Sterkte! Wat gaat de tijd langzaam hè, pfff. Hier pas 4+5... Net afspraak gemaakt met vk, kan niet wachten!
Hoi dames, Ik merk echt dat ik heel onzeker ben. Ik ben voor de eerste keer zwanger, maar heb nauwelijks tot geen symptomen. Ik denk dat ik in totaal wel 20 testen heb gebruikt, maar merk dat het niet overtuigend is. Net weer voor het gevoel een testje gedaan, een dikke vette knaltest van de action. Hebben meerdere van jullie hier last van? Hoe gaan jullie hier mee om? Hoor graag van jullie❤
@Krisjee ik snap je helemaal. Zeker bij een eerste is het helemaal spannend... Maar veel meer dan vertrouwen dat het allemaal goed zit, kunnen we spijtig genoeg niet doen.. Je test ziet er in ieder geval prachtig uit! Ik ben de laatste uren ook weer heel onzeker. Heb ineens continu het gevoel dat ik ga beginnen bloeden en dat het mis gaat gaan omdat ik een menstruatiegevoel heb. Ik kan ook niet geloven dat het hier voor de 3de keer op rij goed zou gaan, terwijl zoveel vrouwen een miskraam krijgen...
@Anoniempje888 Bedankt voor je lieve woorden❤ Dat menstruatie gevoel herken ik ook, vervelend hé! Blijf hopen dat alles goed gaat❤
Heel herkenbaar. Ik ben nu 4+4 van mijn 3e kindje. Tussen mijn 1e en 2e kindje met ongeveer 5 weken een miskraam gehad. Bloedafname was niet goed, en hcg daalde. Toen ik dat hoorde nog een test gedaan van clearbleu en die was al negatief dus het ging mis. Die drang om te testen heb ik helaas nooit meer los kunnen laten om te 'checken ' of mijn tests opliepen. Zegt natuurlijk nog niets uiteindelijk maar geeft mij een fijner gevoel waardoor ik minder onzeker ben. Dit zijn mijn testen tot nu toe De meest rechtse is van 10 min geleden. Ik denk dat ik het voor nu maar ga laten rusten en ga proberen te vertrouwen op mijn lichaam. Dus ik begrijp je heel goed. Je hebt een prachtige knal test zoals je zegt, en dat vind ik ook dus probeer te genieten ❤
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Mooie test. Spannend is het zeker. Ik ga voor je meeduimen dat het een blijvertje is
Hoi meiden, Ik meld me ook aan. Gisteren een positieve test. Ik moest vanmorgen naar de huisarts en heb dan ook bloed laten trekken en mocht vanavond bellen voor de resultaten en die bevestigd mijn zwangerschap. Mijn 3e kindje maar het 2e met mijn huidige partner. Ik ga het lijstje afsluiten want volgens mijn berekeningen ben ik uitgerekend voor 15 juli 2021 ♡ Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡ 1 juli Noba2021 - 34 jaar - derde kindje 2 juli wookiepurrs - 31 jaar - 2e kindje 3 juli Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje 4 juli River87 - 33 jaar -2e kindje Anoniememoeder - 33 jaar - 4e kindje Krisjee - 25 jaar - 1e kindje 5 juli Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje 6 juli 7 juli Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje Anoniempje888 - 30 jaar - 3e kindje SHN - 34 jaar - 2e kindje 8 juli Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje 9 juli Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 10 juli xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes) Josje85 - 35 jaar - 1e kindje 11 juli 12 juli Slowly - 37 jaar - 2e kindje 13 juli 14 juli 15 juli Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje Afspraken: 2 november 2020 - Pompeloesje - 2e bloedname 12 november 2020 - Pompeloesje - 1e echo 16 november 2020 - Carolinec87 - 1e echo 17 november 2020 - Anoniememoeder - 1e echo 18 november 2020 - SHN - 1e echo 19 november 2020 - Babs1990 - 1e echo 20 november 2020 - xDaantje - 1e echo 24 november 2020 - Nicky030 - 1e echo 25 november 2020 - Josje85 - 1e echo 26 november 2020 - Lenainlove - 1e echo 27 november 2020 - KimWeber - 1e echo ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)[/QUOTE]
Ja heel herkenbaar iedere avond van ik rond 21.00 op de bank in slaap en wordt snachts wakker eerst steeds rond 4.00 daarna werd t later richting 5.. nu steeds rond half 6 en vaak dus ook klaar wakker en moet ik plassen en poepen, en dan moet ik ook gelijk echt heel irritant. Hopelijk gaat t verschuiven naar 7.00 Ja bij mn eerste had ik echt een zwaar gevoel in mn onderbuik en dat was na 3dagen weg.. dus ik maar zeggen ja t is mis hoor ik voel t niet meer.. Nou gelukkig niet maar tis gewoon ruk je doet een test je bent blij en dan.. dan is t maar wachten op de echo hier wordt t niet bij de vk gedaan maar echopraktijk van het LUMC dus moet ook nog eens daarheen en dan pas met 10 weken. Dus wat wij doen is een echo bij een pret echo buro met 7 weken zelf een echo gewoon om te kijken en te zien dat er wat zit en dat goed gaat. He bah wat naar dat je je zo voelt, ja er zijn vrouwen met mk s en ook heel.veel vrouwen die al meerdere kinderen hebben en nooit een mk Ik hoop voor je dat je het ook nooit hoeft te ervaren. En hopelijk is het gewoon je babytje die lekker aan het groeien is waardoor je wat pijn ervaart
@Nicky030 beterschap! Hopelijk gaat het snel beter. @Krisjee aah wat vervelend! Maar je bent echt hartstikke zwanger hoor. Ik voel ook nog niets, maar het kan echt ineens komen... vorige zwangerschap voelde ik ook helemaal niets aan mijn borsten, terwijl bijna alle dames daar in het begin wat last van hebben. @Lilou2019 welkom en gefeliciteerd!
Hè get, die tijden zijn ook naar! Ik probeer het nu een beetje te rekken en hoop dan zo moe te zijn, dat ik niet veel te vroeg wakker word... Lukt soms. @Krisjee Die eerste weken voelen zo onzeker en spannend, hè? Zeker bij de eerste. Maar nu ook weer voor mij, hoor. Ik heb ook weinig symptomen, maar de vorige zwangerschap ook niet veel klachten gehad, dus gewoon blij mee proberen te zijn! Ik had zelfs nog t/m de pretecho met 15 wk dat ik niet echt besefte dat de beelden van mijn kleintje uit mijn buik kwamen, dus het idee wilde nog niet heel hard landen haha Pas vanaf 20 weken ofzo begon ik aan het idee te wennen en vooral sinds het schoppen... maar ja dat duurt nog wel even helaas!!
Goedemorgen! Ik durf me hier ook eindelijk te melden! Gefeliciteerd allemaal! Ik ben zwanger van de 2e en ben 26 jaar uit noord holland. Nr1 is pas 10 maanden dus het gaan zware tijden worden.. nr1 is geboren met s.pina bifida. Dit was gemist op de 20 weken echo. Tot nu toe heeft ze er alleen een neurogene blaas aan overgehouden. Maar blijft natuurlijk nog afwachten hoe ze zich verder ontwikkeld. De kans is iets groter nu op spina omdat we al een kindje hebben die dat heeft. Ik slik dan ook 5mg foliumzuur ipv de normale dosering. Ook is het voor ons dus een beetje extra spannend tot de 20 weken echo! symptomen vallen me nog best mee. Ik slaap alleen al weer dramatisch. Telkens tot een uur of 3/4 en vanaf dan is het draaien.(dit was bij nr 1 precies hetzelfde). Ook heb ik erg last van lage rugpijn. Maar verder voel ik me eigenlijk nog niet echt zwanger ofzo. ook las ik iets over testen hier. Nou ik heb me denk ik helemaal gek getest. Bij de 1e had ik vrij snel rond nod een knaller. En nu heb ik die nog steeds niet. Vandaag met een predictor getest en die is wel bijna knal. Dus ik moet nu stoppen van mezelf en proberen te genieten.. Hier fotos van mijn test gekte
♡ Uitgerekend 1 - 15 juli 2021 ♡ 1 juli Noba2021 - 34 jaar - derde kindje 2 juli wookiepurrs - 31 jaar - 2e kindje 3 juli Carolinec87 - 33 jaar - 2e kindje Babs1990 - 30 jaar - 3e kindje Pompeloesje - 37 jaar - 4e kindje 4 juli River87 - 33 jaar -2e kindje Anoniememoeder - 33 jaar - 4e kindje Krisjee - 25 jaar - 1e kindje 5 juli Strijkplank - 37 jaar - 3de kindje 6 juli 7 juli Wiedeltje - 30 jaar - 5e kindje Anoniempje888 - 30 jaar - 3e kindje SHN - 34 jaar - 2e kindje 8 juli Nicky030 - 29 jaar - 2e kindje 9 juli Lenainlove - 32 jaar - 2e kindje KimWeber - 30 jaar - 3e kindje 10 juli xDaantje - 28 jaar - 4e kindje (2 sterretjes) Josje85 - 35 jaar - 1e kindje Nadine001 - 26 jaar - 2e kindje 11 juli 12 juli Slowly - 37 jaar - 2e kindje 13 juli 14 juli 15 juli Lilou2019 - 36 jaar - 3e kindje Afspraken: 2 november 2020 - Pompeloesje - 2e bloedname 12 november 2020 - Pompeloesje - 1e echo 16 november 2020 - Carolinec87 - 1e echo 17 november 2020 - Anoniememoeder - 1e echo 18 november 2020 - SHN - 1e echo 19 november 2020 - Babs1990 - 1e echo 20 november 2020 - xDaantje - 1e echo 24 november 2020 - Nicky030 - 1e echo 25 november 2020 - Josje85 - 1e echo 26 november 2020 - Lenainlove - 1e echo 27 november 2020 - KimWeber - 1e echo ------------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
Hoi allemaal! Ik meld me ook graag hier aan. Ik ben 32 jaar en trotse mama van 2 dochters van 1 en 3. Bij de eerste icsi nodig gehad. Nummer 2 was onze grote verrassing. En nu gewoon nog een verrassing! Wij zijn dolblij, want de wens voor een 3e was er altijd al, maar we hadden geen trek meer in de mmm. Vorige week een positieve test in handen en volgens mijn berekening op 1 juli uitgerekend. 26 november pas de eerste echo, dus nog even geduld hebben. Ik ben altijd heel actief geweest hier op het forum in mijn mmm tijd. Nu weer terug van weggeweest. Hoe fijn is het om met andere mama’s te kunnen kletsen.
@nadine001 Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het extra spannend is of je tweede kindje nu niet dezelfde aandoening zal hebben. Jeetje dan is het echt nog lang wachten tot de 20 weken echo zeg... @Mackwek Gefeliciteerd! Wauw, wat heerlijk om nog zo'n 'cadeautje' te krijgen Het is inderdaad fijn om met andere mama's/mama's-in-spe te kletsen, vooral nu het nu nog niet iets is wat je iedereen al vertelt. Van sommigen las ik al wie ze het hadden verteld, van de meesten niet volgens mij. Wij hebben het aan onze ouders wel gezegd (zijn heel slecht in geheimen en ze zijn vrij nuchter gelukkig) en aan 3 beste vrienden. Ik heb echt een hekel aan "geheimen" en zou het het liefst van de daken schreeuwen, maar ja dat is niet zo praktisch
Wij willen wel minimaal tot de termijn echo wachten met familie inlichten.. Zal denk ik een beetje rond kerst zijn dus opzich wel een leuk moment. Een paar vriendinnen van me weten het wel al. Ik ga morgen een paar dagen weg met ze. En die gaan niet in een smoes trappen als ik de wijn afsla . fb en de rest vd wereld willen we pas na een goede 20 weken echo doen
Wij willen het met kerst vertellen, lijkt me wel een leuk moment! Mijn zus weet het al wel, maar verder nog niemand. Normaal eet ik op vrijdag altijd een broodje filet american bij mijn ouders, maar dat kan nu dus niet meer, ff smoesje bedenken waarom ik dat niet meer hoef, haha
Wat leuk zo veel nieuwe dames! Tja, die onzekerheid.. Niet te doen! En toch probeer ik het maar zoveel mogelijk los te laten en toch stiekem alvast te genieten. Afgelopen zomer ging het mij mis (met 12 weken echo zagen we dat het hartje met 8 weken was gestopt) zonder enige aanwijzingen dat het mis was. Je hebt er helemaal niks over te vertellen, en meer dan proberen gezond te leven (met af en toe een reep chocolade / vette hap want het moet wel leuk blijven) kan je niet doen. Ik zit echt af te tellen naar de eerste twee echo's. De eerste met 7,5 week ongeveer en de volgende (op mijn verzoek) met een week of 9,5. Zodat ik de gevreesde 8 weken voorbij ben.
Welkom nieuwe dames!! Ik wilde eigenlijk echt tot de 12 weken wachten maar kerst is ook leuk dan ben ik nog net geen 12 weken. Ga wel kijken of ik de 24e nog een echo kan krijgen. Dat wordt dan een vrolijke kerst of hij is gelijk verpest. Ik ga volgende week bellen voor doorverwijzing en dan pas afspraak inplannen.
Wij willen het ook met Kerst vetellen aan onze ouders / broers. Vrienden (behalve mijn beste vriendin, want daar gaan we binnenkort mee koken/eten met bijpassende wijnen, dus kom er niet onderuit die dan alvast in te lichten) wilden we verrassen met Oud en Nieuw.. Maar ook afhankelijk of we O&N wel kunnen vieren met een groep... En of we onze mond kunnen houden.