Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2021

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Carolinec87, Oct 24, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

Apr 2, 2012
    1,493
    1,846
    113
    Jaa, 2 goede echo's vandaag! Fijn @Melanieex en @Anoniememoeder!

Kan het kloppen dat je al zoveel verder bent @Anoniememoeder?
    Ik kijk ook zo uit naar het vertellen aan de kinderen! Ze hebben echt niks door ook heb ik het idee.

Vandaag kwam de oudste met haar verlanglijstje voor haar verjaardag. Bovenaan staat een puppy. Ik werd er gewoon verdrietig van dat ik haar niet uit kon leggen dat ik dat niet zie zitten met een baby er bij.. Maar dat komt wel. Hopelijk is ze blijer met een broertje of zusje als met een puppy.. :roflmao:

KimWeber, River87, MdeS and 2 others like this.
  2. xDaantje

xDaantje Bekend lid

Sep 12, 2017
    692
    677
    93
    Female
    Gefeliciteerd! Beter vooruit zetten dan achteruit hahaha. Fijn hoor!

Anoniememoeder likes this.
  3. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

Apr 2, 2012
    1,493
    1,846
    113
    Ik zou het in dat weekend afwachten @River87. Misschien hoef je het niet te vertellen, misschien komt er een moment dat je er niet onderuit kunt. En misschien is er een moment dat het niet meer lukt om je mond te houden. :) Allemaal prima toch? Zeker omdat je eerder al bedacht had het wel te vertellen.. Eventueel klem je (vooral) de kletskous op het hart te zwijgen..

4. xDaantje

xDaantje Bekend lid

Sep 12, 2017
    692
    677
    93
    Female
    Aahh haha... Maar je kan ook niet aan alle wensen van de kinderen voldoen toch! Ik wilde vroeger zo graag een pony, maarja...:p

5. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

Sep 1, 2015
    546
    352
    63
    Female
    Brabant
    Yeah, weer 2 mooie kloppende hartjes. Gefeliciteerd!

@Mommy94 wat onzettend spannend en onzeker nog. Ik ga heel hard voor jullie duimen. Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid en goed nieuws.

@River87 wat lastig wat je moet doen. Je zou toch denken dat goede vrienden te vertrouwen zijn en een geheim kunnen bewaren?! Maar als je gevoel er niet goed bij is zou ik proberen je er onderuit te kletsen. Succes!

Vandaag kreeg ik even een naar gevoel op het werk (mijn bazin zal het zo vast niet bedoeld hebben maar ik vond het op dat moment niet leuk)
    Ik werk bij een kinderdagverblijf waar wij met 8 dames werken. 1 dame zit thuis vanwege Corona en mijn beste vriendin en tevens collega is nu 6 weken zwanger. Bij iedere zwangerschap wordt ze zó ontzettend ziek dat ze vrijwel niks meer kan. Wij hebben haar vandaag dus ook gezegd dat ze echt naar huis moet gaan en ze gaat nu ook al de ziektewet in. Ik was vanmorgen echt even niet lekker waarop een collega grapt "ojee, nog een zwangere" waarop mijn bazin reageerd... "dat mag ik toch hopen van niet want dan zou ik niet meer weten hoe ik rooster bij elkaar moet breien" waarop ik dacht.. vrouw, je moest eens weten.
    Die er vest op om het te gaan vertellen omdat ik weet dat het best een probleem gaat geven.

MdeS, Mommy94 and Melanieex like this.
  6. Anoniememoeder

Anoniememoeder Actief lid

Oct 12, 2020
    162
    106
    43
    Female
    @wiedeltje Kan het kloppen dat je al zoveel verder bent @Anoniememoeder?

Ja, mijn gevoel zei me ook al dat ik verder was dan ik dacht. Aangezien ik zo vroeg al positief teste. 9 december weten we de exacte datum

7. xDaantje

xDaantje Bekend lid

Sep 12, 2017
    692
    677
    93
    Female
    Wat rot voor je vriendin. En ook rot zo'n opmerking van je bazin. Snap dat je er nu wel tegenop ziet. Maar misschien bedoelde ze het meer als grapje (met serieuze ondertoon)? Hopelijk kan ze gewoon blij voor je zijn, ook al is het wat lastiger op het werk.

8. Anoniememoeder

Oct 12, 2020
    162
    106
    43
    Female
    @Melanieex gefeliciteerd ook een kloppend hartje

@Babs1990 goed dat jullie voor je vriendin/ collega opkomen. Misschien bedoelde je bazin het niet verkeerd, al begrijp ik dat je het nu moeilijk vind om te gaan vertellen . Toch zou ik het vertellen wanneer je eraan toe bent, je mag blij zijn met je zwangerscjap, en soms komt het voor bazen slecht uit, maar er is altijd een oplossing.

Vandaag gaan we de opa (Mijn vader is helaas overleden) en oma's inlichten, en ooms en tantes. En daarna mag iedereen het weten van ons. De blijdschap is te groot dat we het niet langer stil kunnen houden

Melanieex likes this.
  9. River87

River87 Fanatiek lid

Nov 28, 2016
    1,325
    1,064
    113
    Ik zei dat ook we wachten af en als t dan niet anders kan zeggen we het
    Maar manlief zei dan vertel ik het gewoon liever..

Ja en als we dat doen dan drukken we haar dat zeker op het hart...

Ja ik zei ook tegen mn man als we onze vrienden niet kunnen vertrouwen dan is basis voor vriendschap toch ooK niet goed..

Ik werk ook in de kinderopvang en begrijp wel dat t voor een werkgever een probleem is maar dat hoort ze niet uit te spreken en denk als het eenmaal zover is dat ze hoort ze zich ook wel rot zal voelen om de opmerking..

Wij kampen nu al met leiding te kort wij hadden laatst 3 corona gevallen nog 1 zat met de voet in het verband en in de rolstoel nog 1 werkt maar halve dagen en ze hebben dus een groep moeten sluiten omdat er geen personeel meer was..
    Ook veel collega s zaten preventief in quarantaine omdat de collega waarmee ze werkte dan dus corona had.

Mijn naaste collega is net geopereerd die heeft voor de 2de keer kanker :( en gaat nog bestraald worden dus die zal er voorlopig uit zijn en ik weet al dat ik er dus ook een tijd niet ga zijn en dat dat geen makkelijk puzzeltje wordt voor mn werk maar mijn leidinggevende weet t al en was super blij voor me dus dat scheelt wel weer

10. Krisjee

Krisjee Bekend lid

Feb 19, 2013
    720
    1,246
    93
    NULL
    NULL
    Gisteren toch nog met spoed mijn verstandskies getrokken:cry: Wat een napijn zeg.
    Dacht vanmorgen ook nog: 'pff nog een week wachten en dan de echo, duurt lang!' Belt een half uur later de verloskundige of we de afspraak kunnen verzetten. Nu aankomende zaterdag om 11:30! :D:D

11. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

Apr 30, 2020
    430
    310
    63
    Female
    Ahh wat vervelend zeg! Hopelijk is de pijn snel over!
    Super fijn dat je zaterdag al een echo krijgt!

12. Anoniememoeder

Oct 12, 2020
    162
    106
    43
    Female
    @Krisjee Hopelijk verlicht de vroegere echo de pijn iets. Nooit fijn om kiespijn te hebben.

Vanmorgen heb ik het mijn moeder verteld,wat een vreugde en blijdschap. Ze vond het zo leuk. Vanavond de andere opa en oma en de rest van de familie. We hebben vanmorgen een foto gemaakt van onze drie jongens, alle 3 een a4 in hun handen. Bij de oudste: "Been there" de middelste "Done that" en de jongste "Promoted to big Brother juni/juli 2021" deze foto sturen we vanavond door naar familie en vrienden. En over een poosje komt deze ook op Facebook, zodat iedereen het mag weten :)

Ik ben gastouder en heb meteen ook open kaart gespeeld naar een ouder waarvan baby begin januari gaat starten, ze stelde dit erg op prijs en willen hun kleintje alsnog brengen, ondanks dat ik na 6 maanden al met verlof ga voor enkele maanden, ze vonden het onwijs leuk dat er voor hun zoontje een vriendje/vriendinnetje van onszelf bij kwam. Zo kan het dus ook, zag er behoorlijk tegen op om aan te geven. Ouders hadden ook kunnen zeggen, dan zoeken we een andere gastouder of gaan naar het kdv, maar ze vinden het alleen maar fijn dat ik zo eerlijk en vroeg hun inlichten en al uitgezocht had hoe het tijdens me verlof zou gaan en wanneer ik ongeveer met verlof zal zijn (heel de zomerperiode :rolleyes:) andere ouders ga ik in de loop van de week inlichten, maar vermoed daar weinig strubbelingen mee, ben namelijk altijd erg flexibel tegenover hun en band is erg goed

KimWeber, River87, Lenainlove and 2 others like this.
  13. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

Jul 8, 2020
    280
    222
    43
    Female
    @Anoniememoeder Wat heerlijk, zoveel blijdschap en fijne reacties! Ik moet zeggen dat mijn ouders een beetje koeltjes reageerden, maar dat is hun noordelijke nuchterheid. Ik vertelde het ook wel nét overtijd en vooral mijn moeder durft niet te vroeg te juichen zeg maar ;) Ik weet wel dat ze het geweldig vinden om nog een kleinkind te krijgen, moet alleen nog even echt goed zitten en dan flink landen :)

@Krisjee Jekkie, heb je er nog veel last van? Een eerdere echo is wel echt een cadeautje zeg!! Super :D

Ik lees alles van iedereen wel trouwens, maar ik raak de weg wel wat kwijt wie wat zei enzo. Zwanger, hè ;)

Pff ik eet normaal 5/6 dagen per week vegetarisch, maar heb nu zo'n zin in vlees steeds - bizar! En sowieso hartig hartig hartig terwijl ik normaal best een zoetekauw ben hihi. Probeer wel normale hoeveelheden te eten :D

Anoniememoeder likes this.
  14. Krisjee

Krisjee Bekend lid

Feb 19, 2013
    720
    1,246
    93
    NULL
    NULL
    Helaas wel, ik wist niet zeker of het de verstandskies was of een andere kies (de andere kies heeft een diepe vulling, en aan gedeelte rot) maar nu nog steeds pijn aan die kies, kan misschien ook de napijn van het trekken zijn. We wachten af! Het is in iedere geval erg vervelend, want mag maar 6 pcm, het helpt voor geen meter.

15. mamaroos010

mamaroos010 Niet meer actief

Wat leuk nog meer dames uit de kinderopvang. Hier ook 2 zwangere collega's op de opvang, we moeten met 28 weken taken buiten de groep om gaan doen dus dat zal nog wel even puzzelen worden voor mijn baas.. maar goed met zoveel jonge vrouwen op een locatie kan je ook niet gaan wachten op elkaar ofzo haha. Ik wacht nog even tot het nieuwe jaar met vertellen denk ik, tot we in de wat veiligere zone zitten.

Ik vind het wel lastig om bij te houden wie wat mee maakt doordat we met zoveel zijn.. misschien een leuk idee om tzt een (geheime) facebook groep te maken? Dat houd het wat overzichtelijker wie wie is enzo :) Maar snap het als mensen elkaar eest nog wat beter willen leren kennen, of afwachten tot eerste termijn veilig gehaald is enzo

River87 likes this.
  16. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

Sep 1, 2015
    546
    352
    63
    Female
    Brabant
    Zelf vind ik een app-groepje altijd wel fijn. Zet de groepsapp gewoon op stil;) en kan gemakkelijk terug lezen en op mensen reageren.

17. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

Sep 1, 2015
    546
    352
    63
    Female
    Brabant
    Volgens mij word ik echt een tientonner. Ik MOET de hele dag eten om niet misselijk te worden. Na een half uur/drie kwartier voel ik de misselijkheid weer opkomen en dan eet ik weer wat. Ik probeer alles wat ik normaal door de dag eet meer te verdelen in kleine porties maar toch red ik het daar niet mee.

18. SHN

SHN Actief lid

Oct 8, 2017
    470
    387
    63
    Female
    Wat een opluchting hier!
    Net een goede echo gehad met een kloppend hartje!
    Na 4 keer op rij slechte 1e echo's is dit wel een echte opsteker! Hopelijk blijft het verder ook goed gaan!

MdeS, KimWeber, Carolinec87 and 5 others like this.
  19. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

Sep 1, 2015
    546
    352
    63
    Female
    Brabant
    Wat fijn! Gefeliciteerd

SHN likes this.
  20. Slowly

Slowly Fanatiek lid

May 1, 2020
    1,125
    734
    113
    Female
    Ik vind het ook lastig om alles bij te houden. Ik ben ook wel voor een fb groepje. Daar kan je alles mooi verdelen in een app groep gaat alles door elkaar heen. Ik wil idd wel wachten dat ik verder ben.

Share This Page