Uitgerekend 1 t/m 15 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Carolinec87, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    @xDaantje Gefeliciteerd met jullie zoontje! Poeh wat een heftig verhaal zo. Zo ga je voor een controle, en even later op de ok. Fijn dat hij het zo ontzettend goed doet! Hopelijk gauw naar huis.

Hebben jullie ook van die gezwollen voeten? niet normaal meer! Ik voel gewoon al dat vocht bewegen bij het lopen.

xDaantje vindt dit leuk.
  2. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Ja vreselijk, ik heb dat sowieso wel snel met warm weer, maar nu al helemaal! Ik zit de hele dag op kantoor, dus kan mijn voeten ook niet echt hoog leggen. Gelukkig alleen morgen nog werken en dan lekker verlof! Volgens mij kun je er ook niet zoveel aan doen, behalve hoog houden, veel drinken en niet teveel zout eten.

3. Charls

Charls Actief lid

26 aug 2020
    216
    351
    63
    Vrouw
    Ja hier ook dikke voeten en enkels...
    Maken jullie vriezer maaltijden voor in de eerste week/weken? Hebben jullie tips?
    Het is gewoon bijna zo ver... :oops:

4. SHN

SHN Actief lid

8 okt 2017
    470
    387
    63
    Vrouw
    Wij hebben dat bij de eerste wel gedaan. Ik vond het vooral makkelijk eens mijn man terug aan het werk was. Hij werkt in shiften, dus dan moest ik regelmatig alleen eten en dan vond ik niets zo makkelijk als iets uit de vriezer nemen en opwarmen. Dat was toen wel in de winter, dus ging vooral over soep, puree, bolognaisesaus,...
    Nu gaan we het niet doen, want mijn man heeft erg lang verlof (en hij is de kok in huis :)), dus normaal gaat het minder 'nodig' zijn.

5. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Ik heb het nooit zo erg, dat vocht vasthouden. Maar ik merkte nu toch wel dat vooral mijn handen pijn doen van het vocht. Het is ook echt best wel heel warm geweest. Ik ben blij dat ik nog maar een maand hoef en niet de hele zomer door.

Eten invriezen heb ik nog nooit gedaan. Ik vind opgewarmd eten nooit zo lekker.
    Ik vind het nu al weleens lastig om te koken. Als ik veel last van bekkenpijn heb, zie ik het echt niet zitten om ook nog een tijd bij het aanrecht te staan. Maar dan eten we gewoon een keer makkelijk. Pizza, of we verschuiven onze patatdag, of we eten iets wat snel klaar is, macaroni ofzo. Ik probeer dan wel extra fruit te eten of een groene smoothie te maken, zodat we toch wat vitamines binnen krijgen.
    Ik probeer om op een ander moment op de dag het eten al kookklaar te maken, zodat ik het alleen maar aan hoef te zetten en erop hoef te letten. Dat scheelt ook heel erg veel.
    In de kraamtijd vragen we altijd aan de kraamzorg of ze het eten wil koken.

6. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Dat vocht in mijn voeten/ enkels heb ik ook niet zo, vorige keer ook niet. Nu al wel vrij vroeg in mijn handen een beetje, dus mijn trouwring ging al gauw af voor de zekerheid!

Ik heb de luxe van een kokende man en hij neemt nu die wettelijke 5 weken verlof, dus wij hoeven niets voor te bereiden. Als hij weer bijna meteen moest werken, zou ik het wel doen! En/ of aan kraamvisite of je familie/ vrienden in de buurt vragen of ze wat kunnen brengen. Maar voor mij is koken ook wel iets waar ik niet zo gauw zin in heb als ik me wat minder voel, dus je moet ook jezelf een beetje kennen ;)

7. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Lekker hoor al die hulp van jullie mannen. Ik krijg dat hier niet voor mekaar. Ik ben degene die kookt, schrobt, opstaat met de kinderen.

Zal na de bevalling ook wel zo zijn. Hij neemt weinig vrij.

8. Carolinec87

Carolinec87 Actief lid

30 apr 2020
    430
    310
    63
    Vrouw
    Ik heb helaas ook niet zo'n man hoor! Zou wel willen dat hij meer doet, maar hij doet het gewoon niet. Af en toe kookt hij wel, en soms zet hij de wasmachine aan of vouwt hij was op. Maar daarmee houdt het wel op. Hij neemt na de bevalling wel 3 of 4 weken vrij, maar volgens mij denkt hij dat dat een soort vakantie is :roflmao:

MissyMoo vindt dit leuk.
  9. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Haha ohjee dan valt dat even vies tegen! :D

@MissyMoo Geef je hem wel eens bepaalde taken te doen en doet ie dat dan wel? Ik merk dat mijn man echt helemaal uit zichzelf het werk niet zo goed ziet zeg maar, maar als ik bepaalde verantwoordelijkheden bij hem leg, dan is hij daar aan gewend en doet hij het wel.

10. MissyMoo

MissyMoo Actief lid

17 jul 2020
    241
    420
    63
    Vrouw
    Ja, hij heeft zn eigen taken. Maar na een tijd vergeet hij net gewoon, of negeert het. Hij deed een tijd lang de was, tot het ging opstapelen. Hij doet de tuin, maar ja, ik heb nu ook hulp met mijn taken nodig. En dat lijkt hij niet te snappen.
    Ook zou ik graag een keer willen uitslapen, maar dan zegt hij doodleuk dat hij bekaf is. Mannen zijn soms net kleine kinderen.

11. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Pfoe, gewoon hardere eisen stellen! Jij hebt nu meer recht op rust dan hij, hoor, kom op :D

MissyMoo vindt dit leuk.
  12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Zo'n man heb ik ook hoor.
    Al neemt hij dan wel wat vrij en zou hij toch de eerste week de oudste naar school moeten brengen enz.

Hier gister de tweede suikertrst gehad en deze was helemaal goed.
    Aanstaande woensdag staat gesprek met de gyn gepland.
    Ben benieuwd wat hun metingen zijn en wat hun mening is.

13. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Slim van dat invriezen, lekker doen.
    Onze eerste huilde van dag 2 tot week 17 hebben een heel pittig begin gehad. En mijn ouders en schoonouders kookte veel voor ons maar hebben 1x gehad dat we pas 23.00 s avonds mac Donalds zaten te eten.. nooit meer vergeten.
    Nu hebben we ntrlk een jongentje wat ook gewoon moet eten dus hoop dat we dit keer iets van een blije wolk ervaren en dat soort dingen dus ook soepeler verlopen.
    Hier heeft manlief ook 4weken vrij dus hopelijk kunnen we dit keer wat meer genieten en hebben we een mannetje zonder reflux en extreme darmkrampen... en anders hebben we alle tactieken gelijk achter de hand hoe hier mee om te moeten gaan maar maak me hier wel druk om weer die begin om begin periode.

@Josje85 is de kleine inmiddels alweer gedraaid? Hoop t voor je
    Ik had maandag controle baby lag netjes in verticale ligging en beetje ingedaald maar ze kon maar niet zeggen of t hoofd beneden of billen beneden zaten. Hartje luisteren ze zegt die hoor je t beste bij t hoofd.. onderin hoorde we hartje nog even naar boven daar was t duidelijker te horen dus k zag de bui al helemaal hangen. Dus moest die middag voor een echo en woensdag eventueel voor een versie.
    Ik dus al helemaal over mn toeren.
    Maar godzijdank lag de kleine man goed

14. Josje85

Josje85 Actief lid

20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Ik heb het idee van niet. Ze ligt soms helemaal dwars. Woensdag weer controle. Mijn verloskundige maakt gelukkig zelf de echo’s, dus dat zullen we wel checken dan. Hopelijk heb ik het mis en ligt ze wel met haar hoofd beneden.

15. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Ik dacht dat ook steeds maar blijkbaar lag zn hoofd maar beneden en zn billen opzij en de andere kant liggen dan zn voeten dus daardoor lijkt t steeds dwars..
    Ze kunnen nog best veel kanten op ook al ligt t hoofdje wel goed
    Suc6 wownsdag

16. Josje85

Josje85 Actief lid

20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Dat klinkt hoopvol! Als ik er zo over na denk kan dit best eens het geval zijn.
    Nou ja, duimen dus!!

Bij jullie ook al flink aan de harde buiken/voorweeën?

17. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    @River87 Ik hoop voor je dat de start met je tweede kindje een stuk makkelijker zal gaan! En dat je eerste reflux & darmkrampen had, zegt niet dat je tweede dit ook zal hebben natuurlijk :) Je moet maar zo denken, jullie hebben al heel wat doorstaan dus nu zal het vast meevallen!

Onze eerste was een heel hongerige en temperamentvolle baby - na elke cyclus van zijn middagslaapje zette hij een keel op alsof ie al dagen niet gegeten had (echt oorpijn-hard!). Het was ook een veel te alert mannetje, want hij nam alles op en bij drukke/ vreemde dagen was hij die dag zelf stil maar continue aan het kijken (wakker dus). Daarna was ie een paar dagen van slag qua slaap en heel veel huilen enzo... Dus wij zijn daar dan weer op voorbereid haha, we zullen zien!

@Josje85 Ze kunnen nog flink bewegen, hoor! Hopelijk ligt ze toch gewoon goed, succes morgen :)

Harde buiken en voorweeën heb ik weinig, harde buiken alleen als ik te veel (in huis) doe. Gelukkig ben ik nu wat beter aan het opletten en gaat het dus beter. Heb wel last van mijn bekken inmiddels! Vorige keer helemaal niet gehad... Nu vooral bij het omdraaien in bed en net na het opstaan, au au :( Gelukkig niet héél lang meer nu! En: morgen verlof, jippie!!

River87 vindt dit leuk.
  18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Spannend @Josje85 of jullie kleintje goed ligt, of dat er eventueel nog iets te draaien valt.

Gesprek over de grootte van de baby @flowertje36? Hoe groot verwacht de vk de baby?

Ik hoop ook op een fijne start voor jullie @River87. Eigenlijk hoop ik dat voor ons allemaal.

Ik heb hier totaal geen last van voorweeën. Wel harde buiken. Wel 1x last van indalingsweeën gehad.

Morgen alweer 36 weken. Gaat opschieten nu. Heerlijk. Ik ben er bijna klaar voor.

River87 vindt dit leuk.
  19. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@River87 hopelijk is de tweede iets rustiger met darmkrampen enzo.
    Hier altijd spul gehad tegen de krampjes en dat nam wel echt de ergste krampjes weg hadden wij het idee.

@Josje85 hopelijk gaat de ligging nog veranderen en blijft het dan ook liggen.
    Harde buiken heb ik alleen als ik veel doe in huis voorweeën ken ik niet ook nooit bij de andere twee gehad.
    Voel alleen de kleine flink indalen met die scherpe steken onderin.

@wiedeltje ze schatten dat deze over de 4500 van mn zoon heen gaat en moest bij zoon bijna na de ok om te hechten.
    Dus we zijn van mening dat we niet nog meer schade willen aanbrengen.
    Even kijken wat de gyn zegt qua metingen. Daar wacht ik gewoon rustig op.

20. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.493
    1.846
    113
    Oei, dat is wel echt een flink gewicht ja.
    Wij krijgen ws ook weer een grote baby (ruim 8 pond). Ik zei tegen de vk als het maar geen 9 pond wordt vind ik het oké.

De derde hier was ruim 9 pond en hij bleef even steken met zijn schoudertje. Dat was echt heel spannend eventjes. Ik hoop dat niet meer mee te maken.

Deel Deze Pagina