Inderdaad. Ik ben nu hier op de pagina ook een onderwerp gestart in de hoop ervaringen uit de delen, of deze nu positief zijn of negatief. Als het dan toch niet zo mag zijn, dan heb ik liever dat het kleintje het opgeeft. Ben zo bang dat het een vechtertje is tegen beter weten in en dat dit wellicht nog weken zo doorgaat. Emotioneel niet te doen
♡ Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡ 1 juli Noba2021 - 34 jaar - derde kindje MacKwek - 32 jaar - derde kindje 2 juli 3 juli Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje Mommyof2xx - 27 jaar - 2e kindje 4 juli River87 - 33 jaar -2e kindje Anoniememoeder - 33 jaar - 4e kindje Krisjee - 25 jaar - 1e kindje 5 juli Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje Melanieex - 25 jaar - 1e kindje 6 juli Josje85 - 35 jaar - 1e kindje Flowertje36 - 29 jaar - 3e kindje 7 juli Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje Anoniempje888 - 30 jaar - 3e kindje SHN - 34 jaar - 2e kindje xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes 21w) 8 juli Mama8881 - 32 jaar - 3e kindje 9 juli Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje ♡ KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 10 juli ☆Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje(vmk 5w) 11 juli Charls - 29 jaar - 1e kindje 12 juli Slowly - 37 jaar - 2e kindje 13 juli Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje ♡ 14 juli 15 juli Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje Afspraken: 3 december 2020 - River87 - intake VK 3 december 2020 - Flowertje36 - controle gynaecoloog 4 december 2020 - Anoniempje888-1e echo 7 december 2020 - Lilou2019 - 1e echo 7 december 2020 - Mama8891 - 1e echo 7 december 2020 - Carolinec87 - termijnecho 9 december 2020 - Anoniememoeder - Termijnecho 9 december 2020 - Slowly - echo 11 december 2020 - SHN - echo 14 december 2020 - Melanieex - termijnecho 15 december 2020 - Lenainlove - termijnecho 15 december 2020 - Flowertje36 - termijnecho 16 december 2020 - xDaantje - termijnecho 16 december 2020 - Josje85 - termijnecho 16 december 2020 - Babs1990 - termijnecho 21 december 2020 - Nicky030 - termijnecho 21 december 2020 - Charls - termijnecho 22 december 2020 - pompeloesje - 12 weken echo en nipt ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
Dames, Ik heb maandag de intake. De gedachte dat ik op de weegschaal moet, maakt me angstig. Ik ben super nerveus, heb overgewicht en ben bang dat ik naar de gynaecoloog moet ipv verloskundige ivm medisch enz. En ook dat ik commentaar krijg. (Ik weet zelf dondersgoed dat ik moet afvallen, ben in juli gestopt met de implanon in de hoop dat ik wat zou afvallen ook gezonder gaan eten etc, maar had ook niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou worden) Heeft een van jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt ❤
@KimWeber Heftig en dan ook die onzekerheid, pff sterkte... @Krisjee Hier ook flink overgewicht (hele leven al een struggle), maar niet medisch. Volgens mij vanaf een BMI van 35 of hoger (kun je even googlen), moet je naar de gynaecoloog. Mijn vorige zwangerschap verliep trouwens echt voorbeeldig, dus het zegt lang niet alles. Was ook weer binnen normale tijd terug op mijn oude gewicht. Helaas niet minder haha. Gezond eten is tijdens de zwangerschap natuurlijk extra belangrijk, maar maak je niet te druk. Geen gekke dingen doen in elk geval, daar raakt je lijf alleen maar van in de war!
@Lenainlove Bedankt voor je bericht, ben bang dat mijn BMI 35 of hoger is. We zullen zien maandag. Durf mezelf niet te wegen
@Krisjee Het betekent alleen maar dat ze je iets beter in de gaten willen houden, dus eigenlijk is dat alleen maar goed. Snap het wel hoor, maar bekijk het neutraal/ positief, want op dit moment ga je niet ineens veel afvallen, dat zou niet goed zijn. Dus het is wat het is nu en iedereen wil alleen maar een prettige zwangerschap en bevalling voor jou & je baby!
@River87 Ah wat rot van je kat! Veel beterschap.. @flowertje36 welkom en gefeliciteerd! @KimWeber Ah nee..! Heel veel sterkte. Lijkt me inderdaad extra lastig zolang het nog leeft... Hier gaat het goed. Nog steeds weinig kwaaltjes. in de avond heb ik soms wat maagzuur en af en toe voel ik een vlaag misselijkheid, maar ik mag absoluut niet klagen!
Hoi Dames, Vandaag was onze eerste echo van ons eerste kindje. Ik was er van overtuigd dat ik 8 weken was. Dat komt omdat ik precies weet wanneer ik ongesteld was. Netjes bijgehouden. Echter zei de verloskundige dat de afmeting meer van 5/6 weken was en dat het waarschijnlijk gestopt is met groeien bij 5/ 6 weken. Ook was er geen hartje te zien. Nu weet ik dus niet wat er is fout gegaan. Is mijn berekening fout, heb ik een miskraam gehad zonder bloeding? Ik snap er niks van. Mijn borsten doen nog steeds zeer en lichtelijk misselijk elke ochtend. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik lees net een soortgelijk verhaal bij Kim. Wat zouden jullie doen? Liefs
Het klinkt als een miskraam die nog niet 'afgevoerd' door je lichaam is @MdeS. Is daar niet een bepaalde term voor? Zolang je miskraam niet op gang gekomen is kan je nog zwangerschapssymptomen hebben. Wat zegt de verloskundige? Heb je daar nog een afspraak? Had ze het over medicatie voor een miskraam? Anders gewoon de verloskundige bellen met je vragen.. In ieder geval sterkte met deze onzekerheid en nogmaals veel sterkte als het een miskraam is.
Bedankt voor je bericht. Verloskundige vroeg een aantal keer of mijn berekening wel goed was. Dus zij twijfelde ook. Ik heb 4 opties: - foute berekening van mij en toch zwanger maar dan 5/6 weken - miskraam afwachten op bloeding - opwekken doormiddel van vaginale pil - operatie We gaan denk ik maar even afwachten of het niet vanzelf af zal stoten of duimen dat ik echt enorm mis zit qua berekening en over 2 weken een nieuwe echo krijgen. ....
Als het fout berekend is dan zou het eventueel kunnen dat over 2 weken wel een hartje te zien is toch? Wat een ontzettend moeilijke situatie zo, nog steeds geen zekerheid en 2 weken moeten wachten... In ieder geval heel veel sterkte de komende tijd♡
Helaas heb ik onze kat gisteren moeten laten inslapen... dus helemaal k u t @KimWeber wat verdrietig sterkte @MdeS wij hadden dit van de zomer met 7 weken bloedverlies en op de echo was dus te zien dat het vruchtje gestopt was met groeien bij 4/5weken bij mij was t doen dus inmiddels al wel bezig in een miskraam en gelukkig van zelf gekomen . Sterkte @Lenainlove ik snap je helemaal! Ik was gelukkig precies genoeg afgevallen om onder de suikertest uit te komen kwam ik gisteren achter bij de vk ik zat daar namelijk als een berg tegen op en ben 12kg afgevallen voor ik zwanger werd Maar nog wel te zwaar hoor Dus na de zwangerschap weer door met weight watchers. Ik las van iemand die ik volg op insta die zwanger is met een maatje meer dat ze wilde genieten vd zwangerschap en dus niet wilde wegen. En dat werd ok bevonden. Nu vindt ik het zelf wel belangrijk dat t enigzins gecheckt wordt ik heb toen de tijd afgesproken dat ik gewoon thuis op de weegschaal ga en het gewoon doorgeef dus dat ga ik nu ook weer doen. En ik weet ook op het einde in de zomer dan zit ik vol.met vocht was in vorige zwangerschap ook... dus dat waren denk echt se meeste kilo s want na mn bevalling vloog het eraf.
Wat balen dat de eerste echo geen goed beeld gaf. Hopelijk geeft de echo over twee weken wel een mooi gegroeid kindje. Mocht het niet goed zijn noemen ze het ook wel een missed abortion. Hier ook 1 keer gehad en toen laten verwijderen dmv curettage.
Misschien een idee dat jij weegt en de verloskundige afleest en dan benoemt of je door moet. Volgens mij hoef je bij gyn niet constant op de weegschaal, maar weet ik ook niet helemaal zeker.
@MdeS Poeh, wat heftig, niet weten waar je nu aan toe bent. @KimWeber ach nee! Sterkte!! Wat heftig om te moeten wachten zo.
Ben hier niet geweest de laatste week. Toch erg veel angst dat het dit keer weer mis gaat. Geen reden toe, alleen die angst. De vorige miskraam we erg heftig, en lang moeten bevallen. Wordt nu snachts wakker van nachtmerries over de kleine. Ben verder kots en kots misselijk, dus het zal echt wel goed zitten. Maar nog een aantal weken voordat ik die grens overheen ben, van toen ik de vorige verloor. Tot die tijd ben ik bang dat ik niet kan genieten.
@MdeS Bah wat naar dat het niet goed leek. Hoe zou het kunnen dat je berekening niet klopt, weet je je laatste menstruatie (of ovulatie) niet meer? Hoe dan ook, sterkte... @River87 Oh waarom zag je zo op tegen de suikertest? Wel fijn voor je dan dat het niet hoeft Ik had het de vorige keer en nu dus weer, want ik weeg hetzelfde. Maar vond het toen geen enkel probleem, dus hopelijk nu ook niet. Qua wegen wil ik wel graag weten hoeveel ik aankom, want misschien kan het soms wel een beetje een wake-up call zijn om er even weer iets meer op te letten. Want die hormonen doen mij altijd wel meer snoepen/ slechter eten. Mijn huidige vk (vorige helemaal niet) begon wel meteen over diëtiste, om over na te denken, en dat ga ik nu niet doen. Ik weet dat ik over het algemeen gezond eet (heb het heel lang bijgehouden via app van Voedingscentrum), maar juist als ik zwanger ben wil ik wel een beetje de ruimte voelen om even iets anders te eten dan wat ik normaal zou doen. Ik drink normaal namelijk bijna alleen maar water (of thee), maar daar moet ik nu soms echt even niet aan denken en dan neem ik nu iets minder gezonds. Tsja, het is even niet anders. Ik ga echt wel weer terug naar mijn vorige levensstijl. Na 2 kindjes is het voor ons klaar en als de 2e een mooi ritme gevonden heeft, ga ik naar een diëtiste om nog eens te kijken wat ik nog structureel kan veranderen om af te vallen. Voor nu concentreer ik me op mijn zwangerschap en wil ik daar inderdaad ook volop van genieten!