Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Bij B. hadden we met 6wk de meubeltjes al 🙈
    Eerste 6mnd (ong) komt de baby weer naast mij in de hangwieg. Denk wel dat we voor de bevalling N. gaan overhuizen naar andere kamer en de babykamer dan weer voor de baby maken. Mocht de baby ziek zijn dan hebben we wrsch weinig tijd/puf om dat na die tijd nog te doen. Heb ook wel zin on voor N. een grotere kamer te gaan maken en de babykamer weer opnieuw te gaan doen. Meubels gebruiken we dus gewoon weer voor de 3e keer!

2. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Leuk zeg al die plannen
    Hier 19 dec geslachtsbepaling dus wil graag 20 dec sausen 😂😂

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Dat is volgens mij super ouderwets. Hoeveel je aangekomen bent zegt nl niks over de gezondheid van jou of je kindje.

Ik ben overigens +1,2 aangekomen.

45 als startgewicht is ook wel erg weinig natuurlijk. Dan is 6 kilo veel maar misschien voor jou wel gezond. Je lichaam maakt ook een beschermlaagje en die heb jij van nature misschien niet en vrouwen die 65/70 kilo zijn wel.

Babyspullen
    Wij hebben alles nog van mn zoontje. Bij hem toen ook pas gaan kopen toen we 20 weken echo gehad hadden. Kamertje trouwens 2e hands evenals heel veel andere dingen zoals kinderwagen, box, kleding, flesjes, badje etc.

Hebben jullie al een zwangerschapsjas gescoord? Zo ja waar heb je die gevonden en wat was de prijs?
    Vandaag op jacht geweest en bij 4 winkels niks kunnen vinden naar mijn smaak. H&M en prenatal niks leuks. Babydump verkoopt het niet en babyplanet had iets leuks maar de prijs stond me niet aan.

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Bonprix heeft er heel veel, niet te duur.

5. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik ben bij mijn eerste zwangerschap 27 kilo aangekomen :(.
    Bij de tweede 7 kilo.
    En bij de derde 5 kilo.

Ben inmiddels 1 kilo aangekomen, maar dan hebben wij nog 2 trimesters te gaan haha.

@maagd,
    Weetje wat misschien handig is? Om niet specifiek te kijken naar een zwangerschapsjas, maar bijv naar een warm oversized vest (vaak ook goedkoper). Of misschien een oversized jas kopen bij Zeeman, 1tje wat je alleen aan trekt tijdens de zwangerschap.

6. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Wat hebben we het mooi voor elkaar straks he verlof in de zomer :D heerlijk, kan er nu al naar uitkijken is dat raar?

7. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja echt wel heerlijk hele zomer vrij!
    Zwangerschapsjas hoop ik niet te hoeven kopen.
    Hoop echt dat ik zo min mogelijk aankom.
    Hier startgewicht 88 dus hoop écht onder de100 te blijven.

8. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Dan kun je alsnog een enorme buik hebben ;)

9. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Hier ook benieuwd hoeveel ik aankom. Ben altijd heel slank geweest en moeite met aankomen, nog steeds een gewicht van 64 bij 1.76.. zou het niet erg vinden als er wat reserves bijkomen.

10. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wollie je mag met alle liefde wat kilootjes van mij hoor, ook wel 20 😂

11. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Haha ja true!

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Je kan idd maar paar kilo aankomen maar wel een enorme buik hebben die niet meer in gewone jas pas.
    Oversized jas is dan ook vaak oversized bij de armen enzo. Dan is het net een vuilniszak.
    Wil daarnaast geen gladde stof, geen michelin mannetje pak zeg maar. Vind ik echt zo walgelijk. En die goedkopere winkels hebben dat vaak wel

Heb nu bij wehkamp een mama-licious jas besteld. 30% korting. Kun je ook makkelijker weer verkopen.

Hier idd ook echt zin in verlof tijd! Lekker vanaf mei al verlof, met beetje geluk is het dan al lekker weer. Hele zomer dan verlof. Heerlijk joh!
    Jullie al nagedacht over wanneer je dan met verlof gaat? 4,5, of 6 weken vooraf? Ik ga 4 proberen, daar zet k op in en als het niet blijkt te lukken wil ik daarvoor nog wel weekje vrij nemen.
    Bij m'n 1e zwangerschap ook eerst 2 weken vakantie en toen 4 verlof genomen.

13. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Meer vrouwen die ineens (echt op het een of andere uur) ineens stront ziek zijn?

Gister heel de dag nergens last van, ben nog wat kerstinkopen wezen doen. Ineens 's avonds komt er vreselijke keelpijn opzetten, verstopte neus, koud/rillerig en veel slijm in de keel. Gelukkig is de keelpijn inmiddels verminderd, door met een vochtige doek rond de keel te slapen. Werkt altijd. Maar de rest is nog steeds aanwezig.

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Klinkt als griep, beterschap!

15. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik moet 6 weken van tevoren met verlof aangezien ik altijd zware rugklachten heb in de zwangerschap. Dan zit ik (gedeeltelijk) in de ziektewet en gaat het dus automatisch in die 6 weken van tevoren. Vind ik ook niet erg hoor. Heb nog 7 weken vakantie staan die ik ergens kwijt moet en aangezien mijn verlof door de bouwvak loopt heb ik die weken vakantie dus eigenlijk helemaal niet nodig volgend jaar!

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Denk ook gewoon griep hoor Jongemama. Hoor er heel veel mensen over.

Hier met vakantie net zo. Misschien een week voor mn verlof nog weekje vakantie en in de zomer dus gewoon verlof met kerst wel vrij volgend jaar maar dat is het dan ook wel. 2 a 3 weken vrij nemen volgend jaar.
    Ik neem van dit jaar ruim 2 weken mee en krijg volgend jaar weer 5 weken ofzo erbij. Dus ook 7 weken totaal voor 2017 :)

17. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    Ik had dit gisteren ineens! Voelde me helemaal niet lekker en had zo'n voorgevoel dat ik écht ziek was en in bed moest blijven (geloof me, dit doe ik normaal nooit, ik blijf altijd als een gek doorlopen). Tegen de middag werd het ineens overgeven... Denk echt dat het een griepje is en niet direct te maken heeft met de zwangerschap. Ben vandaag wel aan het werk, maar ga waarschijnlijk vroeg in de middag al weer naar huis. Vanmiddag naar de vk voor Centering Pregnancy, mag ik in ieder geval weer even het hartje horen :)!

18. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    En heb even de laatste pagina's bijgelezen (was dit weekend niet veel online)...

Over de babykamer: we gaan pas begin maart bezig met de babykamer, omdat we dan in ons nieuwe huis kunnen. Denk wel dat we alvast behang uitzoeken voor de babykamer vóór die tijd, zodat dat gelijk gedaan kan worden in de eerste week. Daarna gelijk een ledikantje, kledingkastje etc. aanschaffen via Marktplaats ofzo. Een echte commode hebben we niet nodig: de mensen die er vóór ons woonden hebben een soort plank in een nisje laten maken dat prima kan fungeren als commode.

Afgelopen weekend wel lekker aan het shoppen geweest voor de rest van het huis: nieuwe bank gekocht en een grote kledingkast voor onszelf uitgezocht :D.

19. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoe bevalt het Centering Pregnancy?
    Wij hebben ervoor gekozen daar niet aan mee te doen. is voor ons ook 2e kindje en eerlijk gezegd kan het me niet zoveel schelen wat anderen meemaken in de zwangerschap. Een keer in de zoveel tijd bewust dat opzoeken is niks voor mij.
    Zo hier op ZP vind ik dat wel leuk. Kan zelf bepalen wat ik lees en waar ik op reageer. Tijdens zo'n avond kan het best zijn dat ik daar totaal geen zin in heb.
    Maar er zijn heel veel die erbij zweren :).

20. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Wie van jullie doen zwangerschaps cursussen?
    Ik ga morgen denk ik een keertje zwangerschapszwemmen om te proberen.

Deel Deze Pagina