Wat werk betreft: ik werk 3 dgn. Ga vanaf volgende week 1 van die 3 dgn boventallig werken omdat ik het niet meer redt met mn bekken. Werk op de babygroep van een kdv dus hele dag tillen, bukken enz.
@ Boommm , Veel van onze vrienden wonen in Parijs dus we gaan daar met regelmaat wel heen. Mijn vriend werkt ook in Parijs dus die reist sowieso elke dag heen en weer. Maar voor boodschappen ed. gaan we gewoon hier naar le centre commercial. Woon jij hartje London of ook wat meer richting buitenwijken?
Leuk zeg, hoe veel er al weten wat het wordt! Met betrekking tot werk: ik werk 4 dagen per week, maar ben eigen baas, dus deel m'n eigen uren in. Vorige week had ik het erg druk (zittingen in Amsterdam, Den Bosch, Utrecht en Arnhem), maar deze week gelukkig wat rustiger. Omdat ik deze week ook een beetje grieperig ben (ik doe mee aan die epidemie ), heb ik daarom eigenlijk maar drie halve dagen en vandaag een hele dag gewerkt. Heerlijk als m'n agenda dat toelaat! Als het moet, merk ik dat ik zonder problemen vier hele dagen kan werken. Heb ook voornamelijk kantoorwerk, dus dat is wat minder intensief. Denk dat ik het naarmate de zwangerschap vordert wel steeds rustiger aan ga doen (dus: later beginnen, eerder naar huis of soms een dagje thuis werken).
Grrrr.. heel bericht getypt en ineens alles weg! Dus maar even overnieuw😬 Even tijdje niet zo actief geweest. Net terug van een paar dagen Londen. Gelukkig stuk minder misselijk dus echt van kunnen genieten. Zie dat er nog wat nieuwe aankomende mama's zich hebben aangesloten, leuk! En de steeds meer weten het geslacht!! Ik zit ook echt af te tellen tot maandag, dan hebben we de pretecho🎉 Heb teveel berichten gelezen om overal op te reageren maar las iets over bv of fv. Vorige keer heel graag bv willen geven maar na 9 dagen gestopt. Aanleggen deed te veel pijn ookal was er volgens lactatiekundige niets mis. Kolvend kreeg ik er nauwelijks iets uit. Dus hoewel ik er weer voor ga, houd ik er rekening mee dat het weer jiet gaat lukken. Iemand er ervaring mee dat het de tweede keer wel lukte?
Ik werk 3 dagen nu (27,5 uur) maar ik heb al sinds week 7 erg last van mijn rug. Ik ben bedrijfsleider in de detailhandel dus veel lopen, tillen, staan en soms hele dagen op kantoor zitten. Erg afwisselend maar zeer pijnlijk voor mijn rug. Dus ik ga waarschijnlijk over niet als te lang (gedeeltelijk) in de ziektewet. Ik wil geen permanente klachten over houden omdat ik me schuldig voel naar het werk en door blij lopen..
Ik heb nu ook ontzettende last van mijn rug, ben daar sowieso gevoelig voor. En werk met kinderen, constant in de weer dus best zwaar voor mijn rug. Volgende week even kijken of de fysio kan helpen. Wat borstvoeding betreft... Ik wil niet al te persoonlijk worden maar die van mij worden ook gebruikt in het liefdesspel so to say :') Hoe zit dat dan als je ze ineens hiervoor gebruikt? Is het seksuele er dan ineens helemaal af? En zijn ze dan niet te gevoelig voor borstvoeding? Ik heb hier echt geen verstand van, maar ben er zo dus wel een beetje 'bang' voor..
Hahahaha, briljante zin. Mijn persoonlijke ervaring is dat ik het zelf niet fijn vond als manlief er ook nog eens aan ging zitten tijdens de bv periode. Maar ik heb sws niet zoveel met ze (en ze zijn met een ruime D cup niet echt te ontwijken), dat scheelt misschien
Hahaha... 1e periode zit je er niet op te wachten waarschijnlijk. Helemaal geen sex bedoel ik dan. En je draagt waarschijnlijk ook snachts een voedingsbh (ik toen 4 maanden aan gehad) dus vrijspel hebben ze niet. Ze zullen dan nog voller en gevoeliger zijn dan nu, kan dus best zijn dat je met je blik je partner al van je af kijkt ... Gewoon kijken hoe dat dan voor jou is en eerlijk over zijn naar je partner. Mijn man begreep dat heel goed. Toen wij de 1e keer weer sex hadden vroeg ik hem of hij het gemist had. Dat had hij zeker maar liet het totaal aan mij over wat ik wilde en mij pushen vond hij totaal niet passen. Super lief
Ja zo was het hier ook zo ongeveer. Manlief was ook blij toen hij er eindelijk weer aan mocht zitten 😂
Maagd en Theedoek, dat is wel lief van jullie man. Ben bij de mijne iets banger voor zoveel begrip. Misschien dat dat komt als de beeb er is. Misschien persoonlijke vraag maar na hoeveel tijd gingen jullie weer?haha
Oei dat weet ik zelf niet meer eigenlijk. Bij beide sws 6wk bloedverlies gehad dus sws minimaal 6wk niet.
Bloesempje Jeetje wat ontzettend verdrietig en heftig. Is nog even spannend dus, of de baby gezond is. Ik ga voor jullie duimen! Shampoo Gaaf! Ik hou van Parijs, zo'n leuke winkelstad! Wij wonen in zone twee, redelijk centraal dus. Maar wel in een super groene, kindvriendelijke wijk. Je hebt niet het idee dat je in het centrum zit zegmaar. Plmp89 Wat leuk dat jullie in London zijn geweest! Hoe vond je het en wat hebben jullie allemaal gedaan? AmyW Eij hadden na de eerste na 1,5e week weer sex. Bij de andere twee was het iets langer, denk na ongeveer een maand.
Jeetje na 1,5 week alweer, dat is echt snel! Wij hadden na 6 weken. Ik was ingeknipt en dat was gaan ontsteken.. niet echt een pretje dus durfde het niet eerder
Hahaha je doet je naam wel eer aan in ieder geval! T is een mooi streven dan, zou betekenen geen knip en geen bloedverlies (Ik lach je niet uit hè, is een grapje!)
@boomm vond het een super leuke stad! Zijn er maar anderhalve dag geweest dus vooral erg de toerist uitgehangen, buckingham palace, Westminster abbey enzo. s avonds een musical gedaan en volgende dag nog even gewinkeld! Is maar goed datnik nog niet weet wat het geslacht is anders had ik veel te veel gehaald😬 Ik denk dat wij na ongeveer een maand het weer gezellig hebben genaakt😇 Was er toen erg bang voor maar viel me 100% mee!
Ik heb alleen bij mijn eerste bv proberen te geven, helaas kwam het niet op gang. Meteen aangelegd, kwam niets. In de kraamweek een kolf apparaat geleend, daarmee kwam er wel iets: paar druppeltjes. Het leek ons gezonder dat onze dochter voldoende flesvoeding kreeg dan een paar druppels bv per dag. Bij de tweede ook geprobeerd: Weer helemaal niets bij het aanleggen. Ditmaal niet gekolfd, vanwege de naweeën. Heb het bij de derde niet eens meer geprobeerd. Dit heeft er wel voor gezorgd dat de stuwing maar 1 a 2 dagen duurde in plaats van bijna een week Mijn man vond de stuwing wel grappig, ging van een kleine A cup ineens naar een volle C cup. Moet eerlijk toegeven dat het aanzicht inderdaad wel mooi was haha. Dit keer ga ik na de geboorte ook meteen flesvoeding geven. Denk dat borstvoeding niet voor iedereen is weggelegd helaas . Wij hebben het 3 weken na de bevalling weer gezellig gemaakt haha. Hmm.. Iemand die toevallig hier iets op weet (of weet hoe het precies zit). Mijn middelste en jongste zijn precies in een schoolvakantie geboren, bij dit kindje zal het niet zo zijn. Onze oudste is wel leerplichtig, hoe zit dat eigenlijk als de moeder bevalt? Mag je ze dan eerder van school ophalen? Of thuislaten als de weeën bijv. 'snachts beginnen? In het informatie boekje van mijn dochter staat dat ze bij geboorte 1 dag recht hebben op verlof. Hoe kan dat? Mijn man heeft maar 2 dagen verlof. Verwachten ze dan dat de moeder na 3 dagen al helemaal fit is? Hoe zit dat precies?
Kraamzorg kan de kids naar school brengen. Tenminste, dat zie ik bij ons opt kdv en geloof dat dat bij mn nichtje ook gebeurde. Lijkt me juist fijn als ze naar school gsan en hun ritme behouden blijft en er rust in huis is overdag.
Die ene dag is de 1e dag denk ik, dat je je dan niet druk hoeft te maken over naar school brengen enz. De dagen erna loopt het makkelijker denk ik.
Oh serieus??? Wist niet eens dat een kraamverzorgster dat deed! Dat zou hartstikke fijn zijn. Zat mezelf hier echt zorgen over te maken.