Uitgerekend 1 t/m 15 juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij gewone controle krijg je ook geen echo. Alleen bloeddruk meten en harte luisteren. Echo is alleen in begin een keer, termijn echo, als je er voor kiest om nekplooi te doen en de 20 weken echo. Soms nog een liggingsecho en verder niet.

Haha die witte kan waar je je urine in opvangt hoeven ze niet terug hoor. Die mag je houden! Ik heb er maar 1 steeds gebruikt, die ga ik goed schoonmaken en kunnen ze gebruikt worden voor verfklusjes ofzo :D

Welkom Boomm!

Klinkt zo makkelijk idd maar er zijn studies dat die echo's niet altijd goed zijn voor je kindje. Er komt toch een soort van straling bij de baby. Als het niet nodig is dan dus ook niet doen wordt er dan gezegd.

Ik ben geen roker maar lijkt me super moeilijk om te stoppen. Dus knap hoor als je er vanaf kan blijven! En schijnt dat meeroken net zo slecht is als zelf roken.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    ♡ZWANGER♡

29 mei
    Suus85 - 31 jaar - 2e kindje ♥

30 mei
    TJS - 2e kindje ♥

1 juni

2 juni
    Giraf - 1e kindje ♥
    1BB - 25 jaar - 1e kindje ♥
    Bo1986 - 29 jaar - 2e kindje ♥
    Bloesempje - 29 jaar - 3e kindje ♥

3 juni
    AmyW - 30 jaar - 1e kindje ♥
    Maagd - 31 jaar - 2e kindje ♥

4 juni
    Gootje89 - 27 jaar - 2e & 3e kindje ♥♥
    Ritoy - 27 jaar - 2e kindje ♥
    ShampooL - 26 jaar - 1e kindje ♥

5 juni

6 juni
    Wollie92 - 24 jaar - 1e kindje ♥
    Arendje - 26 jaar - 1e kindje ♥
    Zwanger01 - 1e kindje ♥
    Dido82 - 34 jaar - 2e kindje ♥
    Theedoek - 21 jaar - 2e kindje ♥

7 juni
    ShirleyNick - 3e kindje ♥
    Liva89 - 27 jaar - 1e kindje ♥

8 juni
    Vivienne - 28 jaar - 1e kindje ♥
    Sheveloper - 29 jaar - 1e kindje ♥

9 juni
    Lise87 - 29 jaar - 3e kindje ♥
    Mamamijn - 28 jaar - 2e kindje ♥
    ACP0309 - 31 jaar - 1e kindje ♥

10 juni
    Innas - 34 jaar - 2e kindje ♥

11 juni
    Carlie - 31 jaar - 2e kindje ♥
    o0mona0o - 29 jaar - 2e kindje ♥
    PLMP89 - 2e kindje ♥

13 juni
    Podex - 23 jaar - 1e kindje ♥
    Btanja - 32 jaar - 2de kindje ♥

14 juni
    Miszy - 24 jaar - 1e kindje ♥
    Hadassa - 38 jaar - 4e kindje ♥
    Mama0103 - 1e kindje ♥

15 juni
    jongemama1993 - 23 jaar - 4e kindje ♥
    Boommm -27 jaar - 4e kindje ♥

Totaal: 34

💫Sterretjes die we niet zullen vergeten💫: Mieksel, Hope19, vrouwvan, mama-in-love, Smeetjuh1990, Rammetje86, PH1

jongen ♥(1) | meisje ♥(5) | verrassing ♥(1) | onbekend ♥(28)

♡ Afspraken ♡

December
    14 || Gootje89 - controle echo gyn
    14 || Suus85 - afspraak vk
    15 || Bloesempje - afspraak vk + geslachtsbepaling
    15 || Mama0103 - afspraak vk
    16 || Liva89 - Geslachtsbepaling
    16 || AmyW - controle en geslachtsbepaling
    16 || bo1986- pretecho en misschien geslachtsbepaling
    17 || Ritoy - Geslachtsbepaling
    17 || Arendje - Pretecho
    19 || Plmp89 - Geslachtsbepaling
    19 || Innas - controle vk
    19 || Theedoek - Geslachtsbepaling
    21 || Arendje - controle vk
    22 || Jongemama1993 - Controle Vk
    22 || ShampooL - controle zk
    27 || Podex - Geslachtsbepaling
    27 || Maagd - afspraak VK
    27 || Mamamijn - controle vk
    28 || o0mona0o - controle vk
    30 || Wollie92 - controle vk + geslachtsbepaling
    30 || ShampooL - geslachtsbepaling

Januari
    03 || Liva89 - controle vk
    05 || Arendje - GUO
    05 || Suus85 - 20 weken echo
    09 || ACP0309 - Centering Pregnancy
    10 || Dido82 - controle vk
    10 || bo1986 - controle vk
    12 || Theedoek - controle vk
    16 || bo1986 - 20 weken echo
    17 || Maagd - 20 weken echo
    19 || Gootje89 - 20 weken echo
    19 || Dido82 - 20 weken echo en geslachtsbepaling
    20 || ACAP0309 -20 weken echo
    20 || Liva89 - 20 weken echo
    23 || Podex - 20 weken echo
    24 || Theedoek - 20 weken echo
    25 || Jongemama1993 - 20 weken echo
    25 || Wollie92 - 20 weken echo

3. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Goedemorgen!
    Wij hebben gisteren al de geslachtsecho gehad omdat het bij het echobureau niet anders kon. We hebben een heel beweeglijke baby gezien, nu kon ik ook zien wat ik voelde, zo gaaf! Ik laat jullie alleen nog wel ff in spanning ivm meelezers, sorry!
    Wbt appgroep, ikzelf ga liever eerst over naar een besloten facebook, dan kan een appgroep altijd nog. Niet lullig bedoeld trouwens, maar ist een idee om de bevallingslijst in te korten naar de actieve leden? Zie nu namen erop staan die, sinds ik hier meeschrijf, niet meer actief zijn geweest. Blijft het wat overzichtelijker en meer up to date.

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Jazeker. Heel veel en lekker dat ik het vond. Ik mis mijn sigaret en drankje ook echt wel.

Ben nu 10 maanden ofzo gestopt, en ging op zich eigenlijk wel prima. Alleen nu vriend zaterdag weer peuken laten inleveren (en die koopt vervolgens dus blijkbaar gewoon weer nieuwe) en nu roept dat pakje me wel steeds, maar ik heb nog niets gedaan.

Ik heb trouwens op het moment dat hij stiekem peuken gekocht, gedroomd dat hij aan het roken was - bleek dus later. :D

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Uhu, ik hoef mijn info ook niet zo graag te delen met een halve lijst aan mensen die ik verder echt niet ken.

Jammer dat je het voor je houdt, maar leuk dat je het zelf wel weet nu. Dat maakt het toch weer even helemaal anders vond ik.

6. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik kreeg trouwens maar 1 kan, als ze me twee hadden gegeven hadden ze meer urine van me gekregen..

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Jullie horen het wel hoor, maar eerst zelf bekend maken viordat internet het doet ;)

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Kreeg je 1 witte kan of 1 krat met 4 blauwe flessen. Je had dat aan kunnen passen he op de website. Je kan er ook 2 krijgen.

Een whatsapp groep hoeft voor mij ook niet.
    Ik vind dat ik al heel erg openbaar ben en jullie weten meer van mij en mijn zwangerschap dan sommige mensen om me heen :) Daar hou ik het liever gewoon bij.

9. Theedoek

Theedoek Actief lid

5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Degene die wél in de whatsapp groep willen kunnen me pb doen

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    1 kan, twee kratten.

Ik ben nooit ergens ingelogd of zo, wist niet eens dat dat kan! Nou ja, zonde, maar valt niets meer aan te doen.

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

@ Theedoek, ik heb er minder moeite mee dan ik dacht. De eerste 2 weken waren wel lastig. Echt de verslaving die dan opkomt. Maar daarna gaat het eigenlijk wel. Soms dus nog wel trek omdat ik weet dat een sigaret erg ontspannend kan zijn. Maar als ik dan aan de baby denk dan is die trek direct weg.
    Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij gerookt en ik denk dat ik daardoor bepaalde 'dingen' heb. Valt nooit aan te tonen natuurlijk, maar het gevoel dat het door het roken komt heb ik wel. Ik wil dat risico daarom nooit nemen.

@ Boommm, in een stadje tegen Parijs aan. Ook duur, maar enigszins betaalbaar, haha.

@ Bloesempje, wat leuk dat jullie het al weten! Ik gok een tweede dochter :)

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bo Ik werkte drie dagen, maar inmiddels nog maar twee. Vond het ook te heftig, zeker omdat ik helemaal niet lekker in m'n vel zat de eerste periode.

Vivienne Ik vind het ook heerlijk. Ben tot nu toe ook elke keer na de bevalling weer begonnen. Maar goed dat je al ruim voor de zwangerschap gestopt bent!

Ik heb nog nooit mee gedaan aan mvm, maar super goed dat sommigen van jullie dat wel doen!

Weten jullie al of je bv of fv gaan geven?

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik wil borstvoeding wel proberen. Lijkt me een unieke ervaring (en je verliest de aangekomen kilo's sneller :p ) , maar als het niet lukt dat vind ik flesvoeding net zo prima. Ik ben niet zo moeilijk daarin..

14. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Ik ga ook weer voor bv. Bij B. ruim 7mnd gekolfd (ivm sonde). Bij N. een jaar gevoed. Het liep goed, geen borstontstekingen gehad oid, ideaal. Vond het echt fijn om te doen, nooit moeite gehad gelukkig.
    Vk controle was weer goed. Bloeddruk 70/110 dus prima.
    Voor de lijst: 12 januari hebben we de GUO en 13 januari vk afspraak. (Op mobiel is lijst moeilijk aan te passen dus dikke duimen voor degenen die het bijwerken!)

15. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik wil ook weer bv proberen. Met mijn zoon 1e week goed volgehouden maar toen bleek dat hij teveel afviel moesten we over op kolven + fv. Toen hij weer op gewicht was mocht ik weer volledig bv geven maar dat lukte niet heel best tot grote frustratie van mij. Toen altijd blijven kolven en fv geven. Tot hij bijna 4 maanden was. Ik kolfde toen nog maar 1 fles van 200 per week en hij was rond die tijd ziek en spuugde mijn bv er weer uit omdat hij ziek was. Alle werk voor niks gedaan en toen was ik er wel klaar mee. Volledig over op fv.
    Geen moeite mee overigens om die stap te maken, 1e maanden heeft hij zoveel mogelijk bv gehad.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Shampoo Wat leuk, zo dicht bij Parijs. Ga je daar dan vaak heen? Leuk dat je bv gaat proberen!

Bloesempje Zie nu je onderschrift pas :( Waar is B aan overleden als ik vragen mag?

Ik wil ook weer bv geven de eerste 3 maanden. N & M hebben gelijk fv gehad, was toen echt anti bv haha. Bij V toch maar geprobeerd en beviel goed!

17. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Haha! Ik sta er exact het zelfde in! Maar ga niet tot 5 maanden borstvoeding doen maar zo de eerste weken...
    ook wel leuk wanneer tantes enzo de fles kunnen doen, en manlief 's nachts!

Ik ook gestopt met roken. Ook eerlijk gezegd voor t eerst in m'n leven zonder veel moeite. Heb overigens geen enkel respect voor rokende zwangeren....

18. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Die nachten, dat vond ik het enige nadeel aan bv, dat ik die ook moest doen ;) Maar goed, gewoon half liggend en half slapend in bed is het niet supererg hoor.

19. o0mona0o

o0mona0o Actief lid

21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    Welkom Boommm.

Wij willen ook bv gaan proberen. Bij ons zoontje fv gedaan omdat ik bv niet zag zitten, maar kijk er nu heel anders tegen aan.

Wat werk betreft zit ik op het moment in de ziektewet, omdat het mij ook te zwaar is en mijn lage bloeddruk niet meewerkt. (Ik doe staand werk en ze hebben voor mij op dit moment geen zittend werk) Door mijn lage bloeddruk heb ik ook totaal geen energie en bij inspanning val ik dus zo flauw.

De verloskundigenpraktijk waar ik bij zit krijg je 4 echo's. De 1ste bij 7a8 weken om te kijken of er hartactie is dan bij 12 weken de termijnecho, de 20 weken echo en bij 36 weken nog een liggingsecho. De 20 weken echo wordt hier in het ziekenhuis gedaan.

20. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    B. had het pigN-syndroom. Dat komt (gelukkig) vrijwel nooit voor, manlief en ik zijn dus heel toevallig allebei drager van een mutatie op het pigN-gen. Met 2 mutaties (en dus geen gezond deel van dit gen) ben je ziek. Drager of 2 gezonde delen is geen probleem. Elke zw.schap dus 25% kans op een ziek kind. N. is in elk geval niet ziek, we weten niet of ze drager is, ze mag zelf bepalen of ze dat wil weten als ze 18 is. Of deze baby ziek is zullen we pas zeker weten bij de geboorte, voor nu heb ik het geparkeerd en probeer ik in het hier en nu te blijven en me geen zorgen te maken over iets wat ik niet kan veranderen :)

Deel Deze Pagina