Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik vind dat je in Nederland ook wel bizar weinig echo's krijgt hoor... In andere landen gaat het er heel anders aan toe.

Me too, ik voel volgens mij echt nada. Denk dat ik het dan ook zelf pas een beetje echt ga geloven, want het voelt voor mij nog steeds niet echt alsof er een baby komt, en wij ouders worden... ;)

2. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ligt ook een beetje bij welke vk je loopt. Standaard heb je recht op 3 echo's tijdens de hele zwangerschap, sommige 4 :).

Bij mijn middelste en jongste kindje kreeg ik 4 echo's (maar ook een aantal extra vanwege bloedverlies).
    Bij de huidige zwangerschap, andere vk praktijk, maken ze bij iedere controle een echo.

Al krijgen de meeste inderdaad erg weinig echo's en luisteren ze vaak alleen maar met de doppler, terwijl als zwangere moet je al lang wachten dan mogen ze het wel vaker aanbieden om naar het kindje te kijken.

Wie weet hebben sommige dames al onbewust iets gevoelt :)

Kan iemand mij even helpen?
    Zat van de week te kijken naar "13 weken zwanger" daar stond dat het kindje iets meer dan 7 cm is.
    Vervolgens keek ik een echo filmpje op internet (vind ik wel geinig om te zien) daar werd het kindje ook met 13 weken opgemeten (was 7,2cm van hoofd tot stuit) vervolgens werd verteld dat het kindje dan 13 cm is in totaal, inclusief beentjes. Kan dat kloppen?

3. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als je de baby voelt word het nog echter he! Zo bijzonder. Hier ook nog niks hoor..

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mag ik hier misschien ook nog meeschrijven? :) of zitten jullie vol?

5. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Natuurlijk Boommm!

Ik vind het ook nog wel heel onwerkelijk zo, net alsof het niet echt is!

6. Arendje

Arendje Fanatiek lid

30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag je meeschrijven Boommm! Welkom

Jongemama1993 ik weet niet precies hoe dat zit met de lengte. Maar het klinkt logisch dat de baby van top tot tenen langer is dan de kop stuit lengte.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gezellig! Zal mijzelf even kort voorstellen dan. Ik ben Boommm, 27 jaar en woon met mijn gezin in de hoofdstad van Engeland. Nu dus zwanger van de vierde, weer een meisje!

8. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Welkom Boommm!

Mijn vriend is weer begonnen met roken, ugh. Ik heb nu gezegd dat hij beter weer kan stoppen, anders ga ik roken.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

@ Vivienne, hier in Frankrijk krijgen we niet meer echo's dan in Nederland hoor. :) Ook 3 (12, 20 en 30 weken) De rest mag je zelf 'kopen' of heb je een medische verwijzing voor nodig.

@ Boom, welkom! Wat leuk, een vierde dochter! En London, doe maar duur! haha

@ jongemama1993, mijn baby was met 12+2 van kruin tot kont 5,8 cm. Volgens mij rekenen ze tot een bepaalde week slechts van kop tot kont.
    Vanaf de 20 weken rekenen ze van kruin tot teen. Misschien dat voor de 20 weken de beentjes (en armpjes) er niet zoveel toe doen om de gezondheid te bepalen?

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Oh. Ik ken mensen uit Frankrijk en Spanje die dus echt veel meer kregen, gewoon.

Maar ik vind het ook gewoon stom, want het is niet alsof ze voor elke echo een nieuw apparaat moeten kopen ofzo. Slinger dat ding gewoon even aan, wat is het probleem?

11. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wauw 4 meisjes hoe tof 😍 Welkom boomm!

Vivienne lastig he, t niet roken.. Waarsch krijg je veel shit over je heen als je het zegt.. Maar ik als roker snap het wel hoor
    Ben na de eerste echo gestopt
    Nu dus 9 weken.. Maar ben wel 2 keer 'de mist in gegaan'
    Pak het wel direct weer op maar heb soms ook lastige momenten.
    Heus niet erg als je een x een misstap maakt 😘

12. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wie zou t leuk vinden om te gaan whatsappen met elkaar?
    Ik wil wel een groepsapp maken
    Voor degene die willen mogen me wel een privébericht doen met naam en telefoonnummer.
    Zijn nu die 'magische' 12 weken allemaal voorbij dus misschien is er genoeg animo ? ☺️

13. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Vivienne fijn dat alles goed was.

@Boom natuurlijk, we zitten nooit vol! Haha.
    @jonge mama ja dat met die lengte snap ik ook niet echt.

Ik krijg wel elke keer dat is langskom een echo. Vind het een beetje raar dat het bij anderen iet gebeurd. Dat ding staat er niet voor niets, haha. Ik heb geen idee hoe je je baby kunt voelen (als het gewoon beweegt, niet als het je trapt). Met volle blaas lijkt mijn buik ontploft, en anders tsja ik noem het gewoon dik. Vind het moeilijk om er leuk uit te zien want veel van mijn jurkjes en rokken zijn strak/kokerrok. Winkelen is nog steeds gewoon niet leuk, ik heb besloten om ook wat geld voor mezelf aan de kant te leggen voor na de bevalling :')

14. 1BB

1BB Bekend lid

3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ja vind het ook nog lastig. Vooral omdat iedereen op mijn werk rookt, mijn vriend, mijn familie. Ook al houden ze er rekening mee en rook je zelf niet, je rookt toch veel mee.

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik ken niemand hier die meerdere echo's heeft gehad. Behalve dan richting het einde van de zwangerschap.

En eens hoor. Hoeveel werk is dat nou tegenwoordig om even 10 minuutjes te kijken. Maar goed, ik ben allang blij dat je tegenwoordig zo makkelijk een pretecho kunt boeken en dat de prijzen op zich wel meevallen. Ik las dat een pretecho in Amerika al snel 100 dollar kost.

Ik heb ook gestopt met roken trouwens, mijn vriend rookt nog wel. Soms dat heb ik nog wel het idee van: ah, lekker ff een peukie doen.
    maar dat gevoel verdwijnt na 3 sec. eigenlijk ook wel weer.

@ Theedoek, ik heb geen Whatsapp :p

16. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Knap hoor shampoo !!!

17. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Ja dat is ook zo, t is toch een verslaving.. Blijft lastig
    Hoe goed je het ook wil doen voor de baby

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vivienne Rookte jij ook? Ik wel en sommige dagen heb ik er echt moeite mee. Maar ben gelijk gestopt na de positieve test en heb niet meer gerookt sinds dien. Maar gelukkig rookt m'n vriend niet.

Shampoo Ik wist helemaal niet dat je in Frankrijk woont, waar wonen jullie? Londen is inderdaad erg duur haha.

Theedoek Ik kan een app groep nooit bijhouden haha.

19. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Goedemorgen allemaal

Hier heb ik ook officieel meer 3 echo's. Ik woon in een dorp en de verloskundige heeft geen echo apparaat dus ik moet echt 20 km rijden naar een ziekenhuis voor een echo. Echt jammer inderdaad want er is niks fijners dan elke keer naar je kleine hummeltje kijken

Lijkt me erg lastig inderdaad als je rookte en dan moest stoppen idd

Hebben jullie ook steeds meer moeite om te gaan werken? Ik merk nu echt dat deze zwangerschap zwaarder is dan de vorige en dat 4 dagen werken erbij eigenlijk teveel is

20. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik werk niet zoveel maar kan het me goed indenken

Deel Deze Pagina