Jeej gefeliciteerd! Wij hadden gisteravond nu we met vrienden weg zijn ze toch verteld.. w hadden chocolade letters b a b y willekeurig neer gelegd en zei we hebben nog wat lekker meegenomen nou binnen een seconden riep er 1 heel hard.. baby ?!! Dus t kwartje viel snel hihi
Hier vandaag een kloppend hartje. Wel terug gezet naar 6 weken, van 7 weken. Hoe goed zijn die metingen op dit termijn? Ik had namelijk rond dag 26 van de cyclus al een knaller met een gewone test. Dan kan het toch haast niet dat ik pas 6 weken ben?
Het is mm werk op dit moment ze kunnen er zo naast zitten. Alleen heb ik zelf altijd slechte ervaring als ik terug gezet wordt, maar ik ken andere waar ze later weer voorruit werden gezet.
Bij mij zei ze dit ook ik denk 6wk 3dagen terwijl ik al op 7 zat maar ze zei ja tis zo precies werk en met een mm verschil kan je er een eind naast zitten dus wacht gewoon af tot de termijn echo en ga er nu nog steeds vanuit over de 8weken te zijn
@Mommy94 heel veel sterkte! Goed je rust pakken, en ik zal duimen dat je snel een goede zwangerschap mag hebben. @MissyMoo meten heb ik sowieso slechte ervaringen mee dat terug zetten maakt verder niet zo heel veel uit, dat kunnen ze met de termijn echo zo weer veranderen. Wel fijn dat jullie allemaal al zulke vroege echo's krijgen. Als mijn berekening klopt heb ik pas met 10 weken de eerste echo, zal gelijk ook de termijn echo zijn. Hier gaat het verder wel okee, mag niet klagen. Sommige luchtjes kan ik niet tegen, dat wordt nog een feest de komende maanden
Yes, nog meer kloppende hartjes! Fijn. Inderdaad is meten op een vroeg termijn niet erg betrouwbaar. Ze meten niet voor niets zo rond de 10 weken het voor de echte uitgerekende datum op. Mijn zus is ook wel eens terug gezet en datzelfde later weer vooruit. Maak je er maar niet te druk om. Hier doen ze in principe ook alleen rond 10 weken een echo. Ik heb eerder een miskraam gehad en dan willen ze nog wel eens een uitzondering maken gelukkig. Dinsdag eindelijk mag ik. Leuk gedaan om met chocoladeletters bekend te maken. Ook een goed idee voor mij.. Elk kind een letter geven en daar een foto van maken. Ik denk er nog eens over na.. Ik ben een paar keer per dag misselijk. Meestal bij honger of bij te veel eten. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet eten. Ik moet er ook niet over nadenken want dan hoef ik het niet. Als ik op zo'n moment misselijk ben, voel ik me ook zo beroerd dat ik eigenlijk alleen maar kan liggen. Ik kan me dat toch niet meer herinneren van andere zwangerschappen. Ik dacht dat ik altijd me alleen maar een beetje weeïg voelde. Maar zo beroerd...
Nog even over het vroeg vertellen. Dat hebben we de eerste keer (afgelopen juli) ook gedaan. Achteraf heel blij mee. We kregen echt hele leuke reacties. Toen het uitdraaide op een miskraam ook heel veel steun. Als we achteraf gezien direct hadden moeten vertellen over de miskraam, dan had ik de eerste leuke reacties niet gehad. Nu dus voor de tweede keer zwanger, nu willen we er wel mee wachten. Het is voor ons allemaal erg spannend en onzeker, dat wil ik onze naaste familie niet ook. Woensdag de eerste echo, echt enorm spannend!
Wij bewust niet. We hoeven niet perse te weten of ons kindje down bijv. heeft. Dan is het namelijk ook van harte welkom. We doen wel 20-weken echo. Dat ook meer om te ontdekken of het veilig is om thuis te bevallen en/of er afwijkingen zijn waar we tijdens de zwangerschap nog iets mee kunnen doen. We hebben ondervonden (in fam. heftiger, zelf minder heftig maar wel irritant) dat het niet altijd een voordeel is om van alles te weten. Maar deze 2 overwegingen overheersen toch om wel voor de 20 weken echo te gaan.
Wij hebben het bij de eerste niet gedaan. Twijfel of we t nu wel doen, ik vindt t ook gewoon erg duur. En vindt t ook wel een dingetje dat als je verder moet worden onderzocht en die hele bak stress hebt en achteraf blijkt er toch niets te zijn.. En tis ook niet dat je gegarandeerd een gezond kind hebt er kan nog van alles mee zijn.. Dus ik vind t lastig en vorige keer reageerde veel mensen ook verbaasd dat we het niet deden..
gaat hier iedereen voor de Nipt? Of ook mensen die dat bewust niet doen? Ik wil wel graag voor de nipt, zonder nevenbevindingen. We hebben dit de vorige keer ook gedaan en daarom doe we het eigenlijk nu ook weer!
Voor ons precies hetzelfde de vorige keer! Twijfel nu een beetje, omdat ik niet weet of een kindje met enorme (medische) begeleiding zeg maar "fair" is tegenover ons eerste kindje. Hoe geef je ze dan ooit beide genoeg aandacht? Maar met zulke kleine kansen enzo wil ik ook liever niet de stress, vooral bij vals positief... Wij denken er nog over na.
Wij gaan wel voor de nipt. Dit is ons eerste kindje, en wij vinden het gewoon fijn om te weten waar we aan toe zijn.