meer actief

hallo allemaal! Hier nog steeds ziek en helaas ook weer koorts. Gister in het ziekenhuis van top tot teen doorgelicht omdat ze het vreemd vonden dat de koorts zo lang aanhoud en toen hebben ze ook meteen gechecked en de zwangerschap zit in de baarmoeder jippie! Ze dachten wel dat ik eerder rond 4 en een halve week zou zitten ipv 5 en een beetje. Nog even afwachten wat nou ongeveer de uitgerekende datum is dan :) Zodra ik me fitter voel zal ik weer wat uitgebreider mee lezen en reageren hoor!

River87, Carolinec87, Mommy94 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Anoniememoeder

Anoniememoeder Actief lid

12 okt 2020
    162
    106
    43
    Vrouw
    @Carolinec87 Wat fijn al een kloppend hartje, dat is al een hele geruststelling voor je

@Nicky030 jeetje zeg, wat ontzettend heftig zolang ziek. Wanneer krijg je weer een echo om het termijn vast te stellen, onzekerheid

@wiedeltje succes met kiezen, gelukkig heb je nog een hele poos om te besluiten wat je uiteindelijk wilt

Nog 8 dagen tot de echo, ben zo aan het aftellen elke dag

Carolinec87 en Mommy94 vinden dit leuk.
  6. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Wat gek @Nicky030 al zolang ziek. Wat zijn nu de volgende stappen? Afwachten weer? Wel fijn dat je zwangerschap wel goed gaat.

Ik ben ook aan het aftellen tot de echo. Nog 2 weken en 1 nachtje. De vk heeft me trouwens op 6 juli voorlopig gezet. Dus morgen 6 weken. Ik kijk ook uit naar die mijlpaal.

Er was al iemand die zag dat ik zwanger ben:eek: mijn buik groeit dus alweer als een malle. Blij dat het wintertijd is en ik met sjaals en vesten kan werken...

Ik heb nu trouwens de app zwangerschap +. Heeft iemand anders er 1 die ook leuk is? Of heb ik toevallig al de goede gedownload..

Anoniememoeder en Mommy94 vinden dit leuk.
  7. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    @Nicky030 Jeetje nog steeds niet hersteld, pittig zeg! Wel fijn dat het verder met de zwangerschap goed zit natuurlijk, maar beterschap!!

@wiedeltje Oh echt al een groeiend buikje, was er dan ook echt al een opmerking over van iemand?
    Ik heb ook Zwangerschap+ gedownload, ook nav de Consumentenbond die had uitgezocht over privacy enzo is deze een goede. Alleen wel gesponsord door Philips/Avent. Maar ach :D

Ik was vandaag zooo moe en futloos! Niet eens buiten geweest met m'n lieve peuter die wel graag naar het bos wou (en ik ook altijd heel graag, we gaan bijna dagelijks, maar het lukte me gewoon niet). Gelukkig was ie ook tevreden met binnen spelen.

Vanochtend mijn ring af gedaan, want die zat strak :eek: Scheelt nu dat ik thuis werk, anders valt dat sommige mensen misschien wel op...!

Iemand al food cravings trouwens? Ik eet normaal 90% vegetarisch, maar krijg als ik zwanger ben heel erg zin in vlees, de geur alleen al, hmmm... Sowieso meer voorkeur voor hartig, terwijl ik normaal best een zoetekauw ben. Maar ik houd me in, bestel gewoon niet veel qua boodschappen en in ons dorp valt niks te halen dus ik zit hier veilig haha!

8. Anoniempje888

Anoniempje888 Actief lid

24 okt 2020
    124
    102
    43
    Vrouw
    @Nicky030 Dat blijft ook lang duren.. wel fijn dat zwangerschap in ieder geval op de juiste plaats zit!

Ik wil ook kunnen aftellen naar een echo maar kan pas donderdag een afspraak maken... Ik wou dit vorige week doen maar bleek dat ze verlof hadden tem 11 november :( Dus hopelijk is er nog een plekje rond de 8 weken want ik wil niet nog langer wachten.. En ik kan nu ook geen pretecho inplannen want die zijn allemaal verplicht gesloten tot zeker half december..

9. Anoniempje888

Anoniempje888 Actief lid

24 okt 2020
    124
    102
    43
    Vrouw
    @Lenainlove Echt cravings hier nog niet maar merk wel dat ik sinds vandaag een afkeer begin te krijgen van heel wat zaken.
    Misselijkheid begint ook te komen, ben blij met wat klachten, maar dat had ik nu ook niet echt gemist :rolleyes:

10. KimWeber

KimWeber Lid

1 nov 2020
    75
    53
    18
    Vrouw
    Wauww wat fijn!! Nu lekker genieten :)

Carolinec87 vindt dit leuk.
  11. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Vernoemen ja lastig als la het leuks al vergeven is hihi

Hier ook aftellen zaterdag de echo
    De kraamhulp die ik had geregeld bij de mk kan helaas niet deze keer dus verder gaan zoeken want zzp 'ers zitten gewoon zo snel vol
    Vorige meer hadden wij een kraamburo de dag dat wij naar huis gingen uit t zh slecht te bereiken toen kwam er iemand die maakte ff snel me huis schoon en weg was ze kreeg iedere keer maar 3uur hulp en heb 3verchillende gehad en had recht op nog een dag en dat zou dus de 4de zijn..toen heb ik bedankt
    Maar heb hierdoor echt geen fijne kraamtijd gehad dus nu wel gebrand op een zzp er zeker in de zomermaanden heb je kans op meer kraamhulpen.
    Dus me hele pauze zoeken en mailen.
    Dus laat wat zien aan mn man wie ik allemaal gevonden had zegt hij he die woont hier in de wijk. Haha nou even gebeld gelukkig heeft ze plek en ze spreekt ons erg aan dus als het goed is is dat rond :)

12. Kimmie12

Kimmie12 Actief lid

1 sep 2016
    170
    143
    43
    Goeiemorgen! moet je bij een vroege inwendige echo een volle blaas hebben? Of is dat alleen bij een uitwendige echo, weet dat iemand?

13. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Nee niet nodig. Je mag gewoon plassen.

Kimmie12 vindt dit leuk.
  14. Slowly

Slowly Fanatiek lid

1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Whut nu al kraamzorg regelen? Zo vroeg al.... dacht dat je dat na de 12 weken deed.

15. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Goed idee om kraamzorg alvast te regelen. Ga ik ook doen. Met een gezin van straks 7 personen zie ik het echt niet zitten om bijv. de minimale zorg te krijgen of telkens wisselingen.
    Het zal ons eerste zomerkindje worden. En dat vind ik helemaal leuk. Ik hoop dat het tzt een beetje rond de uitgerekende datum beval, zodat de kraamtijd vóór de schoolvakantie is, en er niet in..

River87 vindt dit leuk.
  16. Anoniememoeder

Anoniememoeder Actief lid

12 okt 2020
    162
    106
    43
    Vrouw
    ZZP Kraamzorg, nooit over nagedacht dat dit ook tot de opties behoort. Maar inderdaad wel goed om over na te denken. Bij onze eerste 3 verschillende kraamhulpen gehad, elke keer 1 a 2 dagen. Toen wilde ze nog een vierde sturen, maar dat heb ik geweigerd. Tweede kindje een kraamhulp, waar ik totaal geen klik mee had, sloot mijn zoontje van toen 1.5 jaar ook veel buiten. Terwijl wij aangegeven hadden hem overal bij te proberen te betrekken. Jammer was dat. Pas bij de derde had ik een heerlijke kraamweek, zo'n lieve vrouw leuk met de kinderen en kon uren met haar kletsen. Dat voelde voor mij zo ontzettend fijn.

Ik vind deze zwangerschap toch allemaal stukken spannender, nu met corona en hoe het allemaal gaat deze tijd, maar we hebben nog een hele poos te gaan tot volgend jaar juli, maar toch wil ik al proberen bij zoveel mogelijk vooraf stilgestaan te hebben, zeker nu het onze vierde wordt.

@wiedeltje gezin van 7, het klinkt zo gezellig

@River87 super fijn iemand uit de buurt

@Lenainlove ik ben sinds deze zwangerschap verzot op mandarijnen

Kwaaltjes beginnen hier toe te nemen, gisteren helemaal gesloopt aan het einde van de dag, lag om 19.30 al te slapen tot vanmorgen 6.30 en nu alweer moe aan het worden. Vanmiddag vrij dus proberen een middagdutje te doen. Overgeven en misselijkheid wordt ook steeds meer, blijf mezelf voorhouden voor een goed doel, je bent niet de enigste :confused:

17. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Knap inderdaad dat verschillende dames het geslacht een verrassing houden! Ik zou het misschien wel kunnen, maar niet willen. Vind het veel te leuk om te fantaseren over hem of haar en ook alvast een naam te geven. Qua namen hebben wij het er nog niet over gehad. Maar we hebben wel voor zowel een jongen als een meisje een aantal namen, dus daar gaan we het wel over hebben als het geslacht bekend is. Wij vernoemen niet, ook geen tweede naam. Hij of zij krijgt al twee achternamen namelijk haha.

Nog geen cravings hier, sowieso weinig klachten. Ben alleen snel moe savonds. Dat maakt me wel wat onzeker, dus vanochtend nog een clear blue gedaan

@Carolinec87 wauw wat heerlijk! Gefeliciteerd!

Bijgevoegde bestanden:

18. Kimmie12

Kimmie12 Actief lid

1 sep 2016
    170
    143
    43
    vandaag vroege echo gehad, het hartje was al zichtbaar en hoorbaar! Volgens mij 6.4 nu, volgens de verloskundige kwam de meting uit op ongeveer 6.3. Het is allemaal nog pril, maar toch een hele opluchting:)

River87, SHN, Anoniememoeder en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Super!! Gefeliciteerd!

Kimmie12 vindt dit leuk.
  20. Kimmie12

Kimmie12 Actief lid

1 sep 2016
    170
    143
    43
    Dank je wel! Ik vond het super spannend, zat daar toch weer echt peentjes te zweten.

Deel Deze Pagina