Zijn jullie al bezig met babyspullen en of de babykamer? Wij hebben deze week de babykamer zo goed als leeg gehaald. Alle kleding van onze zoons lag er nog. En ik had er mijn werkplek gemaakt. Nu zijn de meeste spullen weg. De kinderen zijn vandaag vast begonnen met het behang van de muren halen. Dat vinden ze een leuk klusje. Volgende week de rest doen, dan kan het opnieuw behangen en geverfd worden. Leuk om er mee bezig te zijn al.
Hier nog lang niet. Eerst moeten de kinderen verhuizen naar andere kamers, maar deze moeten nog gebouwd worden. Als zij verhuisd zijn dan pas kan ik met de babykamer beginnen. Hebben nu de deadline gezet op 37 weken de kamer af.
Wij zijn begonnen met de babykamer. Tot nu toe alleen geschilderd en meubelset besteld, maar duurt nog een paar weken voor we die ontvangen. Ben wel aan het kijken of ik wat leuke versiersels enzo zelf kan maken voor in het kamertje Hoe gaat het met jullie babybuiken? Die van mij lijkt nu echt elke dag veel groter te worden! Gaat snel!
Wij hebben het kamertje zo goed als af Mijn vriend is best wel perfectionistisch en heeft rust als alles af is Box staat ook al op en geboortekaartje hebben we al uitgekozen
Wij voorlopig nog niets in orde gebracht voor de babykamer. Hebben net verbouwd en omdat we al lange tijd bezig waren met zwanger worden, hadden we maar besloten de extra slaapkamer voorlopig om te vormen tot speelkamer voor onze dochter. Omdat de baby toch enige tijd bij ons op de kamer zal slapen, wil ik haar voorlopig haar speelkamer gewoon laten houden. De kamer vormen we dan wel later terug om. Voor de rest ben ik wel al bezig met babykleren uitsorteren en wassen. Heb hier een kelder vol kleren (ook veel van familie), maar het meeste staat al wel enkele jaren in verstofte dozen. Een wasbeurtje was dus wel nodig. Ons geboortekaartje heb ik ondertussen zelf ontworpen en is klaar. Nu eens naar de drukker sturen om een proefdruk te vragen.
Hier zijn de meubeltjes voor de babykamer besteld maar deze worden pas half of eind mei geleverd. Mijn man is ook nog bezig met het verbouwen van de zolder zodat daar de spullen die nu op de babykamer staan naartoe kunnen. Dit zal nog wel enkele weken duren voordat dit in orde is en we de babykamer kunnen gaan verven en inrichten. Maar is hier niet zo dringend want baby slaapt de eerste maanden toch bij ons (ook al wil ik dat haar kamertje toch al in orde is) Geboortekaartjes zijn we mee bezig maar hebben we nog geen ontwerp. Wel plannen hoe het er ongeveer uit moet zien maar deze moeten we nog doorsturen. En buikje groeit hier ook goed!
Leuk om te lezen hoe iedereen bezig is (of niet) met de babykamer Wij dachten het eerst even te laten, want we willen de baby op onze kamer de eerste 6 mnd en de enige soort-van beschikbare kamer was de zolder en daar wilden we onze oudste nog even niet hebben. Maar ineens toch bedacht hoe we allemaal op de 1e verdieping konden slapen, dus dat gaan we doen. Alleen moeten wel álle kamers overhoop, omdat iedereen doorschuift zeg maar... Gelukkig heeft onze zoon zin in een nieuwe kamer en ik ben ook wel blij als de baby toch alvast een kamer heeft want ik houd wel van alle spulletjes lekker bij elkaar ordenen enzo #nesteldrang Dus wij zijn er nog láng niet, maar we hebben gelukkig nog wel wat weekjes te gaan. Onze lieve buikbaby blijkt net zo'n druktemaker als zijn broer, want die schopte ook maar raak. Fijn om vaak te merken dat ie er is! (alleen tegen mijn blaas mag ie iets minder schoppen soms haha)
Hier slaapt ze straks ook de eerste weken bij ons. Meestal tot 3 maand hebben we met de andere 2 ook gedaan, maar vind het kamertje af wel prettig de commode kan niet bij ons staan en al die spullen in onze kledingkast vind ik ook niet zo'n geschikt idee. Hier nog geen geboortekaartjes bekeken. Zijn nu zo druk met de verbouwing dat ik zelfs mn zoons verjaardag vergeet te regelen.
♡ Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡ 27 juni Anoniememoeder - 33 jaar - vierde kindje 1 juli Noba2021 - 34 jaar - derde kindje MacKwek - 32 jaar - derde kindje 2 juli Kimmie12 - 37 jaar - derde kindje 3 juli Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje Mommyof2xx - 27 jaar - 2e kindje Flowertje36 - 29 jaar - 3e kindje 4 juli River87 - 33 jaar -2e kindje Krisjee - 25 jaar - 1e kindje 5 juli Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje Melanieex - 25 jaar - 1e kindje 6 juli 7 juli Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje Anoniempje888 - 31 jaar - 3e kindje SHN - 34 jaar - 2e kindje Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje Josje85 - 35 jaar - 1e kindje 8 juli Mama8881 - 32 jaar - 3e kindje xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes 21w) 9 juli KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 10 juli ☆Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje(vmk 5w) MissyMoo - 35 jaar - 8e kindje 11 juli 12 juli Slowly - 37 jaar - 2e kindje Charls - 29 jaar - 1e kindje Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje 13 juli 14 juli 15 juli ☆Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje Afspraken: 22 maart 2021 - SHN - controle + echo 30 maart 2021 - xDaantje - Groeiecho MUMC (GUO) 6 april 2021 - Flowertje36 - controle vk 7 april 2021 - Melanieex - controle + echo 7 april 2021 - Josje85 - controle vk 9 april 2021 - Carolinec87 - controle vk 13 april 2021 - xDaantje - 3D echo 20 april 2021 - SHN - controle + echo 26 april 2021 - Flowertje36 - controle vk + groei echo 10 mei 2021 - Melanieex - controle vk 18 mei 2021 - SHN - controle + echo 26 mei 2021 - Melanieex - controle + echo + verjaardag! ------------------------------------------ jongen (8)| meisje (4) | verrassing (0)
Vanmiddag weer een echo gehad, alles was goed Geboortekaartje hebben we zo goed als klaar, babykamer willen we vanaf volgende week mee beginnen. Baby zal de eerste maanden wel bij ons op de kamer slapen, maar wil de kamer voor die tijd wel af hebben.
Misschien een stomme vraag, maar dit is toch echt een jongen? Verloskundige zei met 20 weken 100% jongen, maar na de 20 weken echo is het twee keer niet gelukt om een fatsoenlijke echo te maken, omdat de baby de hele tijd bewoog. We gaan volgende week de babykamer verven, dus graag nog even jullie bevestiging dat de muur blauw mag worden
@Nicky030 Hoe gaat het? Ik vind het lastig wat ik moet zeggen, maar ik denk veel aan jullie situatie.. Hier gaat het verder goed. Nog niks aan het kamertje gedaan, ook nog geen geboortekaartje haha... we zijn nu bezig met de zolder en aan het eind van de maand verwachten we dat de toekomstige babykamer leeg is en gaan we verven. We hebben al een babykamer uitgezocht, alleen nog even bestellen. Hoe gaat jullie kamertje eruit zien? Wij kiezen voor een smaragdgroene muur, de andere muren wit. Bruine meubels en aankleedkussenhoes en dekens ook smaragdgroen en voor de rest neutrale/bruine/rotan aankleding. Baby is hier ook erg actief, vooral sochtends. Buik groeit goed!
Haha oké dankje! Ik heb al een dochter en de echo zag er toen ook heel anders uit. Maar zou echt wat voor ons zijn als het uiteindelijk toch een meisje is echt stom dat ik ineens ga twijfelen ofzo
Echt een jongetje hoor @Carolinec87. Lekker blauw die muur zou ik zeggen! Leuk dat de meesten al bezig zijn met het kamertje of met verschuivingen om een plekje te creëren voor de baby. Bij de 4e lag nr 3 nog op de babykamer en hebben we een hoekje in onze slaapkamer gemaakt. Hij zou met een half jaartje doorschuiven naar een andere kamer. Uiteindelijk is dat niet gebeurt toen en heeft de jongste bijna 2 jaar bij ons op de kamer geslapen. Nu wil ik dus echt de babykamer weer klaarmaken, zodat dat niet nodig is. We hebben nog verf van de woonkamer staan (groen-grijze kleur). Deze gaat denk ik ook op de wanden van de babykamer. Misschien op 2 wanden en de derde een licht grijze/zandkleur. We hebben een donkergrijs metalen bedje en de kast en kommode worden volgens mij ook een zand/grijs-achtige kleur.
Dat is lang 2 jaar. Is dat eigenlijk beetje onbewust zo gelopen ? Is het een beetje te doen qua zwangerschap en nog 4 thuis ?
Dat was inderdaad niet de bedoeling @flowertje36. Maar het liep nu eenmaal zo. Gaat prima. De kinderen worden ook al groter he. Bij mij moeten ze echt regelmatig een handje helpen. Meestal is dat hun eigen speelgoed opruimen (niet meer dan logisch vind ik eigenlijk). En tafel dekken of afruimen is vaak ook een vraag. Vanmiddag zijn ze alle 4 thuis + 2 vriendjes. Ik hoor ze gewoon niet, lig zelfs nu een half uurtje op de bank, anders trekt mijn lijf het niet zo goed (bekkenpijn). Ik ben ook benieuwd hoe het met jullie gaat @Nicky030. Vandaag ben ik 24 weken zwanger. Toch fijn deze mijlpaal. De gedachte dat ze nu eventueel ook wat voor ons kindje kunnen betekenen vind ik echt fijn.
Zolang ze lekker slapen is het ook prima toch in je eigen slaapkamer. Soms loopt het inderdaad zo. Ja de hulp van de kinderen is dan wel erg prettig. Hier maken ze nog meer troep dan dat ze opruimen. En nu met de verbouwing erbij word het me soms wel even teveel.